cossun ihmellinen häiriö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
cossun ihmellinen häiriö
osaakohan kukaan sanoa mikä vois olla vikana kun moottoriremontin jälkeen on cossuun tullut käyntihäiriöitä, kun lähtee kylmänä ajamaan niin toimii hyvin, mutta kun auto lämpenee vähäsen niin tulee käyntihäiriö. auto rupeaa käymään huonosti mutta kierrokset nousevat 2000-3000rpm käy jonkun aikaa noilla kierroksilla ja sen jälkeen laskee normaaliin. sitten taas pystyy ajamaan vähäsen ja sama homma alkaa. joskus tulee niin paha häiriö ettei auto taho pysyä käynnissä, pitää pumpata kaasua että saa moottorin käymään kerran korkeammallla kierroksella ja sen jälkeen auto rupeaa käymään n.2500rpm vähän aikaa ja sen jälkeen kierrokset tasaantuvat normaaliin. liittimet on putsattu.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mulla on ollut ongelmaa tyhjäkäyntikierrosten kanssa. Nosti kierrokset 2500-3000 rpm autoa käynnistettäessä. Vika vaivasi ajoittain viime talvena, kesällä taas ei ollenkaan. Talvella vika tuli kun kelit meni kosteaksi, pakkasella kaikki toimi. Nyt syksyn tullen alkoi taas temppuilla.
Yritin etsiä vikaa vaikka mistä, muutaman hapettumankin löysin, mutta edellisen kerran kun kierrokset nousi, rassasin lämpötila-anturin liitintä/johtoa kannessa ja sen jälkeen ei ole temppuillut. Luultavasti siinä oli kosketushäiriö tms. jolloin boxi saa väärää tietoa ja tyhjäkäyntisolenoidi aukeaa levälleen. Muistaakseni senkin liittimen oli puhdistanut, mutta en ilmeisesti sitten kunnolla.
Täähän olis helppo kokeilla kun ottaa liittimen irti anturilta ja käynnistää auton ja katsoo miten kierrokset käyttäytyy. Ja voihan tietty se anturikin olla rikki.
Yritin etsiä vikaa vaikka mistä, muutaman hapettumankin löysin, mutta edellisen kerran kun kierrokset nousi, rassasin lämpötila-anturin liitintä/johtoa kannessa ja sen jälkeen ei ole temppuillut. Luultavasti siinä oli kosketushäiriö tms. jolloin boxi saa väärää tietoa ja tyhjäkäyntisolenoidi aukeaa levälleen. Muistaakseni senkin liittimen oli puhdistanut, mutta en ilmeisesti sitten kunnolla.
Täähän olis helppo kokeilla kun ottaa liittimen irti anturilta ja käynnistää auton ja katsoo miten kierrokset käyttäytyy. Ja voihan tietty se anturikin olla rikki.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
nyt tais vika löytyä,niin kuin turbo is sanoi, kun liikuttaa lämpötila anturin johtoa niin auto rupeaa käymään korkeammilla kierroksilla ja moottori käy rumasti. täytyypä koittaa puhdistaa liitin kunnolla jos vaikka rupeais toimimaan. 

BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look