Cossun kanget
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Cossun kanget
Missähän vaiheessa noi alkaa nöyrtymään, eli minkäläisilla väännöillä/tehoilla cossun kanget alkaa antaa periks? Onko lohkon osittaista betonointia harrastettu cossuissa, vai onko pitkät pinnapultit ainoa tapa tehä "tukeva" lohko? Betoni on tietty turhaa jos sylinteriputket ei jousta, mut joustaako? Et tollasta miettiny...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla oli vajaat 500hv/n.500Nm vakio kammilla ei ongelmia. Näistä on varmaan monilla enemmän kokemusta. Betonointi auttaa käsittääkseni sylinterin alaosan jäykkyyteen ja käytetään katuautoissa. Pitkät pinnapultit taas estänevät sylinterin yläpään muodonmuutokset. Omassa pitkät pinnapultit ja epäilyksenä on että ne vetävät kampiakselin runkolinjan kieroksi.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä olen ainakin lukenut vapareista Cossu kannella, joita käytetään erilaisissa ratavimpaimissa ja kierrätetään 9000 asti, mutta eihän Cosan koneet tehtaan jäljiltä mihinkään kisatoleransseihin ole rakennettu pitää niitä itse vielä viimeistellä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Höm.. kumpikas lohko tämä olikaan?bpasi kirjoitti:oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
200 motorsport? lohko pitkilläpulteilla ja 92mm männilläkynsi kirjoitti:Höm.. kumpikas lohko tämä olikaan?bpasi kirjoitti:oma koh. kokemus on kanget kestää hyvin (635hv/650nm/1,8b) kierrätin omaani 8200rpm eikä tullut ulos koneella ajettiin n. 5000km sen jälkeen lohko petti 2 syl. meni yläältä halki omassa on pitkät pultit kannattaa pistää pitkät pultit kiinni kannenkanssa ja kiristää sen jälkeen sitte kattoo muuttuuko kampiaks. linja mutta jokainen tavallaan....
huom. ei putkitettu..