Cossun kanget

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Cossun kanget

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Marraskuu 9. 23:51:12 2004

Missähän vaiheessa noi alkaa nöyrtymään, eli minkäläisilla väännöillä/tehoilla cossun kanget alkaa antaa periks? Onko lohkon osittaista betonointia harrastettu cossuissa, vai onko pitkät pinnapultit ainoa tapa tehä "tukeva" lohko? Betoni on tietty turhaa jos sylinteriputket ei jousta, mut joustaako? Et tollasta miettiny...

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Marraskuu 10. 8:06:14 2004

lohkon betonointia ja pitkät pinnapultit on ainoa tapa tehä "tukeva" lohko..........
veivit kestää. mutta 500 --> kannattanee miettiä
Viimeksi muokannut RubberDuck, Ma Joulukuu 13. 11:21:57 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Marraskuu 10. 8:13:38 2004

Mulla oli vajaat 500hv/n.500Nm vakio kammilla ei ongelmia. Näistä on varmaan monilla enemmän kokemusta. Betonointi auttaa käsittääkseni sylinterin alaosan jäykkyyteen ja käytetään katuautoissa. Pitkät pinnapultit taas estänevät sylinterin yläpään muodonmuutokset. Omassa pitkät pinnapultit ja epäilyksenä on että ne vetävät kampiakselin runkolinjan kieroksi.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Marraskuu 10. 10:05:36 2004

Eiköhän kanget kierroksiin kuole.

Lohkobetonointi tosiaan estää sylinteriputken muodonmuutosta, pitkät pinnapultit aiheuttavat jatkuvan jännityksen, joka ehkäisee pysyviä muodonmuutoksia niin sylinterinseinämissä kuin runkolinjassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Marraskuu 10. 10:41:08 2004

Kikkelis kokkelis, escoon lisää voimaa? :D
#350

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Marraskuu 10. 12:28:46 2004

oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Marraskuu 10. 18:11:37 2004

Tehonkestosta ei oo tietoo, mut valistettu on että yli 9000rpm ei kestä :)

Kestäväthän ne on, varsinkin kunnolla kiilotettuna.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Marraskuu 10. 19:50:26 2004

Kiitti asiallisista vinkeistä, kaikkea ei kannata opetella kantapään kautta.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Marraskuu 10. 21:26:37 2004

Laita ARP-pultit kankiin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 13. 2:19:15 2004

Minä olen ainakin lukenut vapareista Cossu kannella, joita käytetään erilaisissa ratavimpaimissa ja kierrätetään 9000 asti, mutta eihän Cosan koneet tehtaan jäljiltä mihinkään kisatoleransseihin ole rakennettu pitää niitä itse vielä viimeistellä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Kesäkuu 5. 18:34:12 2006

bpasi kirjoitti:oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....
Höm.. kumpikas lohko tämä olikaan?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Kesäkuu 5. 20:01:11 2006

kynsi kirjoitti:
bpasi kirjoitti:oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....
Höm.. kumpikas lohko tämä olikaan?
200 motorsport? lohko pitkilläpulteilla ja 92mm männillä
huom. ei putkitettu..

Vastaa Viestiin