V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rr73
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Lokakuu 22. 21:31:05 2008

V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja rr73 » Pe Maaliskuu 27. 22:28:33 2009

Mikä vaihdelaatikko kannattaisi laittaa Coswothin 2,9l V6:n perään?
Onko se T5, MT-75, Type-9 vai joku muu laatikko?
Moottorin teho 350-400hv.
Mitä laatikoita löytyy kutosen kytkinkopalla vai pitääkö se hyödyntää jostain muusta laatikosta?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 28. 9:55:40 2009

5-vaihteisia kutoslaatikoita löytyy parhaiten nuo mainitsemasi. mitäs kutosmustangeissa käytetään?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 28. 10:47:04 2009

Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Maaliskuu 28. 18:23:57 2009

Sultzi kirjoitti:Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.
Vaihteiston välitykset voi korjata perävälityksellä mieleisekseen. En usko että moottorin luonne vaikuttaa niin paljoa välityksiin, etteikö sitä voisi hyödyntää.

Jos tolla wanhan kuutos-Mustangin kytkinkopalla saa Cossu Sierran T5:sen sopimaan BOA:han, niin melkein väittäisin sitä fiksuimmaksi vaihto ehdoksi. Tosin tällaisesta ristisiitoksesta en ole kuullutkaan, joten kuvia tms. muuta faktaa haluisin kovin nähdä.

MT-75:nenkaan ei ole huono vaihtoehto, jos hyvän yksilön löydät. Laatikkona mitä mukavin käyttää kun on ehjä ja toimiva. Sopii bolt-on ja tarjoaa kaikki tarpeelliset data-yhteydet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja tumi » La Maaliskuu 28. 18:39:54 2009

Omassa Sierrassa Mt75 menossa paikalleen type9:n tilalle. Saa nähdä kuinka kestää. Helppo asentaa kun löytyy käypäiset kytkimet, startit, kardaanit ym.

T5 varmaan vahvempi ja urheilulliseen ajoon paremmat välitykset. Iso kone ja kevyt auto niin helppo lähteä liikkeelle pitkälläkin ykkösellä.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Maaliskuu 28. 20:06:23 2009

MouTine kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.
Vaihteiston välitykset voi korjata perävälityksellä mieleisekseen. En usko että moottorin luonne vaikuttaa niin paljoa välityksiin, etteikö sitä voisi hyödyntää.

Jos tolla wanhan kuutos-Mustangin kytkinkopalla saa Cossu Sierran T5:sen sopimaan BOA:han, niin melkein väittäisin sitä fiksuimmaksi vaihto ehdoksi. Tosin tällaisesta ristisiitoksesta en ole kuullutkaan, joten kuvia tms. muuta faktaa haluisin kovin nähdä.

MT-75:nenkaan ei ole huono vaihtoehto, jos hyvän yksilön löydät. Laatikkona mitä mukavin käyttää kun on ehjä ja toimiva. Sopii bolt-on ja tarjoaa kaikki tarpeelliset data-yhteydet.
Tallista löytyy molemmat, siis vanha mussen koppa sekä cossun rempattu t5. Ne tulloo cortinaan sitten aikanansa. Koppa on tarkemmin -70luvun 2.8l v6 cologne kaasari mustangista. Alumiininen. Bolt on kaikinpuolin.

Edit: Kuva MouTinelle :)

Vastaa Viestiin