cossun vakio alakerran kierrättäminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

retsi
Ylläpitäjä

cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja retsi » Ke Lokakuu 15. 16:27:35 2003

Tossa kun lueskelin noita virityshommia ja koneen kierrättämisistä ( 7500 rpm ) ja ylikin niin onkos<br>teillä vakio veivit niissä moteissa? EI muuten mutta<br>aikanaan vapari escorteissa kun käytettiin cossun<br>vakio veivejä niin tuppas tuleen lohkoon reikiä jo<br>tossa 7400-7600 kierroksen kohdalla aikaa myöten.<br>(se oli aikaa ennen OJENNUKSIA ja TERÄSVEIVEJÄ)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Lokakuu 15. 17:47:28 2003

Kyllä ne tuntuu hyvin kestävän ;) .
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Lokakuu 15. 18:29:29 2003

Miksi sitä pitäisi kierrättää? Jos pitää saada kulkemaan isoa kovaa niin laitaa vaikka 6 -lovisen laatikon tai hommaa harvemman perän. Kyseessä on kuitenkin turbokone.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hippi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Hippi » Ke Lokakuu 15. 21:00:16 2003

no Retsi puhuukin nyt ralli-autoista oletan?!?<br>meidän cosassa kun oli vielä N:ryhmän boxi kiinni niin eihän se paska mennyt mihkään ilman kierrättämistä kiitos kuristimen,kierti kyllä kasiin eikä hajonnut kertaakaan.<br>sitten Hestekki/säädettävät nokkapyörät ja Valtoselta mielettömästi kärsivällisyyttä säätämisessä niin joha rupes cossu pakenemaan 2000-6500 ja kokoajan tuuppaa...<br>vaan ei paikat muuten kestänyt.

retsi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja retsi » Ke Lokakuu 15. 22:53:34 2003

[quote author=Hippi link=board=2;threadid=15556;start=0#116511 date=1066240816]<br>no Retsi puhuukin nyt ralli-autoista oletan?!?<br>meidän cosassa kun oli vielä N:ryhmän boxi kiinni niin eihän se paska mennyt mihkään ilman kierrättämistä kiitos kuristimen,kierti kyllä kasiin eikä hajonnut kertaakaan.<br>sitten Hestekki/säädettävät nokkapyörät ja Valtoselta mielettömästi kärsivällisyyttä säätämisessä niin joha rupes cossu pakenemaan 2000-6500 ja kokoajan tuuppaa...<br>vaan ei paikat muuten kestänyt.<br>[/quote]JEP! sehän tässä ihmetyttääkin kun ne veivit<br>kestää kierrättää turboissa mutta ei vapareissa ja puhun nyt samoista veiveistä!? (ilmeisesti vapareissa<br>kierrokset pitempään "tapissa" ja se väsyttää ne?) Jotenkin vaan tuntuu ettei millään viitis vedättää yli "seiskan"........ mutta kun se vakiolootan vaihde ei natsaa!!

Hippi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Hippi » Ke Lokakuu 15. 23:10:26 2003

paljos tuommonen vapari kone tulis maksamaan noin suunnilleen josko vaikka ähväläistä koittas!?!

retsi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja retsi » Ke Lokakuu 15. 23:16:42 2003

[quote author=Hippi link=board=2;threadid=15556;start=0#116573 date=1066248626]<br>paljos tuommonen vapari kone tulis maksamaan noin suunnilleen josko vaikka ähväläistä koittas!?!<br>[/quote]<br>kyllä se silloin laskettiin että täydellinen pata<br>nokalle laittoa vaille olis ollu 85000 mummon fyrkkaa<br>kaikilla "alan"osilla!!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Lokakuu 16. 8:26:26 2003

Kyllä mäkin olen cossun veiveillä pyörittänyt 7500- 8000rpm pitkiäkin aikoja, ahdetusta tietenkin kyse ja ilman mitään vaurioita....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Hippi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Hippi » To Lokakuu 16. 21:33:39 2003

oisko puristuksilla jotain tekemistä asian kanssa? ???

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Lokakuu 17. 9:11:42 2003

Kyllähän ahdetussakin työpaine isolla ahdolla männän päällä on melko suuri....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

retsi
Ylläpitäjä

Re:cossun vakio alakerran kierrättäminen

Viesti Kirjoittaja retsi » Pe Lokakuu 17. 10:52:40 2003

Niin sehän voi ollakin niin että ne veivit olis<br>kestänytkin mutta ne "mahlen" tinamännät<br>hajos ensin ja vasta sen jälkeen pukkas kangen pihalle!<br>Ei tullu silloin kokeiltua kunnon männillä tota yhdistelmää.<br>Tänäpäivänä kun on pitkät teräsveivit ja kunnon männät<br>niin pysyy tavarat paremmin sylinterin puolella!

Vastaa Viestiin