Cossun perä 2WD
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Cossun perä 2WD
mistähän sais uuden kitkalevyn tohon perään, kun fordilta ei saa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jos voortilta cossun perä löytyisi niin todennäköisesti hinnan kuullessaan heikompi kysyjä lipsahtaisi persiilleen.Antti kirjoitti:Ei ollut saatava edes koko perää
Mutta kuten ckolli totesikin. On "luistonvähennys"lukko. Kyllähän niitä murikoita saa ainakin ulkomailta tilaamalla jos ei ole rahasta kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Juu tiedän. Onkohan mitään firmoja jotka huoltais 2wd perääukormi kirjoitti:Jos voortilta cossun perä löytyisi niin todennäköisesti hinnan kuullessaan heikompi kysyjä lipsahtaisi persiilleen.Antti kirjoitti:Ei ollut saatava edes koko perää
Mutta kuten ckolli totesikin. On "luistonvähennys"lukko. Kyllähän niitä murikoita saa ainakin ulkomailta tilaamalla jos ei ole rahasta kiinni.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaan
Tuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.
kuvia lukosta.
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg

kuvia lukosta.
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
tuo_tökötti_näyttää_viskoöljyltä_(_käytetyltä_)Skorppi kirjoitti:Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaanTuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.
kuvia lukosta.
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: tjaa
muutama vuosi sitten kuulin että Tampereella tai Turussa olis ollu joku paja mikä "kiristelee" noita viskoja?oman sierrankin perä kaipais lukko huoltoa.+2.bar kirjoitti:no saako sitä vanhaa lukkoa elvytettyä vai ei ???
onko mahista "kiristää" ?????????
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.
Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.
Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Itellä ihan sama vika.Perä on ollut sen takia 2kertaa stocmannautolla huollettavana,ja on vaihdettu laakereita sun muita,mutta ääni ei ole kadonnut.4vaihteella ajaessa 60km/h ja ääni kuuluu.KtK kirjoitti:Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.
Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.
#446
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Samaa olen mäkin ihmetelly, ja se lievä ääntäminen kuuluu juuri 60 kohdalla. Se ei häiritse jos ei osaa kuunnella mutta itse ajamalla se kuuluu selvästi, ääni ei tule muulloin kuin juuri tasakaasulla tossa nopeudessa. Sen verran tuo häiritsi että toissa talvena irrotin perän ja vein paikalliselle spesialistille joka oikeesti tietää voimansiirto asioista jotain. Mittasi ja tutki perän ja sanoi että yksi parhaista mitä käytettyjä nähnyKtK kirjoitti:Se oleellinen vielä jäi kysymättä eli, kuuluuko cossun perän viheltää/laulaa pintakaasulla ajellessa esim 60km/h.
Ääni ei ole mitenkään luja ,mutta sen kuulee kyllä selvästi jos kuuntelee.
Perä on viheltänyt jo 5 vuotta ja ei ole pahentunut havaittavasti. Tulee vaan semmonen olo ,että tarttis tehrä jottain.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
se hammas kosketus todellakin teke sen äänen.
jos ääni häiristee niin sit onkin ongelmia edessä.
nimittäin pokilaakereilla hammas välyksen saa muutettua mutta kun menet vanhaa perää säätämään hiljaiseksi niin taitaa korjaus olla vääränlainen.
ääni kovenee.
jäykemmät öljyt taitaa olla ainoo keino hiljentämiseen.
tai taka tilaan paksumpi matto.
visko lukon sisällä on silikooni neste joka lämmetessä jäykistyy puuroksi ja lamellien välillä kitka kasvaa.
viskon toiminta yksinkertaisuudessaan.
minun saamien tietojen mukaan viskoa ei voin helposti jäykistää.
nimittäin jos visko on uusi tai se on kunnossa 100% varmuudella niiin kaks raitaa jää vaikka toinen rengas olisi hiekalla.
jos ääni häiristee niin sit onkin ongelmia edessä.
nimittäin pokilaakereilla hammas välyksen saa muutettua mutta kun menet vanhaa perää säätämään hiljaiseksi niin taitaa korjaus olla vääränlainen.
ääni kovenee.
jäykemmät öljyt taitaa olla ainoo keino hiljentämiseen.
tai taka tilaan paksumpi matto.
visko lukon sisällä on silikooni neste joka lämmetessä jäykistyy puuroksi ja lamellien välillä kitka kasvaa.
viskon toiminta yksinkertaisuudessaan.
minun saamien tietojen mukaan viskoa ei voin helposti jäykistää.
nimittäin jos visko on uusi tai se on kunnossa 100% varmuudella niiin kaks raitaa jää vaikka toinen rengas olisi hiekalla.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kyllä perän huutamisen kuulee ilman letkua.jiivee kirjoitti:Sama homma ei ujella. Tai en ainakaan ole huomannut. Minkälainen ujellus on? Täyykö tehdä ujelluksen kuuntelu laite eli kuulosuojaimiin reikä josta letkusisään ja letkun toinen pää perään kiinni?Vai onko selvä ääni jonka kuulee selvästi.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
kannan korteni kekoon:
mun kaara pikkusen ujeltaa just 60 kybässä, ei yli eikä alle sen.
visko sen sijaan saisi pitää paremmin,ei pidä kunnolla kun tiukkaa mutkaa ajaa läpi vauhdilla.
luulin sen perän olevan kohta mennyttä mutta asia ei olekaan niin.hyvähyvä.
öljyjen vaihto hieman hiljensi ääntä.
mun kaara pikkusen ujeltaa just 60 kybässä, ei yli eikä alle sen.
visko sen sijaan saisi pitää paremmin,ei pidä kunnolla kun tiukkaa mutkaa ajaa läpi vauhdilla.
luulin sen perän olevan kohta mennyttä mutta asia ei olekaan niin.hyvähyvä.
öljyjen vaihto hieman hiljensi ääntä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: luistelee
Onko kukaan istuttanu jotain muita/parempia periä cossuun?+2.bar kirjoitti:
oisko mahista laittaa jostain muusta laitteesta murikka lukkoineen
cossun takakelkkaan=??
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
eli onko kellää tietoa mitä toi tökötti on ?PasiZ kirjoitti:tuo_tökötti_näyttää_viskoöljyltä_(_käytetyltä_)Skorppi kirjoitti:Tänään purettiin kaksi kossun perää ja lukot saman kauppaanTuo tökötti haisee _todella_ pahalta ja on _todella_ sitkeää mömmöä, mitä sitten ikinä onkaan.
kuvia lukosta.
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/slukko2.jpg
mulla on tuommonen perä levällään ja se mönjä oli menny aivan mustaksi puuroksi eli pitäs tietää että mitä sinne laittaa tilalle ! !
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kaikki 1. Sisältää eri lukko ja välitysversiot yhteenlaskettuina.Laze kirjoitti:asiasta hiukan poiketen, mutta otsikkoon liittyen. Onko 2WD Cossun peristä monta eri mallia?
Kilpaosat sitten erikseen; mulla oli 9" Motorsportin "panssarivaunuperä" ja 4,67:1 -välitys kilpurissa. Maksoi n.7000€ käytettynä v. -94. Elämä on -mallinen perä...

EDIT: Tehtaan jäljiltä ns. vakiona ei ole kuin yksi versio -86 -> -90.
Mutta virityspalikkaa tosiaan on paljon, kaikkiin versiohin.
Viimeksi muokannut jjs, Ke Joulukuu 21. 11:30:24 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Mulla on sellanen ujellus et 80 vauhdissa alkaa vinkumaan ja sit loppuu ennen 90 vauhdissa. Kun vauhtia on toi 80 ja löysää kaasua niin ujellus loppuu. oisko pyörän laakeri tai perästä joku laakeri?? ja auto nelikko kossu.caltsu kirjoitti:kannan korteni kekoon:
mun kaara pikkusen ujeltaa just 60 kybässä, ei yli eikä alle sen.
visko sen sijaan saisi pitää paremmin,ei pidä kunnolla kun tiukkaa mutkaa ajaa läpi vauhdilla.
luulin sen perän olevan kohta mennyttä mutta asia ei olekaan niin.hyvähyvä.
öljyjen vaihto hieman hiljensi ääntä.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
en tiedä mitä se aine on mutta mites aioit sen sinne laittaa jos sitä löydät? ei taida ainakaan ihan helposti onnistua, siis siten että tulee hyvä...haave kirjoitti:ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
vastaus oli jo mainitu yksinkertaisuudessaan, eli jonki sortin silikoonineste.sierra friikki kirjoitti: visko lukon sisällä on silikooni neste joka lämmetessä jäykistyy puuroksi ja lamellien välillä kitka kasvaa.
viskon toiminta yksinkertaisuudessaan.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Kannattaa kysellä vanhoista rekkakorjaamoista, viskotuulettimia korjailtiin ennen ihan yleisesti. Jos jollain olis vielä vanhoja hyviä aineita.haave kirjoitti:ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
www.gearboxman.co.uk Noi tekee 'Motorsport' säätöjä viskoihin, kysy sieltä josko kertoisivat mitä se litku on.haave kirjoitti:ei ollu apua noista vastauksista ELI jos joku tietää että mitä se aine on siellä viskolukon sisällä ja mistä sitää saa niin olisin kiitollinen tiedosta, Ford:ilta ei ainakaa tuntunu löytyvän.
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Joskus oli toisessa Sierrassa sama juttu. Luulisin, että rattaat on kuluneet siten että useimmin on ajettu tuota 80-nopeutta. Ulinahan loppuu kun poljet kytkimen pohjaan? Nykyisessä perä ulvoo kun nostaa kaasua missä tahansa vauhdissa, muttei tasanopeudessa. Lisäksi raksuttaa kun hiljaisessa vauhdissa laskee vapaalla.----> lähtee vaihtoon.Racehard kirjoitti:Mulla on sellanen ujellus et 80 vauhdissa alkaa vinkumaan ja sit loppuu ennen 90 vauhdissa. Kun vauhtia on toi 80 ja löysää kaasua niin ujellus loppuu. oisko pyörän laakeri tai perästä joku laakeri?? ja auto nelikko kossu.
Viskoon liittyen kysymys: Kun esim. pyörittää Sierralla rinkiä lumella ja visko lukittuu, ja jatkaa siitä suoraan tarjoamalla kaasua, niin perä ravistaa tosi tuntuvasti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Jos odottaa hetken ja lähtee sitten, niin ravistusta ei tunnu. Laukeaako visko silloin vai mistä on kyse?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla ei tee cossu ainakaan tollasta. Voiskohan kumminkin liittyä löysiin takaiskareihin. Rupee silleen pompottamaan. Tai jotain.Miku kirjoitti:Racehard kirjoitti: Viskoon liittyen kysymys: Kun esim. pyörittää Sierralla rinkiä lumella ja visko lukittuu, ja jatkaa siitä suoraan tarjoamalla kaasua, niin perä ravistaa tosi tuntuvasti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Jos odottaa hetken ja lähtee sitten, niin ravistusta ei tunnu. Laukeaako visko silloin vai mistä on kyse?