Cossu 4x4 bensa vuoto?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Cossu 4x4 bensa vuoto?

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » Ke Elokuu 1. 0:02:12 2007

Imusarjan painekotelon keskikohdilta lähtee moottorin ja tulipellin väliin katoava noin peukalonpaksuinen letku joka vuotaa painekotelon pään kiinnitys kohdasta vähän bensaa.

Onko ilmeisesti kyseessä joku höyryjen kierrätys letku tai jotain? Vai mikä se on?

Aattelin että jotain tiivistettä olisi helpompi metsästää jos vähän tarkemmin joku osaisi kertoa mikä letku on kyseessä.

Kuvat vähän heikkoja, mutta jos joku niiten avulla tietäisi. Toisessa kuvassa osoitan siis sormella kyseista putkea.
http://i191.photobucket.com/albums/z224 ... 007125.jpg

http://i191.photobucket.com/albums/z224 ... 007126.jpg
S4
Escort
#1684

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Elokuu 1. 2:39:59 2007

Huohottimen letku näyttäisi olevan. Ei muutakun laitat tavallista putkitiivistenauhaa kierteeseen ja hyvä tulee.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 1. 10:37:47 2007

Joo huohottimen letku näyttää olevan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Elokuu 1. 12:45:04 2007

Jos sieltä alkaa enemmän bensaa valumaan, vois alkaa epäilemään että jossakin on jotain vikaa... :wink:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Elokuu 1. 14:29:29 2007

Se harmaa motikka on muuten takaiskuventtiili . Huurut menee tankista hiilisuodattimelle (joka escossa on vänkärin etuloksun sisällä) josta alipaineelle koneeseen imuilman mukana .
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Elokuu 1. 17:19:45 2007

Turbo_IS kirjoitti:Jos sieltä alkaa enemmän bensaa valumaan, vois alkaa epäilemään että jossakin on jotain vikaa... :wink:
Jos tuosta kohtaa alkaa bensaa vuotamaan, niin takuu varmasti ei auto enää lähde käyntiin. Siinä vaiheessa on jo painekotelon mutkassa ilmalukko, eikä se startin voimin sieltä pois lähde.
Nimim. kokemusta on
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » To Elokuu 2. 12:10:10 2007

Juu, siis kahden päivän aikana (150km) yksi tippa oli jokun näköistä nestettä sieltä tippunut.
S4
Escort
#1684

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » Ti Joulukuu 11. 22:17:05 2007

Edelleekin on ongelmana tuo painekotelon kyljessä oleva huohotusletkun paikka(kierteet) eli putkiteippi ei auta asiaan, vuotaa reilusti.. Siis kierteistä ei ole jäljellä mitään..

Olisiko jollain jotain hyviä ideoita miten tuon saisi korjattua pysyvästi :?:

Ajattelin irrottaa painekotelon ja putsailla sen samalla jos vaikka olisi vaikutus tyhjäkäyntiin(noi 400-500rpm) joka on hyvin syvältä..
S4
Escort
#1684

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Joulukuu 12. 16:20:04 2007

Uutta tavaraa ja uusi kierre lienee paras. Sitten voisi laittaa kemiallista metallia kierteeseen pyöritellä kiinni, ei varmaan tosin aukea ehjänä. Varmaan löytyy paljon eri variaatioita.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 14. 1:53:17 2007

MAP- , bensanpaineen- ja "mokkulan"-kierre on sama 1/8(?) väliaikaisen korjauksen saat, kun ruuvaat mokkulan jonkin muovisen letkunipan paikalle ja yhdistät letkuja. Jos kierre ei ole aivan entinen niin laita vaikka paineensäätimen letkunippa siihen ja tiivistä, ei ainakaan pysty kalvamaan reikää enenpää. Jos kone jo vanhuuttaan huohottelee niin kannattaa tuumia mihin sen öljymokkulan laittaa ettei se tiputtele muihin putkiin tai lämpöanturiin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Joulukuu 14. 19:14:15 2007

Type-Sh kirjoitti:Edelleekin on ongelmana tuo painekotelon kyljessä oleva huohotusletkun paikka(kierteet) eli putkiteippi ei auta asiaan, vuotaa reilusti.. Siis kierteistä ei ole jäljellä mitään..

Olisiko jollain jotain hyviä ideoita miten tuon saisi korjattua pysyvästi :?:
Helicoil.
Jäsen #1112

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Joulukuu 14. 19:49:03 2007

hitsillä

Vastaa Viestiin