Cossun kardaanin kannatinlaakeri siipeen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Cossun kardaanin kannatinlaakeri siipeen

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 20:30:09 2005

eli jos jollain olisi hyllyssä ko. tuote, niin voisiko katsoa siitä varaosanumeron niin voisi laittaa tilaukseen. Mikrocat kun ei tunnu tuntevan cossun tuotetta erikseen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

kartaani

Viesti Kirjoittaja Esa » To Toukokuu 5. 21:07:31 2005

sedanissa ainakin sama kun normisieroissa.ostin pelkän laakerin noin 20e

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 21:38:24 2005

varaosanumero ei tuntenut samalle numerolle. ja nimenomaan sanoi että ei cossun malli. en usko että kauhean olennaista muutosta niissä olisi tehty, mutta sitä alkuperäistä numeroa nyt haetaan, että voidaan varmistua. cossuun oli tarjolla vain koko vetaria.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Toukokuu 5. 22:41:06 2005

Tota kerran kyselin Fordilta ja Varaosaliikkeestä.. Ja sanoivat että ei pitäisi olla mitään eroa Normaalin ja Cossun kanssa... Luota nyt noihin sit..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Toukokuu 5. 22:49:20 2005

no ei pitäisi olla, mutta mikrocatti ei tarjoa cossuun laakeria. yleensä se tarkoitaisi että vakio on sama, mutta kun nimenomaan on maininta että ei ole sama. anttilan listoissa tarjotaan transitin kummia cossuun sopivaksi, ja vakio sopisi kuitenkin kaikkiin malleihin. ja kyse ei ole siitä että sopisiko se laakeri, sillä se takuuvarmasti sopii sinne. mutta mä haluan sinne cossun omalla numerolla olevan laakerin ja kumin.

mutta kun joltain saa numeron, niin asia selviää. tai sitten joutuu itse irroittamaan sen laakerin ja katsomaan numeron sieltä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

joo

Viesti Kirjoittaja +2.bar » La Toukokuu 7. 9:52:33 2005

hain motonetista normi sierran kumin ja laakerin. jotain22 €

ihan meni sovinnolla paikalle ja on pelannut 2000km jo (puun koputus)
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Toukokuu 9. 12:15:03 2005

Itsekkin etsin sitä "cossun" kumia, soittelin jopa saksaan keskusvarastolle siitä mutta sitä ei ollut enää saatavilla, tästä oli noin vuosi sitten aikaa. Nyt en tiedä. Satuin löytämään hyvän käytetyn.....

//Jani

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Toukokuu 9. 12:25:15 2005

janister kirjoitti:Itsekkin etsin sitä "cossun" kumia, soittelin jopa saksaan keskusvarastolle siitä mutta sitä ei ollut enää saatavilla, tästä oli noin vuosi sitten aikaa. Nyt en tiedä. Satuin löytämään hyvän käytetyn.....

//Jani
ei sulla satu olemaan sen varaosanumeroa tallella?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Toukokuu 9. 15:39:11 2005

Kyllä mä sen johonkin paperiin kirjotin.... mutta missä se nyt on????? Palaan huomenna asiaan.

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ti Toukokuu 10. 13:00:56 2005

Sori en vaan millään löydä sitä kansiota missä se lappu on, vielä on pari muuttolaatikko purkamatta muutosta. Kyselen vieltä kaverilta että se ei jäänyt tonne ruotsiin....

//Jani

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 10. 14:18:47 2005

joo. ilmoittele jos se löytyy jostain se numero.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 11. 22:53:48 2005

eli nyt sitten on asia oikeastaan aika varmasti selvä. eli käytännössä kyseessä on sama laakeri, mitä on cossu escortissakin ja taksi cossussa ja normi sierrassa sun muissa vastaavissa malmikasoissa on. aikansa kun selailtiin varaosaohjelmia, niin todettiin että sama kannatinlaakeri on kaikissa. kaikkien osat korvaantui 94-98 scorpion kannatinlaakeriin. myös esimerkiksi merkurin(jenkki sierra, niille jotka ei tiedä) laakeri on sama.

mutta edelleenkään ei suoraan siipicossun laakerin numeroa löytynyt suoranaisesti mistään. nyt on tilattu tollanen scorpion kannatinlaakeri, fordilta tottakai kun tarvikkeita ei tueta. asia varmistuu kun saan nykyisen laakerin ja kumin irroitettua ja vaihdettua.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 14. 22:59:47 2005

Hectori kirjoitti:eli nyt sitten on asia oikeastaan aika varmasti selvä. eli käytännössä kyseessä on sama laakeri, mitä on cossu escortissakin ja taksi cossussa ja normi sierrassa sun muissa vastaavissa malmikasoissa on. aikansa kun selailtiin varaosaohjelmia, niin todettiin että sama kannatinlaakeri on kaikissa. kaikkien osat korvaantui 94-98 scorpion kannatinlaakeriin. myös esimerkiksi merkurin(jenkki sierra, niille jotka ei tiedä) laakeri on sama.

mutta edelleenkään ei suoraan siipicossun laakerin numeroa löytynyt suoranaisesti mistään. nyt on tilattu tollanen scorpion kannatinlaakeri, fordilta tottakai kun tarvikkeita ei tueta. asia varmistuu kun saan nykyisen laakerin ja kumin irroitettua ja vaihdettua.
Saitko vaihdettua?

Tuossa omassani otti kardaanin ristikko kiinni käsijarruvipuun liikkeelle lähdettäessä. Tarkistelin mistä viiraa ja huomasin ettei kardaanin ja rungon välissä ollut U- rikkoja jotka yleensä olen voorteistani löytänyt. Edellisessä cossussakin oli. Laitoin väliin muutaman normi rikan ja asia parani huomattavasti. Edelleen ottaa kiinni vipuun kun lähtee paikoiltaan rivakammin. Pitää tarkistaa josko tuo kannatinkumi antaisi liikaa periksi tai voihan tuosta olla moottorinkumit menossa rikki.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 14. 23:56:49 2005

joo, kyllä sain vaihdettua laakerin, ja nyt kun saatiin se alkuperäinen kannatinlaakeri irti, niin kaivoimme varaosanumeroiden perusteella tiedot esille kannatinlaakerista, ja totesimme että varsinainen kumiosa on sama kaikissa sierroissa ja kaikki on korvaantunut 94-98 scorpioon asti. myös escortti cosan tukilaakeri on sama.

tukilaakerin pesä, eli se mihin se kumi tulee, tuskin eroaa muista, mutta varaosanumeron perusteella sitä ei pystytty varmistamaan. toisaalta se laakeri,kumi ja pesä kokonaisuus korvaantuu kokonaisuudessaan juuri tuonne 94-98 scorpioon, että kyllä se sama on.

jostain syystä tosin Microcat ei tarjoa tuota kannatinlaakeria cossuun, kuten ei mitään muutakaan kannatinlaakeria.

mulla oli ainakin kardaanin tukilaakerin alla sellaiset noin 12 milliä vahvat lattaraudan palat., ja ei niitä u prikkoja. ja samaa numeroa se näyttäisi taksiinkin, tuolla lattaraudalla.

1643685 on Finish koodi osalle, ja varaosanumero on V86BB 4A209 AA, hintaa on jossain kymmenen euron nurkilla.

toisaalta, ehkä voisi harkita vaikka 60*30*12 lattaraudan palasta, jossa on keskellä sopivan kokoinen reikä, mutta vain silloin, jos siihen stanssaa alkuperäisen varaosanumeron. :wink: paksuutta en tarkkaan muista, mutta jotain 12mm nurkilla se oli
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin