Esco Cossu T-3 vastaan T-25

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Esco Cossu T-3 vastaan T-25

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Pe Elokuu 3. 13:56:32 2007

Moikka!

-Onko kellään mielipiteitä/kokemuksia cossu-eskoista.
Lähinnännä kiinnostais käyttö ominaisuudet.
Haikailen hankkia auton,mutta tuntuis tarjonta kääntyvän
enimmäkseen t-25 eduks,varsinkin kilsojen suhteen.
Haussa on orggis peli,mutta kun ei
koskaan tiedä jos joskus jonkun hepan lisää haluais.
Onko tosta T-25 mallista kohtuudella saannilla 280-300 hp:ta.
-Jäi noitasta jutuista kuva,että mahd.virihommat rajotumpia kun T-3?
-T-25 koneen luonne miellyttää paperilla enemmän.

tv:Jyrkkä :roll:

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Elokuu 3. 15:21:47 2007

Vanhemman esco cossun ahdin "T35" riittää hieman paranneltuna n.350hv tietämille. Olen kuullu isojen poikien puhuvan että tolla T25 ahtimella ei tee mitään jos haluaa vähänkin lisää tehoja kutitella. Foorumilta löytyy paljonkin kavereita jotka on esco cossujen kanssa räpeltäny, joten tietoa löytyy varmasti.
Tuolta vähän lisää infoa -> http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/tekniset.html
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Pe Elokuu 3. 18:11:32 2007

kiitos cossylle,ton suuntaista vähän uumoilinkin... :cry:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 3. 18:55:26 2007

Jos isoja tehoja haluaa, niin helpompi ostaa vanhempi malli. T25 luonne täysin erinlainen kun vanhemman, mielyttävä päivttäisessä ajossa mutta tehoa siihen vakio puhaltimella ei saa kuin karvan alle 300. Itsellä tällä hetkellä muokattu T35, kantta vähän muoitoiltu 3" putki ja vanhan mallin välijäähdytin erillisellä vesikierrolla 1,2 bar 350hp/480Nm väännön huipussa paineet oli melkein 1,5bar ja tietysti catti kiinni. Yksi juttu on tullut huomattua tuossa ettei ole ollut ikinä minkäänlaisia sytkä ongelmia, samoilla tulpilla on menty yli 5 vuotta :D

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Elokuu 3. 19:17:23 2007

Mulla on taas vähän sellanen olo et jos nyt ostasin escorttia ni ehkä ottasin sen uudemman mallin escon. Siinä on kuitenkin se hukkakipinä ja esim öljysuihkut lohkossa. Vakiona varmasti mukavampi ajaa kuin T35 koska vetää alempaa ja jos sitä tehoa pitää saada lisää niin se vakio T35 jää kuitenkin äkkiä pieneksi. Briteistä saa ainakin tällä hetkellä valmiita lastuja, tai sitten ihan räätälöityjä lastuja tohon T25 malliin, eli sekään ei ole este enää. Tosin jos nyt ostasin neliveto turboa niin voi olla ettei se olis edes ford :)

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Elokuu 3. 21:22:40 2007

Molemmissa on hyvät puolensa ja niinkun yrkesman totesi niin voihan sen pienen ahtimen aina vaihtaa isompaan. Mut jos ei haluu alkaa ahtimia vaihtelemaan niin sit T35 "joka kumminkin loppuu kesken, kun ruokahalu kasvaa" :D
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 3. 22:10:53 2007

Itse olen monta kertaa hypistellyt vanhaa T25 turboa josko laittais takas kiinni, siitä voi vetää johtopäätöksen kumpaa suosittelen :wink: on se oikeasti hienoa kun on laaja vääntöalue. Helpompi tietenkin on viritellä weber-marellia ja jos haluaa vetää motarilla isoakovaa.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Elokuu 3. 22:41:17 2007

Kuten todettu, niin 'käyttöautoon' tuo T25 varmasti miellyttävämpi, mutta kannattaa miettiä paljonko sitä tehoa mahdollisesti myöhemmin haluaa. Itellä ei kokemusta T25:sta, mutta tuo liki 300hv kuulostaa kyllä lyhytaikaiselta ilolta sen kanssa.

Toisaalta mun auto oli ex omistajan käyttöautona reilun vuoden ja itekin sillä olen nyt kesällä duuniin/kauppaan ajellu päivittäin. Alavääntöö ei juurikaan ole, koska ahdin syö T25:ia aamupalaksi, T35:ia joutuu jo muutaman kerran purasemaan ennen nielasua :?
Mikään kaupunki/ruuhka-auto se ei tosiaan ole mutta se on vaan mielenlaadusta kiinni miten minkäkin auton kanssa pärjää.
Eli jos kiinnostaa hyväksi 'käyttöautoksi' todettu Esco niin privaa peliin :)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » La Elokuu 4. 8:01:51 2007

Kaverilla t25 cossu, jota piristetty ennen suomeen tuontia. Lappu meillä on siitä missä olisi 280hp ja ahtimesta en penkitystilanteessa tiedä, mutta nyt on vielä vakio ahdin. Uutta ahdinta on kaavailtu, koska omasta mielestä tuo lähtee liian alhaalta vetämään. Alta 2500 alkaa kova meno ja normi ajossa se menee vähän sellaiseksi repimisen oloiseksi, ellei hyvin tarkasti kaasua käytä. Ja todennäköisesti ahdin puutuu hyvin nopeasti ylempänä, joten se on todellakin vaihtolistalla.

Kannattaa tietenkin vielä muistaa että T25:ssa on airbagit ettei "rallirattia" ihan niin helposti siihen vaihdeta :)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Elokuu 4. 11:24:35 2007

T25:ssa on myös isompi kaasuläppä ja kannen vesikiertoa parannettu. Painekotelo ei mielestäni ole isompi vaikka niin luulin.
Viimeksi muokannut cossuesco, Su Elokuu 5. 21:57:58 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » La Elokuu 4. 11:56:05 2007

Olis kiva kokeilla tollasta uudempaa escoa ja verrata vähä audiin, ku siinä alkaa toiminta vasta 3000 jälkeen mutta se kestää kuitenki 7000rpm asti.

Ei tästä cossu kuumeesta vissiin pääse eroon... :twisted:

Minkä verran noilla on hintaeroa nykypäivänä?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Elokuu 4. 12:34:54 2007

Minun auto on nettiautossa myynnissä id:1413117, ostakaa hyvä peli pois, voin myös vaihtaa Porsche 911 malliin jos jollain clubilaisella on sellainen ylimääräisenä :wink: ja clubilaisen kanssa voidaan hinnoista ja tarvikkeista neuvotella.

Jampo
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Lokakuu 29. 19:51:12 2002
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja Jampo » Su Elokuu 5. 20:58:46 2007

Mulla on just oma T25 työn alla. Vakio turboon on vaihdettu Fin-Turbolla isoin mahdollinen kompurasiipi. Silläkään vain ei vissiin kovin paljoa yli 300 pollea kannata haaveilla. Kansi on juuri muokattavana. Alle on nakattu 3" putkisto yhdellä vapaavirtauskatilla.

Pitänee kirjoitella sit foorumille kokemukset kun kampe on nipussa.
Sierra Cosworth -88
Escort Cosworth -94
Jäsen:424

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Elokuu 20. 14:09:20 2007

Tämmönen pussihousu kun tätä lueskelee nii tulee mieleen ett hiuksia halotaan..Ymmärsinkö ett vanhempi versio olis pikkasen huonompi auto ns.Pakettina tai kokonaisuutena eli vesi ja öljykierrot ja airbagit yms..entä onko isoturboescosta arkiautoksi jos näin raa`asti sanotaan.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vastaa Viestiin