Cossun perä 2WD

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Cossun perä 2WD

Viesti Kirjoittaja Antti » La Heinäkuu 3. 12:17:43 2004

mistähän sais uuden kitkalevyn tohon perään, kun fordilta ei saa

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Heinäkuu 3. 14:26:16 2004

Siis ei saa vai myyjä ei osaa käyttää microcattia`? :idea: on tälläsiäkin tapauksia....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Heinäkuu 3. 21:14:08 2004

puhutko tasaus pyörästönlukon kitka levyistä?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Heinäkuu 3. 21:25:09 2004

Kyseessä on viskolukko eikä kitkalukko, 2wd cossuissa
Jonkinlaisia kiristyspaloja on saatavissa mutta esim viskon nesteiden vaihto kotikonstein on hankalaa ellei mahdotonta.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Heinäkuu 8. 15:42:29 2004

Ei ollut saatava edes koko perää

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Heinäkuu 8. 15:52:00 2004

Antti kirjoitti:Ei ollut saatava edes koko perää
Jos voortilta cossun perä löytyisi niin todennäköisesti hinnan kuullessaan heikompi kysyjä lipsahtaisi persiilleen.

Mutta kuten ckolli totesikin. On "luistonvähennys"lukko. Kyllähän niitä murikoita saa ainakin ulkomailta tilaamalla jos ei ole rahasta kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Heinäkuu 8. 16:43:20 2004

ukormi kirjoitti:
Antti kirjoitti:Ei ollut saatava edes koko perää
Jos voortilta cossun perä löytyisi niin todennäköisesti hinnan kuullessaan heikompi kysyjä lipsahtaisi persiilleen.

Mutta kuten ckolli totesikin. On "luistonvähennys"lukko. Kyllähän niitä murikoita saa ainakin ulkomailta tilaamalla jos ei ole rahasta kiinni.
Juu tiedän. Onkohan mitään firmoja jotka huoltais 2wd perää

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Heinäkuu 8. 20:09:06 2004

Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaan :D Tuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.

kuvia lukosta.

http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » To Heinäkuu 8. 20:29:54 2004

täytyypi purkaa ens viikolla talvi autosta sit perä, kun saa kesä auton ajoon.
eiks sielä perässä ole välissä stefa mikä pitää perä öljyt ja lukon mömmöt erillään toisistaan

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Heinäkuu 8. 21:05:24 2004

Antti kirjoitti:täytyypi purkaa ens viikolla talvi autosta sit perä, kun saa kesä auton ajoon.
eiks sielä perässä ole välissä stefa mikä pitää perä öljyt ja lukon mömmöt erillään toisistaan
On, iso O-rengas.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » La Heinäkuu 10. 11:19:10 2004

Pörssistä olen joskus katsellut, että siellä on myytävänä ollut 2wd cossun periä+muita osia, se on sitten eriasia missä kunnossa ne on. Luulisi rallimiesten tietävän kanavia mistä saa sopivasti kaikenlaista osaa.

Antti, taidat muuten asua tossa naapurissa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Heinäkuu 10. 12:21:08 2004

Skorppi kirjoitti:Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaan :D Tuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.

kuvia lukosta.

http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg
tuo_tökötti_näyttää_viskoöljyltä_(_käytetyltä_) :lol:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

tjaa

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ti Syyskuu 7. 7:51:38 2004

:? no saako sitä vanhaa lukkoa elvytettyä vai ei ???

onko mahista "kiristää" ????????? :wink:

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: tjaa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 7. 16:52:59 2004

+2.bar kirjoitti::? no saako sitä vanhaa lukkoa elvytettyä vai ei ???

onko mahista "kiristää" ????????? :wink:
muutama vuosi sitten kuulin että Tampereella tai Turussa olis ollu joku paja mikä "kiristelee" noita viskoja?oman sierrankin perä kaipais lukko huoltoa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Syyskuu 7. 19:27:44 2004

Miten muuten periä huolletaan ,täältäkin olen lukenut perän säädöstä. Onko kyseessä rattaiden välyksien säätö :?:
Olis muuten kiva tietää noiden "säätöpajojen" sijaintia,osoitetta ,puhelinnumeroa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Syyskuu 7. 20:39:27 2004

Planeettapyörästöjen välyksiä säädetään, samoin viskolukkoa jollain tavoin.
Foorumissamme esim Jjs taitaa tehdä pyörästöjen säätöjä ja se Tampereen paikka taitaa olla SF-Metal tms.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Syyskuu 7. 22:17:36 2004

Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.

Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Syyskuu 7. 22:32:42 2004

KtK kirjoitti:Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.

Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.
Itellä ihan sama vika.Perä on ollut sen takia 2kertaa stocmannautolla huollettavana,ja on vaihdettu laakereita sun muita,mutta ääni ei ole kadonnut.4vaihteella ajaessa 60km/h ja ääni kuuluu.
#446

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

luistelee

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Ke Syyskuu 8. 10:45:12 2004

mimmosia lukkoja rallissa on aikoinaan käytetty??

oisko mahista laittaa jostain muusta laitteesta murikka lukkoineen
cossun takakelkkaan=??

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 8. 16:15:36 2004

KtK kirjoitti:Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.

Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.
Samaa olen mäkin ihmetelly, ja se lievä ääntäminen kuuluu juuri 60 kohdalla. Se ei häiritse jos ei osaa kuunnella mutta itse ajamalla se kuuluu selvästi, ääni ei tule muulloin kuin juuri tasakaasulla tossa nopeudessa. Sen verran tuo häiritsi että toissa talvena irrotin perän ja vein paikalliselle spesialistille joka oikeesti tietää voimansiirto asioista jotain. Mittasi ja tutki perän ja sanoi että yksi parhaista mitä käytettyjä nähny :shock: mittasi välyksen neljästä kohtaa sekä värjäsi kosketuksen, ei suostunu purkamaan koska stefat ei vuoda eikä löydy selvää vikaa. Ääni ei kuulosta laakerilta vaan tulee mun mielestä välityksestä. Olen asian unohtanu koska ei muutu miksikään. Samaa "ominaisuutta" olen kuullu joistain bemareista. Käskettiin laittaa GL5 öljyt sisään ja puita uuniin.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Syyskuu 8. 16:31:25 2004

se hammas kosketus todellakin teke sen äänen.
jos ääni häiristee niin sit onkin ongelmia edessä.
nimittäin pokilaakereilla hammas välyksen saa muutettua mutta kun menet vanhaa perää säätämään hiljaiseksi niin taitaa korjaus olla vääränlainen.
ääni kovenee.
jäykemmät öljyt taitaa olla ainoo keino hiljentämiseen.
tai taka tilaan paksumpi matto.
visko lukon sisällä on silikooni neste joka lämmetessä jäykistyy puuroksi ja lamellien välillä kitka kasvaa.
viskon toiminta yksinkertaisuudessaan.
minun saamien tietojen mukaan viskoa ei voin helposti jäykistää.
nimittäin jos visko on uusi tai se on kunnossa 100% varmuudella niiin kaks raitaa jää vaikka toinen rengas olisi hiekalla.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 8. 16:31:40 2004

Mun ujeltaa myös lievästi 60 vaudissa tasakaasulla, ei muuten.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 16:32:36 2004

Skorppi kirjoitti:Mun ujeltaa myös lievästi 60 vaudissa tasakaasulla, ei muuten.
Ominaisuus siis.Ilmeisesti toi on se asia,josta cossun perän tunnistaa... 8)
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 8. 16:44:41 2004

Tuota, ei varmaan ole ujellus ominaisuus. Ei mulla ujeltanut pätkääkään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Syyskuu 8. 16:57:01 2004

Sama homma ei ujella. Tai en ainakaan ole huomannut. Minkälainen ujellus on? Täyykö tehdä ujelluksen kuuntelu laite eli kuulosuojaimiin reikä josta letkusisään ja letkun toinen pää perään kiinni? :) Vai onko selvä ääni jonka kuulee selvästi.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 8. 17:01:18 2004

jiivee kirjoitti:Sama homma ei ujella. Tai en ainakaan ole huomannut. Minkälainen ujellus on? Täyykö tehdä ujelluksen kuuntelu laite eli kuulosuojaimiin reikä josta letkusisään ja letkun toinen pää perään kiinni? :) Vai onko selvä ääni jonka kuulee selvästi.
Kyllä perän huutamisen kuulee ilman letkua.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Syyskuu 8. 17:06:14 2004

Siis ei se pidä mitään kunnolista ujellusta. Kun sammuttaa radion ja ajaa ihan tasakaasulla ja kuuntelee tarkkaan niin äänen huomaa juuri siinä 60 vauhdissa. Ei sitä kuule jossei sitä todella osaa kuunnella.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 19:21:11 2004

Skorppi kirjoitti:Siis ei se pidä mitään kunnolista ujellusta. Kun sammuttaa radion ja ajaa ihan tasakaasulla ja kuuntelee tarkkaan niin äänen huomaa juuri siinä 60 vauhdissa. Ei sitä kuule jossei sitä todella osaa kuunnella.
Näinhän se menee.
#446

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 8. 19:21:54 2004

ukormi kirjoitti:Tuota, ei varmaan ole ujellus ominaisuus. Ei mulla ujeltanut pätkääkään.
Anteeksi mr.cosworth.Enhän minä tosissani.
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 8. 20:08:29 2004

JRZ kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Tuota, ei varmaan ole ujellus ominaisuus. Ei mulla ujeltanut pätkääkään.
Anteeksi mr.cosworth.Enhän minä tosissani.
:lol: :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Syyskuu 9. 16:34:13 2004

kannan korteni kekoon:

mun kaara pikkusen ujeltaa just 60 kybässä, ei yli eikä alle sen.
visko sen sijaan saisi pitää paremmin,ei pidä kunnolla kun tiukkaa mutkaa ajaa läpi vauhdilla.
luulin sen perän olevan kohta mennyttä mutta asia ei olekaan niin.hyvähyvä.
öljyjen vaihto hieman hiljensi ääntä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Syyskuu 9. 17:00:47 2004

Joo tuo cossun huono lukko harmittaa kyllä. Jos lähtee polttamaan suoraan niin kyllä se sit pitää vaikka heittelis millasta rinkulaa mut jos yrittää lähtee polttaan suoraan kurviin niin sit piirtää yleensä vaan yhtä raitaa :?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: luistelee

Viesti Kirjoittaja magelius » To Syyskuu 9. 22:44:26 2004

+2.bar kirjoitti:
oisko mahista laittaa jostain muusta laitteesta murikka lukkoineen
cossun takakelkkaan=??
Onko kukaan istuttanu jotain muita/parempia periä cossuun?

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Syyskuu 10. 19:01:00 2004

Quaifen ATB lukko ?

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Syyskuu 10. 21:25:07 2004

asiasta hiukan poiketen, mutta otsikkoon liittyen. Onko 2WD Cossun peristä monta eri mallia?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 10. 22:01:29 2004

Edellisessä autossa (2WD) myös perä ulisi .
ex Jäsen #10

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ti Joulukuu 20. 23:20:30 2005

PasiZ kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaan :D Tuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.

kuvia lukosta.

http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg
tuo_tökötti_näyttää_viskoöljyltä_(_käytetyltä_) :lol:
eli onko kellää tietoa mitä toi tökötti on ?
mulla on tuommonen perä levällään ja se mönjä oli menny aivan mustaksi puuroksi eli pitäs tietää että mitä sinne laittaa tilalle ! !

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 20. 23:32:39 2005

Laze kirjoitti:asiasta hiukan poiketen, mutta otsikkoon liittyen. Onko 2WD Cossun peristä monta eri mallia?
Kaikki 1. Sisältää eri lukko ja välitysversiot yhteenlaskettuina.

Kilpaosat sitten erikseen; mulla oli 9" Motorsportin "panssarivaunuperä" ja 4,67:1 -välitys kilpurissa. Maksoi n.7000€ käytettynä v. -94. Elämä on -mallinen perä... :?

EDIT: Tehtaan jäljiltä ns. vakiona ei ole kuin yksi versio -86 -> -90.
Mutta virityspalikkaa tosiaan on paljon, kaikkiin versiohin.
Viimeksi muokannut jjs, Ke Joulukuu 21. 11:30:24 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Joulukuu 20. 23:45:54 2005

Cossun 7,5" perään saa kunnollisen levylukon, hintaluokkaa 1700e. Esim. Gripper- merkkinen joka mulla on.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Joulukuu 20. 23:53:20 2005

Cosesc kirjoitti:Cossun 7,5" perään saa kunnollisen levylukon, hintaluokkaa 1700e. Esim. Gripper- merkkinen joka mulla on.
Cosworthit on siitä mukavia laitteita että erikoisempiakin ( kestäviä ) osia löytyy.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Joulukuu 21. 17:33:44 2005

:( ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ke Joulukuu 21. 17:53:12 2005

caltsu kirjoitti:kannan korteni kekoon:

mun kaara pikkusen ujeltaa just 60 kybässä, ei yli eikä alle sen.
visko sen sijaan saisi pitää paremmin,ei pidä kunnolla kun tiukkaa mutkaa ajaa läpi vauhdilla.
luulin sen perän olevan kohta mennyttä mutta asia ei olekaan niin.hyvähyvä.
öljyjen vaihto hieman hiljensi ääntä.
Mulla on sellanen ujellus et 80 vauhdissa alkaa vinkumaan ja sit loppuu ennen 90 vauhdissa. Kun vauhtia on toi 80 ja löysää kaasua niin ujellus loppuu. oisko pyörän laakeri tai perästä joku laakeri?? ja auto nelikko kossu.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Joulukuu 21. 18:06:14 2005

haave kirjoitti::( ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
en tiedä mitä se aine on mutta mites aioit sen sinne laittaa jos sitä löydät? ei taida ainakaan ihan helposti onnistua, siis siten että tulee hyvä...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Joulukuu 21. 18:42:49 2005

sierra friikki kirjoitti: visko lukon sisällä on silikooni neste joka lämmetessä jäykistyy puuroksi ja lamellien välillä kitka kasvaa.
viskon toiminta yksinkertaisuudessaan.
vastaus oli jo mainitu yksinkertaisuudessaan, eli jonki sortin silikoonineste.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Joulukuu 21. 19:20:55 2005

Timo kirjoitti: en tiedä mitä se aine on mutta mites aioit sen sinne laittaa jos sitä löydät? ei taida ainakaan ihan helposti onnistua, siis siten että tulee hyvä...
:D voi olla hyvin paljon mahdollista että se ei onnistu mutta köyhän on pakko yrittää :D

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Joulukuu 21. 20:39:15 2005

haave kirjoitti::( ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
Kannattaa kysellä vanhoista rekkakorjaamoista, viskotuulettimia korjailtiin ennen ihan yleisesti. Jos jollain olis vielä vanhoja hyviä aineita.

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Joulukuu 21. 21:56:22 2005

:D joo pitää kysellä onneks kesään on vielä pitkä aika.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Joulukuu 22. 8:46:02 2005

haave kirjoitti::( ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
www.gearboxman.co.uk Noi tekee 'Motorsport' säätöjä viskoihin, kysy sieltä josko kertoisivat mitä se litku on.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Joulukuu 22. 8:55:11 2005

Racehard kirjoitti:Mulla on sellanen ujellus et 80 vauhdissa alkaa vinkumaan ja sit loppuu ennen 90 vauhdissa. Kun vauhtia on toi 80 ja löysää kaasua niin ujellus loppuu. oisko pyörän laakeri tai perästä joku laakeri?? ja auto nelikko kossu.
Joskus oli toisessa Sierrassa sama juttu. Luulisin, että rattaat on kuluneet siten että useimmin on ajettu tuota 80-nopeutta. Ulinahan loppuu kun poljet kytkimen pohjaan? Nykyisessä perä ulvoo kun nostaa kaasua missä tahansa vauhdissa, muttei tasanopeudessa. Lisäksi raksuttaa kun hiljaisessa vauhdissa laskee vapaalla.----> lähtee vaihtoon.

Viskoon liittyen kysymys: Kun esim. pyörittää Sierralla rinkiä lumella ja visko lukittuu, ja jatkaa siitä suoraan tarjoamalla kaasua, niin perä ravistaa tosi tuntuvasti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Jos odottaa hetken ja lähtee sitten, niin ravistusta ei tunnu. Laukeaako visko silloin vai mistä on kyse?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Joulukuu 22. 10:53:57 2005

Miku kirjoitti:
Racehard kirjoitti: Viskoon liittyen kysymys: Kun esim. pyörittää Sierralla rinkiä lumella ja visko lukittuu, ja jatkaa siitä suoraan tarjoamalla kaasua, niin perä ravistaa tosi tuntuvasti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Jos odottaa hetken ja lähtee sitten, niin ravistusta ei tunnu. Laukeaako visko silloin vai mistä on kyse?
Mulla ei tee cossu ainakaan tollasta. Voiskohan kumminkin liittyä löysiin takaiskareihin. Rupee silleen pompottamaan. Tai jotain.

Vastaa Viestiin