Cossun Jakohihna

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Cossun Jakohihna

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Elokuu 22. 10:07:46 2004

Eli jos tohon vessaan ton jakoremmin vaihtais.Millanes homma? Olen kyllä vaihtanut remmejä ennenkin mutten cossuun,eli onko jotain erityistä mitä pitäisi tietää? Ja joutuuko purkamaan muutakun ton muovisen suojuksen... 8)
#446

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Elokuu 22. 10:24:05 2004

Pakko vähän vinoilla tähän klassikko kyssäriin, tee niinkuin suurinosa, kaikki osat nopeesti sikin sokin lattialle, tarpeeksi purat saat lopulta remmin käteesi. Sitten aloitat hermoja raastavan kyselyn mikä tää on, mihin tää tulee, miten päin, missä merkit, mitä vittua, jne jne (luettava rennosti) :wink:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Elokuu 22. 10:39:57 2004

SHR kirjoitti:Pakko vähän vinoilla tähän klassikko kyssäriin, tee niinkuin suurinosa, kaikki osat nopeesti sikin sokin lattialle, tarpeeksi purat saat lopulta remmin käteesi. Sitten aloitat hermoja raastavan kyselyn mikä tää on, mihin tää tulee, miten päin, missä merkit, mitä vittua, jne jne (luettava rennosti) :wink:
Niinhän se kuuluis tehdä...paitsi että mulla se menis niin,että siinä vaiheessa ku osat on lattialla,olisin jo niin kännissä,et kyselisin seuraavana päivänä kuka vittu tän on tälläi purkanu ja vasta sen jälkeen mikä kuuluu mihinkin. 8)
Aika klassikko on varmaan,mut ei löytyny haulla.
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 22. 11:32:34 2004

En tiedä miten se oikeasti pitää vaihtaa mutta omassani piti ainakin ensin puoli keulaa purkaa pois edestä 8)

Ajoitusmerkeistä täällä onkin loistava topic olemassa, lue se.

Kun olet välijäähdyttimen ottanut edestä (itse otin myös maskin ja muovisen tuulenohjauslevyn) ja mahdollisesti syylärinkin (ei välttämätöntä, mutta jos vaihdat vesipumpun tai termarin niin kannattaa ottaa pois kun kuitenkin vedet on pudotettava pois ja onhan siinä sitten ruhtinaallisesti tilaa eikä tartte pelätä että syyläri menee rikki) yms. työskentelyn tiellä olevat jutut, niin työskentelytilaa on ihan hyvin. Kun kaikki on edestä pois niin homma on melko samanlainen kuin OHC koneissakin.

Omaan cossuuni tuli samalla uusi vesipumppu, uudet stefat kaikille akseleille, uusi termostaatti ja luonnollisesti kiristin. Vesipumpun ja termarin vaihdoin koska se oli tuossa yhteydessä helppo tehdä eikä niistä kukkaro kovin paljoa köyhtynyt. Jos otat välärin irti niin samalla on helppo putsata siitä lamellienvälit. Oli nääs ainakin mulla ne 60% tukossa kuolleista öttiäisistä, hiekasta, pölystä ja tuntemattomattomasta mömmöstä muodostuneesta aineesta. Putsauksen jälkeen oli aivan erinäköinen :D

Nokkien etupuolella olevien kiinnityspulttien tiukkuus kannattaa tarkistaa. Löystyvät melko helposti ja se nokkahihnan kiristin hyvin kiinni.

No joo...Ammattilainen tekee homman tunnissa tai parissa. Ei ammattilaiselta menee hieman kauemmin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 22. 13:50:36 2004

Ei siinä liika tilasta ole haittaa koska siimapyörä alhaalla voi olla tiukassa ja voit tarvita ulosvetäjää.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Elokuu 22. 17:56:47 2004

Eipä tullutkaan ihan ajankohtaiseksi vielä...huoltokirja näyttää,että 25000km sitten on vaihdettu jakohihna,kiristin,venakopan tiiviste,nokka-akselin stefat+o-renkaat,virranjakajan kansi+pyörijä,laturin-ja ohjaustehostimen hihnat ja jäähdytinnesteet. 8) Komiaa...
#446

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Elokuu 22. 22:09:48 2004

No kävi tuuri... ja jos hihna on vielä laitettu oikein, niin aina parempi.
Ite olen kaksi hihnaa vaihtanut ja molemmista löytyi vesipumpun (tai kiinnityspultin) hiomat jäljet kun pizzapelle oli ne sinne väärinpäin kiristänyt. Onneksi tuli tsekattua vaikka en tiä onko noita katkeillu ton takia. Mutta ei ne skraadut siinä hihnassa ainakaan kestoa paranna.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 22. 22:18:26 2004

Termostaatti koteloon osuu jos kiristysrullan kiristää väärin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Elokuu 22. 22:29:39 2004

Ääh no niinhän mun piti just sanoo.
Sormet oli vaan taas nopemmat ku ne pari harmaata aivosolua jotka niitä koittaa ohjailla :(
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Elokuu 23. 6:00:31 2004

Juu kyllä mä sitä hihnaa kattelin...ei ainakaan hirveen suuria palasia puuttunut. 8)
#446

cosfordson
Viestit: 12
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 18:48:22 2003
Paikkakunta: eura

Viesti Kirjoittaja cosfordson » Ma Elokuu 23. 10:24:22 2004

Tiedoksi tietämättömille, että 1.6 cvh escortin nokka-akselin pyörät ovat aivan samat, kuin cossusierran. Hinta on 4.40euroa/kpl.
Eli säästö on MELKOINEN, jos vaan tavalliset pyörät kelpaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 23. 11:07:35 2004

cosfordson kirjoitti:Tiedoksi tietämättömille, että 1.6 cvh escortin nokka-akselin pyörät ovat aivan samat, kuin cossusierran. Hinta on 4.40euroa/kpl.
Eli säästö on MELKOINEN, jos vaan tavalliset pyörät kelpaa.
Niinpä näyttää olevan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ke Syyskuu 13. 21:22:59 2006

Ratsastetaan vähä aiheella..
Eli onko noista tarvike jakohihnoista mihinkään? Ja kysytään nyt samalla sit tarvike ohjurinkumeista että onko niistä mihinkää? :D Kun tarvis saada tiistaiks jakohihna ja kumit .. foortilla niin p*rkeleen kallista :oops:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 13. 21:25:06 2006

Olen käyttänyt gatesin remmiä, maksaa noin 45e. Priteistä tilattiin kerran a-ryhmän remmi ja sieltä tuli toi tavan gates. Venakumeja olen tilannut myös priteistä, näyttävät orkkiksilta ja toimivat, hintaa noin 20e sarja.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Syyskuu 14. 20:08:53 2006

Gatesin remmi tulee myös jos voortilta tilaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Syyskuu 14. 20:58:23 2006

Niin ja siis kenelläkään vai ei ole tietoa noista tarvikemalleista?
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Syyskuu 14. 21:02:18 2006

Usein Motonetistä kun on tullut tarvikejakohihnaa ostettua, se on gatesin valmistama.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Syyskuu 14. 21:06:02 2006

gjonne kirjoitti:Niin ja siis kenelläkään vai ei ole tietoa noista tarvikemalleista?
Tarvike (gates) = origanaali gates
Mulla on paikoillaan ad-maailman hihna.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Syyskuu 14. 21:07:55 2006

Joo eli siis jakohihnan haen tarvikeliikkeestä, kiitos.

Edit: Nii viel, mites noi venavarrenkumit? Kuluuko nopeemmin vai kestääkö jopa paremmin kun foordin omat? :lol:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Syyskuu 14. 21:14:59 2006

Sultzi kirjoitti:Usein Motonetistä kun on tullut tarvikejakohihnaa ostettua, se on gatesin valmistama.
Kossuun jos Motonetista hakee, melko varmasti saa Contitechin (29.90€ muistaakseni), saksalainen hihna myöskin. Gatesin hihnaa ei tohon hintaan valitettavasti saa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Syyskuu 14. 21:17:59 2006

Hartza kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Usein Motonetistä kun on tullut tarvikejakohihnaa ostettua, se on gatesin valmistama.
Kossuun jos Motonetista hakee, melko varmasti saa Contitechin (29.90€ muistaakseni), saksalainen hihna myöskin. Gatesin hihnaa ei tohon hintaan valitettavasti saa...
Jaa, minä kun maksoin gatesista muistaakseni n. 20€.
Voortilta ostaessa n. 35€.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Syyskuu 14. 21:20:40 2006

tony the tiger kirjoitti:
Hartza kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Usein Motonetistä kun on tullut tarvikejakohihnaa ostettua, se on gatesin valmistama.
Kossuun jos Motonetista hakee, melko varmasti saa Contitechin (29.90€ muistaakseni), saksalainen hihna myöskin. Gatesin hihnaa ei tohon hintaan valitettavasti saa...
Jaa, minä kun maksoin gatesista muistaakseni n. 20€.
Voortilta ostaessa n. 35€.
No sitten sait halvalla, kahdellakympillä Gatesia ei saa edes sisään kotimaisilta tukkureilta...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Syyskuu 14. 23:19:32 2006

Toi voortin 35euron hintakin kuulostaa hämmästyttävän halvalta :shock:

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Pe Syyskuu 15. 1:16:46 2006

Yrkesman kirjoitti:Toi voortin 35euron hintakin kuulostaa hämmästyttävän halvalta :shock:
Tääläpäin makso muistaakseni 63e

Edit: Venaverrankumit + jakohihna + kampiakselin stefat = 200e :x
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 15. 1:22:10 2006

45€ oli Gatesin remmi :roll:

Syyläri melko varmasti täytyy ottaa pois . Omassa siimapyörä oli niin perkeleen tiukassa että ulosvetäjä ja leka piti olla että lähti :shock:
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 15. 7:42:00 2006

Jake kirjoitti:Syyläri melko varmasti täytyy ottaa pois . Omassa siimapyörä oli niin perkeleen tiukassa että ulosvetäjä ja leka piti olla että lähti :shock:
Ainakin se helpottaa jos ei ihan helpolla lähde.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Pe Syyskuu 15. 11:52:14 2006

tony the tiger kirjoitti:
Hartza kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Usein Motonetistä kun on tullut tarvikejakohihnaa ostettua, se on gatesin valmistama.
Kossuun jos Motonetista hakee, melko varmasti saa Contitechin (29.90€ muistaakseni), saksalainen hihna myöskin. Gatesin hihnaa ei tohon hintaan valitettavasti saa...
Jaa, minä kun maksoin gatesista muistaakseni n. 20€.
Voortilta ostaessa n. 35€.
Jep. Halvat on hinnat Joensuussa :wink:
Ps. Jos jollain tarvetta cossuun jakohihnalle, ni mulla ois tuossa uusi contitech joka lähtee parilla kympillä.
Hyvä se on!

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Su Syyskuu 17. 22:35:35 2006

siipicossu kirjoitti:
Jake kirjoitti:Syyläri melko varmasti täytyy ottaa pois . Omassa siimapyörä oli niin perkeleen tiukassa että ulosvetäjä ja leka piti olla että lähti :shock:
Ainakin se helpottaa jos ei ihan helpolla lähde.
Muutama päivä takaperin vaihdoin remmin ja suosiolla purin syyläriä myöten kaikki eestä pois. Eikä lähteny siimapyörä muuten kun ulosvetäjällä.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Syyskuu 17. 22:47:52 2006

Ja syy siihen miksi siimapyörä on niin .stanan piukassa on se että vedetään se siimapyörän pultti liian piukkaan. Aiheuttaa sen että kampuran pää pullistuu. Yleensä sitten se nokkaremmin pikkupyöräkin on vaikea vetää pois kun on "nuppi turvoksissa".

p.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Syyskuu 18. 11:13:15 2006

Ja on syytä antaa pyörälle lämpöä irroitettaessa! Ei suotta halkaise sitä ulosvetäjän kanssa leikkiessä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Syyskuu 18. 12:06:10 2006

Mulla on ainakin siimapyörässä kolme 8mm jengaa johon saa ulosvetäjän kiinni. Lähtee helposti irti. Liekö kaikissa nelikoissa??
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Syyskuu 18. 12:35:41 2006

sprint kirjoitti:Mulla on ainakin siimapyörässä kolme 8mm jengaa johon saa ulosvetäjän kiinni. Lähtee helposti irti. Liekö kaikissa nelikoissa??
Vaan ei ainakaan ollut mun 2wd:n pyörässä! Joutui ottamaan ulkokehältä kiinni ja sieltä se pyörä ei ole vahvimmillaan. Yhden hajoittaneen kokemuksella. :wink: Helposti halkeaa! Lämpöä kun hiukan tarjoaa, niin pitäisi lähteä suht helposti pois? Ainakin mulla lähti.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Syyskuu 18. 12:46:11 2006

sprint kirjoitti:Mulla on ainakin siimapyörässä kolme 8mm jengaa johon saa ulosvetäjän kiinni. Lähtee helposti irti. Liekö kaikissa nelikoissa??
nelareissa taitaa sit olla ne jengat kuva

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Syyskuu 18. 13:11:32 2006

takavetoisia siivapyöriä on sekä pultinrei'illä että ilman.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 19. 12:21:09 2006

Piti oikein kysyä tota hihnan hintaa Turun Fordilta. 73euroa kuulemma täällä, eli melkoset alennukset teillä siellä Joensuussa.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Syyskuu 19. 17:08:14 2006

Yrkesman kirjoitti:Piti oikein kysyä tota hihnan hintaa Turun Fordilta. 73euroa kuulemma täällä, eli melkoset alennukset teillä siellä Joensuussa.
:shock:
Mistähän tuon hinnan on siellä ottanu?
Varmaan on joku syrjäseutulisä tuossa hinnassa siellä! :wink:
Joku patonkivaunu oli, jossa on sama hihna kuin cossussa. Oisko ollu joku sitikka...
Edit: Tämän takia piti ihan tarkistaa mitä on aiemmin maksanu. 63€ oli edellinen hihna voortilta eli nyt ei ole myyjä ollut selvinpäin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Syyskuu 19. 17:33:01 2006

Citroen XM 2.1 Dieselissä on sama hihna.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 19. 18:19:24 2006

Muistaakseni aika monessa muussakin autossa on sama hihna.
Useampia merkkejä lukee paketissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Syyskuu 19. 18:39:38 2006

omaani vaihdan huomenna "pakko ennen syysmiittiä" ettei vaan napsahda, ym huollot.

Saa nähä kuin lujassa omassani lie..


Edit. Ei ollut lujassa, helposti irtos. nyt ajettu 28km ja käy edelleen
"tarkistettu 10km välein, vanhan kammon takia :oops: "
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Maaliskuu 26. 9:01:16 2007

Tilasin just hihnan, kiristimen ja kiristimen lukitusmutterin voortilta.
Hihna 75 euroa, kiristin 98 euroa, kiristimen lukitusmutteri 13 euroa.
Noista saan sitten jotakin rabattia..
Kaikki tilauskamaa, toimitusaika viikkotilaukselle to-pe hyllyssä kun nyt tilasin.

En viitsi kysellä tarvikkeena vaikka varmaan puoleen hintaan noi sieltä saisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Maaliskuu 26. 9:18:41 2007

No onhan noilla hintaa! Taisit Upi voittaa viikonloppuna lotossa, kun noin kallista tilailit? :wink: Mulle nuukana miehenä vastaisuudessakin riittää kyllä tarvike-osat. Ei tunnu mulla nämä Cossut pysyvän hihnan vaihtoväliä. :)
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 26. 9:25:06 2007

Hauskaa tarvike läppää. Motonetin 50e kiristin on INA merkkinen eli orkkis. Siitä en tie mikä on tuo voortin toimittama vakio remmi, mutta fordin "a-ryhmän" remmi on sama gates minkä saa tosta varaosaputkasta 35e. Todennäköisesti sieltä voortilta tulee tuo sama gates, kate vaan vähän miehekkäämpi.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Maaliskuu 26. 9:46:34 2007

Skorppi kirjoitti:Hauskaa tarvike läppää. Motonetin 50e kiristin on INA merkkinen eli orkkis. Siitä en tie mikä on tuo voortin toimittama vakio remmi, mutta fordin "a-ryhmän" remmi on sama gates minkä saa tosta varaosaputkasta 35e. Todennäköisesti sieltä voortilta tulee tuo sama gates, kate vaan vähän miehekkäämpi.
Tarvikkeena varmasti ihan toimivaa kamaa, en epäile sitä pätkääkään.
Ostan nyt tuolta voortilta kun muuten unohtavat kokonaan meikeläisen olemassaolon :D

Ihan yksi lysti maksaako setti 50 euroa enemmän vai vähemmän. Ei tuolla ole tuossa cossubudjetissa mitään merkitystä. Sitä paitsi kuten kirjoitin, saan noista osista alennusta, ei ne noita hintoja jää maksamaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Maaliskuu 26. 10:02:02 2007

ukormi kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Hauskaa tarvike läppää. Motonetin 50e kiristin on INA merkkinen eli orkkis. Siitä en tie mikä on tuo voortin toimittama vakio remmi, mutta fordin "a-ryhmän" remmi on sama gates minkä saa tosta varaosaputkasta 35e. Todennäköisesti sieltä voortilta tulee tuo sama gates, kate vaan vähän miehekkäämpi.
Tarvikkeena varmasti ihan toimivaa kamaa, en epäile sitä pätkääkään.
Ostan nyt tuolta voortilta kun muuten unohtavat kokonaan meikeläisen olemassaolon :D

Ihan yksi lysti maksaako setti 50 euroa enemmän vai vähemmän. Ei tuolla ole tuossa cossubudjetissa mitään merkitystä. Sitä paitsi kuten kirjoitin, saan noista osista alennusta, ei ne noita hintoja jää maksamaan.
Kaikki on niin verrannollista, mut jos asiaa miettii niin että 1000eur vs 2000eur niin asia onkin jo ihan eri :D

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Maaliskuu 26. 10:12:28 2007

Periaatteessa mitä vaan tänne kirjoitat niin 90% varmuudella sinut ymmärretään väärin, pidetään kirjoittamaasi vittuiluna tai sitten muuten vaan kommentoidaan jotakin negatiivista.

Tarkoitus oli kertoa nykyhinnat Fordin varaosatiskillä, se miksi en viitsi kysyä tarvikkeena johtuu siitä että nuo jo tilasin enkä aio tilaustani perua.

Unohtakaa mitä kirjoitin ja ostakaa mitä ostatte mistä ostatte ja mihin hintaan ostatte. Aivan sama.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Maaliskuu 26. 12:05:01 2007

ukormi kirjoitti:Periaatteessa mitä vaan tänne kirjoitat niin 90% varmuudella sinut ymmärretään väärin, pidetään kirjoittamaasi vittuiluna tai sitten muuten vaan kommentoidaan jotakin negatiivista.

Tarkoitus oli kertoa nykyhinnat Fordin varaosatiskillä, se miksi en viitsi kysyä tarvikkeena johtuu siitä että nuo jo tilasin enkä aio tilaustani perua.

Unohtakaa mitä kirjoitin ja ostakaa mitä ostatte mistä ostatte ja mihin hintaan ostatte. Aivan sama.
Nooh, ei tästä kannata nyt kenenkään niin vakavaa asennetta ottaa. Toiset vaan tykkään hankkia alkuperäisiä varaosia ja ovat valmiita maksamaan siitä. Toiset taas ei. Kukin tavallaan.

Itse kuulun siihen porukkaan, joka hankkii varaosat Voortilta (ts. mitä nyt sieltä sattuu enää saamaan). Ainakin omat alennukseni Turun Automaasta ovat sen verran kohdallaan, että ei se nyt niin paljoa närästä.

Orkkisosa ei välttämättä ole aina edes se teknisesti paras vaihtoehto, mutta se nyt vaan on sellainen periaate (kutsutaan sitä nyt vaikka jonkin sortin sairaudeksi).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 26. 13:36:58 2007

Ootteko ihan vakavissanne, että haluatte ostaa saman osan fordin tiskiltä 100% kovemmalla hinnalla kuin naapurikaupasta, vain sen takia, että kilke on haettu fordin tiskiltä? :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Maaliskuu 26. 13:52:48 2007

Skorppi kirjoitti:Ootteko ihan vakavissanne, että haluatte ostaa saman osan fordin tiskiltä 100% kovemmalla hinnalla kuin naapurikaupasta, vain sen takia, että kilke on haettu fordin tiskiltä? :roll:
No en nyt sanoisi ihan noin - vaikka läheltä liippaa. Tottakai se "alkuperäisyys" ainakin itselleni merkkaa, ei sitä voi kiistää. Ongelmana on myös se, että varaosaliikkeiden tarjonta vaihtelee kovasti (riippuu kait tukkureista ja niiden hankinnoista?) ja pitäisi olla aika lailla selvillä, että mistä liikkeestä saa mitäkin tarvikeosaa. Nythän on niin, että tänään tietystä paikasta voi saada tietyn merkkisen esim. hihnan, mutta huomenna jo toisen merkkisen. Pitäisi siis olla "hereillä", soitella ja kysellä.

Missään nimessä en ole sitä mieltä, että ne tarvikeosat olisivat jotenkin automaattisesti huonompia (jos QH:n jarruosia ei lasketa). Itsekin olen ylläpitänyt jos jonkinlaista kalustoa Motonetin kamoilla.

Yhteenveto - Voortilta on helppo ostaa (tietää mitä saa). Varaosaliikkeistä saa hyvää tavaraa edullisempaan hintaan, kunhan tietää mitä merkkejä / minkä valmistajan tuotteita kannattaa hankkia (käyttökohteesta riippuen).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 26. 13:55:59 2007

Pusa kirjoitti: Yhteenveto - Voortilta on helppo ostaa (tietää mitä saa).
Tätä en ihan allekirjoita..Kyllä se on välillä aikamoista hakuammuntaa. Ei ole huonoa sanottavaa Fordin palvelusta mutta aina sieltä ei oo saanu oikeita osia. Se ei johdu myyjistä vaan yleisesti ottaen paskasta varaosajärjestelmästä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Maaliskuu 26. 13:57:33 2007

Skorppi kirjoitti:Ootteko ihan vakavissanne, että haluatte ostaa saman osan fordin tiskiltä 100% kovemmalla hinnalla kuin naapurikaupasta, vain sen takia, että kilke on haettu fordin tiskiltä? :roll:


samaa ihmettelen..

kun ensimmäisen moottorin porauttaa, laittaa männät, venat, hytikat jne, ja fordin hyllystä siks et on alkuperäistä, eiköhän sen jälkeen ala periaatteet muuttumaan.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin