Ohc turbo syttykarttoja?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Ohc turbo syttykarttoja?

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ke Heinäkuu 9. 13:39:16 2008

oiskohan kellään semmosia? Tai siis kehtaako kukaan luopuo omista tiedoista? Säästäs tosi paljon aikaa ja moottoria kun kipinä heti kohdallaan... Tehot pyörii n. 250-350hv...

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 9. 14:36:28 2008

Ei tuo kyllä tiedoiksi riitä . Tarvis tietää vähän kokoonpanoa , ahdin , puristus , ruisku jne.
ex Jäsen #10

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Heinäkuu 9. 14:41:20 2008

Toihan on annettujen tietojen valossa mahdotonta kertoa.
Omasta 300hp oharista tiedän ennakot, mutta kun sun koneesta ei oo mitään tietoa, niin veikkaan että niillä säädöillä on hylsyt sylissä suht nopeasti. Ei muuta kun nakuluurit päähän ja näppäilemään. Läppäriä siis.. :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

sytytys

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ke Heinäkuu 9. 22:02:09 2008

no pelkkä maksimiennakkokin ois hyvä tietää..? Esim jos 40 asteessa nakuttaa niin ei ennakkoa pidä jättää esim 38 asteeseen. Eikö totta? Megaruutta toimii ruisku/sytty puolella, ahdin switcher(mallia en muista) puristuksia en ole laskenut mutta cossun männät siellä on.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: sytytys

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Heinäkuu 9. 22:11:21 2008

turbopower kirjoitti:no pelkkä maksimiennakkokin ois hyvä tietää..? Esim jos 40 asteessa nakuttaa niin ei ennakkoa pidä jättää esim 38 asteeseen. Eikö totta? Megaruutta toimii ruisku/sytty puolella, ahdin switcher(mallia en muista) puristuksia en ole laskenut mutta cossun männät siellä on.
niin mutta kun sitä ennakkoa ei voi tietää ennenkuin tietää moottorin kokoonpanon, ja sekään ei vielä täysin riitä, samoista osistakin kasatut moottorit toimii hieman eri tavalla. ennakot voi olla 5-50 astetta, riippuen kaikesta..

läpät biltemasta alle kympillä korville ja säätämään.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Heinäkuu 9. 22:20:09 2008

http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... p_v106.xls

Tolla Excel-taulukolla pääsee ainakin alkuun.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin