Cossun peräöljyt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Cossun peräöljyt

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Huhtikuu 15. 8:36:30 2004

Lyhyesti virsi kaunis.

Mikä öljy 2wd cossun perään?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Huhtikuu 15. 9:00:10 2004

Joo, olis kiva kuulla toimiiko siellä joku muukin kuin mitä Ford suosittelee. Olen ajatellut kokeilla Red Linen öljyjä, kellään vaan ei tunnu olevan kokemusta näistä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 15. 9:22:05 2004

cossun perä on normaali perä.
perän sisällä on visko lukko joka ei ole yhteydessä perä öljy tilaan.
viskon akselien sisään menossa on stefat jotka estävät silikooni nesteen ja perä öljyn sekoittumisen.
perä öljyn laatu ei ole kovin merkityksellinen.
tärkeämpi asia on määrä.
visko lukollisen perän öljyä ei saa koskaan olla liikaa.
öljyn pinta tulee olla akseli tason ala puolella,koska.
perän lämmetessä visko öljyn tilavuus muuttuu hieman ja kun auto taas jäähtyy niin on mahdollista että akselin ja stefan välistä pääsee perä öljyä imeytymään silikooninesteen joukkoon ja viskolukko alkaa luistamaan.
tämä asia on koettu ja havaittu.
ja kantapään ja lompakon kautta opittu.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » To Huhtikuu 15. 9:35:43 2004

Tosta ettei öljyn laadulla olis väliä, oon napsun erimieltä. Riippuu tietenkin onko lullassa voimaa mutta käyttäisin kyllä öljyä missä on hyvä paineenkestokyky, esim. castrol SAF-X w75-140.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 15. 9:44:10 2004

okei korjaan hieman
uuteen ikkunaan että huomataan korjaus.
tarkoitin että perä öljyn ei tarvi olla LS lisä aineistettu öljy.
öljyn laatu tietysti pitä olla rakkaalla lapsella parasta mitä kaupasta löytyy
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Huhtikuu 15. 10:37:24 2004

Normaali GL5 luokan ööli pitäisi riittää ja toimia, lukko on todellakin visko jossa on omat liemet ja toivottavasti omalla puolella.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Huhtikuu 15. 12:16:01 2004

no jatketaas viel sen verran että paljon sitä öljyä sinne menee tarkalleen, kun tästä ostoksille lähteepi?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Huhtikuu 15. 12:37:45 2004

Aihetta sivuten: Onkohan mulla sekottunu nuo öljyt, kun peräöljy on tumman ruskeaa?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 15. 13:15:09 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:Aihetta sivuten: Onkohan mulla sekottunu nuo öljyt, kun peräöljy on tumman ruskeaa?
perä öljyn tilavuus ........?
jjoku jolla on oikeus soittaa helplinelle ruotsiin voisi tarkistaa asian.

siihen oli olemassa mittaarvo "jokin täyttö tulpan alakohdan alle mm määrä." ja litra arvo

jos autosi ei sudi molemmilla toisen ollessa jäällä ja toinen kuivalla niin visko luistaa.
väri voi olla syynä vanhoihin öljyihin.(ei tyhjennys tulppaa)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 15. 13:21:47 2004

litra sinne pitäisi mennä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Huhtikuu 15. 13:26:18 2004

Ja sillä öljynlaadulla on merkitystä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Huhtikuu 15. 13:57:01 2004

Karmann kirjoitti:Tosta ettei öljyn laadulla olis väliä, oon napsun erimieltä. Riippuu tietenkin onko lullassa voimaa mutta käyttäisin kyllä öljyä missä on hyvä paineenkestokyky, esim. castrol SAF-X w75-140.
Samaa mieltä olen ettei sinne mitä tahansa peräöljyä, edes luokituksen täyttävää,kannata laittaa niitähän on kanssa synteettisiä ja mineraaliöljy pohjaisia.
Jos koneessa on potkua ja auto saa kenkää pitkään esim. radalla niin yleensä mineraaliöljy rupeaa hajoamaan kuumassa aiemmin.

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » To Huhtikuu 15. 14:17:47 2004

75/90W Semi/Fully synthetic, menee 1l , n.0-5mm tulpan alapuolelle asti. Näin Graham Gooden sivuilla. Itsellä taisi olla jotain 80w-90 API GL-5 laatua, ja hyvin toimii.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Huhtikuu 15. 22:02:55 2004

VALTRA AXLE LS 80W/90.... periaatteessa tämän öljyn pitäs käydä koska tämä käy lukkoperiin / kitkalukoihin.

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » To Huhtikuu 15. 23:52:37 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:Aihetta sivuten: Onkohan mulla sekottunu nuo öljyt, kun peräöljy on tumman ruskeaa?
Sama täällä kun vaihdoin öljyt huomasin saman ja ihmettelin väriä/öljyä
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 16. 8:52:08 2004

ytte kirjoitti:VALTRA AXLE LS 80W/90.... periaatteessa tämän öljyn pitäs käydä koska tämä käy lukkoperiin / kitkalukoihin.
ls on turha lisä aine tossa öljyssä

tarkennan vielä.
ilman muuta paras öljy on synteettinen ja parasta mitä rahalla saa.
mutta jättäkää LS pois.
kitka lisä ainetta ei visko lukko perässä tarvita.
ettei oikea (huom mutu) ollut 0.95 litraa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Huhtikuu 16. 17:22:41 2004

Mitäs toimenpiteitä sitten jos lukko ei pidä? eli jos on esim. liemet sekasin tjs..
Toyota Supra TT

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Pe Huhtikuu 16. 17:40:18 2004

itse ostin valtran AXLE LS 80w/90 perä oljyä(Traktoriin traktorin öljyt :lol: ).

ja vaihde laatikkoon nesteen taulukko suositteli Neste ATF-X.

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Huhtikuu 16. 23:01:53 2004

sierra friikki kirjoitti:
ilman muuta paras öljy on synteettinen ja parasta mitä rahalla saa.
mutta jättäkää LS pois.
Synteettinen öljy ei välttämättä ole parasta tällaisessa tapauksessa. Katselin TKK:lla joskus tutkimusraporttia, jossa oli tutkittu voimansiirtovaihteiden hampaiden kulumista sikamaisen kovilla pintapaineilla. Vertailun voitti ylivoimaisesti mineraaliöljyt, kärjillä oli muistini mukaan 4 mineraaliöljyä ja paras synteettinen vasta viidentenä. Jos peliä käytetään vain kesällä, niin minä saattaisen kyllä taipua parhaaseen mahdolliseen mineraaliöljyyn..

- Ville

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Huhtikuu 17. 0:32:16 2004

Peltsi kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Aihetta sivuten: Onkohan mulla sekottunu nuo öljyt, kun peräöljy on tumman ruskeaa?
Sama täällä kun vaihdoin öljyt huomasin saman ja ihmettelin väriä/öljyä
Kaikissa perissä ja myös lootissa ööli menee ruskeaksi ja haisee pahalle...että ei se välttämättä ole sen merkki että öölit ja silikoonit sekasi
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Huhtikuu 17. 0:43:45 2004

no perään synteettiset tai mineraalit....
mutta
laatikko........
onko kukaan laittanut vaihteistoon (siis mt-75)muutakun fordin mt-75 fordin öljyö?
oma kohtaiset ja kuullut kokemukset kertovat että vaihteisto takertelee
ilman lisäainetta.
vaihteisto suositukset saa kertoa mitä tahansa ,mutta niitä en laita ainakaan omaan laatikkoon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » La Huhtikuu 17. 6:59:24 2004

no itse latoin neste ATF-X öljyt laatikkoon. mutta en ole ajanut niillä vielä metriäkään :D

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 14. 21:04:38 2006

Mitäs öljyä TÄÄLLÄ oli?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 14. 23:18:58 2006

ukormi kirjoitti:Mitäs öljyä TÄÄLLÄ oli?
Blue line hypoid oil?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin