lämppärin kenno?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Toukokuu 14. 11:52:41 2007
- Paikkakunta: tampere
lämppärin kenno?
elikkä mitä kautta pääsee helpoiten käsiksi lämppärin kennoon? sierrassa! vissiin tukossa tai jotain kun ei puhalla lämmintä vaikka lämmöt nousee normaaliin...
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Marraskuu 12. 13:49:13 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Itseä kiinnostaisi kanssa, kuinka suuri homma lämmityslaitteen kennon vaihtaminen on ilmastoidussa 4x4 cossu sierrassa (vm. -92). Yllä kerrotun mukaan vaikuttaisi helpolta hommalta, mutta jotkut muut väittää, että kojelaudan purkamisessa on helvetin kova työ (ainakin puol päivää??). Riippuu tietenkin tekijästä... Jos on kokemusta jollakulla, niin voisitko kertoa vielä hiukan lisää millainen työ se on (eri vaiheista jotain selostusta tiedoksi).
Käsittääkseni itse kenno on samanlainen kaikissa Sierroissa (ei-Cosworth). Vakiosierran kennon pitäs sopia myös Cossuun. Vai kuinka?
Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä ja poista kosteutta sisälle puhallettavasta ilmasta. Lämmittimen kotelon alta kojelauta ja lattiat ovat kuivat (tämä tarkistettu), joten ei suoranaista vuotoa ainakaan kennosta. Huonot jäähdytysnesteet ilmeisesti aiheuttaneet kennostoon korroosiota tai ajan myötä tullut halkeamia? Laittakaas vinkkejä?
Käsittääkseni itse kenno on samanlainen kaikissa Sierroissa (ei-Cosworth). Vakiosierran kennon pitäs sopia myös Cossuun. Vai kuinka?
Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä ja poista kosteutta sisälle puhallettavasta ilmasta. Lämmittimen kotelon alta kojelauta ja lattiat ovat kuivat (tämä tarkistettu), joten ei suoranaista vuotoa ainakaan kennosta. Huonot jäähdytysnesteet ilmeisesti aiheuttaneet kennostoon korroosiota tai ajan myötä tullut halkeamia? Laittakaas vinkkejä?
Sierra Cosworth 4x4 1992
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No ei ole, jos kaikki on kunnossa. Tuota tekee yleensä paskainen raitisilmasuodatin ja mahdollinen märät lehdet tms, raitisilmasuodattimen kotelossa. Sierrassa tosin ei moista suodatinta ole.henu kirjoitti:Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossatopi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Sierrassa ei oikein voi puolta tuntia kauempaa mennä että kenno on kädessä jos vähänkin on autojen kanssa ruuvannut.
Nyt en ihan varmaksi muista missä sierrassa on ilmastoinnin kenno, korppiossa se on kuitenki siellä konehuoneen puolella olevassa boksissa, jossa on puhaltimen moottori ja lämppärin kenno on taas sisällä olevassa boksissa. Joten lämppärin kennon vaihtaminen on ihan samanlainen operaatio oli ilmastointi tai ei.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei minulla ainakaan vedä ikkunoita huuruun, vaikka Scorpiossa (= ei Sierra!) onkin ilmastointi.henu kirjoitti:Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossatopi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä
Ettei vain lämppärinkenno vuoda tai tihku.
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Olet oikeassa... mistälie jääny mielikuva huurtuvista ilmastoinneistaSkorppi kirjoitti:No ei ole, jos kaikki on kunnossa. Tuota tekee yleensä paskainen raitisilmasuodatin ja mahdollinen märät lehdet tms, raitisilmasuodattimen kotelossa.henu kirjoitti:Eikös tämä ole melko normaalia ilmastoidussa autossatopi kirjoitti: Ongelma itsellä on se, että vasta jäähdytysnesteiden lämmettyä, huurua alkaa kertyä ikkunoihin, jos ilmastointi ei ole päällä

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Sierran kojelauta on helppo purkaa. Ruuvit ja pultit ovat aika selkeästi näkyvillä. Homman joskus tehneeltä aikaa menee 1,5 tuntia. Ensikertalaisella aikaa voi mennä tuplaten.topi kirjoitti:Yllä kerrotun mukaan vaikuttaisi helpolta hommalta, mutta jotkut muut väittää, että kojelaudan purkamisessa on helvetin kova työ (ainakin puol päivää??).
Käsittääkseni itse kenno on samanlainen kaikissa Sierroissa (ei-Cosworth). Vakiosierran kennon pitäs sopia myös Cossuun. Vai kuinka?
Vakiosierran kenno on samanlainen kuin cossun.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 955
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007
Re: lämppärin kenno?
mulla oli sama homma. otin läppärin letkut irti ja panin toiseen puutarha letkun ja kierrätin lämmintä vettä kennossa. se autto mullatiksa kirjoitti:elikkä mitä kautta pääsee helpoiten käsiksi lämppärin kennoon? sierrassa! vissiin tukossa tai jotain kun ei puhalla lämmintä vaikka lämmöt nousee normaaliin...

Sierra Cosworth 2wd
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.