Cossu escon käynti ongelmia?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Cossu escon käynti ongelmia?
No nyt saatiin tuo edellinen käynti ongelma pois niin nyt
pukkas uutta vikaa.
Eli auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäynti hyvin mutta
jos painaa hitaasti kaasua esim. jos yrittää pitää kierrokset 1500
niin rupee paukkumaan ja ei käy hyvin eikä nosta kierroksi vaikka painaa kaasun siitä pohjaan.
Mut jos pitää auto tyhjäkäynnillä ja painaa nopeasti kaasua et kierrokset ei jää tohon 1000-2500 välille niin sit toimii ihan normaalisti
Mitä tietoa tohon lambdan littimiin pitää tulla?
Johdot 2ruskeaa ja olikohan 1 musta(väristä en ole varma)
kylmällä/lämpimällä koneella?
pukkas uutta vikaa.
Eli auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäynti hyvin mutta
jos painaa hitaasti kaasua esim. jos yrittää pitää kierrokset 1500
niin rupee paukkumaan ja ei käy hyvin eikä nosta kierroksi vaikka painaa kaasun siitä pohjaan.
Mut jos pitää auto tyhjäkäynnillä ja painaa nopeasti kaasua et kierrokset ei jää tohon 1000-2500 välille niin sit toimii ihan normaalisti
Mitä tietoa tohon lambdan littimiin pitää tulla?
Johdot 2ruskeaa ja olikohan 1 musta(väristä en ole varma)
kylmällä/lämpimällä koneella?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Taitaa olla lambdan lämmitysjohto. Vaikuttaa siltä, että kytkentä on jotenkin väärin.Cosander kirjoitti:Käväsin mittaamas sen piuhan niin siihen tulee 12v mis vika?siipicossu kirjoitti:Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mitäs niihin muihin tulee?Cosander kirjoitti:Käväsin mittaamas sen piuhan niin siihen tulee 12v mis vika?siipicossu kirjoitti:Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Vittuuu , alkaa mennä hermot . Viimeinkin sai tuon escon nippuun kun oli suuttimet puhdistettavina . Ei auttanut , vieläkin nykii ja röpöttää pintakaasulla . ylämäessä joutuu vaihtaa pienempää ja painaa reippaammin kaasua ettei röpötä . kuluttaa myös ihan kivasti . Jos kaasun painaa pohjaan niin ahtojen noustessa "pidättää" tehoja , eli vähän jarrut laahais . Myös kylmänä käynnistettäessä käy pari sekuntia ja sammuu .
Melko varmasti yksi ja sama vika . Edellisellä eculla , mapilla ja suuttimilla sama homma .
uusi 3bar MAP
vihreet suuttimet , puhdistettu
putki ei ole tukossa
kokeiltu kaks eri imuilman lämpöanturia , kummallakaan ei toimi kunnolla . Ilman johtoa toimii paremmin .
Kaasuläpän asentoanturi tarkistettu
bensapumppu vaihdettu
kaikki sulakkeet , johdot ja letkut tarkistettu .
Bensatankki täynnä ei auta .
Tulppien kärkiväli tarkistettu (Champion c59c)
Bensansuodatin vaihdettu .
Osaisko kukaan auttaa , alkaa mennä hermot . Ratkaisevan vihjeen antajalle tarjotaan pullakahvit
Melko varmasti yksi ja sama vika . Edellisellä eculla , mapilla ja suuttimilla sama homma .
uusi 3bar MAP
vihreet suuttimet , puhdistettu
putki ei ole tukossa
kokeiltu kaks eri imuilman lämpöanturia , kummallakaan ei toimi kunnolla . Ilman johtoa toimii paremmin .
Kaasuläpän asentoanturi tarkistettu
bensapumppu vaihdettu
kaikki sulakkeet , johdot ja letkut tarkistettu .
Bensatankki täynnä ei auta .
Tulppien kärkiväli tarkistettu (Champion c59c)
Bensansuodatin vaihdettu .
Osaisko kukaan auttaa , alkaa mennä hermot . Ratkaisevan vihjeen antajalle tarjotaan pullakahvit

ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Mulla vastaavanlainen vika päälä. Kierroslukumittari sekoilee ylemmillä kierroksilla valtoimenaan ja näyttää vähintään pualtoista kertaa liikaa. Paukuttelee putkeen ja nykii kiihdytyksessä ja rajoiti tulee vastaan jo ehkä n. 6000kiekalla. Ei paukuttele/nyi kokoajan mutta toi rajotin tosiaan alempana jatkuvasti.
Cosworth 4x4 -90
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001
ei mene. se moottorinlämpötila-anturi on koneen takaosassa imusarjan puolella. lämpömittarin anturi on kannen etuosassa pakosarjan puolellaPuuhapetri kirjoitti:Eikös se samalta anturilta mene tieto boksille ja mittaristoon. Eli jos mittariston neula pelaa niin voisiko olettaa että kyseinen anturi pelaa muutenkin???Jokeri kirjoitti:entäs se moottorinlämpötila-anturi??
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
4WD:ssä on molemmat anturit kannen takaosassa imusarjan puolella.Jokeri kirjoitti:ei mene. se moottorinlämpötila-anturi on koneen takaosassa imusarjan puolella. lämpömittarin anturi on kannen etuosassa pakosarjan puolellaPuuhapetri kirjoitti:Eikös se samalta anturilta mene tieto boksille ja mittaristoon. Eli jos mittariston neula pelaa niin voisiko olettaa että kyseinen anturi pelaa muutenkin???Jokeri kirjoitti:entäs se moottorinlämpötila-anturi??
Viimeksi muokannut Turbo_IS, Ke Tammikuu 31. 20:44:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikö se ole ahtopainekotelossa?Cosander kirjoitti:Missä ja minkälainen on cossu escortin/4wd cossu sierran imuilman lämpöanturi?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Jaahas täältähän löytyy kaikki tarpeellinen testitieto siipicossun sivuilta. Hieno homma.
Semmoinen vika myös päällä että saastesolenoidi nakuttaa kokoajan kun kiekat nousee yli 1200rpm. Eli se mutikka joka kiinnitetty akun jalustaan. Mikäköhän on laitteen tarkotus ja mistä saa tota signaalia että nakuttaa. Imusarjalta tulee letku, sitten solenoidi ja letku jatkaa lokasuojan sisään(meneekö sitten hiilisäiliöön tai tankille?). Nakutushan loppuu kun liittimen irroittaa mutta kiinnostais syy ja käyttö tarkoitus?
Semmoinen vika myös päällä että saastesolenoidi nakuttaa kokoajan kun kiekat nousee yli 1200rpm. Eli se mutikka joka kiinnitetty akun jalustaan. Mikäköhän on laitteen tarkotus ja mistä saa tota signaalia että nakuttaa. Imusarjalta tulee letku, sitten solenoidi ja letku jatkaa lokasuojan sisään(meneekö sitten hiilisäiliöön tai tankille?). Nakutushan loppuu kun liittimen irroittaa mutta kiinnostais syy ja käyttö tarkoitus?
Cosworth 4x4 -90
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Olit uusinut pumpun ja suodattimen onko sulla bensanpainemittaria ett näkis paineet,joskus on vikoja ollut paineensäätimessä ?Jake kirjoitti:Hyvä idea , normaalisti silmäillessä sitä ei ehkä huomaa mutta paineella halkeama voi pullistua , pitää tarkistaaJRZ kirjoitti:Onko map-anturin letku tarkistettu ettei ole halki ja vuoda paineella?![]()
jiivee: Johdot on uudet
Mittaa myös latausjännite akulla pitää olla virtaa ECULLE (6v ei riitä,ongelma lähinnä starttivaiheessa kastelee tulppia,nokeaa ,ei käy kunnolla.))
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mun käsittääkseni boksi laskee siivapyörältä sen käyntinopeuden ja virranjakajan ykk anturilta katsoo koneen asennon. Kiekkamittarille signaali tulee suoraan sytkämoduulilta/puolalta.Puuhapetri kirjoitti:Puuhapetri kirjoitti:Miltä anturilta boksi saa käyntinopeus tiedon(YKK-tunnistin,virranjakaja?) ja tuleeko tieto kiekkamittarille boksin kautta vai suoraan anturilta?
Löytyskö joltain tietoa tästä?