scorpion sähkö ongelmat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ke Joulukuu 31. 16:04:27 2008
scorpion sähkö ongelmat
Mulla on -91 originaali cossu scorpio ja siinä on muutamia ongelmia:
-käynnistettäessä tyhjäkäynti jää alle 1000 ja välillä se heittää heti 2000 (oli kylmä tai ei) samaa tekee myös kun lopettaa ajon ja laittaa P:n päälle. muutenkin tyhjäkäynti hieman seilaa.
-sammuu itsestään kun vaihtaa R:lltä D:lle kylmänä jos ei paina kaasua heti.
-Ajaessa 80km/h pintakaasulla ei oikein tiedä oisko 3 vai 4 parempi vaihde. vaihtaa kokoajan vaikka tie ei olisi mäkinen ym. jos ajaa lujempaa, tätä ongelmaa ei ole.
-nopeusmittari jumittuu 80 kohdille kun hiljentää vauhtia ilman jarrua. esim. ajan 100 ja päästän kaasusta ja huomaan jo että auto menee 60, nopeusmittari jumittuu 80 on siinä n.10s. ja sitten laskee nopeasti 60.
välillä auto toimii moitteetta, eli viat ovat vähän kausiluonteisia.
onko se nyt sitten joku VSS-anturi vai mikä sitä vaivaa? jonkin moinen informaatio katkos ilmeisesti..
-käynnistettäessä tyhjäkäynti jää alle 1000 ja välillä se heittää heti 2000 (oli kylmä tai ei) samaa tekee myös kun lopettaa ajon ja laittaa P:n päälle. muutenkin tyhjäkäynti hieman seilaa.
-sammuu itsestään kun vaihtaa R:lltä D:lle kylmänä jos ei paina kaasua heti.
-Ajaessa 80km/h pintakaasulla ei oikein tiedä oisko 3 vai 4 parempi vaihde. vaihtaa kokoajan vaikka tie ei olisi mäkinen ym. jos ajaa lujempaa, tätä ongelmaa ei ole.
-nopeusmittari jumittuu 80 kohdille kun hiljentää vauhtia ilman jarrua. esim. ajan 100 ja päästän kaasusta ja huomaan jo että auto menee 60, nopeusmittari jumittuu 80 on siinä n.10s. ja sitten laskee nopeasti 60.
välillä auto toimii moitteetta, eli viat ovat vähän kausiluonteisia.
onko se nyt sitten joku VSS-anturi vai mikä sitä vaivaa? jonkin moinen informaatio katkos ilmeisesti..
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
Tuntuu, että olet jäljillä. VVS-anturia veikkaisin myös tai sitten sen johdotuksia.
Autosi on ilmeisesti automaatilla. Siinähän on ECU:n kanssa jotain säätöä automaattilaatikon kanssa ja varsinkin manuaaliksi muutetuissa. Jotain maadoituksia pitää tehdä ECU:n liitäntöihin ettei moottori sammu esim. liikennevaloissa auton pysähtäessä, jos muutettu manuaaliksi.
Maadoitukset kannattaa myös varmistaa. Ei muuta kuin moottorin ja vaihdelaatikon liittimiä läpi käymään.
Autosi on ilmeisesti automaatilla. Siinähän on ECU:n kanssa jotain säätöä automaattilaatikon kanssa ja varsinkin manuaaliksi muutetuissa. Jotain maadoituksia pitää tehdä ECU:n liitäntöihin ettei moottori sammu esim. liikennevaloissa auton pysähtäessä, jos muutettu manuaaliksi.
Maadoitukset kannattaa myös varmistaa. Ei muuta kuin moottorin ja vaihdelaatikon liittimiä läpi käymään.
-
- Viestit: 221
- Liittynyt: Ke Joulukuu 31. 16:04:27 2008
Re: scorpion sähkö ongelmat
johdot on ainakin vaihteiston päästä päällisin puolin ok, vähän oli johtojen muoviputki kärähtänyt pakoputkeen, mutta johdot kuitenkin ehjät. helpoimmalla vaivalla varmaan pääsee kun tilaa sen anturin huomenna kun siinäkin kestää pieni ikuisuus että se tulee..
mutta eikös tuon anturinkin toimivuuden saa jotenkin mitattua?
mutta eikös tuon anturinkin toimivuuden saa jotenkin mitattua?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
En ole onneksi tarvinnut ikinä tutkia sen toimivuutta, mutta ilmeisesti jotain pulsseja se antaa. Scorpio 85-92 nopeusmittari _käsittääkseni_ lukee siitä tietoa, kun mittari on sähköinen.
Joku viisaampi osaa vastata toimintaperiaatteen.
Joku viisaampi osaa vastata toimintaperiaatteen.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
Ihan ensiksi vaihtaisin akun ja moottorin/ akkutelineen väliset maajohdot, ovat hiukan alimitotetut ja sullakin todennäkösesti ihan kivikovat, eli kannattas laittaa 25/30mm2 piuhalla akulta moottoriin (orkkis 16mm2) , 10-16mm2 johtoa siihen akkutelineelle (orkkis 6 tai 8mm2).-cosworth- kirjoitti:Mulla on -91 originaali cossu scorpio ja siinä on muutamia ongelmia:
-käynnistettäessä tyhjäkäynti jää alle 1000 ja välillä se heittää heti 2000 (oli kylmä tai ei) samaa tekee myös kun lopettaa ajon ja laittaa P:n päälle. muutenkin tyhjäkäynti hieman seilaa.
-sammuu itsestään kun vaihtaa R:lltä D:lle kylmänä jos ei paina kaasua heti.
-Ajaessa 80km/h pintakaasulla ei oikein tiedä oisko 3 vai 4 parempi vaihde. vaihtaa kokoajan vaikka tie ei olisi mäkinen ym. jos ajaa lujempaa, tätä ongelmaa ei ole.
-nopeusmittari jumittuu 80 kohdille kun hiljentää vauhtia ilman jarrua. esim. ajan 100 ja päästän kaasusta ja huomaan jo että auto menee 60, nopeusmittari jumittuu 80 on siinä n.10s. ja sitten laskee nopeasti 60.
välillä auto toimii moitteetta, eli viat ovat vähän kausiluonteisia.
onko se nyt sitten joku VSS-anturi vai mikä sitä vaivaa? jonkin moinen informaatio katkos ilmeisesti..
Entä missäkunnossa on pakoputkeien ja laatikonväliset maajohdot?
Ja jos teet niitä maajohtoja nii kunnon liittimet kunnolla puristettuna ja juotettuna, muuten niistä ei ole mitään apua.
Sammumisen itsestään mulla aiheutti viallinen Ecu:n lämpöanturi, orkkis ei maksanu paljoa, mulla oli myös tarvikeanturi nii mittailin sitä että uudella tarvikeanturilla oli vastusarvot ulkona korjaamokirjan toleransseista.
-Ajaessa 80km/h pintakaasulla siellä renkkaa 4 vaihde ja lukko vuorotellen, eli nostat millin kaasupoljinta nii menee heti lukko päälle ja taas kun painat millin kaasua siellä vaihtuu nelonen eli on ihan normaalia, vaikkakin vittumainen homma jos ajaa esim. semmosen perässä mikä ajaa 78km/h.
Mulla taas nopeusmittari jumittuu välillä minne sattuu eikä välillä tahdo nousta ylöskään, sillon kun auto on paikallaan ja mittari jää ylös nii kilometrit ei juokse mittarissa, itsellä tämä nopeusmittari vika ilmenee ainoastaan sillon kun auto seisoo useita viikkoja/ kuukausia.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
Hau pitkästä aikaa...
Mitä tulee tuollaisiin tyhjäkäyntijumittumis- ja sammahtamisongelmiin, omassa paloautossani vian saa pois ainakin pariksisadaksi kilometriksi käymällä Cramolinesuihkeella läpi ne kaksi isoa johtonippuliitintä ohjaustehostimen säiliön alapuolella. Toistuvasti.
Kannattaisi varmaan tosin uusia ne kokonaan
Jussi
Mitä tulee tuollaisiin tyhjäkäyntijumittumis- ja sammahtamisongelmiin, omassa paloautossani vian saa pois ainakin pariksisadaksi kilometriksi käymällä Cramolinesuihkeella läpi ne kaksi isoa johtonippuliitintä ohjaustehostimen säiliön alapuolella. Toistuvasti.
Kannattaisi varmaan tosin uusia ne kokonaan
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
- Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
Johtosarjoja epäilisin kans.. korjailin sieltä aikoinaan joitain johtoja, kun alkasi olemaan käyntihäiriöitä.
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 21:58:11 2003
- Paikkakunta: Ei Ilmajoella, ei Kauhajoella, vaan siinä välis..
- Viesti:
Re: scorpion sähkö ongelmat
Myös mittareissa näissä on vikoja ollu (kai) paljon..
Entäs kuinka se egr:n laita on?
omassa BOB koneella olevassa oli tyhjäkäynnin kanssa hyvin samanlaista, miltä sinun omassa kuulostaa olevan.
Egr:n tulppaus auttoi.
Entäs kuinka se egr:n laita on?
omassa BOB koneella olevassa oli tyhjäkäynnin kanssa hyvin samanlaista, miltä sinun omassa kuulostaa olevan.
Egr:n tulppaus auttoi.
Ford Puma 1.7i -98
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973
Ford Galaxy 2.3i -97
Ford Taunus 17M 2.0 V6 -71
Ford Mondeo 1.8i aut. -97
Autofiksaus ja huolto T.Säntti
#973