L-6 ecun toiminnat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
L-6 ecun toiminnat
Miten on löytyykö L-6 ecusta syötönkatkaisu toimintaa, eli moottorijarrutuksissa katkasee syötön.
Sierra Cosworth -88
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Jos se vastus on ääretön tarkoittaa se sitä että potikka on kulunut siitä kohtaa "poikki" ja eku ei tunnista, että läppä on kiinni. Säädä sitä potikan nollakohtaa hieman eri kohtaan.vesa79 kirjoitti:Mittasin potikan. kaasu ylhäällä vastus ääretön, siitä sitten tasasesti melkein nollasta 420 oomiin.
Eikös tuo syötön katkaisu pitäs toimia just tuolla "ääretön alueella", jos kierrosluku ylittää tietyn raja-arvon?
Potikan maan ja singaalikarvan välissä pitää olla ihan muutamia ohmeja kun on läppä kiinni, en nyt muista enään tarkkaan mitä mulla oli. mutta luokkaa muutama kymmenen ohm maksimissaan.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Tuon clubilla olevan mittausohjeen mukaan tuo potikka on kyllä kunnossa, just oli hyvästi noitten vastus-arvojen sisällä.
Miten muilla näyttää laajakaista lamda moottorijarrutuksessa??
Meinasin vaan että toimisko tuossa sittenkin tuo syötönkatkasu, mutta seosmittari ei pysy ajantasalla, tai pölläyttää juuri sen verran kaasua löysätessä että mittari näyttää rikasta seosta.
Miten muilla näyttää laajakaista lamda moottorijarrutuksessa??
Meinasin vaan että toimisko tuossa sittenkin tuo syötönkatkasu, mutta seosmittari ei pysy ajantasalla, tai pölläyttää juuri sen verran kaasua löysätessä että mittari näyttää rikasta seosta.
Sierra Cosworth -88
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niin minäkin muistaisin.SLEI kirjoitti:Minusta L1 ja L6 ECUn läppäanturissa pitää olla läppä kiinni signaali poikki eli vastus ääretön.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Voi olla, en muista varmaksi kun ei ole ollut vuosiin vakio ekua ja moinen säätö ei aftermarket ekuilla ainakaan toimi.siipicossu kirjoitti:Niin minäkin muistaisin.SLEI kirjoitti:Minusta L1 ja L6 ECUn läppäanturissa pitää olla läppä kiinni signaali poikki eli vastus ääretön.
Kyllä mulla on aina moottorijarrulla syötönkatkaisussa laajakaista näyttänyt laihaa. Huomaahan sen jo auton käytöksestäkin jos syötönkatkaisu toimii.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 18:55:58 2003
- Paikkakunta: Pohjois-Satakunta
mulla on kans mountunen lastu vihreille ja tekee samaa,vesa79 kirjoitti:Miten muilla näyttää laajakaista lamda moottorijarrutuksessa??
Meinasin vaan että toimisko tuossa sittenkin tuo syötönkatkasu, mutta seosmittari ei pysy ajantasalla, tai pölläyttää juuri sen verran kaasua löysätessä että mittari näyttää rikasta seosta.
laajakaista näyttää rikkaampaa sitämukaa mitä enemmän höllää kaasua mutta sitten kun nostaa kaasun kokonaan ylös niin alkaa meneen taas laihemmalle pikkuhiljaa.
#540
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
Ford Sierra Cosworth 2wd -88
Ford Sierra 2.3 Lima TIC -84
Ford Focus STW -00
Suzuki GSX-R1000 K3
Lynx RE 600 H.O -07
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ehkä johtuu siitä että 4wd anturi toimii toisin päin?vesa79 kirjoitti:Mitähän tolla 2wd:n kaasuläpän anturin "ääretön" aluella on haettu alunperin, kun 4wd anturissa tuota ei ole?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
- Paikkakunta: NILSIÄ
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ti Marraskuu 6. 5:43:17 2007
Juu minäkin tulin tuohon tulokseen kun tutkin ja kokeilin molempia (2wd ja 4wd) antureita. Mihinkään muuhun tuo tyhjäkäynnin "ääretön" vastus ei vaikuta.jannu5 kirjoitti:nähtävästi haettu juurikin toi polttoaineen katkaisu "ääretön" alueella L6 katkasu tapahtuu tps-rpm tiedolla kun L8 ecu katkasu varmaan myös mappiin verraten. viisaampi tarkentakoon
Sierra Cosworth -88