Cossun venttiilikopasta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Cossun venttiilikopasta

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Huhtikuu 26. 12:02:13 2004

YB* cossun koneen vettiilikopassa on reikä etuosassa, imu nokkapyörän takana ja toinen melkein vastaavassa kohdassa kannen takana. Sytytystulppa tilan ilmastointia? Ei kai kumminkaan öljytilaan yhteydessä? :(

Mitä pitäisi tehdä, jos joku juniori on onnistunut moottoripesun yhteydessä ruiskimaan vettä siitä reijästä pieniä määriä sisään?:oops: Riittääkö/ hajooko jotain jos käyttää vaan lämpöiseksi ja antaa haihtua pois.
Jäsen 488

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 26. 12:15:18 2004

Ei se öljytilaan mene. Haihtuu se vesi varmaan sieltä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Huhtikuu 26. 12:16:46 2004

Jos vettä ei ole niin paljon että tulpat lilluvat vedessä niin kyllä se haihtuu. Tulpanjohtojen reijistä voi kokeilla kuivattaa paineilmalla tai imeä alipaine letkulla pois. Ei mene öljytilaan.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Huhtikuu 26. 12:41:14 2004

Ok, kiitoksia.
Jäsen 488

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Huhtikuu 26. 13:16:42 2004

Jos sulla on jotkut ei 16-venasen sytysjohdot niin laita ne paikalleen niin jää reilusti tuuletusaukkoa. Eihän se noin tiiviistä tilasta kovin hätäseen vesi haihdu ja liittimet hapettuu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Huhtikuu 26. 13:24:44 2004

Ite tein saman homman painepesurin kanssa :)

Äsken aloin tulppii vaihtaa ni nelosen tulppa ui taas öljyssä. Ei auttanu hylomaarikikka, uus tiivari vaan.

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ke Huhtikuu 28. 9:29:26 2004

Do dii, otin tulpanjohdot pois ja sieltä paljastu turkkilainen sauna, mitään tulvaa ei siellä ollut. Kuivasin rätillä isompia pois. Sitten johdot takaisin ja käytin koneen lämpöiseksi. Taas johdot pois ja sitten suoritin bravuurini, eli valohoitoa. :) Päivän kone oli reijät leväällään auringossa 8) ja hyvä tuli.
SLEI kirjoitti:Jos sulla on jotkut ei 16-venasen sytysjohdot niin laita ne paikalleen niin jää reilusti tuuletusaukkoa. Eihän se noin tiiviistä tilasta kovin hätäseen vesi haihdu ja liittimet hapettuu.
Totta, vaikka mulla ei sitä vettä tuhottomasti ollut, niin ei olisi kovin äkkiä poistunut "vakio" reijistä. Eli tulpanjohdot kanssa pois.
ckolli kirjoitti:Äsken aloin tulppii vaihtaa ni nelosen tulppa ui taas öljyssä. Ei auttanu hylomaarikikka, uus tiivari vaan.
Löytyi minultakin öljyä samasta paikkaa. Vanhoja viestäjä kun luin, niin ilmeisesti on ominaisuus eikä vika.:?: :) Olisiko hyvä clubi tuote toi venakopan tiiviste?

Kiitos vastanneille.
Jäsen 488

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 28. 10:48:32 2004

potsi kirjoitti:
Löytyi minultakin öljyä samasta paikkaa. Vanhoja viestäjä kun luin, niin ilmeisesti on ominaisuus eikä vika.:?: :) Olisiko hyvä clubi tuote toi venakopan tiiviste?

Kiitos vastanneille.
On muuten yllättävän kallis se venakopan tiiviste.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 28. 11:14:10 2004

Onko joku hiotuttanut venakopan ihan tasaiseksi ja laittanut Loctite liimaa jolla esim. lohkon puolikkaita tiivistetään ja nelarin öljypohja, eikös se laiteta ilman tiivistettä kiinni?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhtikuu 28. 11:36:56 2004

Jos tuon venakopan kannen liimaa voi irrottaminen olla yhtä tuskaa.
Ehkä siten että esim koppaan silikonia tms ja kanteen kevyt öljyäninen. Kansi paikalleen ja antaa olla 5min ennen kiristystä.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Huhtikuu 28. 21:18:13 2004

Silikonin käyttöä suosittelen välttämään koska se tursuaa sinne moottorin sisään... Pienet öljykanavat tukkeutuvat ja laakerivaurio on tosiasia. Oikotietä onneen ei ole tässä asiassa. :(

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 28. 22:09:12 2004

Mites olisi varovasti/vähän käytettynä Hylomar se ei kovetu täysin? Minua on aina ..tusti pänninyt vuotavat venakopan tiivisteet, mitkään korkkipohjaiset tiivisteet eivät ainakaan ole ikinä pitäneet.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Huhtikuu 28. 22:52:39 2004

Korkkitiivisteet kiinni bostikilla niin kestää eikä sottaa paikkoja. Ihan tosi, no bs.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 28. 22:53:30 2004

Johonkin täällä juuri kirjoiteltiin liki samasta: EI mitään liimoja vktiivisteen väliin. Vain pienet hylomar tipat puolikuiden nurkkiin. Jos hylomaarailet tilkettä-> 2pvää ja tiiviste lentää välistä. Silikoni tai liima-> siitä pienestä unohtuneesta reiästä suihkuaa öljyt hitoille ja kopan irroitus -liimoineen- sairas työ.
Ainoa tapa: puhtaat, suorat pinnat ja uusi tilke + neljä pientä knööliä hylomaria puolikuun juureen.
Kuten cosesc kuittasi, ei ole oikotietä onneen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 29. 0:20:59 2004

Ja jos haluaa tiivisteen kestävän lukemattomia venakopan aukaisuja vuotamatta monta vuotta ,niin kantsii liimata hyvällä tiivisteliimalla ,ei millään silikonilla tiiviste syl-kannen puolelle kiinni. Yläpinnalle venakopan puolelle sitten ei laiteta mitään. Puolikuun kulmiin pätee jjs:n edellä mainitsemat keinot.

Tiiviste pysyy paikallaan syl-kannessa liimalla ja venakoppa lähtee nätisti irti päältä. Tiivisteen yläpintaan tai venakopan tiivistysreunaan voi sivellä hiukan moottoriöljyä ja ei tartu kiinni missään vaiheessa.

Hakua ei täällä tarttee onneksi käyttää ,samasta asiasta kirjoitellaan joka toinen päivä kuitenkin :D

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Kesäkuu 26. 11:04:20 2007

Uppia...saakos noita puolikuuTiivisteitä erikseen ostettua.muistaakseni joskus ostin koko sarjan jonka mukana ne tuli,mut nyt tarvis ainoastaan puolikuut..vai pistäskö vanhat uudestaan paikoilleen liiman kera.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ti Kesäkuu 26. 11:25:02 2007

jtk kirjoitti:Uppia...saakos noita puolikuuTiivisteitä erikseen ostettua.muistaakseni joskus ostin koko sarjan jonka mukana ne tuli,mut nyt tarvis ainoastaan puolikuut..vai pistäskö vanhat uudestaan paikoilleen liiman kera.
Saa ostettua erikseen. Omani hain voortilta, mutta saa myös esim. Tero Anttilalta.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Kesäkuu 26. 12:59:42 2007

Aika jännä juttu ett caddi kuvissa cosan venakannes ei ole kaariholveja eli jakopään leikkauksia joihin noi puolikuut tulee vaan koppa on umpinainen etupäästään joten nyt vaan surutta tiivisteestä palat pois.
caddi tarjoaa kans aivan erinäköisiä puolikuita mitkä nyt on kiinni jotka tietääkseni alkup.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Kesäkuu 26. 13:06:07 2007

no jep...niinhän tuosta tiivisteestä kuuluukin taitella ylimääräiset pois...koossa pysymistä vartenhan tuo ylimääräinen lenkki tos on...hyvä minä...mihin on aina nii kiire ett aina pitää tääl udella ennenku ite mitn tekee..hianoa
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Kesäkuu 26. 19:03:47 2007

jtk kirjoitti:Aika jännä juttu ett caddi kuvissa cosan venakannes ei ole kaariholveja eli jakopään leikkauksia joihin noi puolikuut tulee vaan koppa on umpinainen etupäästään joten nyt vaan surutta tiivisteestä palat pois.
caddi tarjoaa kans aivan erinäköisiä puolikuita mitkä nyt on kiinni jotka tietääkseni alkup.
Microkissaa ilmeisesti tarkoitat (=caddi), niin siitä ei olekkaan tarkoitus katsoa osien ulkonäköä. Kuvat on vain viitteellisiä, eikä niitä kannata paljon tuijottaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin