Cometic ja arp -> vuotaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Cometic ja arp -> vuotaa
Tein autooni juuri kansirempan. Kannen pinta vedettiin tasoon. Samalla laitoin myös arp pultit ja cometicin 3-kerros pahvin. Lohkon pintaa ei koneistettu, ainoastaan putsattiin. ARP pultit vedettiin 10,5kg.
Nyt ajettu n. 200km ja huomasin että cometic vuotaa, eli luultavasti vettä hikoilee kannen ja lohkon välistä, imusarjan sekä pakosarjan puolelta. Paisuntasäilössä poreilee ajon jälkeen.
Pitääkö noita arp jälkikiristää? Ohjeissa ei mielestäni lukenut mitään sellasesta. Vai revinkö kannen suosiolla irti ja laitan vakiopahvin kiinni? Jos tähän toimenpiteeseen ryhdyn, niin pitääkö kansi vetää taas tasoon?
Onko muilla ollut samoja ongelmia ton cometicin kanssa?
Nyt ajettu n. 200km ja huomasin että cometic vuotaa, eli luultavasti vettä hikoilee kannen ja lohkon välistä, imusarjan sekä pakosarjan puolelta. Paisuntasäilössä poreilee ajon jälkeen.
Pitääkö noita arp jälkikiristää? Ohjeissa ei mielestäni lukenut mitään sellasesta. Vai revinkö kannen suosiolla irti ja laitan vakiopahvin kiinni? Jos tähän toimenpiteeseen ryhdyn, niin pitääkö kansi vetää taas tasoon?
Onko muilla ollut samoja ongelmia ton cometicin kanssa?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
- Paikkakunta: Joutseno
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt vaikka kerran on samalla tiivisteellä jo avattukkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=82912
ja katso vaikka cosesc:n vastaus
ja katso vaikka cosesc:n vastaus
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
On VHT-liimat välissä..MikkoT kirjoitti:Tästähän (cometicin vuoto) oli enemmänkin puhetta joskus aikasemmin.
Käytitkö magelius tota liimaa tossa mukana. Tuntu sillon viimeks olevan sellanen trendi, että ainakin paremmin pitäs pysyy öljyt/vedet sisällä liiman kanssa.
T: Itsekkin tota miettinyt
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Se on kumma, kun joillakin cometic vuotaa ja joillain ei vuoda. Oli lohkon pinta koneistettu tai ei..
Pitäiskö vaan jatkaa ajamista ja kattoa jos vuoto vaikka loppuis? Vai yrittää jälki kiristää noita arp pultteja?
Tai sitten ottaa kansi suosiolla irti ja vaihtaa vakio pahvi paikoilleen?
Ja VHT-liimaa on välissä
Pitäiskö vaan jatkaa ajamista ja kattoa jos vuoto vaikka loppuis? Vai yrittää jälki kiristää noita arp pultteja?
Tai sitten ottaa kansi suosiolla irti ja vaihtaa vakio pahvi paikoilleen?
Ja VHT-liimaa on välissä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Reklamoikaa sinne Cometicille hyvät ihmiset niistä vuodoista. Jos pahvissa on vikaa, väittäisin tuon tasoisen firman suhtatutuvan hyvin vakavasti asiaan.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Oon ajellu n.25tkm Cometic + VHT + ARP ja toiminut hyvin, lohkoon hikoilee öljyä mutta vettä ei kuluta. Momenttia joutuu kerta kesään tarkastaa, jos vuotaa pahasti kiristää lisää mutta ei käsittääkseni yli 11kg. Olen tullu siihen tulokseen että jos ei ole oikeesti tehoa, pärjää vakiopahvilla, 350hv mopo toimii vakiolla joten mullakin Cometic on tod.näk. turhaan.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Onko kukaan tutkinut tuon cometicin sielunelämää niin tarkkaan, että jos ei pahvia puristeta kerralla, niin pitääkö paremminIlpo kirjoitti:Passionfordissa on ollu jonkin verran keskustelua näistä Cometicin ongelmista eli joko niissä on jotain hämärää tai sitten ovat vain tavallista tarkempia asennuksen suhteen.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mulla on kolmatta kertaa sama kometicci käytössä liiman kanssa... ja vakio ohc venymättömillä pulteilla... no proplemos... paineetkin karannu välillä +2.0 bar... 

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Nyt on jälkikiristetty ARP uudestaan. Momentti nyt 10,7kg. Ei vaikutusta. Edelleen vuotaa. Sen verran tutkin asiaa lisää, niin se on öljyä mikä vuotaa ja ilmeisesti juuri öljykanavien kohdalta. 1 pytyn kohdalta imusarjan puolelta. Ja 4 pytyn kohdalta pakosarjan puolelta.
Vuoto on mielestäni sen verran voimakasta, että asialle pitäisi tehdä jotain.
Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
Vuoto on mielestäni sen verran voimakasta, että asialle pitäisi tehdä jotain.
Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
1,6bar paineilla kokeiltu ja kestää KUNHAN seokset eivät ole laihalla.Orsts2 kirjoitti:jollain kokemuksia millasia paineita vakiopahvi kestää ?
Jos vedätte ylärajoilla viritetyllä turbokoneella niin hankkikaa nyt ihmeessä pakokaasulämpömittari ja seosmittari. Säästätte pitkät pennit.
Itse ennen koneremppaa kokeilin eri ahtopaineita eikä paffin keston suhteen ollut ongelmia ennenkuin aloin testaamaan lastuja. Paffi paloi kun yhdellä lastulla veti laihalle. No koneremppa oli muutenkin edessä.
-
- Ylläpitäjä
Teitkö jälkikiristyksen oikein? Ihmettelen vaan ettei kiristynyt lisää.magelius kirjoitti:Nyt on jälkikiristetty ARP uudestaan. Momentti nyt 10,7kg. Ei vaikutusta. Edelleen vuotaa. Sen verran tutkin asiaa lisää, niin se on öljyä mikä vuotaa ja ilmeisesti juuri öljykanavien kohdalta. 1 pytyn kohdalta imusarjan puolelta. Ja 4 pytyn kohdalta pakosarjan puolelta.
Vuoto on mielestäni sen verran voimakasta, että asialle pitäisi tehdä jotain.
Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
Eli ensin pulttia löysälle ja sitten momenttiin.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Kiristysjärjestyksessä otin pultin kerrallaan. Eli yksitellen löysäksi ja heti perään momenttiin. Ja seuraava. Momentiksi laitoin 10,7kg, eli hiukan tiukemmalle mitä oli aikasemmin ollut. Yli ton momentin ei varmaan uskalla noilla ARP:lla enää mennä!ckolli kirjoitti:Teitkö jälkikiristyksen oikein? Ihmettelen vaan ettei kiristynyt lisää.
Eli ensin pulttia löysälle ja sitten momenttiin.
Mitenköhän paljon tollanen öljyvuoto haittaa? tarkotus oli laittaa isompi cooleri ja puhallin, ja 1.2-1.4bar paineet. Öljyt ja vedet ei kuitenkaan ole sekaisin, eikä muita oireita tunnu olevan.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
olisko sinun pitäny myös rasvata mutterit uudestaan sillä arp ihmeaineella?. (jotain molykote, antisaisse tyyppistä rasvaa)
eniten ihmetytti tuossa kiristysohjeessa että pelkän öljyn avulla kiristettäessä kiristysmomentti kasvaa muistaakseni sinne 18 kilon
paikkeille. liekkö painovirhe
eniten ihmetytti tuossa kiristysohjeessa että pelkän öljyn avulla kiristettäessä kiristysmomentti kasvaa muistaakseni sinne 18 kilon
paikkeille. liekkö painovirhe

jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Oli aiheesta keskustelua www.passionford.com foorumissa:
Ima-Racing500 kirjoitti:A lesson from IMA Racing on using this metal gasket or the WRC version.
LONG STUD THE BLOCK.
A metal gasket requires more clamping than the std bolts can do..thus premature blowing or coolant leak.
Remember also if you run a 2wd head the head bolts have small washers and at the very least you have to machine the head to take the later head bolts with the bigger washer creating better clamping....BUT long studding is IMO essential for longevity of these gasket.
Please feel free to disagree even though your wrong![]()
Stu @ M Developments kirjoitti:Mountune Copy?
I believe the Cometic is older actually
As many folk on here know, ive got Cometics running in many engines with no problems whatsoever and ive sold literally HUNDREDS and heard so far of none blowing that ive sold. 2 that ive fitted have failed so far.
1) Yes i prefer the WRC but at its price, many folks cant afford the luxury..
2) Yes some have blown recently and if it looks like they have an age limitation on them it will be noted and the info passed to future customers at decision time.
3) Yes i will use them again.
4) Yes my own car has one fitted and has done 18 not very gentle K...
When alls said and done, we are dealing with a headgasket on a 200bhp per litre engine. Many many years ago F1 engineers developed the Monoblock because they couldnt devise the perfect headgasket either so i dont feel too bad..lol
Maybe all we are dealing with here is a simple headgasket failure, maybe they have an age limitation on the materials.. as yet, no-one knows the real answer but the fact remains that far more engines with them on are fine than have failed.
Time will tell as with everything else and im sure that being PF members, you will read all about the scandal first hand.. roflol
Ima-Racing500 kirjoitti:Just to add...Cometic have actually made a modification to there new gaskets btw!!!!!
Did you know that Stu?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
No niin. Nyt ois tarkotus ruveta asentamaan itelle kantta kiinni ja mulla ois kanssa tulossa cometicin pahvi ja arp:n pultit. Kumpienkin pintojen pitäisi olla täysin suorat mutta silti jää epäilyttämään että vuotaako se.. Oisko mitään järkeä laittaa erillistä tiivisteliimaa tai vastaavaa siihen öljykanavien kohdalle ton VHT-liiman lisäks? Paljon sen pitäisi kestää lämpöä sen tiivisteliiman jos sitä sinne laittaa? Onko kukaan ite toteuttanut tällästä?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo muistakaa sitten katsoa cometiccia asentaessa että se irtonainen rengas hässäkkä siellä tivarin keskellä on sitten kohallaan... Tulee ikävää jälkeä kun se jää vinoon sinne ja mäntä hakkaa tiivisteeseen... Nähty on..
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Tietoa Cometicin edustajalta Englannista 22.9.04:
Yleisiä ohjeita:
-Cometic monikerros metallikannentiiviste menettää ominaisuutensa jos kantta kiristetään liikaa. siis kiritys normaaliin momenttiin
(kun kiristää liikaa -> prässäykset menevät kasaan -> pahvista tulee yhtä puuta -> mikään ei enää jousta kannen ja lohkon välillä)
-Pultit kiristetään niiden valmistajan ohjeiden mukaisella tavalla, voiteluaineella ja niiden antamaan momenttiin, EI YHTÄÄN YLI
-Momenttiavaimen tulee näyttää oikein ja sitä tulee osata käyttää
-Cometic massatiivisteelle on ARP erittäin hyvä vaihtoehto
-Cometic peltitiivisteelle ovat vakiot pultit helpommat koska ne joustavat hieman
-Jos tehoa on kuitenkin paljon = 4-syl esim Cossu 500+ hv tarvitaan kuitenkin ARP-pultit koska vakiopulteilla koko kansi nousee ylös, ole vain tarkka ettet kiristä liikaa
Lisää yleistä infoa:
-Ford Sierra / Escort Cossun kansi on helpompi tiivistää kuin vaikka Mitsu 4G63 koska paininkuppien poterot muodostavat tukirangan kannelle
-Kehitys kulkee kohti pienempiä momentteja ja halkaisijaltaan pienempiä kannenpultteja
-Esim Winston Cup "Nascar" V8 moottoreissa on uudella Cometic kannentiivisteellä ja ohennetuilla kannenpulteilla saatu +20hv moottoreista, koska lohkon poraukset ovat lähempänä pyöreää ajon aikana (vaikka niissä tietenkin on stressilevyillä porattu lohko joustaa tehokas V8 ajossa)
-Tulevaisuudessa n 1-2 v kuluttua Cometic kannentiivisteiden mukana tulee Cometic kannenpultit, hinta on esim Mitsu 4G63 jopa edullisempi kuin joka kerta uusittavilla vakiopulteilla (vakiot about 300e / srj)
Yleisiä ohjeita:
-Cometic monikerros metallikannentiiviste menettää ominaisuutensa jos kantta kiristetään liikaa. siis kiritys normaaliin momenttiin
(kun kiristää liikaa -> prässäykset menevät kasaan -> pahvista tulee yhtä puuta -> mikään ei enää jousta kannen ja lohkon välillä)
-Pultit kiristetään niiden valmistajan ohjeiden mukaisella tavalla, voiteluaineella ja niiden antamaan momenttiin, EI YHTÄÄN YLI
-Momenttiavaimen tulee näyttää oikein ja sitä tulee osata käyttää
-Cometic massatiivisteelle on ARP erittäin hyvä vaihtoehto
-Cometic peltitiivisteelle ovat vakiot pultit helpommat koska ne joustavat hieman
-Jos tehoa on kuitenkin paljon = 4-syl esim Cossu 500+ hv tarvitaan kuitenkin ARP-pultit koska vakiopulteilla koko kansi nousee ylös, ole vain tarkka ettet kiristä liikaa
Lisää yleistä infoa:
-Ford Sierra / Escort Cossun kansi on helpompi tiivistää kuin vaikka Mitsu 4G63 koska paininkuppien poterot muodostavat tukirangan kannelle
-Kehitys kulkee kohti pienempiä momentteja ja halkaisijaltaan pienempiä kannenpultteja
-Esim Winston Cup "Nascar" V8 moottoreissa on uudella Cometic kannentiivisteellä ja ohennetuilla kannenpulteilla saatu +20hv moottoreista, koska lohkon poraukset ovat lähempänä pyöreää ajon aikana (vaikka niissä tietenkin on stressilevyillä porattu lohko joustaa tehokas V8 ajossa)
-Tulevaisuudessa n 1-2 v kuluttua Cometic kannentiivisteiden mukana tulee Cometic kannenpultit, hinta on esim Mitsu 4G63 jopa edullisempi kuin joka kerta uusittavilla vakiopulteilla (vakiot about 300e / srj)
-
- Ylläpitäjä
Jos N/A ryhmän ja vakiopahvit kestää +400hv +500Nm koneissa niin miksi muuta laittamaan jos tehot ei tuon yli mene??
On useita kokemuksia tänkin foorumin porukoilta sekä orkkiksista että muista.
Omaa kokemusta on myös, noin vuoden kesti vuotamatta (kestää edelleen) noilla tehoilla ja on saanu popoo myös.
Ne tasojen plaanaukset ja sitten LÄMMÖT kuriin SYTKÄ JA SEOKSET kohdilleen niin ei ongelmia ilmene.
On useita kokemuksia tänkin foorumin porukoilta sekä orkkiksista että muista.
Omaa kokemusta on myös, noin vuoden kesti vuotamatta (kestää edelleen) noilla tehoilla ja on saanu popoo myös.
Ne tasojen plaanaukset ja sitten LÄMMÖT kuriin SYTKÄ JA SEOKSET kohdilleen niin ei ongelmia ilmene.
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
ei mikään ole ikuista ei ees cometic
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02003.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02002.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02000.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02003.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02002.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02000.JPG
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Heh.. grillattu...pylvis kirjoitti:ei mikään ole ikuista ei ees cometic
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02003.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02002.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/cometic/DSC02000.JPG
Cometic on jumala ja Cometicia palvon... nojoo...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Liekkirenkaisiin ei kohdistu painetta niin paljoo.SHR kirjoitti:Mikähän tässä on ideana?ytte kirjoitti:Reinz pahvi vaan kiinni ja ottaa vakio männistä sen verran pois, että mäntä tulee lohkon pinnan tasalle tai vähä ali, nii ei tarvii huolehtia pahvin kestävyydestä. Toi mäntä kikka auttaa vakio pahvin kanssa kans.
Pitää kysyä suurempi selitys neuvon antajalta, mutta tällä kikalla on pitänyt noin 600hp koneessa.
Edit: pahvi oli reinz:n joku n-ryhmän malli.
Viimeksi muokannut ytte, Su Syyskuu 26. 22:33:00 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
No nyt tuli paha. Sinänsä että:Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa
Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03
Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00
..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.
-
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004
glue kirjoitti:No nyt tuli paha. Sinänsä että:Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa
Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03
Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00
..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.
Ei kyllä enään kiinosta

-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
ReinzEscocossu kirjoitti:glue kirjoitti:No nyt tuli paha. Sinänsä että:Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa
Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03
Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00
..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.
Ei kyllä enään kiinostaPitää sit tyytyä vakio tai cometicin tiivisteeseen.

-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Päivitellään vähän.
Nyt ajettu joku ~3tkm, vuotaa edelleen. Hikoilee öljyä lohkoon. Ei näytä olevan toiminnan kannalta mitään merkitystä (paitti öljyä pitää lisätä). Sen verran kuitenkin vuotaa, että vituttaa. Vettä ei syö, eikä kerää liikaa paineita paisuntasäiliöön. Ahdot n.1.2bar.
Ens kerralla kun kone käytetään auki, niin taidan laittaa reinz:n orkkispahvin.
Nyt ajettu joku ~3tkm, vuotaa edelleen. Hikoilee öljyä lohkoon. Ei näytä olevan toiminnan kannalta mitään merkitystä (paitti öljyä pitää lisätä). Sen verran kuitenkin vuotaa, että vituttaa. Vettä ei syö, eikä kerää liikaa paineita paisuntasäiliöön. Ahdot n.1.2bar.
Ens kerralla kun kone käytetään auki, niin taidan laittaa reinz:n orkkispahvin.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kannattaa ne tasot nyt vielä tarkistaa vielä. on täällä tampereella tullut koneistamolta kansi plaanauksesta, joka oli edelleen kiero, että jos ei varmasti tiedä että kansi ja lohko on suora niin kannattaa jollain tarkistaa asia.magelius kirjoitti:Päivitellään vähän.
Nyt ajettu joku ~3tkm, vuotaa edelleen. Hikoilee öljyä lohkoon. Ei näytä olevan toiminnan kannalta mitään merkitystä (paitti öljyä pitää lisätä). Sen verran kuitenkin vuotaa, että vituttaa. Vettä ei syö, eikä kerää liikaa paineita paisuntasäiliöön. Ahdot n.1.2bar.
Ens kerralla kun kone käytetään auki, niin taidan laittaa reinz:n orkkispahvin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Nyt sain itsekin oman vehkeeni käymään remontin jälkeen ja niin se vaan cometic vuotaa vaikka en ole autoa kerennyt kun tyhjäkäynnillä käyttelemään tossa pihalla. Tasot vedettiin suoraksi ja laitettiin VHT-liimaa väliin ja arp:n kannenpultit vedettiin 10,7kg.. Vuotaa siitä kohti mistä menee öljy kannelle. Ja öljy tulee pahvin päältä eli se vuotaa kannen ja tiivisteen välistä. Ei oo mitenkään älyttömästi vuotanu mutta näkyy selvästi että on pursunut jotain ylimäärästä sieltä välistä...
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Mulle sanottiin, että tasot suoraks ja EI mitään ylimääräisiä tököttejä tai liimoja väliin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--