Mitkä nokat cossuun?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Mitkä nokat cossuun?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Tammikuu 4. 12:50:15 2004

Eli mitkä nokat sopisivat vähän vireämpään koneeseen? Ja kannattaako painekotelolle tehdä jotain?
Kaikenlaisia mielipiteitä saa laittaa...
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Tammikuu 4. 13:32:30 2004

Nokista en sano mitään mutta tuo painekotelo on sitten eri juttu.
Sen suunnittelu pitää olla aikas tarkkaan harkittua jotta siitä hyötyä olisi ja nimenomaan tasaisesti kaikille pytyille. Sarlinin Kallelta voi kysyä kokemuksia siitä kun 3 ja 4:s pytyt veti laihemmalle :)

Cosesc / SHR vois valaista kokemuksiaan siitä kuinka paljon kaasuläppää sai kuristaa ennenkuin tehoon vaikuttaa ja paljonko vaikuttaa sitten läpän suurentaminen. Kompuran imupuolen kuristaminen kyllä sitten vaikuttaakin.
2WD:n kaasuläpältä painekotelolle tulevaa mutkaa saa roimasti jouhentaa eli "snurra" laulamaan (taitaa löytyy valokuviakin multa), 4WD:n on parempi.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 4. 13:51:52 2004

cat camsillla on hyvät sport-profiilit

saatavana sekä 2wd että 4wd moottoriin:

vakionokkien replacement:

clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 238° 238°
duration [1.0mm+cl] 206° 206°
valve lift [cl=0] 8.50mm 8.50mm
REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] -7/33° 33/-7° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 0.40mm 0.45mm springs: O.E.M

-------

vakio- tai isommalle turbolle:

clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 265° 265°
duration [1.0mm+cl] 221° 221°
valve lift [cl=0] 9.35mm 9.35mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 0/41° 40/ 1° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.05mm 1.05mm springs: O.E.M

isommalle turbolle:

clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 261° 261°
duration [1.0mm+cl] 224° 224°
valve lift [cl=0] 11.60mm 11.60mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 2/42° 42/ 2° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.25mm 1.25mm springs: E902-2009

listan viimeinen on ns nopearamppinen nokka jonka kanssa tarvitaan jäykemmät venttiiinjouset:

information & important remarks:

# Please carefully read spring installation instructions

# These recent cam designs require other valve springs, but will strongly increased performance compared with all previous profiles

---------

kaikkien nokkien osalta kannattaa tutustua:

! Please carefully read the general information on CATCAMS products www.catcams.be
Viimeksi muokannut prostreet, Ti Tammikuu 6. 11:05:36 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 4. 14:23:48 2004

Nuo mutkat on aika ahtaita eikä niissä ole hirveän paljoa varaa avartaa.
4wd:n painekotelo hieman tilavampi kun takavedossa.
omasta 4wd kotelo ennen:
http://www.siipicossu.com/imu5.jpg
http://www.siipicossu.com/imu4.jpg
ja jälkeen
http://www.siipicossu.com/imu2.jpg
http://www.siipicossu.com/imu3.jpg
http://www.siipicossu.com/imu1.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 4. 14:35:26 2004

Onko noi avarrettu tolla kuvassa näkyvällä hiuspinnillä? :lol:
Sori... :twisted:
#446

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 4. 16:36:02 2004

Tuosta painekotelosta että läpän jälkeisen mutkan nouseva osa on se ahtain paikka, 4wd on parempi kuin 2wd siitä kohdasta. Aika pitkälle toimii se 4wd vakiokotelo. Mulla tehtiin 2wd koteloon seuraavat muutokset, läpän jälkeisen mutkan nousukohta leikattiin auki ja tigillä uusi seinämä, jolloin mutkan tilavuus lähes tuplaantui, sitten kannen ja kotelon väliin 8mm alumiinipala jolloin imutorvet siirtyvät kauemmaksi kannesta ja kopan tilavuus hieman kasvaa, muutokset todistettiin oikean suuntaisiksi virtauspenkissä. Vakiokotelolla on jarruteltu vastaavalla kokoonpanolla vastaavia tehoja mutta alapää ja vääntö hieman perässä, sanoisin noiden muutosten vaikuttavan vääntöön mutta parhaan edun saa jos kansikin on avarrettu eli taas tullaan siihen kokonaisuuteen. Aivan pelkkä lastuviritettyyn 4wd koneeseen en tekisi mitään.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Tammikuu 4. 17:27:10 2004

Eli 2wd imusarja kannattaa vaihtaa 4wd:n sarjaan. Ja aikas runsaalla kädellä tota konetta modataan. (että kehtaa tulla radalle :wink: ) sillä ei se nopeus, vaan näyttävä ajo...

edit: typo
Viimeksi muokannut Jasu, Ma Tammikuu 5. 13:48:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 4. 18:39:55 2004

SHR kirjoitti:Tuosta painekotelosta että läpän jälkeisen mutkan nouseva osa on se ahtain paikka, 4wd on parempi kuin 2wd siitä kohdasta. Aika pitkälle toimii se 4wd vakiokotelo. Mulla tehtiin 2wd koteloon seuraavat muutokset, läpän jälkeisen mutkan nousukohta leikattiin auki ja tigillä uusi seinämä, jolloin mutkan tilavuus lähes tuplaantui, sitten kannen ja kotelon väliin 8mm alumiinipala jolloin imutorvet siirtyvät kauemmaksi kannesta ja kopan tilavuus hieman kasvaa, muutokset todistettiin oikean suuntaisiksi virtauspenkissä. Vakiokotelolla on jarruteltu vastaavalla kokoonpanolla vastaavia tehoja mutta alapää ja vääntö hieman perässä, sanoisin noiden muutosten vaikuttavan vääntöön mutta parhaan edun saa jos kansikin on avarrettu eli taas tullaan siihen kokonaisuuteen. Aivan pelkkä lastuviritettyyn 4wd koneeseen en tekisi mitään.
Mittasin joskus tuon painekotelon nielukoon eron 2wd vs. 4wd ja kaasuläpän (kaasuläppäkotelo miinus akseli). Kaasuläppä on molemmissa samankokoinen, ylösnousunielu 4wd:ssä n. 1:1 kaasuläppään nähden. 2wd:ssä ylösnousun ahtain kohta noin 1/3 ahtaampi kuin 4wd.
Etäisyysero trumpetit-painekotelo oli 2wd+5mm = 4wd ja RS500 = 4wd tässä kohden.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Tammikuu 4. 20:18:42 2004

viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.

mitäs muuten prostreet ne nokat maksaa, tiukka hinta?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Tammikuu 4. 20:30:02 2004

Mitäs noissa ProStreetin nokissa on hintaa?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Su Tammikuu 4. 20:46:01 2004

Skorppi kirjoitti:Mitäs noissa ProStreetin nokissa on hintaa?
hinn 5-2003

h 554,61e pr

CRSC-jäsenille edullisemmin

cosworth@prostreet.fi

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 6. 5:44:46 2004

Timo kirjoitti:viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.
Taannoin FastFord lehdessä oli lievät KentCams nokat pistetty koneeseen ja saatu joku tuollainen samanlainen tehonlisäys.
Mielestäni ne lievimmät Kentit on niin kevyitä, että jos koneen alkuperäiset (ainakin lievästi kuluneet) nokat hiotaan stanu mittoihin ja säädetään kohilleen niin saadaan tollaisia tehon lisäyksiä.
Itse olen tuumaillut hiotuttaa vähän yli 1mm lisää nostoa nokkiin, perusympyrän pieneneminen kompensoituisi VW nostimilla ja venttiilityön aiheuttamalla venojen lievällä uppoamisella kanteen.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 6. 12:43:39 2004

Pakopuolen virtauksiin ei paljoa vaikuta vaikka nostoa lisää 2mm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Tammikuu 6. 13:00:45 2004

Uusimmassa Fast Fordissakin jannu oli vaihtanu vaan imunokan.. "Inlet cam BD14" :?
Toyota Supra TT

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ti Tammikuu 6. 15:06:41 2004

Timo kirjoitti:viimeisimmässä performance fords lehdessä oli artikkeli missä vaihdettiin ~310 hp takapyörillä olevaan kossuun pipercamssin tiukemmat nokat ja säädettävät nokkapyörät. lopputulos oli että teho kasvoi noin 15 pollea pyörillä, ja muutenkin moottori oli huomattavasti paremman tuntuinen. luin artikkelin nopeasti joten jos jollakin on ko. lehti niin voi tarkentaa vielä mitä siinä sanottiin. lopputulos oli kuitenkin se että vaihto kannatti. nokat oli noin 260 astetta ja aika lähellä vakionostoa.

mitäs muuten prostreet ne nokat maksaa, tiukka hinta?
Ei siinä loppujen lopuks paljoa taidettu sanoa, mutta tuossa nyt tuo artikkeli:
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ryynma/misc/lehti/lehti3.jpg

kuvat about 0,5mb per kuva.
Mites tommosen nokkien vaihdon jälkeen tuo sisäänajo, kun tuossa lehtijutussa puhutaan että heti seuraavana päivänä asennuksen jälkeen on autolla vedetty radalla rajoittimelle? Kuulostaa vähän hurjalle, tosin eipä tuossa puhuttu mitään että onko paljon ajettu kilometrejä ennen radalle lähtöä.

EDIT: linkit kuntoon

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 6. 22:06:37 2004

juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..

miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..

ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Tammikuu 7. 14:48:50 2004

Eipä taida vakionokilla tehdä mitään +400hv koneessa. Tosin aluksi oli ajatus käyttää vakionokkia, mutta niiden käyttöalue ei ole kovinkaan ihanteellinen.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Tammikuu 8. 18:52:53 2004

vakio nokilla muutama kaveri on penkittäny hieman yli400hv.
vakio painekotelo on surkea. itellä on rs500 joka on hiukan parempi ja modaamalla vielä parempi ainut ongelma on tila. nokat itellä meni heti vaihtoon.

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Pe Tammikuu 9. 1:10:15 2004

Timo kirjoitti:juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..

miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..

ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
minkäs kokoiset venat cossussa on vakiona?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Tammikuu 9. 8:18:12 2004

Jasu kirjoitti:Eipä taida vakionokilla tehdä mitään +400hv koneessa. Tosin aluksi oli ajatus käyttää vakionokkia, mutta niiden käyttöalue ei ole kovinkaan ihanteellinen.
Jaa kummasti ne vakionokat tuottaa +400hv ainakin mulla. 480hv oon kuullu että niil ois jarrutettu.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Tammikuu 9. 14:56:09 2004

samoin menee vakionokilla "helposti" yli, ja vielä vakio nokkapyörillä sekä muutamilla muilla pikku "vioilla". :wink:

taitaa olla se "käytännöllisyys ja toimivuus" olla virinokilla huonompi..!? vakiothan pelittää hienosti.. :wink: :wink:

eikö kenelläkään klubissa ole esim hiottuja virinokkia, jos olisi valmis "hyvä" profiili niin olisi helppo hiotuttaa vastaavia nokkia vakionokka-akseleista. (eikös aika monet pipercamsin/muidenkin valmistajien sivuilla olevista nokista ole uudelleen profiloituja..)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Tammikuu 17. 18:57:16 2004

Vielä noista painekoteloista ja mutkista, onkos kellään kuvia molemmista että vois vertailla niitä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 21. 13:12:31 2004

Timo kirjoitti:juu ei niillä nostoilla pakopuolella hirveästi apua saa, 5mm nostolla kun alkaa olemaan jo maksimivirtaus vakioventtiilillä, ja se kanavan porttaus siellä puolen ei tuo mitään dramaattista apua. pieni reikä/venttiili kun on, vaikkakin kanavan muoto on "avarrettuna" ihan hyvä. vakiona se on aika surkea..

miksi ihmeessä vaihtaa vain toinen nokka, ei se kyllä huononekaan vaikka vaihtaa pakopuolellekin lisää virtaa.. ainakaan isolla ahtimella.. ehkä rahan säästö..

ckolli, mites se eräs projekti-juttu aiheeseen liittyen..?
Ei noi kanavat nyt aivan sudet voi olla, eikä ne venttiilitkään mitkään kovin pienet ole, vaparina noilla venoilla kuitenkin kiskotaan 250hv tehoja ja Lehtimäen 2.1L 1000hv Toyota koneessa on ollut jossain vaiheessa 35.5 ja 32mm venttiilit.
Pakopuoli kapenee aika pahasti seetirenkaan jälkeen, mutta jos nyt edes se avarretaan niin alkaahan se jo paremmin virtaamaan.
Eihän toi YB kansi kovin paljon geometrialtaan BDA kannesta eroa ja siitä on ruoskittu ainakin 370hv/L.

Vaikka stanu kansi virtaisi pakopuolelta maksiminsa 5mm nostolla niin lisäämällä nostoa ja asteita niin pitempään se venttiili on sen 5mm auki kuin stanu nokalla ja kokonaisvirtaus kasvaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 21. 14:57:04 2004

Nosto lisäys ei niin dramaattisesti virtausta paranna mutta asteet ehkä enemmänkin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Tammikuu 22. 19:40:25 2004

(((Ei noi kanavat nyt aivan sudet voi olla, eikä ne venttiilitkään mitkään kovin pienet ole, vaparina noilla venoilla kuitenkin kiskotaan 250hv tehoja ja Lehtimäen 2.1L 1000hv Toyota koneessa on ollut jossain vaiheessa 35.5 ja 32mm venttiilit.
Pakopuoli kapenee aika pahasti seetirenkaan jälkeen, mutta jos nyt edes se avarretaan niin alkaahan se jo paremmin virtaamaan.
Eihän toi YB kansi kovin paljon geometrialtaan BDA kannesta eroa ja siitä on ruoskittu ainakin 370hv/L.

Vaikka stanu kansi virtaisi pakopuolelta maksiminsa 5mm nostolla niin lisäämällä nostoa ja asteita niin pitempään se venttiili on sen 5mm auki kuin stanu nokalla ja kokonaisvirtaus kasvaa.)))

totta toinen puoli, riippuu vaan mihin vertaa.. kun omaani avarrettiin oli vieressä volvon vakio ruiskukansi, muistaakseni 2.3 tai vast koneen, sen virtaus oli vakiona samaa luokkaa kuin mun loppuun asti viilattuna. samoin bmw kannet ovat hieman eri tasoa kuin cossun, mutta aivan varmasti cossuinsinöörit ovat jostakin syystä kannesta tuollaisen tehneet, ja paine kompensoi pienet puutteet virtauksissa.. ja onhan se avarrettuna ihan kohtuullinen, virtauspenkistä riippuen se 230-250hv sieltä kulkee läpi..

oli ihan mielenkiintoinen projekti kun virtauspenkissä avarrettiin yksi vanha ja rikkinäinen kansi, imupuoli tehtiin niin isoksi kuin mahdollista, meni puhkikin parista kolmesta kohtaa mutta paikattiin pakkelilla, lopputulos oli se että noin 245hv saatiin virtausta, ja sekin tuli vasta kun kanavan alareunaan hieman lisäiltiin ainetta eli tehtiin kanavan profiiliin käyristystä kohti venttiiliä.. se imukanavan kulma kun venttiiliin nähden on aika jyrkkä. kun rikkinäistä kantta oli riittävästi testattu tehtiin vasta nykyinen kansi, virtaus oli kyseisessä penkissä karvan vajaa 240hv. mutta virtauspenkeissä on eroja, sehän loppujenlopuksi ratkaisee paljonko oli ennen ja paljonko on jälkeen avarruksen.. mulla oli lähtötehot hieman päälle 170hv, siis imupuolella..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 17. 23:03:34 2006

Kaivetaas jeesuksen vanha topikki ylös :) Kun nyt on herännyt sellanen kysymys, että mitkä nokat tohon omaan romuun jossain vaiheessa hommais ja sen verta mitä olen kysellyt niin tuntuis olevan kahta koulukuntaa. Suomesta on kuulunut sellasta, että vakio imunokka ja sitten jotain rajumpaa pakopuoleen. Ja taas ruotsalaiset on ehdotellu, että vakio pakonokka ja imuun jotain rajumpaa. Ota tosta nyt sitten selvää :roll: :) No, voishan sitä koittaa säädellä ekana noita vakio nokkien ajoituksia ja vaihtaa sit jos tuntuu ettei toimi riittävän hyvin.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Elokuu 18. 2:16:06 2006

Toi nokkien valinta riippuu varmasti paljon tavoitellusta tehomäärästä, mutta 2wd:n vakio nokilla on otettu n. 500hv:n tehoja ja ainakin minun ymmärtääkseni toi 4wd:n profiili ois vielä hivenen parempi, joten ainakin tonne 500:n paremmalle puolelle pitäs päästä ihan vakioilla nokilla.
Noista mainitsemistasi "koulukunnista" en ole itse vielä kuullut, mutta yleensähän ainakin nokkasarjoissa on "tiukennettu" molempia nokkia eikä vaan toista.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Elokuu 18. 8:21:24 2006

Onko kellään kokemuksia miten on toiminut BD14 IMU JA BD10 nokkasetti mitä noi engelsmannit ja ruottalaiset suosivat aikas paljon? Ja nyt sitteen puhutaan kohteesta joka ei oo sitten mikään stake 1. :D

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Elokuu 18. 9:28:53 2006

Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakin :) Ruotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Elokuu 18. 11:13:34 2006

Yrkesman kirjoitti:Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakin :) Ruotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.
Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Elokuu 18. 11:21:53 2006

tony the tiger kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Lähinnä just meinasin et miten sais mahdollisimman laajan vetoalueen, et koittaako ajoitella vakionokkia vai auttaisko rajummat nokat asiaa. Joku 450hv/600Nm kuulostais hyvältä ja siihen sitten vetoaluetta 3500-7500rpm. No, voi olla että jää saamatta mutta kai se voi olla ihan mahdollistakin :) Ruotsalaiset on ehdotellu jotain BD15/BD16 imu + vakiopakonokka yhdistelmää.
Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.
Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkin :lol: varsinkin jos kyseessä kerran on T35 garretti :roll: Muistelen et Skorpilla oli Holsetin HX40:llä ja sillä 18 pesällä 1.8bar 4200rpm.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Elokuu 18. 11:40:08 2006

Yrkesman kirjoitti:Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkin :lol: varsinkin jos kyseessä kerran on T35 garretti :roll:
No tuossa nyt oli vähän ongelmaa ahtojen kanssa dynossa, 5900 antoi piikin 1,2 bar muuten max paine 1,05. Ahtopainekäyrä oli vähän oudon näköinen.
N. 4400-7000rpm +280nm. Nyt sais varmaan paremmat lukemat, kun toimiva hukkiksen kello paikoillaan. Ahtoja saa huomattavasti nopeammin ja tarvittaessa enemmän kuin tarpeeksi. Pitäis ehtiä tekemään parempi putkisto, niin vois lähtee uudestaan dynoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Elokuu 18. 12:53:03 2006

Yrkesman kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
Mulla on nämä cat camsin nokat. Vetoalue riittää kyllä ylös (max vääntö dynossa n. 5900rpm, max teho n. 7300rpm), alhaalla ei sitten tapahdu mitään.
Harkinnassa on, kokeilla vakioilla.
Murheelliselta kuulostaa 5900-7300rpm aluekkin :lol: varsinkin jos kyseessä kerran on T35 garretti :roll: Muistelen et Skorpilla oli Holsetin HX40:llä ja sillä 18 pesällä 1.8bar 4200rpm.
taitaa kyllä ahdistaa jostakin muualtakin kuin nokista, ei nuo vielä NIIN rajut ole. skorpilla taitaa olla astetta pienemmät nokat, mutta en usko niiden noin paljon vaikuttavan, varsinkaan kun huomioi ahtimien koot.
säätöä säätöä, kyllä ne vedot alemmas tulee.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Elokuu 18. 13:03:37 2006

Kaivelin foorumia ja sieltä löyty et ne skorpin nokat on 231 astetta ja 9,75mm nostolla. Niitä ei enää löydy sieltä catcamsin listasta. Mutta haulla ne löytyy, tosin en muista niitten koodia enää.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 22. 10:22:46 2006

Eiköhän nuo nokat ole suunnilleen samat kuin munkin. Tuo vetoalue kyllä kertoo mun mielestä vaan sitä että säädöt on metsässä. Mulla pelas edellinen kokoonpano aika hienosti, ahdot oli tosiaan siel 1,8 jo 4200rpm ja vääntöä oli 600nm nurkilla. Nyt on eri kansi paikalla ja ei herää enää niin hienosti. On epäilys että olis kairattu pakokanavat tossa lätsässä liian isoksi, ylhäällä kyllä vetää kovaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Elokuu 22. 14:08:21 2006

Skorppi kirjoitti:Eiköhän nuo nokat ole suunnilleen samat kuin munkin. Tuo vetoalue kyllä kertoo mun mielestä vaan sitä että säädöt on metsässä. Mulla pelas edellinen kokoonpano aika hienosti, ahdot oli tosiaan siel 1,8 jo 4200rpm ja vääntöä oli 600nm nurkilla. Nyt on eri kansi paikalla ja ei herää enää niin hienosti. On epäilys että olis kairattu pakokanavat tossa lätsässä liian isoksi, ylhäällä kyllä vetää kovaa.
Vetää kyllä nyt jo ihan eri tavalla, dynossa kun ahto viiveitä sai laskea kalenterin kanssa. Silti vielä parannettavaa on, alavääntöjä kun ei edelleenkään ole. Paljon tekemistä kun vaan ehtis tekemään.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Toukokuu 29. 22:05:23 2007

Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!

Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Toukokuu 30. 8:04:18 2007

tumppe kirjoitti:Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!

Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa? :roll:
Toi on kyllä oma taiteenlaji toi nokkien valinta :roll: Pitäis tietää millanen ahdin tulee (speksit), millanen kansi on, millanen puristussuhde on, jne jne, kun kaikki kuitenkin vaikuttaa kaikkeen. Yks vaihtoehto on vaan lyödä jotku kiinne ja koittaa miten ne pelaa.

ja melkein luulen että se "monsteri" moottori menee johonkin 4.5-8krpm alueelle.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 30. 9:10:16 2007

Yrkesman kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Hoppista, ylös tämäkin topicki!!!

Joo, elikkäs koville nostajille ISOJEN POIKIEN NOKAT Cossuun ja vääntöalue sais olla jotain 3000-7000rpm, olisko kokemuksia tai vinkkejä?
Ilmeisesti yritän jonkinlaista "monsteri" moottoria rakentaa? :roll:
Toi on kyllä oma taiteenlaji toi nokkien valinta :roll: Pitäis tietää millanen ahdin tulee (speksit), millanen kansi on, millanen puristussuhde on, jne jne, kun kaikki kuitenkin vaikuttaa kaikkeen. Yks vaihtoehto on vaan lyödä jotku kiinne ja koittaa miten ne pelaa.

ja melkein luulen että se "monsteri" moottori menee johonkin 4.5-8krpm alueelle.
Ahdin on alustavasti Holset H1E 60/65 siivillä, 18 pakopesä (vaihtuu mahdollisesti 14-16), kansi ny on portattu 2wd ehkä joskus 4wd??? puristuksia tuskin lasketaan, eli uuskin alakerta tulee suurinpiirtein 8 tai kireemmällä puristuksella.
Tarkotus ois löytää nokat, joissa ois mahdollisimman iso teho alue, mutta sitä tehoa en tarvi kaupunki köröttelys eli sais olla 3000rpm->.
Uudesta kokoonpanosta kaavailin jos sais kestämään n.8000-8500rpm ja sit 9000rpm rajotin? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Toukokuu 30. 9:27:14 2007

osta multa cat cams tiukimmat hytikoille, 10.95 nostoilla. on penkitetty sellaisilla reilusti yli 600hv tehoja. vetää jo tuonne 7500rpm saakka..

yleisesti ei kannata tieten tahtoen nostaa kierroksia liian ylös, aina parempi mitä alempaa tehon saa. jos 9000rpm haaveilee, tarkoittaa se jo 7-800hv tehoja. ja silloin ei varmasti saa vetämään 3000rpm alkaen, ei millään. jos sinne havittelee vedon alkua ja isoja tehoja, tarkoittaa se jo lisää kuutioita ja muitakin special ratkaisuja..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 30. 9:29:59 2007

Timo kirjoitti:osta multa cat cams tiukimmat hytikoille, 10.95 nostoilla. on penkitetty sellaisilla reilusti yli 600hv tehoja. vetää jo tuonne 7500rpm saakka..

yleisesti ei kannata tieten tahtoen nostaa kierroksia liian ylös, aina parempi mitä alempaa tehon saa. jos 9000rpm haaveilee, tarkoittaa se jo 7-800hv tehoja. ja silloin ei varmasti saa vetämään 3000rpm alkaen, ei millään. jos sinne havittelee vedon alkua ja isoja tehoja, tarkoittaa se jo lisää kuutioita ja muitakin special ratkaisuja..
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä... 8) :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 30. 12:13:27 2007

H1E:stä loppuu tuotto ennenkuin tarvitaan isojen poikien mekaanisia nokkia. Tosiaan kireillä kepeillä vetoalue menee aina ylös, ei oo väliä vaikka paineet ois ylhäällä 3500rpm, muttei siellä silti mitään tapahdu ennenkuin ollaan nokkien alueella.

Mulla oli 230 astetta / 9,75mm cat camssit, veti alhaalta, 4500rpm maks vääntö, tehot 6500rpm. Nyt vaihdoin imuun mountune racingin a-ryhmän kepin, ~240 astetta 11,6mm, mountunen pako oli samaa luokkaa kuin cat cams joten jätin catin pakon koneeseen. Paineiden nousu samaa luokkaa, mutta silti veto tulee vasta inan korkeammilla kierroksilla, vanha kokoonpano kiskaisi 4krpm tuntumassa, nyt alkaa vetää tosisaan pari kolme sataa ylempänä. Tosin nuo kätit kuolivat siellä 6500 missä käyrä alkoi laskea, nyt käyrä on ylhäällä vielä 7500rpm. Tehoa tuli 560hv 2bar, joka alkaa varmasti olla siellä ylärajoilla mihin h1e pystyy, joten ainakaan tehon takia ei rajumpia mekaanisia nokkia tarvitse.

Rajotin mulla on 7700 ja tekisi mieli nostaa kun vetää rajottajaan hienosti yhtään hyytymättä, mutta alkaa arveluttaa tuo hytikoiden kierroskestävyys, joten sinällään taas mekaaniset olisivat mukavammat.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Toukokuu 30. 12:27:09 2007

Pitäs ajotella noi BD10:t ja nokkien ajoituslappu josain hukka nimisessä paikassa. :( Oisko kellään pistää ajoituslukemia kys. nenäkepeilee? :)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Toukokuu 30. 12:36:07 2007

pehkos69 kirjoitti:Pitäs ajotella noi BD10:t ja nokkien ajoituslappu josain hukka nimisessä paikassa. :( Oisko kellään pistää ajoituslukemia kys. nenäkepeilee? :)
sinänsä "tehdas" arvoilla ei tee mitään, koneen kokoonpano ratkaisee säädöt. penkkiin ja käyrä-säätö-käyrä-säätö-käyrä-säätö... mut jos karkeesti haluaa laittaa eikä ota täyttä hyötyä nokista niin esim noin 7-8 astetta imua aikaiselle ja 4-5 pakoa myöhäiselle. noilla tulee tehoa ja vääntö alas. en tiedä onko noi tehdasarvoja lähelläkään mut omasta autosta aikoinaan penkissä ponnistettu. tyhjäkäynti kärsii jo..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Toukokuu 30. 14:43:35 2007

tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä... 8) :wink:
Miks??

Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen? :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Toukokuu 30. 14:50:53 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä... 8) :wink:
Miks??

Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen? :roll:
en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit.. :wink:

privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Toukokuu 30. 18:18:49 2007

Timo kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä... 8) :wink:
Miks??

Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen? :roll:
en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit.. :wink:

privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä. :wink:
jaa a itse suosisin n 240asteista ja n.10mm nostosia jos on 2litranen....

TIMO hmm uutta ruutia vois olla esim. jos kokeilin kaasuläpän ennen turboa... jos sais vaan turbon pyörimisen hallintaa...... :? :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 30. 19:36:45 2007

Timo kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
No joo, tästä voidaan jatkaa yv.llä... 8) :wink:
Miks??

Eikö muut muka saa tietää minkälaista mörkö-moottoria sä ehkä mahdollisesti joskus tulevaisuudessa rakentelet,
jos vaan kuun asento, lämpötila, kosteusprosentti ja koiran karvanlähtö sattuvat kohdilleen? :roll:
en kait cossujen kans enää paljon uutta ruutia keksitä, paitsi ehkä bpasi&kumppanit.. :wink:

privapuolella suostun jatkamaan vain kaupantekoa nokista, ja muuten suosin ehdottomasti avointa keskustelua ja toivon muiltakin sitä. :wink:
Timon kanssa tos väännettiin kauppaa vaan ja siis Cat Camssin rajuimmat nokat hytikoille ois kyseessä ja ne pitäis kuulemma riittää 700hv ehkä ylikin ja mun tavoita on +500hv alle 2bar ahdoilla ja myös kestävyyttä ois tarkotus hakee, mutta voi olla että käy vanhanaikasesti ja tehoa tuleekin kaiveltua enemmän, jolloin on eduksi "ylimittaiset" nokat yms. palikat... :roll:
Mulla ei oo tosiaan tarvetta saada tota Cossua lähteen hirveen alhaalta, mutta kierrosten rajotin tulee uudella kokoonpanolla ehkä 9000rpm tai sit jotain 8000-9000rpm välille.
Pitää täs kysellä ja katella muiden rakennelmia ja aina saa jotain pieniä ideoita lisää omiin suunnitelmiin... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » To Kesäkuu 7. 13:24:59 2007

No, nyt sitten taas vinkki Cossun koneen kanssa painiskeleville, sekä kovia nostimia niin käyttäville. Kauttani saa vaikka millaisia mekaanisia nokkia.

Mm. Katu käyttöön, katukiihdyttelyyn, kilpailukäyttöön yms.
Ja jos et ole täysin varma, millaisia nokkia haluaisit koneeseesi, niin voin varmaankin auttaa siinä asiassa.

Voin toteuttaa kantesi nokka-akseleineen tykötarpeineen valmiina kiinni pultattavaksi. Riittää kunhan vaan vaivaudut soittamaan minulle asioista.

T: Kosunen

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 8. 9:39:31 2007

Kuulostaa hyvälle, välimatkaa on vaan liikaa ja rahaa liian vähän... :roll:

Kyllähän noita muutkin tekis, kun vaan lappais lapiolla rahaa pöytään... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin