amal irrotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
amal irrotus
juu elikkä tarkotus olis heittää amalilla vesilintua ja ohjata ahtoja pelkällä kellolla... (ottaa letku kellolle suoraan turbolta)
onko kellään kokemuksia miten homma käy, eli en tarkota ite heittämis prosessia, vaan käytännössä.
1.mitä tehdä ylimääräisille letkuille
2.vaikuttaako esim. seoksiin yms.
3.mistä by pass ohjaus
auttakee amatööriä....
onko kellään kokemuksia miten homma käy, eli en tarkota ite heittämis prosessia, vaan käytännössä.
1.mitä tehdä ylimääräisille letkuille
2.vaikuttaako esim. seoksiin yms.
3.mistä by pass ohjaus
auttakee amatööriä....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei taida jäädä ylimääräisiä letkuja jos laitat turbosta suoraan kellolle.
Ei vaikuta seoksiin ja by pass ohjaus painekotelosta.
Ei vaikuta seoksiin ja by pass ohjaus painekotelosta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Kuten joskus aikasemminkin on ollut puhetta se hukkaportinkellon ohjaus kannattaa ottaa imusarjasta. Ja ahtojen ohjaaminen pelkällä kellolla ei ole mikään järki ratkaisu (jos nyt edes sitä tarkoitit), koska se kello alkaa avaamaan hukkaporttia jo paljon ennen kuin saavutetaan haluttu ahto joka taas aiheuttaa sen että ahdot nousee hitaasti. Eli kannattaa laittaa joku vena siihen väliin, vaikka nyt esim semmonen rajapainevena jota monet on käyttäny.
Seoksien "pitäis" pysyä kohdallaan, olettaen että sun mappi anturi riittää ja sun lastu on sellanen joka on säädetty kyseiselle paineelle (todennäköisesti on).
edit: eiku olihan sulla tossa toi bypass juttu...
Seoksien "pitäis" pysyä kohdallaan, olettaen että sun mappi anturi riittää ja sun lastu on sellanen joka on säädetty kyseiselle paineelle (todennäköisesti on).
edit: eiku olihan sulla tossa toi bypass juttu...

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei tarvitse tehdä mitään.rocknroller kirjoitti:pitääkös piuhalle tehdä jotain vai jätänkö vaan irti
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Paikalliset hydrauliikka/pneumatiikkafirmat.Type-Sh kirjoitti: mut mistä tollasen ventiilin saa helpoiten hommattuu..
Wilkerson X11-C2-L00 on uudempi malli ja sillä pienemmällä painealueella.
Hintahaitari on aika suuri, kyselin polarteknikista niin netto 80e + alv.
Tilasin tecalemitista joka niitä tuo maahankin niin 37e + alv.
Tosin niitä ei ollut hyllyssä ja 'viikon sisällä tulossa lisää', nyt toista viikkoa odotellaan mutta kait se sieltä tulee, ei mitään valittamista palvelussa.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Siinä oli sitten automaattinen alennus ilman tinkaamista, ihan hyvä niinglue kirjoitti:Kotisivuilla oli alv 0% hinta 52,70e, joten vähän saanee tinkaa että saa tohon hintaan._P_ kirjoitti: Tilasin tecalemitista joka niitä tuo maahankin niin 37e + alv.

Joskus lakeuden hydrosta kun oon ostanu letkuja ja liittimiä ym niin alennusprosentti huitelee 50% luokkaa ilman tinkaamista, kait tuossakin jokin logiikka on takana?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Amal ohjaa niitä ahtopaineita. Jos et meinannut lastua vaihdella tai muuten virittää, niin anna vaan sen olla siellä paikallaan. Tai sitten tosiaan tuollainen rajapaineventtiili. Saa sen vakionkin "heräämään" hiukan alempaa ja myöhempiä virittelyitä silmällä pitäen helpompi sit säädellä ahtopaineitakin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ei kannata vakioahtimella laittaa 1.5bar:ia, joku 1.2-1.3 on järkevä maksimi. 1.5bar se ahdin menee vaan tukkoon ja pakopaineet kasvaa, vääntö tosin nousee mutta teho ei. ei hyvä. rikkoo kannen tiivisteen.rocknroller kirjoitti:juu elikkäs tarkotus oli just tulevaa lastun, mapin ja suuttimien ostoa varten tehdä pohjustus hommia... ahtoja on tarkotus laittaa 1.5
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ei tosiaankaan kannata vakio ahtimella edes haaveilla tollaisista ahtopaineista! Vaikka laittaisi wrc-pahvin, niin ei ole hyväksi koneelle pakopaineiden muodossa. Ajan mittaan vaan rikkoo sekä koneen, että ahtimen. Kokeiltu on, että ei siitä enää ole hyötyä noilla paineilla. Alkuperäinen ahdin on vaan kertakaikkiaan liian pieni! Tää on siis mun mielipiteeni.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
ei sen kovemmat kuin 2wd.Type-Sh kirjoitti:Mimmoset ois sit maksimi ahtopaineet tol 4x4 ahtimella?
jos isompaa ahdinta haluaa niin on oltava valmis edes hiukan muokkaamaan sovitusta.
haulla voi koittaa löytää mitä tarvii tehdä esim garret 3/4 sovitukseen tai sitten joku kohta vastaa tähän.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa