Keskustelua nokista ja ahtimesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Keskustelua nokista ja ahtimesta
Alkais olemaan nokkien ja ahtimen vaihto ajankohtainen .
Minkälaiset olis sopivat jos haetaan mietoja , sen verran nostoa että vakiomäntiä voi käyttää , BD10 ?
Toinen kysymys koskee ahdinta , alkaa tuossa 5000 rpm.jälkeen ahdistaan tuo vakio T34 . Minkälainen paketti tuohon olis sopiva jos max paineet tulee olemaan 1.5 bar , n.350-400hv .
Ajattelin lähettää tuon entisen huoltoon . Tulisi 360` laakerointi , muu kunnostus sekä pakosiipien viisto , saisi riittään vähän pidemmälle .
Tällöin ei tarvis muuttaa vesi- ja öljytuloja sekä pakosarja saa olla vakio .
Minkälaiset olis sopivat jos haetaan mietoja , sen verran nostoa että vakiomäntiä voi käyttää , BD10 ?
Toinen kysymys koskee ahdinta , alkaa tuossa 5000 rpm.jälkeen ahdistaan tuo vakio T34 . Minkälainen paketti tuohon olis sopiva jos max paineet tulee olemaan 1.5 bar , n.350-400hv .
Ajattelin lähettää tuon entisen huoltoon . Tulisi 360` laakerointi , muu kunnostus sekä pakosiipien viisto , saisi riittään vähän pidemmälle .
Tällöin ei tarvis muuttaa vesi- ja öljytuloja sekä pakosarja saa olla vakio .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
http://www.fordcosworth.net/gallery/?ca ... /T35_turbo tuolla kuvia muokatusta T35:sta. Homman teki nykyiset finnturbon kaverit. Moottori oli kantta lukuun ottamatta vakio ja tuotti 350hp 1,2 barilla. pakosiipi oli niin iso kuin pakopesään sai ja mallia hightflow, kuvassa vakio siivet ja muokatut. Lupasivat että 400 heppaan pitäisi päästä.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Marraskuu 14. 21:57:30 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Mielellään portillinen , erillisellä hukkiksella menisi pakosarjakin uusiksi , ellei tee jonkinlaista välipalaa . Minkälaista olis tarjollatimoheikkinen792 kirjoitti:Minkä hintasta ahdin olet haaveilemassa ja pitääkö olla portiton vai portillinen?Katupeliin olis itellä tiedossa muutama turbo sekä visio...

cossuesco: Millä kierrosluvulla alkoi herääminen ? Tekikö ne kompressoripuolelle mitään ? Muuten kuulostais todella hyvältä , eli menis just teholuokkaan ja pakosarjalle ei tarvis tehdä mitään
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mulla on T3/4, .63 pakopesällä (muuten vakion näköinen, paitsi lambdan paikka puuttuu) joka muokattu a-ryhmäläiseen, turbiini muistaakseni 57. Kompura .50 kotelolla, en muista siipeä.
Nokat vaihdettu (ajoitukset vakiopyörien mukaan
) ja kansi tehty, silloin otettiin 330hv @ 1,05 bar.
Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
Nokat vaihdettu (ajoitukset vakiopyörien mukaan

Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
tony the tiger kirjoitti: Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.

Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm
tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm
tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
valitti vaan että vaihteet ei oikeen sovi 3,91 on liian pitkä ja 4,88 liian tihee nyt mulla on sille 4,27 jos sais sen ens kuussa kiinniHesus kirjoitti:Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm
tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
jaa ite en ole kerenny kattomaan kiireitten takia
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Juuh..no toi välitys on kyl vähä makuasia,cosesc:lla on vissiin 3.91 sierrassa ja hyvin se näyttää liikkuvan ja toimivan. Toivottavasti se Heinuan laite sysää paremmin ens vuonna.bpasi kirjoitti:valitti vaan että vaihteet ei oikeen sovi 3,91 on liian pitkä ja 4,88 liian tihee nyt mulla on sille 4,27 jos sais sen ens kuussa kiinniHesus kirjoitti:Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm
tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
jaa ite en ole kerenny kattomaan kiireitten takia

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Eipä oo murheita, ihmettelin vaan tuota että aika kovia paineita lupaavat. Mitenköhän pitkäkestoinen on 1,8barilla, pakopaineet varmaan kasvaa yli "sallitun". Mutta eihän siitä ollutkaan puhe, eli se siitä. Tuo 450hv kuulostaa kyllä aika kovalta t3/4 ahtimella.tony the tiger kirjoitti:Noh, kerro murheesi?cossy kirjoitti:tony the tiger kirjoitti: Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Siis painettahan voi käyttää enemmän, mikäli pakopaine ei nouse liian suureksi. Pakopesää voi kuitenkin kasvattaa .63 :sta> .82 singlenieluiseen.
Sprinttikoneissa on otettu T3/T4 Garreteilla jopa 600hp tehoja+ 700-800Nm.
Tietysti polttoaine ei oo ollu nesteen 98E:tä, vaan 100 okt. kisalitkua( kestää ennakkoo hiukka enemmän).
Kannattaa sitten muistaa, että kovia paineita käytettäessä myös öljynpaineen pitää olla riittävän suuri. Muuten ahdin voi rikkoutua.
Kyseinen ahdin esim. hiukan kiristettyyn Cossun koneeseen on todella hyvä ja sillä voi saavuttaa sen 500 kaakkia( 98 E), riippuen kompuran/poistopuolen koosta. Olettaen että kaikki osatekijät loksahtavat kohdalleen.
Sprinttikoneissa on otettu T3/T4 Garreteilla jopa 600hp tehoja+ 700-800Nm.

Kannattaa sitten muistaa, että kovia paineita käytettäessä myös öljynpaineen pitää olla riittävän suuri. Muuten ahdin voi rikkoutua.
Kyseinen ahdin esim. hiukan kiristettyyn Cossun koneeseen on todella hyvä ja sillä voi saavuttaa sen 500 kaakkia( 98 E), riippuen kompuran/poistopuolen koosta. Olettaen että kaikki osatekijät loksahtavat kohdalleen.