cossun ihmellinen häiriö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

cossun ihmellinen häiriö

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 2. 11:35:37 2004

osaakohan kukaan sanoa mikä vois olla vikana kun moottoriremontin jälkeen on cossuun tullut käyntihäiriöitä, kun lähtee kylmänä ajamaan niin toimii hyvin, mutta kun auto lämpenee vähäsen niin tulee käyntihäiriö. auto rupeaa käymään huonosti mutta kierrokset nousevat 2000-3000rpm käy jonkun aikaa noilla kierroksilla ja sen jälkeen laskee normaaliin. sitten taas pystyy ajamaan vähäsen ja sama homma alkaa. joskus tulee niin paha häiriö ettei auto taho pysyä käynnissä, pitää pumpata kaasua että saa moottorin käymään kerran korkeammallla kierroksella ja sen jälkeen auto rupeaa käymään n.2500rpm vähän aikaa ja sen jälkeen kierrokset tasaantuvat normaaliin. liittimet on putsattu.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 2. 11:37:24 2004

Onko tulpat kunnossa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 2. 11:52:55 2004

tulpat on vanhat mutta täytyy vaihtaa uudet. mitä vaikutusta on jos on virrajakaja vähän pois kohdalta.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 2. 11:56:55 2004

Ruuvaa yks tulppa pois ja tarkista kärkiväli ja minkä näköinen on. Käkiväli pitäis olla jossain 0,55-0,65mm tietämillä...
#446

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Marraskuu 2. 12:53:34 2004

Mulla on ollut ongelmaa tyhjäkäyntikierrosten kanssa. Nosti kierrokset 2500-3000 rpm autoa käynnistettäessä. Vika vaivasi ajoittain viime talvena, kesällä taas ei ollenkaan. Talvella vika tuli kun kelit meni kosteaksi, pakkasella kaikki toimi. Nyt syksyn tullen alkoi taas temppuilla.

Yritin etsiä vikaa vaikka mistä, muutaman hapettumankin löysin, mutta edellisen kerran kun kierrokset nousi, rassasin lämpötila-anturin liitintä/johtoa kannessa ja sen jälkeen ei ole temppuillut. Luultavasti siinä oli kosketushäiriö tms. jolloin boxi saa väärää tietoa ja tyhjäkäyntisolenoidi aukeaa levälleen. Muistaakseni senkin liittimen oli puhdistanut, mutta en ilmeisesti sitten kunnolla.

Täähän olis helppo kokeilla kun ottaa liittimen irti anturilta ja käynnistää auton ja katsoo miten kierrokset käyttäytyy. Ja voihan tietty se anturikin olla rikki.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 2. 19:49:45 2004

nyt tais vika löytyä,niin kuin turbo is sanoi, kun liikuttaa lämpötila anturin johtoa niin auto rupeaa käymään korkeammilla kierroksilla ja moottori käy rumasti. täytyypä koittaa puhdistaa liitin kunnolla jos vaikka rupeais toimimaan. 8)
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

Vastaa Viestiin