Kartiosuodatin cossuun

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Kartiosuodatin cossuun

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Su Huhtikuu 10. 13:01:40 2005

Kysymys kuuluu, mitä merkkiä suosittelette? Mihis ootte laittanu ton huohotinletkun(tai joku sinnepäin??) oon viel aika pihal koko täst cossun koneest mut onnex täällä on viisaampia jotka neuvoo. Saa onnitella uuden auton johdosta :D Auto on 89vm sierra cossu. On muuten hieno peli verrattuna rs turboon, eikä lopu voima kesken :) Sori tää hehkutus :lol:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Huhtikuu 10. 13:47:55 2005

Onneksi olkoon ja tervetuloa cossu teamiin :wink: piper cross ja rallyracesta saa halvalla 8)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 10. 15:05:17 2005

Mulla ei mennyt huohotinletku minnekkään, roikkui vaan konehuoneessa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 10. 20:41:52 2005

Mitenkäs tuo huohotin pitäisi oikeaoppisesti hoitaa? Minä tökkäsin siihenkin hienon kromatulla hatulla olevan K&N tötteröfiltterin, mutta se likaa nyt konehuonetta aika tehokkaasti siltä nurkalta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Su Huhtikuu 10. 21:02:16 2005

sen oon ainakin kuullu ettei siihen huohotinputkeen kannata mitään toisia suodattimia laittaa! Lentelee öljyt konehuoneeseen! syytä en tiedä. viisaammat kertokoon :?

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » La Joulukuu 16. 11:43:50 2006

mulla ois sama "ongelma" tuon huohotinletkun kanssa, kun olen kartiofiltteriä laittamassa dokkiin. miten sen kanssa tulisi oikeaoppisesti toimia?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » La Joulukuu 16. 12:28:39 2006

eikös sille huohottimelle voi tehdä ite erillisen kerääjä säiliön ja onhan niitä myynnissäkin jossain

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Joulukuu 16. 13:43:35 2006

Ralli raciltä pitäis löytyy baylinsin huohotin säiliöitä cossuun..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Joulukuu 16. 21:44:59 2006

ei mitään säiliöitä, letku suoraan pihalle.

eli se tötterö sieltä koneen kupeesta pois, ja isoa letkua suoraan siihen kylkeen.
sitten tekee mutkan ylhäällä ja laittaa vaikka alas runkopalkkiin toisen pään.
toimii ja on halpa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Joulukuu 17. 4:12:56 2006

No itse oon tehny pari tommosta pönttöä rosterista eikä oo mikään kummonen homma.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » Ma Joulukuu 18. 18:23:35 2006

voiko tohon letkuun vaan laittaa päähän tulpan ja sitten klemmari ympärille?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Joulukuu 18. 18:37:56 2006

rieskamies kirjoitti:voiko tohon letkuun vaan laittaa päähän tulpan ja sitten klemmari ympärille?
Voi laittaa ,mutta sitten kone huohottaa jostain muualta. Kuten kampiakselin stefoista ymmm.

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » Ma Joulukuu 18. 18:51:21 2006

joo no kai se sitten on jonkin näköinen säiliö rakennettava

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Joulukuu 18. 19:27:50 2006

Jättää sen dokkilaisen alkuperäsen putsarikotelonpohjan paikalleen ja antaa olla siellä sen letkun alkuperäsellä paikallaan.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » Ma Joulukuu 18. 20:40:36 2006

tuo on kyllä käynyt myös mielessä....

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Joulukuu 18. 22:35:11 2006

Noin 5tkm kokemuksella en ole ongelmiin törmännyt em. ratkaisulla.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » Ti Joulukuu 19. 16:46:33 2006

onko sulla sitten ollut kartiofilsu siellä kotelossa vai? olen tässä kahden vaiheilla että jätänkö tuon putsarin alaosan kiinni (ja laitan kartion sinne) vai en. tuo olisi sinänsä hyvä ratkaisu->huohotinletkulle ei tartteis itehdä mitään ja eikä tarvitsisi rakennella mitää kylmänilman ohjausputkia kartiolle.....

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Joulukuu 19. 18:22:05 2006

caltsu kirjoitti:ei mitään säiliöitä, letku suoraan pihalle.

eli se tötterö sieltä koneen kupeesta pois, ja isoa letkua suoraan siihen kylkeen.
sitten tekee mutkan ylhäällä ja laittaa vaikka alas runkopalkkiin toisen pään.
toimii ja on halpa.
näin on mullaki ja toimii.. tosi kahesta eri letkusta väsätty, mutta toimii samalla tavalla.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ti Joulukuu 19. 20:03:36 2006

Kellään kokemuksia Apexin Dual-Funnel suodattimista? Pärjäsivät yhdessä testissä parhaiten...
CRSC:n jäsen nro 1454

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 19. 21:04:51 2006

rieskamies kirjoitti:onko sulla sitten ollut kartiofilsu siellä kotelossa vai? olen tässä kahden vaiheilla että jätänkö tuon putsarin alaosan kiinni (ja laitan kartion sinne) vai en. tuo olisi sinänsä hyvä ratkaisu->huohotinletkulle ei tartteis itehdä mitään ja eikä tarvitsisi rakennella mitää kylmänilman ohjausputkia kartiolle.....
Ei ollu kotelossa vaan siinä etulampun takana ennen koteloa.

Apexi on hyvä mutta en tuhlais siihen jos vaan murina ääniä hakee... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Joulukuu 19. 21:56:40 2006

Suodattimista teki joku lehti testin muutama vuosi sitte. Millään ei jaksa muistaa mikä ja miten kävi. Mulla on ollu pipereitä vapareissa ja greenin filttereitä ahetuissa. Tuo greeni ei ainakaan ahista yhtä paljoa ku ne piperit mistä on kokemusta. Suodatustehosta sit en tiedä, kaikki kehuvat omiaan. Jostain syystä autokäytössä vierastan nykyään näitä öljyttäviä ja pestäviä suodattimia, kuka niitä pesee tarpeeks usein?
Öljynkerääjäpöntöistä on pyöriny täälläki monenlaisia kuvia, ei sillä huohottimella kannata missään tapauksessa ainakaa niitä ilmanputsareita sotkea.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 19. 22:13:22 2006

rikke kirjoitti:Suodattimista teki joku lehti testin muutama vuosi sitte. Millään ei jaksa muistaa mikä ja miten kävi.
GTI:ssä oli ainakin joku testi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Joulukuu 19. 23:01:46 2006

rikke kirjoitti: Öljynkerääjäpöntöistä on pyöriny täälläki monenlaisia kuvia, ei sillä huohottimella kannata missään tapauksessa ainakaa niitä ilmanputsareita sotkea.
Näin on .

Piti tuohon käyttis escoonki värkätä keräyssäiliö alkuperäisestä pöntöstä , oli ennen huohotin kokoajan tukossa :roll:
ex Jäsen #10

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Joulukuu 20. 7:24:19 2006

Mulla on BMC filtteri, virtaavat hyvin ja ovat suht pieniä, green kanssa ok mutta kaks kertaa niin isoja. Just oli juttua niistä hks yms kinkki sieniputsareista, ahistavat ihan urakalla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Joulukuu 20. 7:52:12 2006

Paras ratkaisu normitaunuksessa on olla tekemättä mitään. Jos jollekin on 120hv sierrassa race se että on hieno ilmanputsari ja murisee niin sitten sellainen.
Kossussa riittää omaputsarikotelo pestävällä esim sparco elementillä sekä orkkis ei sihisevällä dump-valvella vakiorenkailla 12 alkuisiin aikoihin vartilla.
Mä oon taas väärissä bileissä kun ei aukee nää putsarit :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Joulukuu 20. 8:17:16 2006

Siinä oon kyllä ihan samaa mieltä että mihinkään vakio autoon on aivan turha lähteä suodattimia vaihtelemaan. Ainakin niin kauan kun ajaa vakio turbolla että sopii orkkis imuletkut bolt-on ei tarvii kartiofilttereitä mihkään. Ahtimen kun vaihtaa voi sit samalla vaihtaa kartioon, alkaa se orkkis koppa kuitenkin jossain kohtaa jarruttaa, en ole testannut missä kohtaa mutta eiköhän 400hv moottorissa ala jo kartio olemaan perusteltu.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » Ke Joulukuu 20. 22:10:32 2006

noniin nyt on greeni paikoillaan ja hyvin pelittää. tökkäsin siihen huohotinletkun päähän red bull-tölkin :) ihan vaan väliaikaisesti....

rieskamies
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rieskamies » To Joulukuu 21. 22:16:51 2006

ei tuo mun greeni kyllä mikää isokokoinen ole, päinvastoin....

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 22. 16:17:09 2006

rikke kirjoitti:Jostain syystä autokäytössä vierastan nykyään näitä öljyttäviä ja pestäviä suodattimia, kuka niitä pesee tarpeeks usein?
Öljynkerääjäpöntöistä on pyöriny täälläki monenlaisia kuvia, ei sillä huohottimella kannata missään tapauksessa ainakaa niitä ilmanputsareita sotkea.
Niin tota minkähän takia "öljyttävä" suodatin sit pitäis öljytä?
No, ensinnäkään ei oo pakko (pidempi ikänen jos öljyää "mutua") ja toiseks se likaantuu paljo nopeempaa öljyttynä ja kolmanneks, se virtaa paremmin öljyämättömänä, nämä kaikki on fakta tietoa, jotka myös tietääkseni suurin osa suodatin valmistajastakin kertoo...

Niin tota kuinka kone huohottaa jos on umpinainen kerääjä säiliö ja jos vaan reikä, niin tulee aika sotkevaa "huohotusta", joka taas sotkee konehuoneen?
Ei mulla vaan oo ongelmia kerääjäsäiliössä olevan oman pienen k&n suodattimen kanssa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Joulukuu 22. 16:38:58 2006

tumppe kirjoitti:Niin tota minkähän takia "öljyttävä" suodatin sit pitäis öljytä?
No, ensinnäkään ei oo pakko (pidempi ikänen jos öljyää "mutua") ja toiseks se likaantuu paljo nopeempaa öljyttynä ja kolmanneks, se virtaa paremmin öljyämättömänä, nämä kaikki on fakta tietoa, jotka myös tietääkseni suurin osa suodatin valmistajastakin kertoo...
No eipä se paljon pölyä suodata, jos ei öljytty.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 22. 17:20:55 2006

tony the tiger kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Niin tota minkähän takia "öljyttävä" suodatin sit pitäis öljytä?
No, ensinnäkään ei oo pakko (pidempi ikänen jos öljyää "mutua") ja toiseks se likaantuu paljo nopeempaa öljyttynä ja kolmanneks, se virtaa paremmin öljyämättömänä, nämä kaikki on fakta tietoa, jotka myös tietääkseni suurin osa suodatin valmistajastakin kertoo...
No eipä se paljon pölyä suodata, jos ei öljytty.
No eipä se ihan kovin isoja roskia kyl läpi päästä ja ootko jo laskenu öljyämättömän suodattimen läpi päästämän pölyn määrän ja sen aiheuttaman moottorin kulumis prosentin, epäilen suuresti että esim. Cossun moottori on jo rikki joka paikasta muualta ennenku kuluu väljäks tms. suodattimen läpipäästämän pölyn vuoksi, joku voi toki esittää fakta tietoakin???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Joulukuu 22. 17:32:33 2006

Moottorin kestävyys koostuu pienistä (ja suurista) asioista, kyllä mun mielestä on ihan fiksua eliminoida sen pölyn ja muun roskan pääseminen sinne moottoriin. Tätä varten olenkin aina ihmetellyt, miten jotkut uskaltaa ajaa rallia vaakatuplilla pelkkien imutorvien kera, ilman mitään suodatinta?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Joulukuu 22. 19:00:54 2006

Ford is God kirjoitti:Tätä varten olenkin aina ihmetellyt, miten jotkut uskaltaa ajaa rallia vaakatuplilla pelkkien imutorvien kera, ilman mitään suodatinta?
juu niin teki kaverikin kunnes kävi penkalla ja imas tooodella paljon lunta...ei aja enää ilman suodattimia :lol:

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Joulukuu 22. 19:55:17 2006

henu kirjoitti:
Ford is God kirjoitti:Tätä varten olenkin aina ihmetellyt, miten jotkut uskaltaa ajaa rallia vaakatuplilla pelkkien imutorvien kera, ilman mitään suodatinta?
juu niin teki kaverikin kunnes kävi penkalla ja imas tooodella paljon lunta...ei aja enää ilman suodattimia :lol:
No ei varmaan. :lol: Mutta sprinttienkin varikoilla oon aina ihmetelly, kun vaikka jossain ooppelissa on pelkät imutorvet sielä ja ajelee keskellä pölyä, että onko tossa touhussa nyt mitään järkeä (mahdollisesti) tuhota kallista konetta pienen lisäherkkyyden takia. Olihan toki Sierrassakin komeammat imuäänet, kun pisti ilman koko imuletkua käyntiin, mutten mää sitä kauaa viittiny käyttää lehtien tippumisen aikaan. :roll:

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Joulukuu 22. 20:20:23 2006

tumppe kirjoitti:No eipä se ihan kovin isoja roskia kyl läpi päästä ja ootko jo laskenu öljyämättömän suodattimen läpi päästämän pölyn määrän ja sen aiheuttaman moottorin kulumis prosentin, epäilen suuresti että esim. Cossun moottori on jo rikki joka paikasta muualta ennenku kuluu väljäks tms. suodattimen läpipäästämän pölyn vuoksi, joku voi toki esittää fakta tietoakin???
Kokeilleppa kaataa kuivaa hienoa hiekka kuivan suodattimen päälle. Sitähän on ilmassa kohtalaisen suuria määriä keväisin. Menee muuten aika reippaasti läpi kuivasta vapari-suodattimesta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 22. 21:30:21 2006

Kyllä se pöly äkkiä männänrenkaat syö moottorista. Myös ihmettelen kun ajetaan kalliilla moottorilla huonoilla suodattimilla tai kokonaan ilman. Mun mielestä hyvä esimerkki on nykynelaricrossit, heti kun laiminlyöt ilmansuodattimen pesut/vaihdot, on moottorista paras terä hävinny ja tuskin saat edes käyntiin koko vehkeitä.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Joulukuu 29. 20:55:42 2006

Eilen vaihdoin pestävän paneelisuodattimen tilalle nurkassa lojuneen uuden tarvikesuodattimen ja kyyti alkoi kyllä heti hiipumaan. Kone 4 wd, t34 ja vihreet siittimet. Paineita on nyt talvella melko maltillisesti eli tehot ehkä alle 300hv. Pitää vaihtaa varmaan äkkiä pois toi ahdistava putsari. Niin ja muistaa öljytä pesun jälkeen toi pestävä suodatin. :)

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Joulukuu 29. 21:26:30 2006

On kaksi asiaa mitkä ei tartte suodatinta!

- Vene mikä ei koskaan tule maihin
- Lentokone mikä ei koskaan laskeudu

Näin mulle on kerrottu ja on varmaan ihan pätevä neuvo! :wink: Se suodatin kun öljytään, niin ei sitä dipata öljyastiaan ja laiteta sitten paikalleen. Ylimääräiset öljyt vaan pois niin ei se liiemmin ahdista. Käytän tuon oman katiskan rullilla, kunhan saan koneen kasaan ja nokalle. Otetaan veto suodattimen kanssa ja ilman! Tulokset voin sitten laittaa tänne aikanaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Joulukuu 29. 21:56:16 2006

K&N ilmottaa öljyämisen tiivistävän suodattimen sopivan tiiviiksi vasta kun se öljy on imenyt itteensä sopivasti paskaa ja pölyä.

Sen takia niitä ei kuulukkaan kerran kuussa pestä.

Ilman öljyä tommonen K&N tyyppinen päästää paljon helpommin hienon pölyn koneeseen.

Hiekkateillä ja muuallakin varsinkin keväisin lentävä pöly tekee kyllä pahaa koneelle siinä vaiheessa.

Esim. Sisäilmaa suodattamattomalla Sierralla kun ajelee hiekkateillä ja kevätaikaan ,niin on hienoa hiekkapölyä kabiinissa aika runsaasti.

Ja moottori imee ilmaa kitusiinsa paljon enemmän kuin mitä puhallin ohjaamoon lykkää. Aikamoinen paskamäärä sinne ilman suodatinta kyllä menee.

Ukko kerto aikanaan Tamrocin valmistamista Toro kaivos kaivureista jutun. Oli eteäafrikassa kaivoksessa nekrut ottanu ilmansuodattimet toroista pois ,ettei olis niin tukkosia ja ne laukes paskaksi hyvin pian siellä kivipölyssä. Männät ja sylinterit ihan paskana. Ja kyseessä oli isot Cummingsin moottorit.

Koittivat aluks takuuna saada uudet ,mutta eivät saaneet,kun homman laita selvis.
Oli varmaan johtoporras tosi tyytyväinen näitten kaivosmiesten toimintaan.

Tommonen isoimman kokonen Toro ei niin hirveen halpakaan ole.

Hiukan Offtopic ,mutta tulipahan kirjotettuu.

Vastaa Viestiin