jarrujen päivityksestä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ma Huhtikuu 12. 23:25:18 2010

moro!

onko kukaan porukasta tutustunu noiden uusimpien himmeleiden jarrupuoleen?
löytyiskö niistä käyttökelpoista ja sovellettavissa olevaa tavaraa cossu escon ja sierran jarruihin.
lähinnä ajattelin noita uudempia st (ja rs) focuksia?millaisia levyjä ja satuloita noista
mahtaa löytyä?millähän männän ja levyn mitoilla mahtavat olla? :roll:


tv.jyrkkä

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Huhtikuu 13. 2:25:18 2010

jyrkkä kirjoitti:moro!

onko kukaan porukasta tutustunu noiden uusimpien himmeleiden jarrupuoleen?
löytyiskö niistä käyttökelpoista ja sovellettavissa olevaa tavaraa cossu escon ja sierran jarruihin.
lähinnä ajattelin noita uudempia st (ja rs) focuksia?millaisia levyjä ja satuloita noista
mahtaa löytyä?millähän männän ja levyn mitoilla mahtavat olla? :roll:


tv.jyrkkä
joskus katellu tutun st focusta. siinähän on vakiona aika isot jarrut, hyvin varmaan sopis sierraan? löytyy varmaan tutun auto pölleiltä ilman jarruja :lol:
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Huhtikuu 13. 9:32:31 2010

omasta projektista löytyy edestä st170:sen 300mm(4-pulttiset) levyt 4wd:n satuloilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Huhtikuu 13. 17:51:29 2010

mites noissa uusissa onko käässäri taakse vai eteen

olisko niiden takasatuloissa se vaijeri kiinnitys viellä sama kuin sierrassa (levyjarrut)

aikanaan nuo vanhat satulat kuitenkin menee ekopisteeseen.

onko noissa mäntä 36 vai 38mm yks mäntänen versio vai suurempi


esim volvo s40 uusi satula hyllyssä maksaa noin 140 euroo kpl ei jäähdytetty levy.
-tässä vaijeri tulee just niinkuin sierrassa aika identtisen olonen takasatula.

edit
tohon volvo satulaan

volvossa oli tehtaanjäljiät sellanen jossa ulkopuolinen jousi siinä kässärillä ja uusi oli semmonen josta tuo jousi puuttui
molemmat oli pimeyden ja kipinää pakenevan jumala Lucas valmistamat
liekö sit edistystä

syy oli vaihtoon se että oli ruostunut kässäri sydeemi jumiin.

ai niin jos ei vienyt vanhaa vaihdossa olis pitänyt maksaa 35 ekua ekstraa

satulan kiinnike rauta ei vaihtunut se pitää olla

harmi että ford satulat oli eskossa kiinni näytti niin samalta siis tuo joka oli tehtaalta lähtiessä isoine ulkojousineen.

jos saat infoo siitä T4 tai muu vastaava missä olis jäähdytetty levy
ilmeisesti audi ja VW on kans tuon tyyppinen satula just


EDIT

tuolla on höpinää tuosta ns. cossun näkösestä / s40 takajarrusatulasta


http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 8087d1e4ce
Viimeksi muokannut Fomococars, Ke Huhtikuu 14. 22:15:28 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ti Huhtikuu 13. 18:34:13 2010

sen verran on hämyistä reunatietoo ton volvon suhteen,jotta on ainakin jonkinverran yhteisiä osia ainakin koneen ympärys tekniikan ja alustan suhteen(johtuu tietty omistussuhteista ennen kiinaa),joten saattaa hyvinkin löytyä enemmänkin yhteistä.mä yritän omalta osaltani selvitellä noita
juttuja.oliko kellään tietoo minkä kokoista levyä saa neli(pulttisena)reikäisenä?mä sain tänään tutkittavaksi etuolka-akselin levyllä ja satulalla st.focus 2,5L vm.2009.tässä n.320mm 5-pulttinen levy ja aika massiivisen näköinen satula verrattuna 4x4:seen.männänkoosta ei vielä tietoa.

tv.jyrkkä

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Huhtikuu 13. 22:25:18 2010

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !


Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke Huhtikuu 14. 21:10:19 2010

hoopee kirjoitti:Taisipa joku clubilainen (mikke?) jo päivittää jarrut D2:n tuotteilla.
Tässä kuussa sais tilattua jarruja vähän edullisemmin. Eli -10%
Niinhän tuota tuli päivitettyä juu.. On tuo K-sportti melkein saman näköinen kuin D2.. Onkohan vaan eri väri päällä ja toinen merkki kyljessä?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Huhtikuu 14. 21:12:47 2010

jyrkkä kirjoitti:moro!

onko kukaan porukasta tutustunu noiden uusimpien himmeleiden jarrupuoleen?
löytyiskö niistä käyttökelpoista ja sovellettavissa olevaa tavaraa cossu escon ja sierran jarruihin.
lähinnä ajattelin noita uudempia st (ja rs) focuksia?millaisia levyjä ja satuloita noista
mahtaa löytyä?millähän männän ja levyn mitoilla mahtavat olla? :roll:


tv.jyrkkä

Jokaisessa pyörässä on jäähdytetyt levyjarrut. Edessä jarrusatulat ovat nelisylinteriset, takana kaksisylinteriset. 320mm edessä ja 280mm takana Focus ST:eessä. vakiona
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 14. 22:17:13 2010

mites kässäri vaijeri sydeemi hieman kiinnostaa vertaus sierra levy vaijeriin :?:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 14. 22:28:25 2010

RsTuning kirjoitti:
jyrkkä kirjoitti:moro!

onko kukaan porukasta tutustunu noiden uusimpien himmeleiden jarrupuoleen?
löytyiskö niistä käyttökelpoista ja sovellettavissa olevaa tavaraa cossu escon ja sierran jarruihin.
lähinnä ajattelin noita uudempia st (ja rs) focuksia?millaisia levyjä ja satuloita noista
mahtaa löytyä?millähän männän ja levyn mitoilla mahtavat olla? :roll:


tv.jyrkkä

Jokaisessa pyörässä on jäähdytetyt levyjarrut. Edessä jarrusatulat ovat nelisylinteriset, takana kaksisylinteriset. 320mm edessä ja 280mm takana Focus ST:eessä. vakiona
eikö st focuksessa ole edessä yksimäntäinen liukusatula ja vanhemmassa rs focuksessa edessä nelimäntäiset brembot.
ford escort´79 tic

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » To Huhtikuu 15. 1:03:16 2010

moro!
joo,pitää paikkansa.mulla focus st 2:sen levyt 320mm ja 57mm yksimäntäinen liukusatula.
rs:ssä on 4 mäntäiset brembot.levyn koosta ei tietoa,mutta vois kuvitella jotta n.320mm kanssa.
mahtaako toi enää mennä 17" vanteeseen?senverran kokeilin jotta toi st:n satula näyttäis sopivan suoraan 4wd:n olka-akselin korviin
sama kiinnitys-jako ja kierteet satulassa.ainut ero 4wd:ssä 10mm pultit,st:ssä 12mm.joten joutuis vähän avartaan olka-akselin reikiä.sopis suoraan 320mm levy,kun löytyis noin iso 4wd:n lewyn mitoilla.onko kellään vainua?
miten paljon toi 3mm männän ero 60>57 mahtaa käytännössä vaikuttaa,vai toisko toi iso levy kuitenkin enemmän hyötyä?
noissa uudemmissa "volvo mixeissä"esim kuga,näyttäis noi takapään jarrut olevan varustettu rumpukässärillä.
:cha
tv.jyrkkä

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Huhtikuu 15. 17:22:19 2010

Piti kirjottaa, että RS:n jarrut ja neki muistaakseni on 330edessä. Ne pitäs olla TRW:n tekeleitä tässä uudessä RS:ssä ja vanhemmassa RS:ssä Brembon."Escorvet tietäis vanhan levyn koon"

Mutta onko Fordi sitten antanut väärää tietoa pressimapissa ST:n jarruista? Itse en ole edes kyseisiä jarruja vielä avannut.

Jarrut: Focus ST on varustettu huipputehoisella jarrujärjestelmällä: nelisylinteriset jarrusatulat pureutuvat etupään jäähdytettyihin halkaisijaltaan 320 milllimetrin jarrulevyihin ja takapyörien kaksisylinteriset jarrusatulat puolestaan halkaisijaltaan 280 millimetrin jarrulevyihin.

T5 volvoissa on nuo yksisylinteriset männät ainakin. ja tee femman jarrulevyt on kans 320mm


Edit: uuden RS:n jarrut on

ETU 336 X 30 MM TUULETETUT LEVYT
TAKA 302 X 11 MM KIINTEÄT LEVYT
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Huhtikuu 16. 16:49:34 2010

Joo mä aukasin jarrut mua alko niin epäilyttään.

Jarrut ovat edessä 320mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla ja takana 280mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla varustetut jarrut.(Ainakin omassa autossa vakiona tälläiset jarrut)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja JyriN » Pe Huhtikuu 16. 20:07:57 2010

RsTuning kirjoitti:Joo mä aukasin jarrut mua alko niin epäilyttään.

Jarrut ovat edessä 320mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla ja takana 280mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla varustetut jarrut.(Ainakin omassa autossa vakiona tälläiset jarrut)
2 mäntäinen liukujarrusatula? Siis onko siinä yhden (tavallisen) männän sijaan 2 mäntää samalla puolella ja normaali liukusysteemi? Mielenkiintoinen konsepti, samaan pakettiin on saatu hyvää (useamman männän pinta-ala) ja huonoa (liukusysteemin jumittaminen). :shock:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Huhtikuu 16. 21:04:18 2010

JyriN kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Joo mä aukasin jarrut mua alko niin epäilyttään.

Jarrut ovat edessä 320mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla ja takana 280mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla varustetut jarrut.(Ainakin omassa autossa vakiona tälläiset jarrut)
2 mäntäinen liukujarrusatula? Siis onko siinä yhden (tavallisen) männän sijaan 2 mäntää samalla puolella ja normaali liukusysteemi? Mielenkiintoinen konsepti, samaan pakettiin on saatu hyvää (useamman männän pinta-ala) ja huonoa (liukusysteemin jumittaminen). :shock:
On,mutta siinä on se huonopuoli mitä oon haastatellut ST:n omistajia. NI jarrut kirskuu aina ku lähet parkista liikkeelle. aivan sama vaikka olis sata-astetta lämmintä. ni aina sama homma.Itselläni myös samanlainen "ongelma" Mutta mulla on kaapissa AP Racingin 362mm ,6-mäntäsillä satuloilla ,mut siks en oo laittanu viel paikalleen ku 18" talvirengas ei riitä,täytyy ensin ostaa 19" kitkat.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Huhtikuu 16. 22:39:53 2010

RsTuning kirjoitti:
JyriN kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Joo mä aukasin jarrut mua alko niin epäilyttään.

Jarrut ovat edessä 320mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla ja takana 280mm 2 mäntäisellä liukujarrusatulalla varustetut jarrut.(Ainakin omassa autossa vakiona tälläiset jarrut)
2 mäntäinen liukujarrusatula? Siis onko siinä yhden (tavallisen) männän sijaan 2 mäntää samalla puolella ja normaali liukusysteemi? Mielenkiintoinen konsepti, samaan pakettiin on saatu hyvää (useamman männän pinta-ala) ja huonoa (liukusysteemin jumittaminen). :shock:
On,mutta siinä on se huonopuoli mitä oon haastatellut ST:n omistajia. NI jarrut kirskuu aina ku lähet parkista liikkeelle. aivan sama vaikka olis sata-astetta lämmintä. ni aina sama homma.Itselläni myös samanlainen "ongelma" Mutta mulla on kaapissa AP Racingin 362mm ,6-mäntäsillä satuloilla ,mut siks en oo laittanu viel paikalleen ku 18" talvirengas ei riitä,täytyy ensin ostaa 19" kitkat.
ehk ei liity aiheeseen, mutta. mulla audissa audissa varmaa 280-300mm levyt, 2-mäntäset satulat, jarrut vinkuu aina ihan saatanasti, mutta kyllä se aika hyvin pysähtyykin ja paino aika liki 2000kg.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja JyriN » La Huhtikuu 17. 8:10:15 2010

RsTuning kirjoitti: On,mutta siinä on se huonopuoli mitä oon haastatellut ST:n omistajia. NI jarrut kirskuu aina ku lähet parkista liikkeelle. aivan sama vaikka olis sata-astetta lämmintä. ni aina sama homma.Itselläni myös samanlainen "ongelma" Mutta mulla on kaapissa AP Racingin 362mm ,6-mäntäsillä satuloilla ,mut siks en oo laittanu viel paikalleen ku 18" talvirengas ei riitä,täytyy ensin ostaa 19" kitkat.
Oot varmaan kokeillu ne vaimennuspastojen käytöt ja palojen vaihdot?

Kun tuo vinkuna tulee vain liikkeellelähdössä, niin luulisin sen johtuvan joko materiaaleista tai todennäköisemmin jostain hieman liian suuresta toleranssista, joka häviää jarrujen lämpenemisen jälkeen. Kokeile onko palojen kiinnityksessä eroja ennen liikkeellelähtöä ja pienen lenkin jälkeen.

Vähän kaukaa haettua, mutta voisithan kokeilla viistota jarrupalan palamateriaalin "etu" ja "taka" -reunat - tätä ovat käyttäneet esim. Mondeossa vastaavaan ongelmaan. Myös erilainen levy - esim. useampiosainen - saattaa auttaa. :)
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Huhtikuu 17. 11:16:44 2010

Tarkoitin ,että aina kun lähtee liikkeelle parkista ja ajaa ensimmäiseen jarrutukseen ,toiseen,kolmanteen ,neljänteen ja sitten jossain vaiheessa se kirskunta häviää. Tai se on sellanen ääni että se rohisee. Ei niinkään että jarrupalat ois loppu. mut joo ymmärsin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Huhtikuu 17. 11:40:12 2010

juusto_pallero kirjoitti: ehk ei liity aiheeseen, mutta. mulla audissa audissa varmaa 280-300mm levyt, 2-mäntäset satulat, jarrut vinkuu aina ihan saatanasti, mutta kyllä se aika hyvin pysähtyykin ja paino aika liki 2000kg.
Toissa päivänä hinattiin tuo mun sierra tallille ja emäntä sanoi ettei juurikaan tarvinnut jarruun koskea kun pidin "narun" kireällä takana jarruttelemalla. Ei juurikaan tarvinnut poljinta polkea. Riittää näköjään noissa nykyisissä jarruissa tehoa jarrutella liki 3tonnin massaa ilman ongelmia.

Mun muistikuvan mukaan mulla taisi viellä olla takapiirissä paineen rajoitus venttiili vaikka on ABS:t ollut tehtaalta lähtiessään :? Täytyy varmistaa tuo vielä tänään kun menen talliin,mut jos tosiaan on paikoillaan niin saa lähteä kesään mennessään pois linjasta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Huhtikuu 17. 15:17:08 2010

Mikke kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Taisipa joku clubilainen (mikke?) jo päivittää jarrut D2:n tuotteilla.
Tässä kuussa sais tilattua jarruja vähän edullisemmin. Eli -10%
Niinhän tuota tuli päivitettyä juu.. On tuo K-sportti melkein saman näköinen kuin D2.. Onkohan vaan eri väri päällä ja toinen merkki kyljessä?
D2, K-Sport, XYZ... samaa kamaa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Huhtikuu 17. 17:50:07 2010

Stefa kirjoitti:D2, K-Sport, XYZ... samaa kamaa
Sama firmakin? Kaikissa saman verran työntekijöitä jne...no perustamisvuosi vissiin kaikilla eri.
Tuo XYZ on pommittanut meitä vaikka kuinka kauan spostitse. Ei olla päästä yhteisymmärrykseen asioista O:)

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Mikke » La Huhtikuu 17. 20:10:33 2010

Stefa kirjoitti:
Mikke kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Taisipa joku clubilainen (mikke?) jo päivittää jarrut D2:n tuotteilla.
Tässä kuussa sais tilattua jarruja vähän edullisemmin. Eli -10%
Niinhän tuota tuli päivitettyä juu.. On tuo K-sportti melkein saman näköinen kuin D2.. Onkohan vaan eri väri päällä ja toinen merkki kyljessä?
D2, K-Sport, XYZ... samaa kamaa
Niin vähän arvelinki..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Su Huhtikuu 18. 21:02:48 2010

Tossa olis yks vaihtoehto. www.hispecbrake.co.uk

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Huhtikuu 19. 11:16:15 2010

eikö kellään ole fokussessa kässäriä :roll: :roll:

käykö sierran kässärivaijeri sinne paikalleen ????????
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Huhtikuu 19. 11:52:17 2010

Fomococars kirjoitti:eikö kellään ole fokussessa kässäriä :roll: :roll:

käykö sierran kässärivaijeri sinne paikalleen ????????
Tuollainen kiinnitys on ST150 takajarruissa ja nuo on kai samat kuin ainakin karvalakkilevyjarru focusissa. Voimamiesmalleista en osaa sanoa. Toivottavasti auttoi alkuun.
Escort Mk4 "RS2300i"

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Huhtikuu 19. 19:15:56 2010

koskar kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:eikö kellään ole fokussessa kässäriä :roll: :roll:

käykö sierran kässärivaijeri sinne paikalleen ????????
Tuollainen kiinnitys on ST150 takajarruissa ja nuo on kai samat kuin ainakin karvalakkilevyjarru focusissa. Voimamiesmalleista en osaa sanoa. Toivottavasti auttoi alkuun.
Aika hankala sanoa tuosta kuvasta mitään varmaa, mutta näyttäisi siltä, että ainakin vaijerin kiinnityslenkki on hieman erilainen ja varsinainen käyttövipu (vaikka samankaltainen onkin) satulassa 90-astetta toiseen suuntaan. Tämä ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö tuota Sierran vaijeria saisi tuohon late model escorttiin paikoilleen, mutta 1:1 ne eivät varmasti ole. Toinen ero lienee pituudessa, joten soveltamiseksi menee.

Miksei focuksen omaa vaijeria?!
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Huhtikuu 19. 19:38:15 2010

hyvä pointti tuo vaijeri

nyt pitää kysyä sitä vaijerin etupäätä.

käykö sierraan ja mk1 eskoon/capriin

omassa mk1 eskossa orkkis käsijarrukahva. ja käytän sierra cossyn kässärivaijeria ja toimii kuin junan vessa.
-satulat takana on levy sierran tai scorpparin.

focuksen vaijeri ois hieman lyhempi helpottais elämää.
-tosin esko cossun vaijeri odottaa paketissa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Huhtikuu 20. 19:46:58 2010

Fomococars kirjoitti:hyvä pointti tuo vaijeri

nyt pitää kysyä sitä vaijerin etupäätä.

käykö sierraan ja mk1 eskoon/capriin

omassa mk1 eskossa orkkis käsijarrukahva. ja käytän sierra cossyn kässärivaijeria ja toimii kuin junan vessa.
-satulat takana on levy sierran tai scorpparin.

focuksen vaijeri ois hieman lyhempi helpottais elämää.
-tosin esko cossun vaijeri odottaa paketissa
mulla on st170 vaijeri tallis, voin ottaa kuvan jos helpottaa, maksaa sit uutena 70e
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Huhtikuu 20. 20:18:55 2010

Mikke kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Mikke kirjoitti:Niinhän tuota tuli päivitettyä juu.. On tuo K-sportti melkein saman näköinen kuin D2.. Onkohan vaan eri väri päällä ja toinen merkki kyljessä?
D2, K-Sport, XYZ... samaa kamaa
Niin vähän arvelinki..
Tänään soittelin D2 maahatuojalle. D2 ja K-sport samasta muotista -> sama alihankkija. D2:lla kuitenkin oma "tehdas" mitä sitten tekekään. XYZ ei ole samaa. XYZ alustat samaa kamaa BC racing merkin kanssa...jne jne...
Maahantuoja käynyt Taiwanissa automessuilla kattelemassa. Kuulemma D2-mallisia ainakin 5 eri merkillä (värillä)...

No kuitenkin D2 maahantuonti hyvissä käsissä Suomessa...näillä mennään.

Huono puoli D2 takajarruissa...ei näytä vaijerikäsijarrua olevan kovinkaan monessa mallissa

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Marraskuu 7. 17:16:06 2011

Mites jos nelikkoon laittaa nuo mk1 RS:n 324mm laikat eteen, onko minkälainen balanssi?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Marraskuu 9. 8:09:56 2011

Ja mahtuuko ylläolevat kenties 16" vanteen kanssa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Marraskuu 9. 8:47:23 2011

Jasu kirjoitti:Ja mahtuuko ylläolevat kenties 16" vanteen kanssa?
Vielä 316mm menee ainakin s-maxissa tarvikevanteilla. Ylimääräistä tilaa siellä ei juuri ole. Ero säteessä ei ole kuin 4mm. Eli sen puolesta menee.
Mutta eihän se jarrulevyn halkaisija ratkaise asiaa vaan satula.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Marraskuu 9. 10:45:28 2011

hoopee kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Ja mahtuuko ylläolevat kenties 16" vanteen kanssa?
Vielä 316mm menee ainakin s-maxissa tarvikevanteilla. Ylimääräistä tilaa siellä ei juuri ole. Ero säteessä ei ole kuin 4mm. Eli sen puolesta menee.
Mutta eihän se jarrulevyn halkaisija ratkaise asiaa vaan satula.
Juu tuo kyllä tiedossa. :wink:
Satula on E38 bemun ja siinä myös alkuperäisenä 316mm levy joka sopii hyvin 16" vanteen kanssa. Ajattelin vain että jos täällä on joku kokeillut mahduttaa.
Sinänsä tuo vanteen koko ei haittaa, mutta sopivia 16" vanteita vain olisi paremmin tarjolla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Marraskuu 9. 18:03:59 2011

Mulla on focuksen 324 levy edessä ja omasta mielestä toimii ok takaveto cossun jarruna. Keulalla on enemmän painoa, kuin cossussa, mut jarrut ja akselit kuitenkin muuten cossua. Omassa 17" vanne. Ei mene ainakaan 16" OZ ultra leggarat.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Marraskuu 9. 21:36:58 2011

Kiitti Vesku, tämä riittääkin.
Eikun 17 tuumaasia metsästämään. :burn
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Su Joulukuu 18. 15:45:37 2011

itellä on st220 mondeossa noi focus st 2.5t satulat ja levyt.jarrutuntuma parani ainakin 2x paremmas orginaaleista.tosin palat on ebc:n Redstuff.ja 16" peltivanteilla ajelin yhden talven ongelmita.
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 30. 16:54:06 2011

Takajarruihin liittyen:

Mulkosilmä Scorpioissa on kaikissa malleissa ilmeisesti samat takajarrut (ainakin kaikissa 4-syl malleissa), jotka vastaavat mitoiltaan 4wd Cossun takajarruja. :wink:

Mulla on tossa myytäväksikin asti jos joku tarvii, myös navat tai koko taka-akselisto löytyy (joka ois huippu päivitys Sierraan :wink: ).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Joulukuu 30. 17:25:52 2011

Tarkentava kysymys: onko mulkkarissa (4-syl) siis myös takana jäähdytetyt levyt? Jos on, niin sitten on samat kuin Sierra 4WD Cosworth.

Aikaisemmissa scorpeissahan takana jäähdytetyt olivat 2.9 24V Cossussa ja 2.9 12V STW. Muissa olivat kiinteät laikat.

Täällä olevasta tekstistä saa sen käsityksen, että vain 24V on takana jäähdytetyt.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 31. 11:59:29 2011

Sine kirjoitti:Tarkentava kysymys: onko mulkkarissa (4-syl) siis myös takana jäähdytetyt levyt? Jos on, niin sitten on samat kuin Sierra 4WD Cosworth.

Aikaisemmissa scorpeissahan takana jäähdytetyt olivat 2.9 24V Cossussa ja 2.9 12V STW. Muissa olivat kiinteät laikat.

Täällä olevasta tekstistä saa sen käsityksen, että vain 24V on takana jäähdytetyt.
Mulla on itellä 2.0i 8v, 2.0i 16v, 2.3i 16v (nämä myynnissä) ja 2.5TD (tämä käyttiksenä), kaikki farmareita ja noissa on jäähdytetyt takajarrut ja ihan samaa kokoa ja näköä kun 4wd Cossu Sierrassa, jopa pulttijako on ihan sama 4x108.

Näitä mulkkareita ei kannata tekniikan osalta sekoittaa vanhempiin Scorppeihin, kun on kehitelty jo hiukan eteenpäin, eikä taida olla mitään samaa enää tekniikka puolella.
Tuo 2.0i 8v dohc on sekin jo suorasytkällä ja on muutenkin lähempänä 16v.tä konetta kuin vanhaa dohc konetta apu- ym. laitteiden osalta.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Joulukuu 31. 12:36:21 2011

Taikasana taitaa olla farmari, minkä takia on jäähdytetyt levyt takana.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 31. 13:02:13 2011

Ville K kirjoitti:Taikasana taitaa olla farmari, minkä takia on jäähdytetyt levyt takana.
Piti käydä oikeen mittailemas nopeesti noita ja täytyy heti korjata tuo tieto että levyn halkaisijat onkin sitä pienempää "abs Sierra" kokoa (ainakin noissa bensa malleissa TD.tä en vielä oo mittaillu), mutta ovat kumminkin jäähdytetyt ja Cossu Scorpissa ne isommalla halkaisijalla olevat "4wd Cossu Sierra" kokoiset jäähdytetyt.

Noita takasatuloita jähdytetylle levylle voi kysellä multa, tossa ois yks sarja joutavana tällä hetkellä (levyt tai ainakin toinen huonoja).
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Elokuu 8. 13:56:03 2012

Pikkuhiljaa on itseänikin alkanut kiinnostaa tehdä pientä budjetti päivitystä Cossu Escon jarruihin.
Takoituksena on kuitenkin pitää jarrut sen kokoisena että vähintään Escon orkkis 16" tuumaiset mahtuu jarrujen ympärille ja ehkä jopa 15" jäärata rengastus.

Etupään ratkaisu alkaa olemaan suht simppeli toteuttaa, sekä melkein puoli-ilmainen tällä ratkaisulla
http://fordxr4i.blogspot.fi/2010/07/sie ... lalla.html
eli ST170 levyt ja MK3 Mondeon satulat, mutta tuoko tämä juurikaan havaittavaa parannusta?
Levy nyt ainakin kasvaa 278mm-->300mm ja brittifoorumeilta lueskelin että joku on saanut pikku viilailulla jopa 15" vanteen mahtumaan tämän ympärille. :?:

Aksulla näytti olevan tuo ST170 levy ja 4wd on satula, mutta tämä vissiin tarvitsee siirtopalan satulalle jotta se siirtyy hiukan ulommas?
Oletettavasti tuon mondeon satula/pala osuu juuri oikeaan kohtaan levyllä linkin osoittamalla tavalla?

Mutta takapää on enemmän vielä auki..?
Levyjähän tännekkin löytyy suht helposti esim. ST170 280mm, mutta nuo käsijarrulliset satulat aiheuttavat hiukan ongelmaa.
Periaatteessa takajarrujen koko varmasti riittää vakiona, mutta haluaisin nykyisistä eroon, koska toisen puolen mäntä/pesä on päässyyt niin huonoksi ettei pidä kauaa uusillakaan tiivisteillä. Ja lähinnä siksi jonkun toisen automallin osista, että pääsisi jarruosissa kokonaan tuosta cossu lisästä eroon.
Cossun pelkät kunnostetut takasatulat ebay n.220£ vs tuo etupään päivitys uusine levyineen/paloineen 150£. :roll:
Kertokaa jos jollakin on parempia ideoita?
Valmiita jarrupakettejakin on kyllä tarjolla mutta en ajatellut sijoittaa yli 1k€ per akseli jarruihin.
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » To Elokuu 9. 9:31:28 2012

millaset jarrupalat sulla on itellä ebc yellow ja on huimasti paremmat kuin black diamondin jotkut.
etusatulahan tossa on liki vastaava kuin orkkis liekö männän kooossa eroa minkä verran.
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Elokuu 9. 12:27:11 2012

Vanhemissa Scorpio Cosworth malleissa ja kaikissa mulkosilmä Scorpion malleissa on Cossu Escorttiin heittämällä sopivat takajarrusatulat (tai ainakin vastaavat kuin 4wd Cos.Sierrassa, jotka käsittääkseni on ihan samat ku Escortissa). Noitahan nyt on maailma puolillaan vielä... :wink:

Taka levyn kokoa ei menisi paljoa muuttamaan, on ihan riittävän isot kyllä, jollet sit meinaa jotain 1000hv rataohjusta rakentaa...

Etupäähän sit vaan niin isot kun sinne 15" tai 16" vanteeseen saa runtattua ja ei ne 16" renkaatkaan enää tänä päivänä niin hinnaltaan eroa 15" verraten...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Elokuu 9. 12:48:41 2012

tohvo75 kirjoitti:millaset jarrupalat sulla on itellä ebc yellow ja on huimasti paremmat kuin black diamondin jotkut.
Pitää paikkaansa.

S-maxissa 316mm jarrut ja 16" vanteet mahtuu paikoilleen. Vanteen ja satulan väliin jää vain hajurako. Mitenhän ST Focuksen jarrut? Ne vielä muutaman millin isommat eli 320mm taitaa olla tarkka levyn halkaisija.
St200:ssa mulla oli st170+mk3 mondeon jarrupäivitys. 15" mahtu paikoileen.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Elokuu 9. 15:29:23 2012

Jarrupaloina mulla oli jotkut Fedoron perus palat.
Ja mikäli oikein muistan niin jossain oli että tuo 4wd cossun ja mk3 mondeon etujarrun mäntä on samankokoinen eli etua ei tule muuten kuin levyn halkaisijassa.

Takalevyt saavat siis jäädä vakiokokoon kun ei paljoa tuosta enään ole tarkoitus tehoja enään kasvattaa "431hp" täytyy vaan haeskella uudet satulat.

Ja kiitos hoopee tiedosta että menee 15" tuuman vanne tuon mondeon satulan päälle, eikä sillä vanne koolla muuten niin väliä ole mulla vaan sattuu olemaan valmiiksi kierto 15" piikkejä joilla tulee muutaman kerran talvessa ajettua niin ei viitti sitä varten erikseen isompia lähteä hankkimaan.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Elokuu 9. 16:53:48 2012

Perkele kirjoitti:Ja kiitos hoopee tiedosta että menee 15" tuuman vanne tuon mondeon satulan päälle, eikä sillä vanne koolla muuten niin väliä ole mulla vaan sattuu olemaan valmiiksi kierto 15" piikkejä joilla tulee muutaman kerran talvessa ajettua niin ei viitti sitä varten erikseen isompia lähteä hankkimaan.
Viissiin muistipätkii.
Kylläpä ne talvirattaat olikin 16" ja vararengas oli 15". Vararengas oli tosin varastossa tekemässä subbarille tilaa!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: jarrujen päivityksestä

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Elokuu 10. 23:03:05 2012

hoopee kirjoitti:
Perkele kirjoitti:Ja kiitos hoopee tiedosta että menee 15" tuuman vanne tuon mondeon satulan päälle, eikä sillä vanne koolla muuten niin väliä ole mulla vaan sattuu olemaan valmiiksi kierto 15" piikkejä joilla tulee muutaman kerran talvessa ajettua niin ei viitti sitä varten erikseen isompia lähteä hankkimaan.
Viissiin muistipätkii.
Kylläpä ne talvirattaat olikin 16" ja vararengas oli 15". Vararengas oli tosin varastossa tekemässä subbarille tilaa!
16" vanteita on näkynyt olevan ST225 malleissa ja karva mahtuu väliin.. Tosi niukka väli ,mutta pyörii.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Vastaa Viestiin