Escort Cosworth käyttöautoksi?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Escort Cosworth käyttöautoksi?
Olisi tarkoitus ostaa kyseinen peli käyttöautoksi.
Mihinkä asti vakio turbo riittää? Suuttimet, lastu, b-pumppu, mappi, cooleri ja putkisto tietysti pitää vaihtaa. Mitenkäs kytkin, asetelma, perät ja laatikko kestää 330-350hv / 400-500Nm joka olisi hakusessa?
Mitäs heikkoja paikkoja autossa on? Mihinkä kannattaa kiinnittää huomiota autoa ostaessa?
Mahdolliset ruostepaikat sun muut...
Terv. Jani
Mihinkä asti vakio turbo riittää? Suuttimet, lastu, b-pumppu, mappi, cooleri ja putkisto tietysti pitää vaihtaa. Mitenkäs kytkin, asetelma, perät ja laatikko kestää 330-350hv / 400-500Nm joka olisi hakusessa?
Mitäs heikkoja paikkoja autossa on? Mihinkä kannattaa kiinnittää huomiota autoa ostaessa?
Mahdolliset ruostepaikat sun muut...
Terv. Jani
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Escort Cosworth käyttöautoksi?
Escostahan on kahta eri versiota, T35 ja T25.
T35 isommalla ahtimella, weber-ruiskulla. Vakio ahtimella pääsee ehkä tuonne 330hv:een tienoille vielä kohtuu järkevästi. Joku joka kokeillut osaa varmaan kertoo tarkemmin.
T25 alamittaisella ahtimella, Ford EEC-4 ruiskulla. Heittäsin hatusta että johonki 270-280hv riittää ahdin. Tämänki joku varmaan kokeillu ja kertoo faktaa.
Muita eroja löytyy öljysuihkuista, sytytysjärjestelmästä, yms.
Merkittävimmät heikot paikat on etuperä, etuvetarit ja laatikko. Kesto riippuu ajo tyylistä, mutta saa kuulemma rikottua vakiotehoillakin helposti.
Omassa vielä toistaiseksi kestäny voimansiirto kohtalaisesti, etuperässä alkaa vain olla iän tuomaa klappia, niin että tarvii vaihtaa kohtapuoleen.
T35 isommalla ahtimella, weber-ruiskulla. Vakio ahtimella pääsee ehkä tuonne 330hv:een tienoille vielä kohtuu järkevästi. Joku joka kokeillut osaa varmaan kertoo tarkemmin.
T25 alamittaisella ahtimella, Ford EEC-4 ruiskulla. Heittäsin hatusta että johonki 270-280hv riittää ahdin. Tämänki joku varmaan kokeillu ja kertoo faktaa.
Muita eroja löytyy öljysuihkuista, sytytysjärjestelmästä, yms.
Merkittävimmät heikot paikat on etuperä, etuvetarit ja laatikko. Kesto riippuu ajo tyylistä, mutta saa kuulemma rikottua vakiotehoillakin helposti.
Omassa vielä toistaiseksi kestäny voimansiirto kohtalaisesti, etuperässä alkaa vain olla iän tuomaa klappia, niin että tarvii vaihtaa kohtapuoleen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Escort Cosworth käyttöautoksi?
Tuo vanhempi versio on mielessä ollut, mutta tiedä sitten kumpi parempi.
Onkos noiden varusteissa suurta eroa?
Entäs Weber-Marelli vs. Fordin oma moottorinohjaus? Marelli varmasti parempi ajatellen pientä viritystä / asiantuntemusta, vai onko?
Onkos noiden varusteissa suurta eroa?
Entäs Weber-Marelli vs. Fordin oma moottorinohjaus? Marelli varmasti parempi ajatellen pientä viritystä / asiantuntemusta, vai onko?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Escort Cosworth käyttöautoksi?
Kyllä mä ainakin kallistuisin t35:sen puolelle. Ainakin lastuja luulis löytyvän helpommin tohon Weber-Marelliin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort Cosworth käyttöautoksi?
Näihin törmäsin itse valitettavan monessa Escossa kun omaani etsiskelin;
Ruostepaikat
kori päällisin puolin, samat kuin vakio mk5:ssa:
- bensakorkin ympäristö (jos luukuton vanhempi versio)
- takapuskurin kiinnikkeiden lähellä
- takapellin ja lokasuojien kiinnityssauma (lamppujen yläpuolella)
- helmakoteloiden takapäät (lattiapellin-helman sauma)
- helmakotelot (v-mäinen ratsata; levikkeet päällä), voi päätellä jotain ed. kohdan kunnosta
pohja, Sierra kun sieltä on -> samat paikat:
- runkoaisat jousien ympäriltä
- etujalkatilat
- takapoikkipalkki
- bensatankin panta
muuta huomioitavaa:
- kori ratkeaa a-pilarista tuulilasin alareunan korkeudelta (oven saranan yläpuolelta)
- konehuoneen liitokset näyttävät lähinnä b-luokan pajalla tehdyiltä; hitsipaakkuja, korikittiknöölejä jne. Tehty Karmannilla käsityönä jossa yhdistelty Sierran, Esco mk5:n ja Escocossun "omia" pellinpaloja. Tehdashybridi. Eli ei välttämättä kolaroitu.
Ruostepaikat
kori päällisin puolin, samat kuin vakio mk5:ssa:
- bensakorkin ympäristö (jos luukuton vanhempi versio)
- takapuskurin kiinnikkeiden lähellä
- takapellin ja lokasuojien kiinnityssauma (lamppujen yläpuolella)
- helmakoteloiden takapäät (lattiapellin-helman sauma)
- helmakotelot (v-mäinen ratsata; levikkeet päällä), voi päätellä jotain ed. kohdan kunnosta
pohja, Sierra kun sieltä on -> samat paikat:
- runkoaisat jousien ympäriltä
- etujalkatilat
- takapoikkipalkki
- bensatankin panta
muuta huomioitavaa:
- kori ratkeaa a-pilarista tuulilasin alareunan korkeudelta (oven saranan yläpuolelta)
- konehuoneen liitokset näyttävät lähinnä b-luokan pajalla tehdyiltä; hitsipaakkuja, korikittiknöölejä jne. Tehty Karmannilla käsityönä jossa yhdistelty Sierran, Esco mk5:n ja Escocossun "omia" pellinpaloja. Tehdashybridi. Eli ei välttämättä kolaroitu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe