scorpio kossu sammuu jarrutuksessa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Valkama
Ylläpitäjä

scorpio kossu sammuu jarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja Valkama » La Kesäkuu 4. 14:45:59 2005

missäköhän vika laitoin capriin scorppio kossun tekniikan ja muuten toimii hyvin mutta joskus jarrutuksissa sammuu yht äkkiä ja lähtee kyllä heti uusiks käymään kun avaimesta vääntää????

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Kesäkuu 4. 16:15:04 2005

Ilmeisesti manuaalilaatikko nyt? Taitaa olla jotain tekemistä sen kanssa, että moottorinohjaus on kytköksissä automaattiin. Moutine ja Xrissanen ainakin voinevat kertoa enemmän asiasta?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Kesäkuu 4. 16:59:04 2005

Sammuu sammuu... Ihan normaalia jollei VSS:ää ole kytketty.

Voinee auttaa asiaa sillä että mekaanisesti nostat tyhjäkäyntiä läppärungosta säätämällä. Se kyllä kovin tarkka ja hankala säätää sopivaksi. Aina muljahtaa liian korkealle. Toisekseen boxi ei tällöin ole tyhjäkäyntiohjelmalla jos läppää tarpeeksi avaa.

Hommaa MT-75:nen jossa on sähköinen sekä mekaaninen nop.mit.anturi, jolloin voit kytkeä sähkösen boxille. En tosin ole varma onko pulssi samanmoista, mutta kuulemma olisi. Voin varmistaa asian, joskus...

Taikka totuttelee siihen. Ei se nyt aina sammu, eikä varsinkaan jos totuttelee antamaan pienen kaasun pumppauksen.

Miltä tuntuu? Eikö le aika messevä kone Capriin? Onko kuvia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Valkama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Valkama » Su Kesäkuu 5. 15:18:02 2005

Kiitoksia tiedoista.Kyllähän se ihan kivasti capria liikauttaa ei ihan heti jalkoihin jää ja korttikin lähtee kyllä helposti jos liikaa kaasua painaa.täytyy tällä viikolla kuvata voin lähetellä sitten kuvat.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Kesäkuu 5. 23:56:27 2005

:D HIENOA

Lisää liikenteeseen 24v:n vauhdittamia voorteja.
Nuo onkelmat voisi olettaa todellakin johtuvan boxin haikailusta menneen automaattilaatikon perään :wink: Liittyykö ongelmaan sellaista, että kun lasket koneen tyhjäkäynnille, nopeus tasoittuu vasta kun auto on seisahtunut pyörilleen :?:

Kannattaa tarkastaa myös ilmamäärämittarin puhtaus.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 6. 0:14:17 2005

xrissane kirjoitti: Liittyykö ongelmaan sellaista, että kun lasket koneen tyhjäkäynnille, nopeus tasoittuu vasta kun auto on seisahtunut pyörilleen :?:
Eihän tuommosta voi esiintyä jollei boxi todella tajua auton liikkeestä jotain. Onko sulla Xrissanen tuommosta toimintaa havaittavissa? Mutta eikö sulla ollut MT-75:nen? Ja muistelin että joskus kehuit ettei sun autos tee moista? Oletan että sulla olisi tämä laatikon nopeusantura kytketty boxille.

Sitten toinen mikä on ihan suotavaa kytkeä, niin on tuo jarruvalojen johto. En tiedä mitä se vaikuttaisi, mutta itse olen sen kytkennä kun kerta alunperinkin sellainen sinne on suunniteltu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 6. 7:54:35 2005

Vaihdoin joskus 24v scorpioon mt75sen automaatin tilalle ja kytkin laatikon nopeusanturin kiinni, tietysti. Ei ollut koskaan mitään sammumisongelmia sen vajaan vuoden aikana minkä sillä ajoin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Kesäkuu 6. 8:27:13 2005

Mutta jos nelikkoon tuota mottia on laittamassa, niin silloin lienee pakko tehdä tuo moutinen kikka.
#682

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ma Kesäkuu 6. 16:48:51 2005

Mulla on nopeusanturin piuha irrallaan ,mutta ei ole mitään sammuilu ongelmia.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 6. 21:10:59 2005

RS2600 kirjoitti:Mulla on nopeusanturin piuha irrallaan ,mutta ei ole mitään sammuilu ongelmia.
Ootko kytkenyt mitään D-asennon johtoa? Entäs tuota jarruvalon johtoa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ti Kesäkuu 7. 17:59:44 2005

Kaikki vaihdelaatikon piuhat kytkemättä ja ei ole toi jarruvalo piuhakaan kiinni.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Kesäkuu 7. 22:46:14 2005

Kyllä olen kehunut ihan muita asioita :wink: Juuri tuota sekoilua autoni on tehnyt alustapitäen. En tiedä, mitä siellä on kytketty mihinkin, mutta laatikosta kyllä lähtee jotain johtoja, ja siksipä uskonkin että boxilla on haisteluyhteys tuohon laatikkoon (joka siis on myös MT75). Ehkäpä nyt selviää enemmän, olisi tarkoitus tuota laatikkoa päivittää tuenna ja nop.mittarin anturin jakorattaiden suhteen :shock:

Tyhjäkäynnin epätasapainoa ei kuitenkaan ole ongelmaksi asti, sen vain käytännössä havaitsee.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Kesäkuu 7. 23:56:21 2005

Kun vaihtaa automaatista moottorin/ohjauksen manuaaliin, eikö se boksi tarvi nopeustiedon lisäksi myös vaihdevalitsimen asentotiedon? Ainakin 2.3 16v EEC-V ohjauksella vaati asentotiedon että loppui nykäsyt ajossa ja tyhjäkäynti meni kohdalleen.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Kesäkuu 8. 12:37:20 2005

Jari S kirjoitti:Kun vaihtaa automaatista moottorin/ohjauksen manuaaliin, eikö se boksi tarvi nopeustiedon lisäksi myös vaihdevalitsimen asentotiedon? Ainakin 2.3 16v EEC-V ohjauksella vaati asentotiedon että loppui nykäsyt ajossa ja tyhjäkäynti meni kohdalleen.
Niinpä. Sitä tässä juuri mietinkin tuon RS2600:sen osalta. Mielestäni sen yhden johdon maadoittamisen takaa löytyy ihan toiset kartat ja rajoittimet koneelle. Murto väitti jopa että ilmastoinnin johtojenkin kanssa pelaamalla saisi jotain arvoja muutettua, mutta tästä ei mulla enempää tietoa saatikka kokemusta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ke Kesäkuu 8. 18:59:15 2005

Pitäis varmaan kokeilla laittaa toi Vss piuha maihin ,jos sillä sit vaikka olis jotain vaikutusta johonkin.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Kesäkuu 8. 19:46:08 2005

Ilmastointilaitteen täyden kaasun rele voidaan kytkeä päälle, kun voimansiirron ohjausmodulin napa 69 (2.316v boksissa) kytketään maahan. Tällöin ilmastointilaitteen kompressori kytkeytyy pois päältä vähentäen näin moottorin kuormitusta. Kun ilmastointijärjestelmän kaksipainekytkin suljetaan, jännite kulkee voimansiirron ohjausmodulin navalle 41. Tätä tietoa käytetään moottorin kuormituksen määrittämiseen ja joutokäyntinopeuden ohjaamiseen. Jarruvalokytkin lähettää "jarru päällä" singaalin voimansiirron ohjausmodulin navalle 92. Tätä tietoa käytetään moottorin toimintojen säätämiseen hidatuksen aikana. Auton nopeusanturi (vss) lähettää voimansiirron ohjausmodulin navalle 58 sakara-aaltosingaalin, jonka taajuus on verrannollinen auton nopeuteen. (Nämä boksin nasta numerot ovat 2.3 16v EEC-V ohjauksen.)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Kesäkuu 8. 22:22:20 2005

RS2600 kirjoitti:Pitäis varmaan kokeilla laittaa toi Vss piuha maihin ,jos sillä sit vaikka olis jotain vaikutusta johonkin.
Ei VSS:n johtoa, vaan se joka on ennen ollut shifterin kyjessä joka aistii onko keppi D:lla vai ei.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Ke Kesäkuu 8. 22:34:29 2005

Ahaa.. oiskohan tietoa mihin pinniin boxilla toi D-asennon kertova piuha menee?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Kesäkuu 8. 23:00:08 2005

RS2600 kirjoitti:Ahaa.. oiskohan tietoa mihin pinniin boxilla toi D-asennon kertova piuha menee?
Pinniä en muista, mutta oli ruskea/valkoinen johto kuusi-napaisessa liittimessä joka tulee sisälle.

Nyt rupesin miettimään että missäs ne VSS:n johdot olikaan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Valkama
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Valkama » To Kesäkuu 9. 18:25:03 2005

voin kattoo d asennon pinnin kun käväsen tallilla siä on kaaviot.

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » To Kesäkuu 9. 22:16:38 2005

Valkama kirjoitti:voin kattoo d asennon pinnin kun käväsen tallilla siä on kaaviot.
Hieno homma jos viitsit.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Kesäkuu 26. 21:54:27 2005

Tulipa tuossa juhannus yönä ajellessa semmoinenkin mieleen että sammumiseen varmasti vaikuttaa MT-75 askeilla sekin että niissähän on raskaampi vauhtipyörä, joka pitää liikettä yllä paremmin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 27. 9:43:37 2005

epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.

kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 27. 12:23:50 2005

sierra friikki kirjoitti:epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.

kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
En ole kuullutkaan että automaattiaskilla olisi tätä ongelmaa..? Lähinnä tarkoitin sitä että Type-9:ssä on kevyempi vauhtipyörä ensiasennuksena kuin MT-75:ssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 27. 13:05:16 2005

MouTine kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.

kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
En ole kuullutkaan että automaattiaskilla olisi tätä ongelmaa..? Lähinnä tarkoitin sitä että Type-9:ssä on kevyempi vauhtipyörä ensiasennuksena kuin MT-75:ssa.

tarkennan hieman
tää on teoriaa että jos automaatti tietoja ei tule ruiskuun niin se voi aiheuttaa moottorinhallinnassa virheitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Huhtikuu 1. 13:57:31 2006

Nostoa pinnalle taasen...

Perheeseen tuli tehtaan jäljiltä oleva Cossu-Scorppi kaveriksi tälle rakennetulle autolleni, siis A4LD- lodjulla, kun taas Sierrassa on 24veen parina MT-75. Vuosimalli on koneissa sama.

Skorpissa tyhjäkäyntiongelmia on tuon tuosta ja pahiten ne sotkevat tilannetta, kun auto rullaa esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäyntinopeus soutaa parinsadan kiekan heitolla ja sama jatkuu hetken aikaa auton pysähdyttyä (tässä vaiheessa hidastuvuus ja veto on ollut hieman nykivää, tuntuu jopa että tomaatti arvoisi ykkösen ja kakkosen välillä, joka nyt ei tässä vauhdissa alle 20 km/h liene enää mahdollista).

Jos tuon ongelman jälkeen vaihtaa esim. Ännälle, kone aloittaa noin 500 keikan suuruisen soutamisen ja sammuu. Ongelma näyttää tasaantuvan itsekseen, kun antaa olla valitsimen normaalisti Deellä.

Välillä esiintyy myös em. kuvattua nykimisongelmaa, mutta silloin tarina jatkuu niin, että vapaalle vaihdettaessa kierrokset nousevat koneessa lähes 2tuhanteen, kaasua painettaessa jäävät pitemmäksi aikaa vielä ylemmäs (ikäänkuin kaasuvaijeri jumisi Ladassa :wink: ). Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on taas poissa.

Nämä ongelmat viittaisivat joko tyhjäkäyntiventtiilin jumimiseen tai sitten kaasuläppäanturiin. Yhteistä näissä autoissani on se, että Sierrakin on käyttäytynyt tuolla viimeksi kuvatulla tavalla (kierrosten jumiutuminen ylös), ja viimeisessä vikakoodianalyysissä esiintyi viallisen kaasuläppäanturin diagnoosi.

Oma veikkaukseni on se, että sammuilu johtuu tyhjäkäyntisolenoidista ja -venttiilistä. TPS sensijaan sotkee boksia tuon "Ladan kaasuvaijeri-ongelman" suhteen...

Ja jarruvalot toimivat oikein.

Mielipiteitä...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Kesäkuu 4. 12:05:44 2006

Aiheella ratsastaen. onkohan A4LD ja A4LD-e nopeusanturit kiinnityksiltään samanlaiset? Ylivaihde ei nähtävästi toimi jos VSS:ltä ei tule signaalia.
#350

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Lokakuu 27. 21:30:24 2007

xrissane kirjoitti:Nostoa pinnalle taasen...



Skorpissa tyhjäkäyntiongelmia on tuon tuosta ja pahiten ne sotkevat tilannetta, kun auto rullaa esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäyntinopeus soutaa parinsadan kiekan heitolla ja sama jatkuu hetken aikaa auton pysähdyttyä (tässä vaiheessa hidastuvuus ja veto on ollut hieman nykivää, tuntuu jopa että tomaatti arvoisi ykkösen ja kakkosen välillä, joka nyt ei tässä vauhdissa alle 20 km/h liene enää mahdollista).

Jos tuon ongelman jälkeen vaihtaa esim. Ännälle, kone aloittaa noin 500 keikan suuruisen soutamisen ja sammuu. Ongelma näyttää tasaantuvan itsekseen, kun antaa olla valitsimen normaalisti Deellä.

Välillä esiintyy myös em. kuvattua nykimisongelmaa, mutta silloin tarina jatkuu niin, että vapaalle vaihdettaessa kierrokset nousevat koneessa lähes 2tuhanteen, kaasua painettaessa jäävät pitemmäksi aikaa vielä ylemmäs (ikäänkuin kaasuvaijeri jumisi Ladassa :wink: ). Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on taas poissa.
Yli vuoden kuivan kauden jälkeen (ei em. ongelmia oikeastaan ollenkaan) auto palasi taas :evil: vittuilukauteensa.

Tässä välillä on tullut vaihdettua lambdat molempiin putkiin - jotenkin luulen että se perusongelma oli niissä.

Nyt auto oli alustan massauksessa. Niiinpä ensimmäinen (viidestoista) ajatus oli, jotta nuo lambdan piuhat eivät ole kunnossa. Toisaalta - laatikon yhteys Eculle saattaa myös olla syyllinen. Nämä tarkastetaan hetimmiten maanantaina, kun nosturille päästään.

Tässä vaiheessa kokeilun alla on suorasytkän puola, joka vaihdettiin ttp:n autosta kokeilumielessä. Sitten testataan toista tyhjäkäyntivenaa yms. yms.

Ja tietenkin - pitäisi hommata itselle se vikakoodilukija, niin voisi viritellä kiinni justiinsa silloin kun ongelmat on pahimmillaan...

Ajatuksia???

edit. Lisäksi - aina kun tuo ongelma on päällänsä (ns. haista-paska-moodi päällä boksissa), siirrettäessä Ärrälle shifteri, moottori heittää kierrokset parilla-kolmella sadalla ylöspäin ja rytkäisee samalla pakin päälle niin että perästä kuuluu :roll: .

Lisäksi - nuo em. kuvaamani KAIKKI ongelmat ovat aina välillä tiessään ja auto toimii kuin unelma kunnes... Ja kulutus on sen mukainen :!:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Lokakuu 28. 12:40:51 2007

Oliko tyhjäkäyntiventtiilin vaihdolla vaikutusta asiaan?

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Lokakuu 28. 20:17:13 2007

:oops: itse aasiassa - sitä tyhmäkäyntiventtiiliä ei ole tullut vaihdettua. Tuossa tuumailin mm. sen osuutta tähän sählinkiin, mutta kun niin sopivasti sattui se alustan massaus. Pitänee katsoa ensin alle, ja sitten takavarikoida siitä Tommin autosta se tyhjäkäyntivena...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Marraskuu 4. 19:42:38 2007

Vaikuttaa siltä, että jo toisen kerran löysin vian samasta paikasta (ensimmäiselläkin kerralla ikäänkuin sattumalta isojen korvien avulla :D ). Ja olin jo ehtinyt unohtamaan, että sehän se taisi v..tuilla aiemminkin. Nimittäin EGR-hässäkkä. Vaikutti siltä, ettei venttiili saanutkaan painetta koko ajan - liekö ollut sähköonkelma tms. Hämmensin aikani tuota härdelliä pari päivää sitten, ja siihen loppui nuo ongelmat täysin... ihmeellistä.

Tosin, saattoi kyllä olla osansa myös kaasuläppäanturilla.

Kysymys: mikäli autossa ei toimi ilmamäärämittari, onko silloin myös kaasuläppäanturi pimeänä? Liekö näillä moista kytköstä keskenään...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Marraskuu 9. 18:23:31 2007

Em. ongelmia ei nykyään ilmene, mutta bensaa palaa niin :evil: :sti - kaupungissa näyttääpi menevän nätillä ajolla lähes 20 litraa satkulla. Ja pelkässä maantieajossakin reippaasti yli kymmenen.

Viikonloppuna pitää vaihtaa kaasuläppäanturi Sierrasta ja puhdistaa samalla ne röörit.

Entä EGR - voisiko se reistaillessaan alkuunkaan olla syynä moiseen kulutukseen :?:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 20:09:01 2007

xrissane kirjoitti:Em. ongelmia ei nykyään ilmene, mutta bensaa palaa niin :evil: :sti - kaupungissa näyttääpi menevän nätillä ajolla lähes 20 litraa satkulla. Ja pelkässä maantieajossakin reippaasti yli kymmenen.

Viikonloppuna pitää vaihtaa kaasuläppäanturi Sierrasta ja puhdistaa samalla ne röörit.

Entä EGR - voisiko se reistaillessaan alkuunkaan olla syynä moiseen kulutukseen :?:
Niinkuin tiedät että et ole ainoa ton ongelman kanssa.Mua vaan riistää sydämestä välillä pitää cossua lauluautona yleensäkkin.Mutta ainut auto missä kaikilla on hauskaa Oishan se pienempi kulutus aina plussaa... Ilmotellaan puolin ja toisin jos selkiää,tekee mieli kyllä pian panna palasiks koko pirssi mutta jollain on pakko töihin päästä.Ja EGR... Kuinka se ohitetaan??? :twisted:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Marraskuu 10. 0:09:47 2007

Colognevsa kirjoitti:Ja EGR... Kuinka se ohitetaan??? :twisted:
Olen myös korvat höröllä.

Vastaa Viestiin