Tyhjäkäyntiongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » To Joulukuu 13. 10:48:31 2007

Elikkä Sierra Cos 4x4 tyhjäkäynti on suunnilleen 500rpm eli aivan liian alhainen..

Eilen esimmäistä kertaa sain tyhjäkäynnin n. 900rpm ja pysymään siellä, kun ajelin n.35min ilman valoja ja muita tarpeettomia sähkölaitteita, voisiko esim. laturi vika vaikuttaa tuohon.. :?:

Kuuluisiko aamun esimmäisen käynnistyksen yhteydessä nostaa tyhjäkäyntiä "automaatti ryypyn avulla" kuten esim; -89 mallin normi escortissa? Jos kuuluisi niin olisiko ideoita mistä ongelmaa lähtisi etsimään?

Tyhjäkäyntimoottorin putsaus ei auta ja map-anturia ja muita alipaine letkuja putsailtu varoen.. Tulpat ja ilmanputsari kondiksessa..


Apua tarvittaisiin.. :roll:
S4
Escort
#1684

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Joulukuu 13. 14:11:22 2007

Type-Sh kirjoitti:Elikkä Sierra Cos 4x4 tyhjäkäynti on suunnilleen 500rpm eli aivan liian alhainen..

Eilen esimmäistä kertaa sain tyhjäkäynnin n. 900rpm ja pysymään siellä, kun ajelin n.35min ilman valoja ja muita tarpeettomia sähkölaitteita, voisiko esim. laturi vika vaikuttaa tuohon.. :?:

Kuuluisiko aamun esimmäisen käynnistyksen yhteydessä nostaa tyhjäkäyntiä "automaatti ryypyn avulla" kuten esim; -89 mallin normi escortissa? Jos kuuluisi niin olisiko ideoita mistä ongelmaa lähtisi etsimään?

Tyhjäkäyntimoottorin putsaus ei auta ja map-anturia ja muita alipaine letkuja putsailtu varoen.. Tulpat ja ilmanputsari kondiksessa..


Apua tarvittaisiin.. :roll:
Ota tyhjäkäyntivenan johto irti ja säädä kaasuläpän alta siitä ruuvista se tyhjäkäynti siihen 850-900rpm. Sit venanjohto takas kiinni.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 13. 15:46:43 2007

Mittaa vielä varmuuden vuoksi akun jännite auton ollessa käynnissä ja myös laturin perseestä .

juurikin noin kuin yrkesman neuvoi , käynti lämpimänä n.850rpm . Kylmänä venttiili nostaa ~1100
ex Jäsen #10

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » To Joulukuu 13. 16:11:01 2007

Kiitoksia vaan neuvoista, täytyy kokeilla noita..

Mutta, entä jos ei sittenkään nosta kylmänä kierroksia, niin onkos sitten tyhjäkäyntiventtiili vaihdettava :?:

Kun putsasin tyhjäkäyntiventtiilin, niin sisällä oleva "mäntä" näyttää aika kuluneelta...
S4
Escort
#1684

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 13. 16:24:41 2007

Mahdollista on että venttiilissä on vikaa . Yleensä vika jossain muualla koska ecu käskyttää tätä venttiiliä . Jos mäntä liikkuu hyvin ei ongelmia pitäisi olla . Kun virrat kääntää päälle , venttiiliin pitäisi naksahtaa (mäntä aukeaa)
ex Jäsen #10

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » To Joulukuu 13. 19:47:29 2007

Juu, vena naksahtaa käynnistettäessä.. Ja sain sen tyhjäkäynnin tuolla ruuvilla ihan kohdalleen, oli melkein minimissä se ruuvi..

Ja tuli myös selkeyttä tohon virran puutostilaankin, kun on valot ja radio päällä ja volumea 20 latausjännite putoaa melkein 10volttiin.. radio 10volumella ja voloilla latausjännite noin. 13,75v ja ilman valoja ja radiota 13,99v

Täytyy vielä tuo latausjännite ongelma jotenkin tarkoa..

Kiitoksia vaan avusta.. :wink:
S4
Escort
#1684

Vastaa Viestiin