tehot hukassa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

frede
Viestit: 3
Liittynyt: To Marraskuu 1. 18:15:24 2007
Paikkakunta: tornio

tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja frede » Ke Marraskuu 7. 17:56:27 2007

Elikkä 4wd sierra coswortissa ei ole kaikki tehot tallella(auto on vakio).Auto käy hyvin ja muutenkin toimii hyvin normaali ajossa. 4vaihteella kiihdyttäessä 50-100 menee jotai 11.5 sekuntii ja 0-100 jotai 9,5. Voisiko auto saada jostain vikakoodin ja näin ollen rajoittaa moottorin tehoja.Auto on ollut viritetty ja amal-venttiili on ilmeisetikkin poistettu.olen hankkinut auton vasta ja nuo ovat vain kaukaa haettuja arvauksia, mut osaisiko joku sanoo mistä voisi vikaa etsiä.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Marraskuu 7. 19:07:27 2007

nosta ahtoja.
jos amal on poissa niin tilalla lienee turboruuvi.
sitä kiertelemään ja kokeilemaan.

voit toki tiukata hukkiksen kellon tankoakin.

0.9 varmaan sopivat ahdot niin liikkuukin vähän.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 7. 19:13:06 2007

Jos paineet on kohtuulliset eikä kulje niin sama juttu kuin Escossa oli vanhalla moottorinohjauksella . Paineet oli 1.2-1.5 bar ja kirjaimellisesti ei kulkenut mihinkään , tuntu samalta kuin jarrut olis päällä . Hieman kaasulla kikkailemalla sai kiihtymään . Vika ei koskaan selvinnyt .
ex Jäsen #10

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Marraskuu 7. 21:10:39 2007

sama vika oli esco cossussa ei kulkenu mutta huomattiin että katti oli niin tukossa.. putki vaihtoon johan lähti..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Marraskuu 7. 22:06:58 2007

frede kirjoitti:olen hankkinut auton vasta
Hieman OT mut onko musta ja rek alku FGG---- ?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 7. 23:14:14 2007

fordrs2000 kirjoitti:sama vika oli esco cossussa ei kulkenu mutta huomattiin että katti oli niin tukossa.. putki vaihtoon johan lähti..
Mulla ei ollu putkessa edes kattia , jokin vikatila/häiriö tms.boksissa .
ex Jäsen #10

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Marraskuu 8. 10:43:28 2007

omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Marraskuu 8. 13:14:51 2007

cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Marraskuu 8. 15:49:55 2007

Timo kirjoitti:
cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.
Sopivan väärällä lastulla saa sen ekan katin downpipessä tukkoon totaalisti.. Omakohtainen kokemus. Katti oli yhtenä möykkynä, ehkä 20pros. oli enää läpimenevää.Kulku oli tukkoista ja vaisua.Katin poisto ei ihmeempiä vaikuta lämpimän koneen päästöihin mikäli ne muut kaksi ovat ehjiä ja paikoillaan.

frede
Viestit: 3
Liittynyt: To Marraskuu 1. 18:15:24 2007
Paikkakunta: tornio

putki

Viesti Kirjoittaja frede » To Marraskuu 8. 17:54:11 2007

joo täytyypä tutkia tota putkee täs viikonloppuna koko putkisto on kasattu auton puoleen väliin n.15-20cm:n pätkistä ja se yhdel katil, jos vika vaik löytyis sit sielt katsotaan ja kiitos vinkeist

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Marraskuu 8. 22:01:39 2007

cossu44 kirjoitti:
Timo kirjoitti:
cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.
Sopivan väärällä lastulla saa sen ekan katin downpipessä tukkoon totaalisti.. Omakohtainen kokemus. Katti oli yhtenä möykkynä, ehkä 20pros. oli enää läpimenevää.Kulku oli tukkoista ja vaisua.Katin poisto ei ihmeempiä vaikuta lämpimän koneen päästöihin mikäli ne muut kaksi ovat ehjiä ja paikoillaan.
Mulla ei ollu väärä lastu, vaan jarruttaja sano että tee uus downpipe 3" ku se ahdistaa ni rupee futaamaan, laitoin 3" ja kappas tuli 50hv lisää samoilla paineilla. Myöskin ne toiset katit oli heitetty vesilintuun aikasemmin. Katotaan miten käy ens kesänä ku laitan race katin putkeen.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

frede
Viestit: 3
Liittynyt: To Marraskuu 1. 18:15:24 2007
Paikkakunta: tornio

häiriö

Viesti Kirjoittaja frede » La Marraskuu 10. 20:20:04 2007

pakoputkisto on siis itse tehty ja siin downpipes ei oo kattii mut se on kyl niin hirveen näköinen väköstys koko putki et se pitää kyl vaihtaa eli vika on sit varmaa jossain sähkö puolel ilmeiseti boksis

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: häiriö

Viesti Kirjoittaja henu » Su Marraskuu 11. 4:50:39 2007

frede kirjoitti:pakoputkisto on siis itse tehty ja siin downpipes ei oo kattii mut se on kyl niin hirveen näköinen väköstys koko putki et se pitää kyl vaihtaa eli vika on sit varmaa jossain sähkö puolel ilmeiseti boksis
Vaihda ne suuttimet :wink:

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Marraskuu 13. 1:33:06 2007

tää nyt taitaa mennä vähän ohi asian. ostin sen viron valkosen cossun, edellinen omistaja oli luvannut kauppiaalle että on 300hp/420nm, tiiä niistä.

ohimennen kattelin: isompi garrentin ahdin, rs500 cooleri, vihreet suuttimet ja suhahtelu juttuja :D

kun autolla ajettiin niin saatto ihan pikkasen yli 1bar nousta ahot. tuntui kuitenkin että se ei vakiota paljoo tehokkaampi oo.

downpipestä taaksepäin luulisin kaiken olevan alkuperästä, voisiko olla et tuol on noi kaikki katit tukossa?


mielessä kävi että laittais 3" downpipe, jonku 2.5" kisakatin ja putkistoo :D eka tarvii vaa rahaa jostai...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Marraskuu 13. 21:02:17 2007

Kyllä vakioputkella pitäisi päästä mun mielestä noihin tehoihin jos ei ole mitään tukosta kateissa tai vaimentimien sisuskalut irti. Taitaa täysin kunnossaoleva vakiokonekin nostaa piikkipaineet tuonne 0,8 bar eli ahdot on aika lähellä vakiota?

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Marraskuu 13. 23:34:13 2007

juu vissii aika vakiot. ja jos tosta nyt joskus on 300hp penkitetty niin onhan ahdot voinut olla isommat, turboruuvikin siellä killuu 8)

mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?

onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar

jotenkin vaan vaikutti aika laiskalta peliltä, tosin itse ajoin n.10km takamettien teitä :D lepsämästä selin kautta otalammelle, taisi olla vähän liukastakin niin hommassa oli vähän järkeäkin mukana.

toi muuten vähän tuntu pätkivän ylhäällä? käyköhän se vähän laihalla vai mikä on?

pitäis seosmittari hommallailla.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Marraskuu 14. 10:20:31 2007

juusto_pallero kirjoitti:juu vissii aika vakiot. ja jos tosta nyt joskus on 300hp penkitetty niin onhan ahdot voinut olla isommat, turboruuvikin siellä killuu 8)

mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?

onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar

jotenkin vaan vaikutti aika laiskalta peliltä, tosin itse ajoin n.10km takamettien teitä :D lepsämästä selin kautta otalammelle, taisi olla vähän liukastakin niin hommassa oli vähän järkeäkin mukana.

toi muuten vähän tuntu pätkivän ylhäällä? käyköhän se vähän laihalla vai mikä on?

pitäis seosmittari hommallailla.
kestää se vaikka 3kiloo mutta ei kauan, lienee kansipahvi joka pettää ekana.
jos se laiskalta tuntuu ni ei varmaan ole 300hp.
ootko tehnyt jo huollon? tulpat ja jakajan osat vaihtoon/tarkistus.
nosta bpaineita ja testaa mitä tekee.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Marraskuu 14. 10:53:32 2007

juu, mitään en oo vielä tehnyt.

ajattelin hommata bensapaine mittari ja sit seos mittari. mitähän tossa muuten pitäis olla bensanpaineet. jostai topikista lukasin että jollain oli 3bar ja ajatteli testata 3.5bar

ja muuten vielä :D olen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista :roll:
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Marraskuu 14. 11:05:24 2007

juusto_pallero kirjoitti: ja muuten vielä :D olen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista :roll:
haulla löytyy hyvin tietoa, eikun selailemaan vaan :)
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 14. 15:49:47 2007

juusto_pallero kirjoitti:juu, mitään en oo vielä tehnyt.

ajattelin hommata bensapaine mittari ja sit seos mittari. mitähän tossa muuten pitäis olla bensanpaineet. jostai topikista lukasin että jollain oli 3bar ja ajatteli testata 3.5bar

ja muuten vielä :D olen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista :roll:
Ensin perusasiat kuntoon . Laajakaista lambda seosmittarilla (kapeakaista ok), bensapaineet vakiona 3.5 bar ILMAN ALIPAINETTA . Ehkä puristuspainemittaus . Näillä jo näkee onko moottorissa kaikki ok . 300hv repäsee kyllä jo aika kivasti joten jos laiskalta tuntuu tarkista että kaikki kunnossa .
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 14. 22:20:17 2007

juusto_pallero kirjoitti: mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?

onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar

Ei ihan noilla paineilla vihreillä suuttimilla, pitää olla n. 1.5 bar niin ollaan lähellä 300hp:ta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin