L-6 ecun toiminnat

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

L-6 ecun toiminnat

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Toukokuu 11. 11:35:20 2008

Miten on löytyykö L-6 ecusta syötönkatkaisu toimintaa, eli moottorijarrutuksissa katkasee syötön.
Sierra Cosworth -88

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Toukokuu 11. 11:36:56 2008

Vakiosoftassa on, kaikissa virisoftissa ei välttämättä ole.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Toukokuu 11. 19:56:44 2008

Mulla on mountune lastu vihreille suuttimille, pitäskö tuossa olla se katkaisu?
Sierra Cosworth -88

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Toukokuu 11. 20:26:38 2008

vesa79 kirjoitti:Mulla on mountune lastu vihreille suuttimille, pitäskö tuossa olla se katkaisu?
Kyllä pitäs, itellä oli joskus aikanaan sama ja siinä oli.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Toukokuu 11. 20:34:45 2008

Missähän vois olla vika kun mulla ei toimi tuo katkaisu. Plx-laajakaistan mukaan seos vaan rikastuu kun löysää kaasun, ja tekee noin myös isoilta kierroksilta löysättäessä.
Sierra Cosworth -88

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Toukokuu 12. 7:29:59 2008

Kaasuläpän asento vs. rpm tuon syötönkatkaisun aktivoitumisen määrittelee. Yksi mahdollisuus on että kaasuläpän potikassa on vikaa tai se on väärin säädetty, jolloin eku ei tiedä että läppä on täysin kiinni.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Ma Toukokuu 12. 14:25:02 2008

Mittasin potikan. kaasu ylhäällä vastus ääretön, siitä sitten tasasesti melkein nollasta 420 oomiin.

Eikös tuo syötön katkaisu pitäs toimia just tuolla "ääretön alueella", jos kierrosluku ylittää tietyn raja-arvon?
Sierra Cosworth -88

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Toukokuu 12. 15:28:59 2008

vesa79 kirjoitti:Mittasin potikan. kaasu ylhäällä vastus ääretön, siitä sitten tasasesti melkein nollasta 420 oomiin.

Eikös tuo syötön katkaisu pitäs toimia just tuolla "ääretön alueella", jos kierrosluku ylittää tietyn raja-arvon?
Jos se vastus on ääretön tarkoittaa se sitä että potikka on kulunut siitä kohtaa "poikki" ja eku ei tunnista, että läppä on kiinni. Säädä sitä potikan nollakohtaa hieman eri kohtaan.

Potikan maan ja singaalikarvan välissä pitää olla ihan muutamia ohmeja kun on läppä kiinni, en nyt muista enään tarkkaan mitä mulla oli. mutta luokkaa muutama kymmenen ohm maksimissaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Toukokuu 12. 17:23:49 2008

Minusta L1 ja L6 ECUn läppäanturissa pitää olla läppä kiinni signaali poikki eli vastus ääretön.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Ma Toukokuu 12. 22:36:15 2008

Tuon clubilla olevan mittausohjeen mukaan tuo potikka on kyllä kunnossa, just oli hyvästi noitten vastus-arvojen sisällä.


Miten muilla näyttää laajakaista lamda moottorijarrutuksessa??
Meinasin vaan että toimisko tuossa sittenkin tuo syötönkatkasu, mutta seosmittari ei pysy ajantasalla, tai pölläyttää juuri sen verran kaasua löysätessä että mittari näyttää rikasta seosta.
Sierra Cosworth -88

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 13. 6:46:28 2008

SLEI kirjoitti:Minusta L1 ja L6 ECUn läppäanturissa pitää olla läppä kiinni signaali poikki eli vastus ääretön.
Niin minäkin muistaisin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 13. 7:33:26 2008

siipicossu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Minusta L1 ja L6 ECUn läppäanturissa pitää olla läppä kiinni signaali poikki eli vastus ääretön.
Niin minäkin muistaisin.
Voi olla, en muista varmaksi kun ei ole ollut vuosiin vakio ekua ja moinen säätö ei aftermarket ekuilla ainakaan toimi.

Kyllä mulla on aina moottorijarrulla syötönkatkaisussa laajakaista näyttänyt laihaa. Huomaahan sen jo auton käytöksestäkin jos syötönkatkaisu toimii.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

-Teme-
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Satakunta

Viesti Kirjoittaja -Teme- » Ke Toukokuu 14. 18:18:28 2008

vesa79 kirjoitti:Miten muilla näyttää laajakaista lamda moottorijarrutuksessa??
Meinasin vaan että toimisko tuossa sittenkin tuo syötönkatkasu, mutta seosmittari ei pysy ajantasalla, tai pölläyttää juuri sen verran kaasua löysätessä että mittari näyttää rikasta seosta.
mulla on kans mountunen lastu vihreille ja tekee samaa,
laajakaista näyttää rikkaampaa sitämukaa mitä enemmän höllää kaasua mutta sitten kun nostaa kaasun kokonaan ylös niin alkaa meneen taas laihemmalle pikkuhiljaa.
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » To Toukokuu 15. 5:57:45 2008

Varmaan sitten johtuu tuosta lastusta.
Sierra Cosworth -88

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » To Toukokuu 22. 3:18:01 2008

Mitähän tolla 2wd:n kaasuläpän anturin "ääretön" aluella on haettu alunperin, kun 4wd anturissa tuota ei ole?
Sierra Cosworth -88

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Toukokuu 22. 13:59:42 2008

vesa79 kirjoitti:Mitähän tolla 2wd:n kaasuläpän anturin "ääretön" aluella on haettu alunperin, kun 4wd anturissa tuota ei ole?
Ehkä johtuu siitä että 4wd anturi toimii toisin päin?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jannu5
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
Paikkakunta: NILSIÄ

Viesti Kirjoittaja jannu5 » Su Toukokuu 25. 8:57:46 2008

nähtävästi haettu juurikin toi polttoaineen katkaisu "ääretön" alueella L6 katkasu tapahtuu tps-rpm tiedolla kun L8 ecu katkasu varmaan myös mappiin verraten. viisaampi tarkentakoon
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40

Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT

vesa79
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007

Viesti Kirjoittaja vesa79 » Su Toukokuu 25. 16:04:44 2008

jannu5 kirjoitti:nähtävästi haettu juurikin toi polttoaineen katkaisu "ääretön" alueella L6 katkasu tapahtuu tps-rpm tiedolla kun L8 ecu katkasu varmaan myös mappiin verraten. viisaampi tarkentakoon
Juu minäkin tulin tuohon tulokseen kun tutkin ja kokeilin molempia (2wd ja 4wd) antureita. Mihinkään muuhun tuo tyhjäkäynnin "ääretön" vastus ei vaikuta.
Sierra Cosworth -88

Vastaa Viestiin