Cometic ja arp -> vuotaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Cometic ja arp -> vuotaa

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Elokuu 4. 20:18:39 2004

Tein autooni juuri kansirempan. Kannen pinta vedettiin tasoon. Samalla laitoin myös arp pultit ja cometicin 3-kerros pahvin. Lohkon pintaa ei koneistettu, ainoastaan putsattiin. ARP pultit vedettiin 10,5kg.
Nyt ajettu n. 200km ja huomasin että cometic vuotaa, eli luultavasti vettä hikoilee kannen ja lohkon välistä, imusarjan sekä pakosarjan puolelta. Paisuntasäilössä poreilee ajon jälkeen.
Pitääkö noita arp jälkikiristää? Ohjeissa ei mielestäni lukenut mitään sellasesta. Vai revinkö kannen suosiolla irti ja laitan vakiopahvin kiinni? Jos tähän toimenpiteeseen ryhdyn, niin pitääkö kansi vetää taas tasoon?
Onko muilla ollut samoja ongelmia ton cometicin kanssa?

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ke Elokuu 4. 20:32:08 2004

et ole yksin ongelmasi kanssa :(

Näyttää vaan vahvasti siltä, että omaan autoon tulee orkkispahvi, orkkis pultein

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Elokuu 4. 20:54:34 2004

Plaanatkaa nyt hyvät ihmiset ne lohkonne ! Se jos olisi tehty, voisi tehdä johtopäätöksiä noista cometicin pahveista...

koiste7
Viestit: 72
Liittynyt: La Elokuu 23. 17:45:30 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja koiste7 » Ke Elokuu 4. 20:59:45 2004

Jep minulla oli sama ongelma OHC:n kanssa, tosin oli öljyä jota ilmesty tiivisteen välistä. Kansi ja lohko oli oikastu +uudet pultit ! Ajoin 50 km ja vaihdoin cossu vakio tiivisteen ( REINZ) eikä ongelmia sen jälkeen .
Ford Explorer -91
Ford Tudor -39
Chevrolet Stylemaster Coupe -48

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 4. 21:08:39 2004

Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt vaikka kerran on samalla tiivisteellä jo avattukkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Elokuu 4. 21:17:39 2004

jollain kokemuksia millasia paineita vakiopahvi kestää ?
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Elokuu 4. 21:31:50 2004


MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 4. 22:01:35 2004

Tästähän (cometicin vuoto) oli enemmänkin puhetta joskus aikasemmin.
Käytitkö magelius tota liimaa tossa mukana. Tuntu sillon viimeks olevan sellanen trendi, että ainakin paremmin pitäs pysyy öljyt/vedet sisällä liiman kanssa.
T: Itsekkin tota miettinyt :?

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ke Elokuu 4. 22:11:57 2004

Mulla on cossussa cometic + vht:n liima, kansi plaanattu mutta lohko ei. Vielä ei ainakaan oo vuotanut mistään..

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Elokuu 4. 22:35:32 2004

MikkoT kirjoitti:Tästähän (cometicin vuoto) oli enemmänkin puhetta joskus aikasemmin.
Käytitkö magelius tota liimaa tossa mukana. Tuntu sillon viimeks olevan sellanen trendi, että ainakin paremmin pitäs pysyy öljyt/vedet sisällä liiman kanssa.
T: Itsekkin tota miettinyt :?
On VHT-liimat välissä..
Toyota Supra TT

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Elokuu 5. 0:12:18 2004

Se on kumma, kun joillakin cometic vuotaa ja joillain ei vuoda. Oli lohkon pinta koneistettu tai ei..
Pitäiskö vaan jatkaa ajamista ja kattoa jos vuoto vaikka loppuis? Vai yrittää jälki kiristää noita arp pultteja?
Tai sitten ottaa kansi suosiolla irti ja vaihtaa vakio pahvi paikoilleen?
Ja VHT-liimaa on välissä

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Elokuu 5. 1:19:48 2004

Mulla kanssa Cometic ja arpit paikalla cossussa helmikuusta lähtien ilman ongelmia. Lohkoa ei koneistettu ,mutta putsasin tason huolella patapataakin apuna käyttäen :D

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Elokuu 5. 8:35:35 2004

Reklamoikaa sinne Cometicille hyvät ihmiset niistä vuodoista. Jos pahvissa on vikaa, väittäisin tuon tasoisen firman suhtatutuvan hyvin vakavasti asiaan.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Elokuu 5. 9:33:58 2004

Omassa cossussani on ARP:n pultit ja Cometicin kannen tiiviste. Lohko ja kansi plaanattiin rempan yhteydessä. Nyt koneella on ajettu rempan jälkeen 6000 km ilman ongelmia.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Elokuu 5. 9:42:08 2004

Oon ajellu n.25tkm Cometic + VHT + ARP ja toiminut hyvin, lohkoon hikoilee öljyä mutta vettä ei kuluta. Momenttia joutuu kerta kesään tarkastaa, jos vuotaa pahasti kiristää lisää mutta ei käsittääkseni yli 11kg. Olen tullu siihen tulokseen että jos ei ole oikeesti tehoa, pärjää vakiopahvilla, 350hv mopo toimii vakiolla joten mullakin Cometic on tod.näk. turhaan.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Elokuu 5. 10:32:35 2004

Passionfordissa on ollu jonkin verran keskustelua näistä Cometicin ongelmista eli joko niissä on jotain hämärää tai sitten ovat vain tavallista tarkempia asennuksen suhteen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Elokuu 5. 12:13:25 2004

Ilpo kirjoitti:Passionfordissa on ollu jonkin verran keskustelua näistä Cometicin ongelmista eli joko niissä on jotain hämärää tai sitten ovat vain tavallista tarkempia asennuksen suhteen.
Onko kukaan tutkinut tuon cometicin sielunelämää niin tarkkaan, että jos ei pahvia puristeta kerralla, niin pitääkö paremmin
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Elokuu 5. 12:16:02 2004

Rupee pikkuhiljaa mietityttämään että laitanko itelle tota cometicin pahvia ollenkaan kun tuntuu olevan noita ongelmia..
Toyota Supra TT

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Elokuu 5. 14:49:24 2004

Mulla on kolmatta kertaa sama kometicci käytössä liiman kanssa... ja vakio ohc venymättömillä pulteilla... no proplemos... paineetkin karannu välillä +2.0 bar... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Elokuu 7. 15:18:16 2004

Mulla kans cometic hiukan hikoilee mut muuten no broblem. Kummatki tasot blaanasin ja tein pinnapultit sellaset ARP replicat. :)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Elokuu 10. 23:11:10 2004

Nyt on jälkikiristetty ARP uudestaan. Momentti nyt 10,7kg. Ei vaikutusta. Edelleen vuotaa. Sen verran tutkin asiaa lisää, niin se on öljyä mikä vuotaa ja ilmeisesti juuri öljykanavien kohdalta. 1 pytyn kohdalta imusarjan puolelta. Ja 4 pytyn kohdalta pakosarjan puolelta.
Vuoto on mielestäni sen verran voimakasta, että asialle pitäisi tehdä jotain.
Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Elokuu 10. 23:17:47 2004

magelius kirjoitti: Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
jos se on suora, niin ei kannata. turha ehjää on korjata.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Elokuu 11. 7:45:46 2004

Orsts2 kirjoitti:jollain kokemuksia millasia paineita vakiopahvi kestää ?
1,6bar paineilla kokeiltu ja kestää KUNHAN seokset eivät ole laihalla.
Jos vedätte ylärajoilla viritetyllä turbokoneella niin hankkikaa nyt ihmeessä pakokaasulämpömittari ja seosmittari. Säästätte pitkät pennit.

Itse ennen koneremppaa kokeilin eri ahtopaineita eikä paffin keston suhteen ollut ongelmia ennenkuin aloin testaamaan lastuja. Paffi paloi kun yhdellä lastulla veti laihalle. No koneremppa oli muutenkin edessä.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Elokuu 11. 8:09:32 2004

magelius kirjoitti:Nyt on jälkikiristetty ARP uudestaan. Momentti nyt 10,7kg. Ei vaikutusta. Edelleen vuotaa. Sen verran tutkin asiaa lisää, niin se on öljyä mikä vuotaa ja ilmeisesti juuri öljykanavien kohdalta. 1 pytyn kohdalta imusarjan puolelta. Ja 4 pytyn kohdalta pakosarjan puolelta.
Vuoto on mielestäni sen verran voimakasta, että asialle pitäisi tehdä jotain.
Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
Teitkö jälkikiristyksen oikein? Ihmettelen vaan ettei kiristynyt lisää.
Eli ensin pulttia löysälle ja sitten momenttiin.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Elokuu 11. 16:46:36 2004

ckolli kirjoitti:Teitkö jälkikiristyksen oikein? Ihmettelen vaan ettei kiristynyt lisää.
Eli ensin pulttia löysälle ja sitten momenttiin.
Kiristysjärjestyksessä otin pultin kerrallaan. Eli yksitellen löysäksi ja heti perään momenttiin. Ja seuraava. Momentiksi laitoin 10,7kg, eli hiukan tiukemmalle mitä oli aikasemmin ollut. Yli ton momentin ei varmaan uskalla noilla ARP:lla enää mennä!
Mitenköhän paljon tollanen öljyvuoto haittaa? tarkotus oli laittaa isompi cooleri ja puhallin, ja 1.2-1.4bar paineet. Öljyt ja vedet ei kuitenkaan ole sekaisin, eikä muita oireita tunnu olevan.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ke Elokuu 11. 16:56:13 2004

olisko sinun pitäny myös rasvata mutterit uudestaan sillä arp ihmeaineella?. (jotain molykote, antisaisse tyyppistä rasvaa)
eniten ihmetytti tuossa kiristysohjeessa että pelkän öljyn avulla kiristettäessä kiristysmomentti kasvaa muistaakseni sinne 18 kilon
paikkeille. liekkö painovirhe :?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Elokuu 11. 17:37:36 2004

Hectori kirjoitti:
magelius kirjoitti: Järkevintä varmaan ois laittaa vakiopahvi tilalle, mutta mietityttää vaan, että pitääkö kansi taas oikasta? Nyt ajettu n.800km
jos se on suora, niin ei kannata. turha ehjää on korjata.
Todennäköisesti joudut plaanaamaan liekkirenkaiden jättämät urat pois.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 18. 16:17:37 2004

Oli aiheesta keskustelua www.passionford.com foorumissa:
Ima-Racing500 kirjoitti:A lesson from IMA Racing on using this metal gasket or the WRC version.

LONG STUD THE BLOCK.

A metal gasket requires more clamping than the std bolts can do..thus premature blowing or coolant leak.

Remember also if you run a 2wd head the head bolts have small washers and at the very least you have to machine the head to take the later head bolts with the bigger washer creating better clamping....BUT long studding is IMO essential for longevity of these gasket.

Please feel free to disagree even though your wrong :cry: :cry:
Stu @ M Developments kirjoitti:Mountune Copy?
I believe the Cometic is older actually ;)

As many folk on here know, ive got Cometics running in many engines with no problems whatsoever and ive sold literally HUNDREDS and heard so far of none blowing that ive sold. 2 that ive fitted have failed so far.

1) Yes i prefer the WRC but at its price, many folks cant afford the luxury..

2) Yes some have blown recently and if it looks like they have an age limitation on them it will be noted and the info passed to future customers at decision time.

3) Yes i will use them again.

4) Yes my own car has one fitted and has done 18 not very gentle K...

When alls said and done, we are dealing with a headgasket on a 200bhp per litre engine. Many many years ago F1 engineers developed the Monoblock because they couldnt devise the perfect headgasket either so i dont feel too bad..lol

Maybe all we are dealing with here is a simple headgasket failure, maybe they have an age limitation on the materials.. as yet, no-one knows the real answer but the fact remains that far more engines with them on are fine than have failed.

Time will tell as with everything else and im sure that being PF members, you will read all about the scandal first hand.. roflol :cry:
Ima-Racing500 kirjoitti:Just to add...Cometic have actually made a modification to there new gaskets btw!!!!!

Did you know that Stu?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Elokuu 30. 19:30:14 2004

No niin. Nyt ois tarkotus ruveta asentamaan itelle kantta kiinni ja mulla ois kanssa tulossa cometicin pahvi ja arp:n pultit. Kumpienkin pintojen pitäisi olla täysin suorat mutta silti jää epäilyttämään että vuotaako se.. Oisko mitään järkeä laittaa erillistä tiivisteliimaa tai vastaavaa siihen öljykanavien kohdalle ton VHT-liiman lisäks? Paljon sen pitäisi kestää lämpöä sen tiivisteliiman jos sitä sinne laittaa? Onko kukaan ite toteuttanut tällästä?
Toyota Supra TT

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Elokuu 30. 19:38:04 2004

kyllähän sitä nyt pitää jossain oikeasti olla vikaa, jos ei kansipahvi pidä suorilla pinnoilla. tai sitten on asennettu virheellisesti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Elokuu 30. 21:10:40 2004

No niinpä.. Ajattelin vaan pelata varman päälle.. :wink:
Toyota Supra TT

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Elokuu 30. 21:50:38 2004

Joo muistakaa sitten katsoa cometiccia asentaessa että se irtonainen rengas hässäkkä siellä tivarin keskellä on sitten kohallaan... Tulee ikävää jälkeä kun se jää vinoon sinne ja mäntä hakkaa tiivisteeseen... Nähty on..
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Syyskuu 23. 20:24:49 2004

Tietoa Cometicin edustajalta Englannista 22.9.04:

Yleisiä ohjeita:

-Cometic monikerros metallikannentiiviste menettää ominaisuutensa jos kantta kiristetään liikaa. siis kiritys normaaliin momenttiin
(kun kiristää liikaa -> prässäykset menevät kasaan -> pahvista tulee yhtä puuta -> mikään ei enää jousta kannen ja lohkon välillä)

-Pultit kiristetään niiden valmistajan ohjeiden mukaisella tavalla, voiteluaineella ja niiden antamaan momenttiin, EI YHTÄÄN YLI

-Momenttiavaimen tulee näyttää oikein ja sitä tulee osata käyttää

-Cometic massatiivisteelle on ARP erittäin hyvä vaihtoehto

-Cometic peltitiivisteelle ovat vakiot pultit helpommat koska ne joustavat hieman

-Jos tehoa on kuitenkin paljon = 4-syl esim Cossu 500+ hv tarvitaan kuitenkin ARP-pultit koska vakiopulteilla koko kansi nousee ylös, ole vain tarkka ettet kiristä liikaa

Lisää yleistä infoa:

-Ford Sierra / Escort Cossun kansi on helpompi tiivistää kuin vaikka Mitsu 4G63 koska paininkuppien poterot muodostavat tukirangan kannelle

-Kehitys kulkee kohti pienempiä momentteja ja halkaisijaltaan pienempiä kannenpultteja

-Esim Winston Cup "Nascar" V8 moottoreissa on uudella Cometic kannentiivisteellä ja ohennetuilla kannenpulteilla saatu +20hv moottoreista, koska lohkon poraukset ovat lähempänä pyöreää ajon aikana (vaikka niissä tietenkin on stressilevyillä porattu lohko joustaa tehokas V8 ajossa)

-Tulevaisuudessa n 1-2 v kuluttua Cometic kannentiivisteiden mukana tulee Cometic kannenpultit, hinta on esim Mitsu 4G63 jopa edullisempi kuin joka kerta uusittavilla vakiopulteilla (vakiot about 300e / srj)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 23. 21:11:57 2004

Jos N/A ryhmän ja vakiopahvit kestää +400hv +500Nm koneissa niin miksi muuta laittamaan jos tehot ei tuon yli mene??
On useita kokemuksia tänkin foorumin porukoilta sekä orkkiksista että muista.
Omaa kokemusta on myös, noin vuoden kesti vuotamatta (kestää edelleen) noilla tehoilla ja on saanu popoo myös.

Ne tasojen plaanaukset ja sitten LÄMMÖT kuriin SYTKÄ JA SEOKSET kohdilleen niin ei ongelmia ilmene.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Syyskuu 25. 22:22:07 2004

#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Syyskuu 26. 0:13:34 2004

Heh.. grillattu...

Cometic on jumala ja Cometicia palvon... nojoo... :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Syyskuu 26. 3:43:43 2004

pylvis kirjoitti:ei mikään ole ikuista ei ees cometic
Niin, ja tämän aiheuttanut syy oli... :?:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Syyskuu 26. 10:57:15 2004

[quote="cossuesco"][quote="pylvis"]ei mikään ole ikuista ei ees cometic
[/quote]
Niin, ja tämän aiheuttanut syy oli... :?:[/quote]

ei ainakaan tiivisteen vika. :roll:

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Su Syyskuu 26. 11:38:50 2004

cossuesco kirjoitti:
pylvis kirjoitti:ei mikään ole ikuista ei ees cometic
Niin, ja tämän aiheuttanut syy oli... :?:
ajettiin maltillisella-ahdolla ja hestecin tiodonkeruu kertoi siitä , ahto 1,99bar ja soes on kohdallaan jonka jälkee laskettiin huikan ahtorajaa 1,4:ään ja moottorihan on 2,3:nen pinto
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Syyskuu 26. 16:01:24 2004

Reinz pahvi vaan kiinni ja ottaa vakio männistä sen verran pois, että mäntä tulee lohkon pinnan tasalle tai vähä ali, nii ei tarvii huolehtia pahvin kestävyydestä. Toi mäntä kikka auttaa vakio pahvin kanssa kans.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Syyskuu 26. 19:08:35 2004

ytte kirjoitti:Reinz pahvi vaan kiinni ja ottaa vakio männistä sen verran pois, että mäntä tulee lohkon pinnan tasalle tai vähä ali, nii ei tarvii huolehtia pahvin kestävyydestä. Toi mäntä kikka auttaa vakio pahvin kanssa kans.
Mikähän tässä on ideana?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Syyskuu 26. 20:21:11 2004

SHR kirjoitti:
ytte kirjoitti:Reinz pahvi vaan kiinni ja ottaa vakio männistä sen verran pois, että mäntä tulee lohkon pinnan tasalle tai vähä ali, nii ei tarvii huolehtia pahvin kestävyydestä. Toi mäntä kikka auttaa vakio pahvin kanssa kans.
Mikähän tässä on ideana?
Liekkirenkaisiin ei kohdistu painetta niin paljoo.

Pitää kysyä suurempi selitys neuvon antajalta, mutta tällä kikalla on pitänyt noin 600hp koneessa.

Edit: pahvi oli reinz:n joku n-ryhmän malli.
Viimeksi muokannut ytte, Su Syyskuu 26. 22:33:00 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Su Syyskuu 26. 21:10:51 2004

Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa 8)

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Su Syyskuu 26. 21:27:54 2004

Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa 8)
No nyt tuli paha. Sinänsä että:

Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03

Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00

..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Su Syyskuu 26. 21:44:22 2004

glue kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa 8)
No nyt tuli paha. Sinänsä että:

Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03

Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00

..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.

Ei kyllä enään kiinosta :oops: Pitää sit tyytyä vakio tai cometicin tiivisteeseen.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Syyskuu 26. 21:57:18 2004

Escocossu kirjoitti:
glue kirjoitti:
Escocossu kirjoitti:Tulivaan mieleen mitä tiivisteetä käytettiin aikoinaan WRC cossu escossa??
Ja mitäpä nuo kestää??
Ja maksaa tietenkin hunajaa 8)
No nyt tuli paha. Sinänsä että:

Autoracing 2003 luettelo: C528 WRC (metallinen, 4-kerros) .............. 740,03

Autoracing 2004 luettelo: C528B ”WRC” (metallinen, 3-kerros) ........... 199,00

..Soita tuonne ja kysy tarkemmin jos vielä kiinnostaa.

Ei kyllä enään kiinosta :oops: Pitää sit tyytyä vakio tai cometicin tiivisteeseen.
Reinz :wink:

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Syyskuu 27. 18:18:40 2004

Päivitellään vähän.
Nyt ajettu joku ~3tkm, vuotaa edelleen. Hikoilee öljyä lohkoon. Ei näytä olevan toiminnan kannalta mitään merkitystä (paitti öljyä pitää lisätä). Sen verran kuitenkin vuotaa, että vituttaa. Vettä ei syö, eikä kerää liikaa paineita paisuntasäiliöön. Ahdot n.1.2bar.
Ens kerralla kun kone käytetään auki, niin taidan laittaa reinz:n orkkispahvin.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Syyskuu 27. 21:33:15 2004

magelius kirjoitti:Päivitellään vähän.
Nyt ajettu joku ~3tkm, vuotaa edelleen. Hikoilee öljyä lohkoon. Ei näytä olevan toiminnan kannalta mitään merkitystä (paitti öljyä pitää lisätä). Sen verran kuitenkin vuotaa, että vituttaa. Vettä ei syö, eikä kerää liikaa paineita paisuntasäiliöön. Ahdot n.1.2bar.
Ens kerralla kun kone käytetään auki, niin taidan laittaa reinz:n orkkispahvin.
kannattaa ne tasot nyt vielä tarkistaa vielä. on täällä tampereella tullut koneistamolta kansi plaanauksesta, joka oli edelleen kiero, että jos ei varmasti tiedä että kansi ja lohko on suora niin kannattaa jollain tarkistaa asia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Lokakuu 17. 22:30:49 2004

Nyt sain itsekin oman vehkeeni käymään remontin jälkeen ja niin se vaan cometic vuotaa vaikka en ole autoa kerennyt kun tyhjäkäynnillä käyttelemään tossa pihalla. Tasot vedettiin suoraksi ja laitettiin VHT-liimaa väliin ja arp:n kannenpultit vedettiin 10,7kg.. Vuotaa siitä kohti mistä menee öljy kannelle. Ja öljy tulee pahvin päältä eli se vuotaa kannen ja tiivisteen välistä. Ei oo mitenkään älyttömästi vuotanu mutta näkyy selvästi että on pursunut jotain ylimäärästä sieltä välistä...
Toyota Supra TT

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Lokakuu 18. 0:46:08 2004

Mulle sanottiin, että tasot suoraks ja EI mitään ylimääräisiä tököttejä tai liimoja väliin.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin