Tarvis hieman saada virtausta lisää pääasiassa keskialueelle (3000-5000 rpm). Kanavat on vakiot , hieman vain siistitty .
Olikos niin että vakiomännillä voi käyttää BD10-nokkia ? vai onko pelkästään niistä apua ? Siis vaatiiko myös kannen avarruksen ?
Burton tarjoaa ainakin seuraavaa :
BD10E
FOR 2WD APPLICATION, USE AN SC498 SPACER. CAMS ARE PRICE EACH. LIFT: 8.6mm DURATION: 264deg TIMING: INLET 115deg/EXH 110deg
BD10I
FOR 2WD APPLICATION, USE AN SC498 SPACER. CAMS ARE PRICE EACH. LIFT: 8.6mm DURATION: 264deg TIMING: INLET 115deg/EXH 110deg
Kokemuksia ? mietteitä ?
Vakavaa keskustelua nokista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Vakavaa keskustelua nokista
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Vakavaa keskustelua nokista
BD 10 toimii (normiajoituksilla) 8,2:1 männillä. Ne ovat hyvin liki 4WD vakionokkia arvoiltaan.
Toki löytyy lisää potkua kun nokilla pelataan, mutta cossun kone vastaa hienosti pikku kanavakaiverruksiin. Aloittaisin ehkä siitä; enemmän riemua rahalle kuin vakiokansi+virinokat.
1) kanavatyöt 2) säädettävät nokkapyörät 3) virinokat ; olisi oma ajatukseni tärkeysjärjestyksestä jos kaikkiin ei heti pysty.
Toki löytyy lisää potkua kun nokilla pelataan, mutta cossun kone vastaa hienosti pikku kanavakaiverruksiin. Aloittaisin ehkä siitä; enemmän riemua rahalle kuin vakiokansi+virinokat.
1) kanavatyöt 2) säädettävät nokkapyörät 3) virinokat ; olisi oma ajatukseni tärkeysjärjestyksestä jos kaikkiin ei heti pysty.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Vakavaa keskustelua nokista
KYLLÄ!jjs kirjoitti:BD 10 toimii (normiajoituksilla) 8,2:1 männillä. Ne ovat hyvin liki 4WD vakionokkia arvoiltaan.
Toki löytyy lisää potkua kun nokilla pelataan, mutta cossun kone vastaa hienosti pikku kanavakaiverruksiin. Aloittaisin ehkä siitä; enemmän riemua rahalle kuin vakiokansi+virinokat.
1) kanavatyöt 2) säädettävät nokkapyörät 3) virinokat ; olisi oma ajatukseni tärkeysjärjestyksestä jos kaikkiin ei heti pysty.
parhaita kokoonpanoja on ollut vakionokilla oleva versio, missä vääntö suhteessa tehoon oli aivan loistava. bd10 nostaa tehoa ylemmäs, vetoaluetta ylemmäs ja ainakin itselläni nosti myös maksimivääntöä aika reilusti ylöspäin, sekä vääntökäyrä oli kapeampi.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: Vakavaa keskustelua nokista
Todella asiallisista vastauksista kiitos . Eli talvella nostetaan kansi pois.
Samalla vois miettiä vähän pitkää pinnapulttia ja ...
Samalla vois miettiä vähän pitkää pinnapulttia ja ...

ex Jäsen #10