Cosworth kytkimen paksuus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Cosworth kytkimen paksuus?

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Kesäkuu 6. 17:44:28 2005

Pitäis vaihtaa sintterit ja en nyt löytänyt kossun kytkimen paksuus mittaa mistään..tietääkö joku?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Kesäkuu 6. 19:38:58 2005

Noin 8.3mm oli lähes uusi vakiolevy. Sintterit tehdään yleensä 3.2mm paloilla jolloin 2mm keskiöllä tulee kok. paksuus 8.4mm.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Kesäkuu 6. 21:30:27 2005

jos vakiolevyssä on "mukavuusjousi" eli sellainen mutkitteleva metalli massalevyn puoliskojen välissä on vastaavalla asetelman esijännityksellä oleva sintterilevy n 0,8-0,9mm ohuempi

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Kesäkuu 6. 21:37:43 2005

joo, hyvä. Kiitoksia tiedosta!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Kesäkuu 7. 2:07:08 2005

Alconin 6-lapainen näytti olevan n. 8,2mm paksu.
Tässähän se menee...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 7. 8:10:59 2005

prostreet kirjoitti:jos vakiolevyssä on "mukavuusjousi" eli sellainen mutkitteleva metalli massalevyn puoliskojen välissä on vastaavalla asetelman esijännityksellä oleva sintterilevy n 0,8-0,9mm ohuempi
Kossussa taitaa jotain siellä vakiolevyn välissä olla mutta kyllä kuparilevyt tehdään suunnilleen orkkispaksuudella niinkuin esim Alcon ja mitä esim meilläpäin jousittamattomia levyjä valmistetaan, joita myydään paljon ympäri suomea ja maailmaa. Kummallakin olen ajanut niin Alconilla kuin riksun po-metal jousittamattomalla levyllä ja pito ja kestävyys vakioasetelmalla erittäin hyvä, vakioasetelma riitti hyvin lähes 500nm.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Kesäkuu 7. 9:19:45 2005

Mulla on vakiolevy ja asetelma ja pitää hyvin noin 500nm, eikä ole edes uusia.

ps. Eikä edes hajonnu alastarolla niinkuin tuolla toisessa topikissa puhelin, oli vaan ilmeisesti automaattisäätö jumissa. No, tuli sit irroitettua huvikseen laatikko ja kytkin :?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Kesäkuu 7. 10:04:57 2005

Skorppi kirjoitti:Mulla on vakiolevy ja asetelma ja pitää hyvin noin 500nm, eikä ole edes uusia.

ps. Eikä edes hajonnu alastarolla niinkuin tuolla toisessa topikissa puhelin, oli vaan ilmeisesti automaattisäätö jumissa. No, tuli sit irroitettua huvikseen laatikko ja kytkin :?
Mulla samoin vakiot helyt kytkimessä. Syö vaan rotain lailla jousia levystä tuo vääntö.... :shock:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Kesäkuu 7. 10:42:41 2005

monesti sintterilevy on yhtä paksu kuin ns vakiolevy, silloin asetelman jännitys on vain korkeampi kuin vakiolevyllä

se mukavuusjousi näet painuu kasaan vakiolevyssä kun kytkin on kiinni

------------------------------

liikaa ei saa asetelman jännitystä lisätä "upottamalla sitä", se alkaa lopuksi luistaa

ts jos näennäisesti paksummalla (=vakion paksuisella) sintterilevyllä jo kiristetään jännitystä niin älä enää upota asetelmaa

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Kesäkuu 7. 11:30:06 2005

no..mistäs sais edullisemmin 12 kpl 3.2mm paksuja ja 36 reikävälillä olevia sintteripaloja niitteineen? MopoSportissa näytti 0levan 8.4 eemeliä palat.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 7. 11:46:31 2005

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Kesäkuu 8. 18:45:41 2005

Eli pitäisikö sintteri levyn uutena olla yhtä paksu kuin vakio massa levyn (mukavuusjousi) puristettuna jotta pito olisi parhain vakio asetelmalla?

Jolloin asetelman jännitys olisi sama.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Kesäkuu 8. 21:54:10 2005

sintterilevy yhtä paksu kuin massalevy mukavuusjousi puristuneena
->
asetelman jännitys on silloin sama
->
asetelman käyttöikä on tällöin suurin

pitoa saa lisää tiettyyn rajaan asti lisäämälä asetelman jännitystä mutta samalla käyttöikä lyhenee

lopulta kun jännitetään liikaa "menee asetelma yli" ja kytkin alkaakin luistaa

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Kesäkuu 10. 16:48:59 2005

Osaako joku kertoa tämän rajan Noin suunnilleen ennen kuin asetelma menee yli?
Millin kymmenys, kaksi, kolme???
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Kesäkuu 10. 19:49:11 2005

mitä tuota miettimään tekee niin kuin sellainen pikkupaja kuin SRE (Sachs Race Engineering) sanoo :)

siis asetelmaa ei turhaa upoteta
jos asetelma ei pidä vaihdetaan uusi ja/tai jäykempi asetelma

tai niin kuin AP sanoo
(löytynee infoa tehtaan kirjoista / voi varmaan kysyä teknisestä neuvonnasta / myyjiltä)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Kesäkuu 10. 20:00:56 2005

Joutuu miettii nyt. Sori että ratsastan aiheella..Pitäis huomenna laittaa konetta kasaan.
Vakio Ohc sachs kytkin levy on 8.4mm paksu ja uusilla sintteri paloilla 3 lapanen tuli 9,3mm paksuksi. Mulla on 0.6.. "prikkoja" sekä 0.4mm laittaa vauhtipyörän ja asetelman väliin. Menee vissiin kokeiluksi.. :roll:
Juu ja tarkoitus on päästä mahdollisimman lähelle alkuperäisen paksuista levyä. Asetelma on uusi30% vakiota jäykempi..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Kesäkuu 10. 20:07:38 2005

prikkojen kanssa täytyy olla tarkkana että ovat yhtä paksut ts kuten shimmilevyt eikä vain sinne päin, muuten asetelma on vinossa

--------------------------

virallisesti ei saisi upottamalla/muuten kiristämällä asetelman jännitystä mutta epävirallisesti Sachsin kautta on kerrottu arvo max 0,5mm puhuttaessa tuollaisesta 215mm-228mm asetelmasta, tämä siis kuitenkin asetelman kestoiän kustannuksella

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Kesäkuu 10. 20:13:56 2005

Joo nämä prikat on leikattu 0.6mm ja 0.4mm levystä eli ovat tasa paksuja. Eli noilla 0.6 "prikoilla" asetelma uppoaisi "turvalliset" 0.3mm..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Kesäkuu 11. 0:20:52 2005

KIP kirjoitti:Vakio Ohc sachs kytkin levy on 8.4mm paksu ja uusilla sintteri paloilla 3 lapanen tuli 9,3mm paksuksi. Mulla on 0.6.. "prikkoja" sekä 0.4mm laittaa vauhtipyörän ja asetelman väliin. Menee vissiin kokeiluksi.. :roll:
Paljonko toi vakiolevyn "mukavuusjousto sitten on"? Itse kun mittasin uuden OHC:n sachs levyn digitönärillä puristamattomana niin se oli 9,2mm paksu, joten tässä kyseessä oleva paketti vois kyllä toimia ilman mitään rikkoja, jos toi mukavuusjousto ei ole kuin muutama kymppi.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Kesäkuu 11. 19:40:52 2005

Mä sain sen 8,4mm puristettuna.. Eli Silloinhan se jousto 0.8mm
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Elokuu 20. 21:19:27 2007

Ei viiti uuttakaan topicia tehdä tän takia, joten kysyn täällä, liittyy edes jonkin verran asiaan :)

Paljonko maksaa v6 cossun kytkinsarja, eli asetelma ja levy. Vakioista kyse, esim. sachs valmistamana?

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ma Elokuu 20. 21:59:44 2007

Sultzi kirjoitti:Ei viiti uuttakaan topicia tehdä tän takia, joten kysyn täällä, liittyy edes jonkin verran asiaan :)

Paljonko maksaa v6 cossun kytkinsarja, eli asetelma ja levy. Vakioista kyse, esim. sachs valmistamana?
En tiä onko sama, mutta tohon 12v koneseen 250e joku borg & beck. sachs;in levy ainakin siinä oli.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 20. 22:20:26 2007

Sultzi kirjoitti:Ei viiti uuttakaan topicia tehdä tän takia, joten kysyn täällä, liittyy edes jonkin verran asiaan :)

Paljonko maksaa v6 cossun kytkinsarja, eli asetelma ja levy. Vakioista kyse, esim. sachs valmistamana?
Tuommoista ei olekaan. Kaikki V6-Cossut on automaatteja.
Ilm. kyseessä on "tehty" manuaali, silloin siihen kannattanee laittaa esim. neloscossun (240mm) paketti, on vaihtokelpoinen V6 12v (2,3 STW-2,6-2,8 ) kanssa. Painelaakereissa voi olla eroa; 2wd eri kuin 4wd/MT75
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin