amal irrotus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

amal irrotus

Viesti Kirjoittaja rocknroller » Ma Lokakuu 1. 15:10:06 2007

juu elikkä tarkotus olis heittää amalilla vesilintua ja ohjata ahtoja pelkällä kellolla... (ottaa letku kellolle suoraan turbolta)

onko kellään kokemuksia miten homma käy, eli en tarkota ite heittämis prosessia, vaan käytännössä.
1.mitä tehdä ylimääräisille letkuille
2.vaikuttaako esim. seoksiin yms.
3.mistä by pass ohjaus


auttakee amatööriä....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 1. 15:14:44 2007

Ei taida jäädä ylimääräisiä letkuja jos laitat turbosta suoraan kellolle.
Ei vaikuta seoksiin ja by pass ohjaus painekotelosta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja rocknroller » Ti Lokakuu 2. 9:37:35 2007

pitääkös piuhalle tehdä jotain vai jätänkö vaan irti

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Lokakuu 2. 9:58:49 2007

Kuten joskus aikasemminkin on ollut puhetta se hukkaportinkellon ohjaus kannattaa ottaa imusarjasta. Ja ahtojen ohjaaminen pelkällä kellolla ei ole mikään järki ratkaisu (jos nyt edes sitä tarkoitit), koska se kello alkaa avaamaan hukkaporttia jo paljon ennen kuin saavutetaan haluttu ahto joka taas aiheuttaa sen että ahdot nousee hitaasti. Eli kannattaa laittaa joku vena siihen väliin, vaikka nyt esim semmonen rajapainevena jota monet on käyttäny.

Seoksien "pitäis" pysyä kohdallaan, olettaen että sun mappi anturi riittää ja sun lastu on sellanen joka on säädetty kyseiselle paineelle (todennäköisesti on).

edit: eiku olihan sulla tossa toi bypass juttu... :)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Lokakuu 2. 10:39:31 2007

rocknroller kirjoitti:pitääkös piuhalle tehdä jotain vai jätänkö vaan irti
Ei tarvitse tehdä mitään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » Ti Lokakuu 2. 14:53:08 2007

Sori nyt vähä ratsastan topicilla.

Oon kans mietiny tollast rajapainevena juttuu, mut mistä tollasen ventiilin saa helpoiten hommattuu..
S4
Escort
#1684

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 2. 18:00:51 2007

Type-Sh kirjoitti: mut mistä tollasen ventiilin saa helpoiten hommattuu..
Paikalliset hydrauliikka/pneumatiikkafirmat.
Wilkerson X11-C2-L00 on uudempi malli ja sillä pienemmällä painealueella.

Hintahaitari on aika suuri, kyselin polarteknikista niin netto 80e + alv.
Tilasin tecalemitista joka niitä tuo maahankin niin 37e + alv.

Tosin niitä ei ollut hyllyssä ja 'viikon sisällä tulossa lisää', nyt toista viikkoa odotellaan mutta kait se sieltä tulee, ei mitään valittamista palvelussa.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Lokakuu 2. 18:09:12 2007

_P_ kirjoitti: Tilasin tecalemitista joka niitä tuo maahankin niin 37e + alv.
Kotisivuilla oli alv 0% hinta 52,70e, joten vähän saanee tinkaa että saa tohon hintaan.


_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 2. 19:40:23 2007

glue kirjoitti:
_P_ kirjoitti: Tilasin tecalemitista joka niitä tuo maahankin niin 37e + alv.
Kotisivuilla oli alv 0% hinta 52,70e, joten vähän saanee tinkaa että saa tohon hintaan.
Siinä oli sitten automaattinen alennus ilman tinkaamista, ihan hyvä niin :)
Joskus lakeuden hydrosta kun oon ostanu letkuja ja liittimiä ym niin alennusprosentti huitelee 50% luokkaa ilman tinkaamista, kait tuossakin jokin logiikka on takana?

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja rocknroller » Ke Lokakuu 3. 7:53:43 2007

siis kyseessä täysin vakio 2wd cossu. tuli vaan mieleen semmonen ajatus että vois heittää sen amalin veks ku ei siitä oo periaatteessa mitään hyötyäkään.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Lokakuu 3. 15:36:32 2007

Jos on täysin vakio vehje ja aiot vieläkin ajella vakio ahtopaineilla,niin miksi se amal pitää poistaa?Amalhan juuri rajoittaa ahtopaineita.
Focus ST -06
#289

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 3. 15:52:53 2007

Amal ohjaa niitä ahtopaineita. Jos et meinannut lastua vaihdella tai muuten virittää, niin anna vaan sen olla siellä paikallaan. Tai sitten tosiaan tuollainen rajapaineventtiili. Saa sen vakionkin "heräämään" hiukan alempaa ja myöhempiä virittelyitä silmällä pitäen helpompi sit säädellä ahtopaineitakin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja rocknroller » Pe Lokakuu 5. 14:26:37 2007

juu elikkäs tarkotus oli just tulevaa lastun, mapin ja suuttimien ostoa varten tehdä pohjustus hommia... ahtoja on tarkotus laittaa 1.5

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Lokakuu 5. 14:33:38 2007

rocknroller kirjoitti:juu elikkäs tarkotus oli just tulevaa lastun, mapin ja suuttimien ostoa varten tehdä pohjustus hommia... ahtoja on tarkotus laittaa 1.5
ei kannata vakioahtimella laittaa 1.5bar:ia, joku 1.2-1.3 on järkevä maksimi. 1.5bar se ahdin menee vaan tukkoon ja pakopaineet kasvaa, vääntö tosin nousee mutta teho ei. ei hyvä. rikkoo kannen tiivisteen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja rocknroller » Pe Lokakuu 5. 16:41:08 2007

meneekö a ryhmän kanspahvi

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Lokakuu 5. 17:03:51 2007

Ei tosiaankaan kannata vakio ahtimella edes haaveilla tollaisista ahtopaineista! Vaikka laittaisi wrc-pahvin, niin ei ole hyväksi koneelle pakopaineiden muodossa. Ajan mittaan vaan rikkoo sekä koneen, että ahtimen. Kokeiltu on, että ei siitä enää ole hyötyä noilla paineilla. Alkuperäinen ahdin on vaan kertakaikkiaan liian pieni! Tää on siis mun mielipiteeni.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rocknroller
Viestit: 56
Liittynyt: La Maaliskuu 31. 9:45:23 2007
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja rocknroller » La Lokakuu 6. 18:36:24 2007

onko suosituksia uudesta ahtimesta?? pitäis saada käymään vakion tilalle

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Lokakuu 6. 20:03:20 2007

nelikon ahdin sopii suoraan.
on se pieni mutta sopivuus huippuluokkaa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » La Lokakuu 6. 20:26:12 2007

Mimmoset ois sit maksimi ahtopaineet tol 4x4 ahtimella?
S4
Escort
#1684

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Lokakuu 6. 21:26:19 2007

Type-Sh kirjoitti:Mimmoset ois sit maksimi ahtopaineet tol 4x4 ahtimella?
ei sen kovemmat kuin 2wd.
jos isompaa ahdinta haluaa niin on oltava valmis edes hiukan muokkaamaan sovitusta.
haulla voi koittaa löytää mitä tarvii tehdä esim garret 3/4 sovitukseen tai sitten joku kohta vastaa tähän.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Vastaa Viestiin