2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 28. 21:30:32 2011
2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Autona siis -89 2wd Cosworth harmailla suuttimilla ja luultavastikin 3 stagen lastulla (ei varmuutta), t35 ahtimella.
Auto käy kylmänä tyhjäkäyntiä ihan hyvin ja ottaa myös kierroksia, alakierroksilla aavistuksen pätkii ja kapeakaistalambdan mittari näyttää rikasta seosta. Kun antaa kierroksia, rupeaa seokset menemään kohdilleen, eikös tämä nyt ole näiden lastujen kanssa ihan normaalia vielä? Kun lähtee ajamaan, niin auto aluksi tuntuu toimivan ihan ok, mutta kun kone alkaa lämpiämään, alkaa kova pätkiminen alipaineella ja seokset näyttävät laihaa vaikka putkesta pukkaa mustaa ihan reippaasti. Jos antaa kaasua enemmän, tuntuu että ei sytytä ollenkaan ja moottori "tukehtuu". Heti kun kierrokset saa pumpattua sen verran ylös että rupee ahdot nousemaan niin vetää taas ihan normaalisti ja pätkimättä kunnes ahdot tippuvat ja alkaa taas rötääminen... Ja kun antaa auton seisoa hetken aikaa, niin taas lähtee hienosti käyntii ja käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä jne. Mittasin myös eculta 1 ja 19 pinnit ja ykkös pinniltä oli resistanssi ääretön, mutta 19 pinnillä oli resistanssi 0. Näistäkin pinneistä 19 oli hiukan tummunut johtuen varmaan ensimmäisestä käynnistyksestä jossa maadotus oli vähän huonona. Olisiko siinä vika? Voihan se olla että vika on ihan tulpissakin kun on rikkaalla aika paljon käytetty, mutta eikös sillon pitäis justiinsa ahdoilla pätkiä? Ja voiko tommoseen kapeakaistalambdaan luottaa edes ollenkaan? Tuntu että ajossa näytti välillä ihan mitä sattuu...
Auto käy kylmänä tyhjäkäyntiä ihan hyvin ja ottaa myös kierroksia, alakierroksilla aavistuksen pätkii ja kapeakaistalambdan mittari näyttää rikasta seosta. Kun antaa kierroksia, rupeaa seokset menemään kohdilleen, eikös tämä nyt ole näiden lastujen kanssa ihan normaalia vielä? Kun lähtee ajamaan, niin auto aluksi tuntuu toimivan ihan ok, mutta kun kone alkaa lämpiämään, alkaa kova pätkiminen alipaineella ja seokset näyttävät laihaa vaikka putkesta pukkaa mustaa ihan reippaasti. Jos antaa kaasua enemmän, tuntuu että ei sytytä ollenkaan ja moottori "tukehtuu". Heti kun kierrokset saa pumpattua sen verran ylös että rupee ahdot nousemaan niin vetää taas ihan normaalisti ja pätkimättä kunnes ahdot tippuvat ja alkaa taas rötääminen... Ja kun antaa auton seisoa hetken aikaa, niin taas lähtee hienosti käyntii ja käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä jne. Mittasin myös eculta 1 ja 19 pinnit ja ykkös pinniltä oli resistanssi ääretön, mutta 19 pinnillä oli resistanssi 0. Näistäkin pinneistä 19 oli hiukan tummunut johtuen varmaan ensimmäisestä käynnistyksestä jossa maadotus oli vähän huonona. Olisiko siinä vika? Voihan se olla että vika on ihan tulpissakin kun on rikkaalla aika paljon käytetty, mutta eikös sillon pitäis justiinsa ahdoilla pätkiä? Ja voiko tommoseen kapeakaistalambdaan luottaa edes ollenkaan? Tuntu että ajossa näytti välillä ihan mitä sattuu...
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: 2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Kuulostais risalta veden lämpöanturilta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 28. 21:30:32 2011
Re: 2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Se on vaihdettu uuteen juuri mutta mallia motonet...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 28. 21:30:32 2011
Re: 2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Tulpat vaihdettu NGK BCP7ES mutta ei vaikutusta... Nyt auto rötää jo tyhjäkäynnilläkin.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: 2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Kai vaihdoit ecun anturin etkä mittarin anturia?
Niitäkin on joskus käynyt
Niitäkin on joskus käynyt

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 28. 21:30:32 2011
Re: 2wd Cowsworth tukehtuu alipaineella
Kyllä ne on sinne kummatkin vaihdetuu jo
MAP-anturin lähden nyt hakemaan uuden, oli joku joskus tyylikkäästi kuumaliiman kanssa korjaillu sieltä anturin päästä liitoksia ja se natsahan oli poikki sieltä. Katotaan jos asia vaikka korjaantuisi...
Nyt siis ensikäynnistyksiä täyden moottoriremontin jälkeen.

Nyt siis ensikäynnistyksiä täyden moottoriremontin jälkeen.