Mitkä nokat cossuun?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Mitkä nokat cossuun?
Eli mitkä nokat sopisivat vähän vireämpään koneeseen? Ja kannattaako painekotelolle tehdä jotain?
Kaikenlaisia mielipiteitä saa laittaa...
Kaikenlaisia mielipiteitä saa laittaa...
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Ylläpitäjä
Nokista en sano mitään mutta tuo painekotelo on sitten eri juttu.
Sen suunnittelu pitää olla aikas tarkkaan harkittua jotta siitä hyötyä olisi ja nimenomaan tasaisesti kaikille pytyille. Sarlinin Kallelta voi kysyä kokemuksia siitä kun 3 ja 4:s pytyt veti laihemmalle
Cosesc / SHR vois valaista kokemuksiaan siitä kuinka paljon kaasuläppää sai kuristaa ennenkuin tehoon vaikuttaa ja paljonko vaikuttaa sitten läpän suurentaminen. Kompuran imupuolen kuristaminen kyllä sitten vaikuttaakin.
2WD:n kaasuläpältä painekotelolle tulevaa mutkaa saa roimasti jouhentaa eli "snurra" laulamaan (taitaa löytyy valokuviakin multa), 4WD:n on parempi.
Sen suunnittelu pitää olla aikas tarkkaan harkittua jotta siitä hyötyä olisi ja nimenomaan tasaisesti kaikille pytyille. Sarlinin Kallelta voi kysyä kokemuksia siitä kun 3 ja 4:s pytyt veti laihemmalle

Cosesc / SHR vois valaista kokemuksiaan siitä kuinka paljon kaasuläppää sai kuristaa ennenkuin tehoon vaikuttaa ja paljonko vaikuttaa sitten läpän suurentaminen. Kompuran imupuolen kuristaminen kyllä sitten vaikuttaakin.
2WD:n kaasuläpältä painekotelolle tulevaa mutkaa saa roimasti jouhentaa eli "snurra" laulamaan (taitaa löytyy valokuviakin multa), 4WD:n on parempi.
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
cat camsillla on hyvät sport-profiilit
saatavana sekä 2wd että 4wd moottoriin:
vakionokkien replacement:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 238° 238°
duration [1.0mm+cl] 206° 206°
valve lift [cl=0] 8.50mm 8.50mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] -7/33° 33/-7° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 0.40mm 0.45mm springs: O.E.M
-------
vakio- tai isommalle turbolle:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 265° 265°
duration [1.0mm+cl] 221° 221°
valve lift [cl=0] 9.35mm 9.35mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 0/41° 40/ 1° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.05mm 1.05mm springs: O.E.M
isommalle turbolle:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 261° 261°
duration [1.0mm+cl] 224° 224°
valve lift [cl=0] 11.60mm 11.60mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 2/42° 42/ 2° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.25mm 1.25mm springs: E902-2009
listan viimeinen on ns nopearamppinen nokka jonka kanssa tarvitaan jäykemmät venttiiinjouset:
information & important remarks:
# Please carefully read spring installation instructions
# These recent cam designs require other valve springs, but will strongly increased performance compared with all previous profiles
---------
kaikkien nokkien osalta kannattaa tutustua:
! Please carefully read the general information on CATCAMS products www.catcams.be
saatavana sekä 2wd että 4wd moottoriin:
vakionokkien replacement:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 238° 238°
duration [1.0mm+cl] 206° 206°
valve lift [cl=0] 8.50mm 8.50mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] -7/33° 33/-7° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 0.40mm 0.45mm springs: O.E.M
-------
vakio- tai isommalle turbolle:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 265° 265°
duration [1.0mm+cl] 221° 221°
valve lift [cl=0] 9.35mm 9.35mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 0/41° 40/ 1° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.05mm 1.05mm springs: O.E.M
isommalle turbolle:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 261° 261°
duration [1.0mm+cl] 224° 224°
valve lift [cl=0] 11.60mm 11.60mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 2/42° 42/ 2° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.25mm 1.25mm springs: E902-2009
listan viimeinen on ns nopearamppinen nokka jonka kanssa tarvitaan jäykemmät venttiiinjouset:
information & important remarks:
# Please carefully read spring installation instructions
# These recent cam designs require other valve springs, but will strongly increased performance compared with all previous profiles
---------
kaikkien nokkien osalta kannattaa tutustua:
! Please carefully read the general information on CATCAMS products www.catcams.be
Viimeksi muokannut prostreet, Ti Tammikuu 6. 11:05:36 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Nuo mutkat on aika ahtaita eikä niissä ole hirveän paljoa varaa avartaa.
4wd:n painekotelo hieman tilavampi kun takavedossa.
omasta 4wd kotelo ennen:
http://www.siipicossu.com/imu5.jpg
http://www.siipicossu.com/imu4.jpg
ja jälkeen
http://www.siipicossu.com/imu2.jpg
http://www.siipicossu.com/imu3.jpg
http://www.siipicossu.com/imu1.jpg
4wd:n painekotelo hieman tilavampi kun takavedossa.
omasta 4wd kotelo ennen:
http://www.siipicossu.com/imu5.jpg
http://www.siipicossu.com/imu4.jpg
ja jälkeen
http://www.siipicossu.com/imu2.jpg
http://www.siipicossu.com/imu3.jpg
http://www.siipicossu.com/imu1.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tuosta painekotelosta että läpän jälkeisen mutkan nouseva osa on se ahtain paikka, 4wd on parempi kuin 2wd siitä kohdasta. Aika pitkälle toimii se 4wd vakiokotelo. Mulla tehtiin 2wd koteloon seuraavat muutokset, läpän jälkeisen mutkan nousukohta leikattiin auki ja tigillä uusi seinämä, jolloin mutkan tilavuus lähes tuplaantui, sitten kannen ja kotelon väliin 8mm alumiinipala jolloin imutorvet siirtyvät kauemmaksi kannesta ja kopan tilavuus hieman kasvaa, muutokset todistettiin oikean suuntaisiksi virtauspenkissä. Vakiokotelolla on jarruteltu vastaavalla kokoonpanolla vastaavia tehoja mutta alapää ja vääntö hieman perässä, sanoisin noiden muutosten vaikuttavan vääntöön mutta parhaan edun saa jos kansikin on avarrettu eli taas tullaan siihen kokonaisuuteen. Aivan pelkkä lastuviritettyyn 4wd koneeseen en tekisi mitään.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Eli 2wd imusarja kannattaa vaihtaa 4wd:n sarjaan. Ja aikas runsaalla kädellä tota konetta modataan. (että kehtaa tulla radalle
) sillä ei se nopeus, vaan näyttävä ajo...
edit: typo

edit: typo
Viimeksi muokannut Jasu, Ma Tammikuu 5. 13:48:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mittasin joskus tuon painekotelon nielukoon eron 2wd vs. 4wd ja kaasuläpän (kaasuläppäkotelo miinus akseli). Kaasuläppä on molemmissa samankokoinen, ylösnousunielu 4wd:ssä n. 1:1 kaasuläppään nähden. 2wd:ssä ylösnousun ahtain kohta noin 1/3 ahtaampi kuin 4wd.SHR kirjoitti:Tuosta painekotelosta että läpän jälkeisen mutkan nouseva osa on se ahtain paikka, 4wd on parempi kuin 2wd siitä kohdasta. Aika pitkälle toimii se 4wd vakiokotelo. Mulla tehtiin 2wd koteloon seuraavat muutokset, läpän jälkeisen mutkan nousukohta leikattiin auki ja tigillä uusi seinämä, jolloin mutkan tilavuus lähes tuplaantui, sitten kannen ja kotelon väliin 8mm alumiinipala jolloin imutorvet siirtyvät kauemmaksi kannesta ja kopan tilavuus hieman kasvaa, muutokset todistettiin oikean suuntaisiksi virtauspenkissä. Vakiokotelolla on jarruteltu vastaavalla kokoonpanolla vastaavia tehoja mutta alapää ja vääntö hieman perässä, sanoisin noiden muutosten vaikuttavan vääntöön mutta parhaan edun saa jos kansikin on avarrettu eli taas tullaan siihen kokonaisuuteen. Aivan pelkkä lastuviritettyyn 4wd koneeseen en tekisi mitään.
Etäisyysero trumpetit-painekotelo oli 2wd+5mm = 4wd ja RS500 = 4wd tässä kohden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.
mitäs muuten prostreet ne nokat maksaa, tiukka hinta?
mitäs muuten prostreet ne nokat maksaa, tiukka hinta?
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
hinn 5-2003Skorppi kirjoitti:Mitäs noissa ProStreetin nokissa on hintaa?
h 554,61e pr
CRSC-jäsenille edullisemmin
cosworth@prostreet.fi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Taannoin FastFord lehdessä oli lievät KentCams nokat pistetty koneeseen ja saatu joku tuollainen samanlainen tehonlisäys.Timo kirjoitti:viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.
Mielestäni ne lievimmät Kentit on niin kevyitä, että jos koneen alkuperäiset (ainakin lievästi kuluneet) nokat hiotaan stanu mittoihin ja säädetään kohilleen niin saadaan tollaisia tehon lisäyksiä.
Itse olen tuumaillut hiotuttaa vähän yli 1mm lisää nostoa nokkiin, perusympyrän pieneneminen kompensoituisi VW nostimilla ja venttiilityön aiheuttamalla venojen lievällä uppoamisella kanteen.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pakopuolen virtauksiin ei paljoa vaikuta vaikka nostoa lisää 2mm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Ei siinä loppujen lopuks paljoa taidettu sanoa, mutta tuossa nyt tuo artikkeli:Timo kirjoitti:viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.
mitäs muuten prostreet ne nokat maksaa, tiukka hinta?
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti3.jpg
kuvat about 0,5mb per kuva.
Mites tommosen nokkien vaihdon jälkeen tuo sisäänajo, kun tuossa lehtijutussa puhutaan että heti seuraavana päivänä asennuksen jälkeen on autolla vedetty radalla rajoittimelle? Kuulostaa vähän hurjalle, tosin eipä tuossa puhuttu mitään että onko paljon ajettu kilometrejä ennen radalle lähtöä.
EDIT: linkit kuntoon
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..
miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..
ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..
ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
-
- Ylläpitäjä
minkäs kokoiset venat cossussa on vakiona?Timo kirjoitti:juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..
miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..
ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
samoin menee vakionokilla "helposti" yli, ja vielä vakio nokkapyörillä sekä muutamilla muilla pikku "vioilla".
taitaa olla se "käytännöllisyys ja toimivuus" olla virinokilla huonompi..!? vakiothan pelittää hienosti..
eikö kenelläkään klubissa ole esim hiottuja virinokkia, jos olisi valmis "hyvä" profiili niin olisi helppo hiotuttaa vastaavia nokkia vakionokka-akseleista. (eikös aika monet pipercamsin/muidenkin valmistajien sivuilla olevista nokista ole uudelleen profiloituja..)

taitaa olla se "käytännöllisyys ja toimivuus" olla virinokilla huonompi..!? vakiothan pelittää hienosti..


eikö kenelläkään klubissa ole esim hiottuja virinokkia, jos olisi valmis "hyvä" profiili niin olisi helppo hiotuttaa vastaavia nokkia vakionokka-akseleista. (eikös aika monet pipercamsin/muidenkin valmistajien sivuilla olevista nokista ole uudelleen profiloituja..)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei noi kanavat nyt aivan sudet voi olla, eikä ne venttiilitkään mitkään kovin pienet ole, vaparina noilla venoilla kuitenkin kiskotaan 250hv tehoja ja Lehtimäen 2.1L 1000hv Toyota koneessa on ollut jossain vaiheessa 35.5 ja 32mm venttiilit.Timo kirjoitti:juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..
miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..
ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
Pakopuoli kapenee aika pahasti seetirenkaan jälkeen, mutta jos nyt edes se avarretaan niin alkaahan se jo paremmin virtaamaan.
Eihän toi YB kansi kovin paljon geometrialtaan BDA kannesta eroa ja siitä on ruoskittu ainakin 370hv/L.
Vaikka stanu kansi virtaisi pakopuolelta maksiminsa 5mm nostolla niin lisäämällä nostoa ja asteita niin pitempään se venttiili on sen 5mm auki kuin stanu nokalla ja kokonaisvirtaus kasvaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Nosto lisäys ei niin dramaattisesti virtausta paranna mutta asteet ehkä enemmänkin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
(((Ei noi kanavat nyt aivan sudet voi olla, eikä ne venttiilitkään mitkään kovin pienet ole, vaparina noilla venoilla kuitenkin kiskotaan 250hv tehoja ja Lehtimäen 2.1L 1000hv Toyota koneessa on ollut jossain vaiheessa 35.5 ja 32mm venttiilit.
Pakopuoli kapenee aika pahasti seetirenkaan jälkeen, mutta jos nyt edes se avarretaan niin alkaahan se jo paremmin virtaamaan.
Eihän toi YB kansi kovin paljon geometrialtaan BDA kannesta eroa ja siitä on ruoskittu ainakin 370hv/L.
Vaikka stanu kansi virtaisi pakopuolelta maksiminsa 5mm nostolla niin lisäämällä nostoa ja asteita niin pitempään se venttiili on sen 5mm auki kuin stanu nokalla ja kokonaisvirtaus kasvaa.)))
totta toinen puoli, riippuu vaan mihin vertaa.. kun omaani avarrettiin oli vieressä volvon vakio ruiskukansi, muistaakseni 2.3 tai vast koneen, sen virtaus oli vakiona samaa luokkaa kuin mun loppuun asti viilattuna. samoin bmw kannet ovat hieman eri tasoa kuin cossun, mutta aivan varmasti cossuinsinöörit ovat jostakin syystä kannesta tuollaisen tehneet, ja paine kompensoi pienet puutteet virtauksissa.. ja onhan se avarrettuna ihan kohtuullinen, virtauspenkistä riippuen se 230-250hv sieltä kulkee läpi..
oli ihan mielenkiintoinen projekti kun virtauspenkissä avarrettiin yksi vanha ja rikkinäinen kansi, imupuoli tehtiin niin isoksi kuin mahdollista, meni puhkikin parista kolmesta kohtaa mutta paikattiin pakkelilla, lopputulos oli se että noin 245hv saatiin virtausta, ja sekin tuli vasta kun kanavan alareunaan hieman lisäiltiin ainetta eli tehtiin kanavan profiiliin käyristystä kohti venttiiliä.. se imukanavan kulma kun venttiiliin nähden on aika jyrkkä. kun rikkinäistä kantta oli riittävästi testattu tehtiin vasta nykyinen kansi, virtaus oli kyseisessä penkissä karvan vajaa 240hv. mutta virtauspenkeissä on eroja, sehän loppujenlopuksi ratkaisee paljonko oli ennen ja paljonko on jälkeen avarruksen.. mulla oli lähtötehot hieman päälle 170hv, siis imupuolella..
Pakopuoli kapenee aika pahasti seetirenkaan jälkeen, mutta jos nyt edes se avarretaan niin alkaahan se jo paremmin virtaamaan.
Eihän toi YB kansi kovin paljon geometrialtaan BDA kannesta eroa ja siitä on ruoskittu ainakin 370hv/L.
Vaikka stanu kansi virtaisi pakopuolelta maksiminsa 5mm nostolla niin lisäämällä nostoa ja asteita niin pitempään se venttiili on sen 5mm auki kuin stanu nokalla ja kokonaisvirtaus kasvaa.)))
totta toinen puoli, riippuu vaan mihin vertaa.. kun omaani avarrettiin oli vieressä volvon vakio ruiskukansi, muistaakseni 2.3 tai vast koneen, sen virtaus oli vakiona samaa luokkaa kuin mun loppuun asti viilattuna. samoin bmw kannet ovat hieman eri tasoa kuin cossun, mutta aivan varmasti cossuinsinöörit ovat jostakin syystä kannesta tuollaisen tehneet, ja paine kompensoi pienet puutteet virtauksissa.. ja onhan se avarrettuna ihan kohtuullinen, virtauspenkistä riippuen se 230-250hv sieltä kulkee läpi..
oli ihan mielenkiintoinen projekti kun virtauspenkissä avarrettiin yksi vanha ja rikkinäinen kansi, imupuoli tehtiin niin isoksi kuin mahdollista, meni puhkikin parista kolmesta kohtaa mutta paikattiin pakkelilla, lopputulos oli se että noin 245hv saatiin virtausta, ja sekin tuli vasta kun kanavan alareunaan hieman lisäiltiin ainetta eli tehtiin kanavan profiiliin käyristystä kohti venttiiliä.. se imukanavan kulma kun venttiiliin nähden on aika jyrkkä. kun rikkinäistä kantta oli riittävästi testattu tehtiin vasta nykyinen kansi, virtaus oli kyseisessä penkissä karvan vajaa 240hv. mutta virtauspenkeissä on eroja, sehän loppujenlopuksi ratkaisee paljonko oli ennen ja paljonko on jälkeen avarruksen.. mulla oli lähtötehot hieman päälle 170hv, siis imupuolella..
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Kaivetaas jeesuksen vanha topikki ylös
Kun nyt on herännyt sellanen kysymys, että mitkä nokat tohon omaan romuun jossain vaiheessa hommais ja sen verta mitä olen kysellyt niin tuntuis olevan kahta koulukuntaa. Suomesta on kuulunut sellasta, että vakio imunokka ja sitten jotain rajumpaa pakopuoleen. Ja taas ruotsalaiset on ehdotellu, että vakio pakonokka ja imuun jotain rajumpaa. Ota tosta nyt sitten selvää
No, voishan sitä koittaa säädellä ekana noita vakio nokkien ajoituksia ja vaihtaa sit jos tuntuu ettei toimi riittävän hyvin.



-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Toi nokkien valinta riippuu varmasti paljon tavoitellusta tehomäärästä, mutta 2wd:n vakio nokilla on otettu n. 500hv:n tehoja ja ainakin minun ymmärtääkseni toi 4wd:n profiili ois vielä hivenen parempi, joten ainakin tonne 500:n paremmalle puolelle pitäs päästä ihan vakioilla nokilla.
Noista mainitsemistasi "koulukunnista" en ole itse vielä kuullut, mutta yleensähän ainakin nokkasarjoissa on "tiukennettu" molempia nokkia eikä vaan toista.
Noista mainitsemistasi "koulukunnista" en ole itse vielä kuullut, mutta yleensähän ainakin nokkasarjoissa on "tiukennettu" molempia nokkia eikä vaan toista.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakin
Ruotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.Yrkesman kirjoitti:Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakinRuotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkintony the tiger kirjoitti:Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.Yrkesman kirjoitti:Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakinRuotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.


-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
No tuossa nyt oli vähän ongelmaa ahtojen kanssa dynossa, 5900 antoi piikin 1,2 bar muuten max paine 1,05. Ahtopainekäyrä oli vähän oudon näköinen.Yrkesman kirjoitti:Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkinvarsinkin jos kyseessä kerran on T35 garretti
N. 4400-7000rpm +280nm. Nyt sais varmaan paremmat lukemat, kun toimiva hukkiksen kello paikoillaan. Ahtoja saa huomattavasti nopeammin ja tarvittaessa enemmän kuin tarpeeksi. Pitäis ehtiä tekemään parempi putkisto, niin vois lähtee uudestaan dynoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
taitaa kyllä ahdistaa jostakin muualtakin kuin nokista, ei nuo vielä NIIN rajut ole. skorpilla taitaa olla astetta pienemmät nokat, mutta en usko niiden noin paljon vaikuttavan, varsinkaan kun huomioi ahtimien koot.Yrkesman kirjoitti:Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkintony the tiger kirjoitti:Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.Yrkesman kirjoitti:
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.varsinkin jos kyseessä kerran on T35 garretti
Muistelen et Skorpilla oli Holsetin HX40:llä ja sillä 18 pesällä 1.8bar 4200rpm.
säätöä säätöä, kyllä ne vedot alemmas tulee..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Eiköhän nuo nokat ole suunnilleen samat kuin munkin. Tuo vetoalue kyllä kertoo mun mielestä vaan sitä että säädöt on metsässä. Mulla pelas edellinen kokoonpano aika hienosti, ahdot oli tosiaan siel 1,8 jo 4200rpm ja vääntöä oli 600nm nurkilla. Nyt on eri kansi paikalla ja ei herää enää niin hienosti. On epäilys että olis kairattu pakokanavat tossa lätsässä liian isoksi, ylhäällä kyllä vetää kovaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Vetää kyllä nyt jo ihan eri tavalla, dynossa kun ahto viiveitä sai laskea kalenterin kanssa. Silti vielä parannettavaa on, alavääntöjä kun ei edelleenkään ole. Paljon tekemistä kun vaan ehtis tekemään.Skorppi kirjoitti:Eiköhän nuo nokat ole suunnilleen samat kuin munkin. Tuo vetoalue kyllä kertoo mun mielestä vaan sitä että säädöt on metsässä. Mulla pelas edellinen kokoonpano aika hienosti, ahdot oli tosiaan siel 1,8 jo 4200rpm ja vääntöä oli 600nm nurkilla. Nyt on eri kansi paikalla ja ei herää enää niin hienosti. On epäilys että olis kairattu pakokanavat tossa lätsässä liian isoksi, ylhäällä kyllä vetää kovaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!
Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa?
Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Toi on kyllä oma taiteenlaji toi nokkien valintatumppe kirjoitti:Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!
Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa?

ja melkein luulen että se "monsteri" moottori menee johonkin 4.5-8krpm alueelle.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ahdin on alustavasti Holset H1E 60/65 siivillä, 18 pakopesä (vaihtuu mahdollisesti 14-16), kansi ny on portattu 2wd ehkä joskus 4wd??? puristuksia tuskin lasketaan, eli uuskin alakerta tulee suurinpiirtein 8 tai kireemmällä puristuksella.Yrkesman kirjoitti:Toi on kyllä oma taiteenlaji toi nokkien valintatumppe kirjoitti:Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!
Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa?Pitäis tietää millanen ahdin tulee (speksit), millanen kansi on, millanen puristussuhde on, jne jne, kun kaikki kuitenkin vaikuttaa kaikkeen. Yks vaihtoehto on vaan lyödä jotku kiinne ja koittaa miten ne pelaa.
ja melkein luulen että se "monsteri" moottori menee johonkin 4.5-8krpm alueelle.
Tarkotus ois löytää nokat, joissa ois mahdollisimman iso teho alue, mutta sitä tehoa en tarvi kaupunki köröttelys eli sais olla 3000rpm->.
Uudesta kokoonpanosta kaavailin jos sais kestämään n.8000-8500rpm ja sit 9000rpm rajotin?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
osta multa cat cams tiukimmat hytikoille, 10.95 nostoilla. on penkitetty sellaisilla reilusti yli 600hv tehoja. vetää jo tuonne 7500rpm saakka..
yleisesti ei kannata tieten tahtoen nostaa kierroksia liian ylös, aina parempi mitä alempaa tehon saa. jos 9000rpm haaveilee, tarkoittaa se jo 7-800hv tehoja. ja silloin ei varmasti saa vetämään 3000rpm alkaen, ei millään. jos sinne havittelee vedon alkua ja isoja tehoja, tarkoittaa se jo lisää kuutioita ja muitakin special ratkaisuja..
yleisesti ei kannata tieten tahtoen nostaa kierroksia liian ylös, aina parempi mitä alempaa tehon saa. jos 9000rpm haaveilee, tarkoittaa se jo 7-800hv tehoja. ja silloin ei varmasti saa vetämään 3000rpm alkaen, ei millään. jos sinne havittelee vedon alkua ja isoja tehoja, tarkoittaa se jo lisää kuutioita ja muitakin special ratkaisuja..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä...Timo kirjoitti:osta multa cat cams tiukimmat hytikoille, 10.95 nostoilla. on penkitetty sellaisilla reilusti yli 600hv tehoja. vetää jo tuonne 7500rpm saakka..
yleisesti ei kannata tieten tahtoen nostaa kierroksia liian ylös, aina parempi mitä alempaa tehon saa. jos 9000rpm haaveilee, tarkoittaa se jo 7-800hv tehoja. ja silloin ei varmasti saa vetämään 3000rpm alkaen, ei millään. jos sinne havittelee vedon alkua ja isoja tehoja, tarkoittaa se jo lisää kuutioita ja muitakin special ratkaisuja..


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
H1E:stä loppuu tuotto ennenkuin tarvitaan isojen poikien mekaanisia nokkia. Tosiaan kireillä kepeillä vetoalue menee aina ylös, ei oo väliä vaikka paineet ois ylhäällä 3500rpm, muttei siellä silti mitään tapahdu ennenkuin ollaan nokkien alueella.
Mulla oli 230 astetta / 9,75mm cat camssit, veti alhaalta, 4500rpm maks vääntö, tehot 6500rpm. Nyt vaihdoin imuun mountune racingin a-ryhmän kepin, ~240 astetta 11,6mm, mountunen pako oli samaa luokkaa kuin cat cams joten jätin catin pakon koneeseen. Paineiden nousu samaa luokkaa, mutta silti veto tulee vasta inan korkeammilla kierroksilla, vanha kokoonpano kiskaisi 4krpm tuntumassa, nyt alkaa vetää tosisaan pari kolme sataa ylempänä. Tosin nuo kätit kuolivat siellä 6500 missä käyrä alkoi laskea, nyt käyrä on ylhäällä vielä 7500rpm. Tehoa tuli 560hv 2bar, joka alkaa varmasti olla siellä ylärajoilla mihin h1e pystyy, joten ainakaan tehon takia ei rajumpia mekaanisia nokkia tarvitse.
Rajotin mulla on 7700 ja tekisi mieli nostaa kun vetää rajottajaan hienosti yhtään hyytymättä, mutta alkaa arveluttaa tuo hytikoiden kierroskestävyys, joten sinällään taas mekaaniset olisivat mukavammat.
Mulla oli 230 astetta / 9,75mm cat camssit, veti alhaalta, 4500rpm maks vääntö, tehot 6500rpm. Nyt vaihdoin imuun mountune racingin a-ryhmän kepin, ~240 astetta 11,6mm, mountunen pako oli samaa luokkaa kuin cat cams joten jätin catin pakon koneeseen. Paineiden nousu samaa luokkaa, mutta silti veto tulee vasta inan korkeammilla kierroksilla, vanha kokoonpano kiskaisi 4krpm tuntumassa, nyt alkaa vetää tosisaan pari kolme sataa ylempänä. Tosin nuo kätit kuolivat siellä 6500 missä käyrä alkoi laskea, nyt käyrä on ylhäällä vielä 7500rpm. Tehoa tuli 560hv 2bar, joka alkaa varmasti olla siellä ylärajoilla mihin h1e pystyy, joten ainakaan tehon takia ei rajumpia mekaanisia nokkia tarvitse.
Rajotin mulla on 7700 ja tekisi mieli nostaa kun vetää rajottajaan hienosti yhtään hyytymättä, mutta alkaa arveluttaa tuo hytikoiden kierroskestävyys, joten sinällään taas mekaaniset olisivat mukavammat.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
sinänsä "tehdas" arvoilla ei tee mitään, koneen kokoonpano ratkaisee säädöt. penkkiin ja käyrä-säätö-käyrä-säätö-käyrä-säätö... mut jos karkeesti haluaa laittaa eikä ota täyttä hyötyä nokista niin esim noin 7-8 astetta imua aikaiselle ja 4-5 pakoa myöhäiselle. noilla tulee tehoa ja vääntö alas. en tiedä onko noi tehdasarvoja lähelläkään mut omasta autosta aikoinaan penkissä ponnistettu. tyhjäkäynti kärsii jo..pehkos69 kirjoitti:Pitäs ajotella noi BD10:t ja nokkien ajoituslappu josain hukka nimisessä paikassa.Oisko kellään pistää ajoituslukemia kys. nenäkepeilee?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Miks??tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä...![]()
Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen?

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit..sierra4x4tbo kirjoitti:Miks??tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä...![]()
Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen?

privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä.

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
jaa a itse suosisin n 240asteista ja n.10mm nostosia jos on 2litranen....Timo kirjoitti:en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit..sierra4x4tbo kirjoitti:Miks??tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä...![]()
Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen?![]()
privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä.
TIMO hmm uutta ruutia vois olla esim. jos kokeilin kaasuläpän ennen turboa... jos sais vaan turbon pyörimisen hallintaa......


-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Timon kanssa tos väännettiin kauppaa vaan ja siis Cat Camssin rajuimmat nokat hytikoille ois kyseessä ja ne pitäis kuulemma riittää 700hv ehkä ylikin ja mun tavoita on +500hv alle 2bar ahdoilla ja myös kestävyyttä ois tarkotus hakee, mutta voi olla että käy vanhanaikasesti ja tehoa tuleekin kaiveltua enemmän, jolloin on eduksi "ylimittaiset" nokat yms. palikat...Timo kirjoitti:en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit..sierra4x4tbo kirjoitti:Miks??tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä...![]()
Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen?![]()
privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä.

Mulla ei oo tosiaan tarvetta saada tota Cossua lähteen hirveen alhaalta, mutta kierrosten rajotin tulee uudella kokoonpanolla ehkä 9000rpm tai sit jotain 8000-9000rpm välille.
Pitää täs kysellä ja katella muiden rakennelmia ja aina saa jotain pieniä ideoita lisää omiin suunnitelmiin...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
No, nyt sitten taas vinkki Cossun koneen kanssa painiskeleville, sekä kovia nostimia niin käyttäville. Kauttani saa vaikka millaisia mekaanisia nokkia.
Mm. Katu käyttöön, katukiihdyttelyyn, kilpailukäyttöön yms.
Ja jos et ole täysin varma, millaisia nokkia haluaisit koneeseesi, niin voin varmaankin auttaa siinä asiassa.
Voin toteuttaa kantesi nokka-akseleineen tykötarpeineen valmiina kiinni pultattavaksi. Riittää kunhan vaan vaivaudut soittamaan minulle asioista.
T: Kosunen
Mm. Katu käyttöön, katukiihdyttelyyn, kilpailukäyttöön yms.
Ja jos et ole täysin varma, millaisia nokkia haluaisit koneeseesi, niin voin varmaankin auttaa siinä asiassa.
Voin toteuttaa kantesi nokka-akseleineen tykötarpeineen valmiina kiinni pultattavaksi. Riittää kunhan vaan vaivaudut soittamaan minulle asioista.
T: Kosunen
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kuulostaa hyvälle, välimatkaa on vaan liikaa ja rahaa liian vähän...
Kyllähän noita muutkin tekis, kun vaan lappais lapiolla rahaa pöytään...

Kyllähän noita muutkin tekis, kun vaan lappais lapiolla rahaa pöytään...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)