lämppärin kenno?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tiksa
CRSC jäsen 2014
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Toukokuu 14. 11:52:41 2007
Paikkakunta: tampere

lämppärin kenno?

Viesti Kirjoittaja tiksa » Ti Marraskuu 20. 12:09:11 2007

elikkä mitä kautta pääsee helpoiten käsiksi lämppärin kennoon? sierrassa! vissiin tukossa tai jotain kun ei puhalla lämmintä vaikka lämmöt nousee normaaliin...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Marraskuu 20. 13:09:31 2007

Konehuoneen puolelta letkut irti ja sitten sisältä koetaulun alaosa irti, löytyy lämppärin laatikko keskeltä autoa laatikkotunnelin päältä. Laatikko irti ja kenno on siellä sisällä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

topi
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marraskuu 12. 13:49:13 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja topi » Ti Marraskuu 20. 23:41:53 2007

Itseä kiinnostaisi kanssa, kuinka suuri homma lämmityslaitteen kennon vaihtaminen on ilmastoidussa 4x4 cossu sierrassa (vm. -92). Yllä kerrotun mukaan vaikuttaisi helpolta hommalta, mutta jotkut muut väittää, että kojelaudan purkamisessa on helvetin kova työ (ainakin puol päivää??). Riippuu tietenkin tekijästä... Jos on kokemusta jollakulla, niin voisitko kertoa vielä hiukan lisää millainen työ se on (eri vaiheista jotain selostusta tiedoksi).

Käsittääkseni itse kenno on samanlainen kaikissa Sierroissa (ei-Cosworth). Vakiosierran kennon pitäs sopia myös Cossuun. Vai kuinka?

Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä ja poista kosteutta sisälle puhallettavasta ilmasta. Lämmittimen kotelon alta kojelauta ja lattiat ovat kuivat (tämä tarkistettu), joten ei suoranaista vuotoa ainakaan kennosta. Huonot jäähdytysnesteet ilmeisesti aiheuttaneet kennostoon korroosiota tai ajan myötä tullut halkeamia? Laittakaas vinkkejä?
Sierra Cosworth 4x4 1992

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Marraskuu 21. 7:02:49 2007

topi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossa :?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Marraskuu 21. 7:15:24 2007

henu kirjoitti:
topi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossa :?
No ei ole, jos kaikki on kunnossa. Tuota tekee yleensä paskainen raitisilmasuodatin ja mahdollinen märät lehdet tms, raitisilmasuodattimen kotelossa. Sierrassa tosin ei moista suodatinta ole.

Sierrassa ei oikein voi puolta tuntia kauempaa mennä että kenno on kädessä jos vähänkin on autojen kanssa ruuvannut.

Nyt en ihan varmaksi muista missä sierrassa on ilmastoinnin kenno, korppiossa se on kuitenki siellä konehuoneen puolella olevassa boksissa, jossa on puhaltimen moottori ja lämppärin kenno on taas sisällä olevassa boksissa. Joten lämppärin kennon vaihtaminen on ihan samanlainen operaatio oli ilmastointi tai ei.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 21. 14:45:00 2007

henu kirjoitti:
topi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossa :?
Ei minulla ainakaan vedä ikkunoita huuruun, vaikka Scorpiossa (= ei Sierra!) onkin ilmastointi.

Ettei vain lämppärinkenno vuoda tai tihku.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Marraskuu 21. 15:46:54 2007

Skorppi kirjoitti:
henu kirjoitti:
topi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossa :?
No ei ole, jos kaikki on kunnossa. Tuota tekee yleensä paskainen raitisilmasuodatin ja mahdollinen märät lehdet tms, raitisilmasuodattimen kotelossa.
Olet oikeassa... mistälie jääny mielikuva huurtuvista ilmastoinneista :lol:

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Marraskuu 21. 15:55:37 2007

topi kirjoitti:Yllä kerrotun mukaan vaikuttaisi helpolta hommalta, mutta jotkut muut väittää, että kojelaudan purkamisessa on helvetin kova työ (ainakin puol päivää??).

Käsittääkseni itse kenno on samanlainen kaikissa Sierroissa (ei-Cosworth). Vakiosierran kennon pitäs sopia myös Cossuun. Vai kuinka?
Sierran kojelauta on helppo purkaa. Ruuvit ja pultit ovat aika selkeästi näkyvillä. Homman joskus tehneeltä aikaa menee 1,5 tuntia. Ensikertalaisella aikaa voi mennä tuplaten.

Vakiosierran kenno on samanlainen kuin cossun.

Rahtari
CRSC jäsen 2014
Viestit: 955
Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007

Re: lämppärin kenno?

Viesti Kirjoittaja Rahtari » To Marraskuu 22. 15:39:21 2007

tiksa kirjoitti:elikkä mitä kautta pääsee helpoiten käsiksi lämppärin kennoon? sierrassa! vissiin tukossa tai jotain kun ei puhalla lämmintä vaikka lämmöt nousee normaaliin...
mulla oli sama homma. otin läppärin letkut irti ja panin toiseen puutarha letkun ja kierrätin lämmintä vettä kennossa. se autto mulla 8)
Sierra Cosworth 2wd
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.

Vastaa Viestiin