Cosworth 4x4 käynti ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Lokakuu 31. 20:26:54 2008

Moro! Elikkäs sellasta asiaa lähtisin tiedustelemaan et missä vika kun
yläkierroksilla auto Sierra Cosworth 4*4 vm.90 pätkii aivan älyttömästi? autoon on
laitettu Mountune lastu, vihreet suuttimet,3bar mappi, putkisto, kansi, holsetin HY
35 ahdin, 2wd pakosarja 50mm hukkaportti, msd suurtehopuola, accelin 8.8 mm
tulpanjohdot, virranjakajan kansi (uusi) tulpat on ngk platinat, juuri uudet. eli
yläkierroksilla nykii ja pätkii V***** ärsyttävästi. tätä vikaa on siis yritetty
korjailla näillä uusilla sytytyksen osilla. vika alkoi kun vaihdettiin ahdin uuteen,
vanhan ahtimen pakosiiven lähdettyä kävelemään jonnekin moottoritien pientareelle :D
vikaa on yritetty tutkia vähän mittailemalla vastusarvoja johtosarjan päästä ja
miettimällä omalla maalaisjärjellä MISSÄ VIKA! 1 ja 2 vaihteella saattaa välillä
antaa kiekua nätisti noin 7000rpm mut kun laittaa 3 pesää ni johan sekoaa! mutta yks
seikka tässä samalla askarruttaa..availin 1 ja 2 sylinterin tulpat niin 2 näyttää
voivan aikas hyvin on kahvinpavun ruskea muttei kuitenkaa niin (paremman) ruskea
kuin 3 ja 4 pytty. ykkönen oli aika vaalea verrattuna muihin ja kärkiväli on
tarkastettu tasan 1.0 mm kaikissa. Alkaa loppumaan huumori jo kun autoon on hakattu
paljon rahaa eikä ala toimia. Vaikka mulle on kerrottu se että sitä menee näissä
autoissa :D vr anturi on tarkastettu on ehjä,väli on oikea. Mut tälläisiä murheita
yhdellä harrastajalla..ps. paineet on vaan 1.3 eli ei lyö yli lastun salliman 1.5
barin. tosin mappia tietysti huijataan 3 tie venttiilillä.


Tällaista kaveri kysyi. Jos tuohon tulee vastausta niin alkaa jäseneksi ;). Porkkanaa pikkasen...


-Pete-

_________________
Jäsen 623
Sierra Cosworth -89
PV mopo :)
Volvo s80 T6 MYYDÄÄN
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Lokakuu 31. 21:04:41 2008

Olisko se 1mm kärkiväli vaan liikaa noille sytkävehkeille ja tolle setupille. 1 ja 2 vaihteella ei varmaan paineet nouse niin hyvin kuin 3 vaihteella joka varmaan aiheuttaa sen että välillä vetää.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Lokakuu 31. 21:14:02 2008

rspete kirjoitti:Moro! Elikkäs sellasta asiaa lähtisin tiedustelemaan et missä vika kun
yläkierroksilla auto Sierra Cosworth 4*4 vm.90 pätkii aivan älyttömästi?
onko seosmittaria...?jos vaikka menis laihalle
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Pe Lokakuu 31. 21:40:05 2008

fomoco3 kirjoitti:
rspete kirjoitti:Moro! Elikkäs sellasta asiaa lähtisin tiedustelemaan et missä vika kun
yläkierroksilla auto Sierra Cosworth 4*4 vm.90 pätkii aivan älyttömästi?
onko seosmittaria...?jos vaikka menis laihalle
On seosmittari ja hyvää arvoa näyttää. Pitäsköhän kärkiväliksi laittaa 0.6-0.8??
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja madhand » Pe Lokakuu 31. 22:30:01 2008

rspete kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:
rspete kirjoitti:Moro! Elikkäs sellasta asiaa lähtisin tiedustelemaan et missä vika kun
yläkierroksilla auto Sierra Cosworth 4*4 vm.90 pätkii aivan älyttömästi?
onko seosmittaria...?jos vaikka menis laihalle
On seosmittari ja hyvää arvoa näyttää. Pitäsköhän kärkiväliksi laittaa 0.6-0.8??

kannattaa kokeilla 0.6 väliä. mulla ainakin autto. tulppina oli champion c59c. aluksi oli n.1mm kärkiväli niin pätki.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Lokakuu 31. 22:36:44 2008

madhand kirjoitti:kannattaa kokeilla 0.6 väliä. mulla ainakin autto. tulppina oli champion c59c. aluksi oli n.1mm kärkiväli niin pätki.
Mää en cossuista mittään tiä mutta oon kuullu että yleensähän pätkiminen kierroksilla/paineilla johtunu kärkiväleistä ja pienennys auttanu. Mutta sillon ollu vakiot sytkäkamat ja tässä tapauksessa ei enää oo. Mutta siitä kannattanee alkaa haarukoimaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja jjs » La Marraskuu 1. 18:02:34 2008

Niin, tuskin ne uudet sytkäkamat on niin paljon huonommat kuin alkuperäiset.
Toistan, pahasti, itseäni kun muistutan tulpista (cossu44: hiljaa nyt...), niin usein on vika löytynyt "elämää suuremmista" kilpa- tai viritulpista. Joskus jopa Motorcrafteista :)
Kärkiväli luokkaa 0,7 mm.
Kampiakselitunnistin 0,6 mm, jos jättää tehdastoleranssin yläpäähän eli millin hujakoille, ongelmia voi seurata.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Marraskuu 1. 18:46:31 2008

Mulla oli tuo msd puola omassa ja oireet oli täysin samat.
Vaatisi varmaan sen sytkäboksinkin?
Pikku vaihteella ja penkissä ok mutta kun rasitti isoilla vaihteilla ja radalla niin ei toiminut.

Ja maadoitukset on kunnossa? Ne johtosarjan imusarjaan tulevat oli joskus itellä irti.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Marraskuu 2. 14:18:57 2008

Kaveri pienensi tulppien kärkiväliä, toimi mahtavasti 2 tuntia sit alkoi samat oireet.
Oliskohan niin et tulpat on huonot?


-Pete-
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Marraskuu 2. 19:38:00 2008

Tulpiks platina kärkiset motorcraftit foordilta ja kärkiväli 0,7. Entisessä oli saman tyyppistä vikaa. Korjaantu kärkivälillä.
Mut jos vika tuli takas ni olisko tulpat sököt tai lastu paskana. Uudella omistajalla auto rupes pätkii eikä vetäny kunnolla yli 5000rpm, syyksi selvisi et lastu oli paskana.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Ti Marraskuu 4. 20:51:29 2008

Morjesta, tuota ei auto ottanu toimiakseen vieläkään muutakuin 2 tunnin ajan tämän
tulppien kärkivälin muutoksen jälkeen 0.6 mm. Mutta kun toimis niin voin kertoo et
oli kyllä tehot kohdallaa :D
Mut ikäväkseni joudun toteemaan ettei se kyllä enää toimi..sama pauke ja röpötys
jatkuu :/ Availin tulppia ja edelleen 1 sylinterin tulppa oli vaaleampi kuin muut
tulpat. Onko antaa jotain kenelläkään mahdollisesti antaa jotain uusia neuvoja
mahdollisen vian etsintää tai sen pois saamiseksi?


Tuollaista tietoa nyt tuli kaverilta....


-Pete-
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 4. 21:03:19 2008

Tuosta seos mittarista sellainen kymysys et normaanli vai laajakaista ?
Normaalilla kun saattaa viellä näyttää hyvää vaikka todellisuudessa mennään laihalla jo pahasti kunnon vedolla.
Olikos ahdin samanlainen vai tuliko isompi hy tilalle. HY tuottaa kohtuullisen paljon ilmaan joten samoilla paineilla saattaisi olla jo laihalla ja nuo vihreät alkaa olemaan noilla paineilla ja HY:n kanssa jo ehkä pienetkin.
tosin mappia tietysti huijataan 3 tie venttiilillä.
Mitäs tällä on yritetty saada aikaan ??? Jos yläpäässä vuotaa niin silloinhan se laihentaa siellä seosta jos vuotaa mapin näkemää painetta tiputetaan todellisesta...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Marraskuu 4. 22:24:28 2008

Aksu kirjoitti:Tuosta seos mittarista sellainen kymysys et normaanli vai laajakaista ?
Normaalilla kun saattaa viellä näyttää hyvää vaikka todellisuudessa mennään laihalla jo pahasti kunnon vedolla.
Olikos ahdin samanlainen vai tuliko isompi hy tilalle. HY tuottaa kohtuullisen paljon ilmaan joten samoilla paineilla saattaisi olla jo laihalla ja nuo vihreät alkaa olemaan noilla paineilla ja HY:n kanssa jo ehkä pienetkin.
tosin mappia tietysti huijataan 3 tie venttiilillä.
Mitäs tällä on yritetty saada aikaan ??? Jos yläpäässä vuotaa niin silloinhan se laihentaa siellä seosta jos vuotaa mapin näkemää painetta tiputetaan todellisesta...
Mulla kävi ainakin tuon HY kanssa nuo vihreät liian pieneksi.. on paineen tuotto aivan toista luokkaa. Mutta kokeileppa pudottaa paineet n.1bariin.. voisi toimia koska sillon jaksavat tuottaa viellä.
Tuosta tulppa asiasta: eikös se niin olisi jos kerta muut kolme tulppaa ovat vähän mustia ja yksi puhtaan ja toimivan näköinen. jos ne muut tulpat eivät sytytä kunnolla mutta yksi on viellä ihan tikissään. voivat toimia viellä pienellä paineella mutta eivät jaksa palaa enään kovemmilla paineilla. itse olen ainakin todennu hyväksi tulpaksi denson iridiumin muistaakseeni 0.6mm välillä. toiminut ainakin itelläni hyvin sietää rikastakin seosta.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 5. 16:27:58 2008

<siipicossu> kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Tuosta seos mittarista sellainen kymysys et normaanli vai laajakaista ?
Normaalilla kun saattaa viellä näyttää hyvää vaikka todellisuudessa mennään laihalla jo pahasti kunnon vedolla.
Olikos ahdin samanlainen vai tuliko isompi hy tilalle. HY tuottaa kohtuullisen paljon ilmaan joten samoilla paineilla saattaisi olla jo laihalla ja nuo vihreät alkaa olemaan noilla paineilla ja HY:n kanssa jo ehkä pienetkin.
tosin mappia tietysti huijataan 3 tie venttiilillä.
Mitäs tällä on yritetty saada aikaan ??? Jos yläpäässä vuotaa niin silloinhan se laihentaa siellä seosta jos vuotaa mapin näkemää painetta tiputetaan todellisesta...
Mulla kävi ainakin tuon HY kanssa nuo vihreät liian pieneksi.. on paineen tuotto aivan toista luokkaa. Mutta kokeileppa pudottaa paineet n.1bariin.. voisi toimia koska sillon jaksavat tuottaa viellä.
Tuosta tulppa asiasta: eikös se niin olisi jos kerta muut kolme tulppaa ovat vähän mustia ja yksi puhtaan ja toimivan näköinen. jos ne muut tulpat eivät sytytä kunnolla mutta yksi on viellä ihan tikissään. voivat toimia viellä pienellä paineella mutta eivät jaksa palaa enään kovemmilla paineilla. itse olen ainakin todennu hyväksi tulpaksi denson iridiumin muistaakseeni 0.6mm välillä. toiminut ainakin itelläni hyvin sietää rikastakin seosta.
Samanlaisia kokemuksia noista Densoista muita ei enää tulekaan
ex Jäsen #10

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Marraskuu 10. 15:44:04 2008

Kaverilla oli lauantai ja sunnuntai minun harmaat suuttimet ja lastu lainassa.
Auto kulki hyvin ja kiihtyi hyvin.

Oli kokeillu vähän ahtojakin, 4000rpm ja oli ollu jo 2 kiloa painetta ku hölläs kaasun.

Tuumas osia takasin tuodessa että, aamulla oli hävittäjäkuski nyt mopokuski.
Nyt kaipailis itelle harmaita suuttimia, eli jos jollain sellasii olis nurkissa lojumassa niin minulle viestiä..

PS. Lupasi liittyä jäseneksi :)


-Pete-
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Marraskuu 10. 16:45:55 2008

Toistan, pahasti, itseäni kun muistutan tulpista (cossu44: hiljaa nyt...), niin usein on vika löytynyt "elämää suuremmista" kilpa- tai viritulpista. Joskus jopa Motorcrafteista :)

En ihan hiljaa malta olla, kärkiväliähän minäkin joskus arvuuttelin ja sain muuttolinnut lähtemään samantien paluumatkalle, jysähteli senverran komeesti! Enkä ole Boschin tulppia Cossussa käyttänyt, kavereille vaan asennellut...

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 10. 18:46:21 2008

Hyvä että pelaa . Jos kaveri saadaan jäseneksi niin voi ehkä kertoa kokemuksia tuosta HY:stä , kun muilla tuntuu olevan Top Secret :roll:
ex Jäsen #10

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Marraskuu 10. 19:03:05 2008

Jake kirjoitti:Hyvä että pelaa . Jos kaveri saadaan jäseneksi niin voi ehkä kertoa kokemuksia tuosta HY:stä , kun muilla tuntuu olevan Top Secret :roll:
Hyvin tuntu pelaavan mitä kyydissä kerkesin istumaan.
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Cosworth 4x4 käynti ongelma

Viesti Kirjoittaja Mikke » To Marraskuu 13. 17:10:47 2008

Jake kirjoitti:Hyvä että pelaa . Jos kaveri saadaan jäseneksi niin voi ehkä kertoa kokemuksia tuosta HY:stä , kun muilla tuntuu olevan Top Secret :roll:
Ei se mitään top secrettiä oo.. eipä oo kukaan ees kyselly.. olen itse ainakin todella tyytyväinen nykyiseen kokoon panoon ja on juuri HY ahtimena.. lähtee vetää suht alhaalta ja ei mene tukkoonkaan ylhäällä pienellä pakopesän viilaamisella ja parantelulla. pakopaineet pysyy hyvänä eivät ole liian korkeat suhteeseen ahtopainetta. penkkiin en ole viellä kerennyt mutta tarkotus olisi kova, katsotaan tuleeko mihkä suuntaan 400hv yli vai alle mutta veikkaisin että yli.. sitten kuin käy penkissä niin voin lappua pistää esille..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Vastaa Viestiin