voimansiirron vahvistusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
voimansiirron vahvistusta
Pari kyssäriä..
Eli onko tuota nelikko cossu sierran voimansiirtoa helppo vahvistaa ns kotikonstein. Budjettia ei ole uusille laatikoille tms. Joskus luin jotain topiccia mis puhuttiin että periin vois tehä 5-6mm paksut levyt eli perän kuoria ilmeisesti vahvistetaan kannen väliin laitettavalla teräslevyllä???
Tavoite on se 400 rikki ja siitä voi sitte tiputtaa normaaliajoon tehoja, mutta haluan että se myös kestää jos ja kun sille kenkää antaa. Tarkotus ei ole nyt aivan donitsia pyörittää(eikä tehot riitä) mutta kyllä sen pitää kestää lähdöt esim tripillä.
Onko mahdoton ajatus vai uhraanko hieman lisää aikaa ja muutan ton 2wd?? Mitkä osat voi jättää paikallee ja mitä tulee vaihtaa jos suorittaa tuon 4wd->2wd operaation..
Eli onko tuota nelikko cossu sierran voimansiirtoa helppo vahvistaa ns kotikonstein. Budjettia ei ole uusille laatikoille tms. Joskus luin jotain topiccia mis puhuttiin että periin vois tehä 5-6mm paksut levyt eli perän kuoria ilmeisesti vahvistetaan kannen väliin laitettavalla teräslevyllä???
Tavoite on se 400 rikki ja siitä voi sitte tiputtaa normaaliajoon tehoja, mutta haluan että se myös kestää jos ja kun sille kenkää antaa. Tarkotus ei ole nyt aivan donitsia pyörittää(eikä tehot riitä) mutta kyllä sen pitää kestää lähdöt esim tripillä.
Onko mahdoton ajatus vai uhraanko hieman lisää aikaa ja muutan ton 2wd?? Mitkä osat voi jättää paikallee ja mitä tulee vaihtaa jos suorittaa tuon 4wd->2wd operaation..
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ongelmia nelikkocossuissa (Sierra, Escort) on. Jopa vakiotehoilla saa vaihteiston tohjoksi, yleensä 2. tai 3. vaihde antautuu hampaistaan. 400hv:llä elinikä sekunteja-minuutteja. On vain kalliita vaihtoehtoja. Suorakytkentää omiin kuoriin rakennettuna voit kysellä vaikkapa nimim. Cosesciltä, osien hinta karkeasti noin 3t€.
Etuvetarit, erityisesti oikea sisänivel, hajoavat myös siinä missä etuperätkin. Se nivel hajoaa tosin yleensä oikean moottorikumin hajoamisen vuoksi.
Tee takaveto, sulakkeena toimivat silloin takarenkaat...
Saat ajoon vaihtamalla vain laatikon, startin, painelaakerin ja takakardaanin. Myös peräksi kannattaa vaihtaa vähintään 7,5".
Etuvetarit, erityisesti oikea sisänivel, hajoavat myös siinä missä etuperätkin. Se nivel hajoaa tosin yleensä oikean moottorikumin hajoamisen vuoksi.
Tee takaveto, sulakkeena toimivat silloin takarenkaat...
Saat ajoon vaihtamalla vain laatikon, startin, painelaakerin ja takakardaanin. Myös peräksi kannattaa vaihtaa vähintään 7,5".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
no no tehokas nelkku paras ....
juu 4wd paska puoli on voimansiirto->jos ei panosta 3t€-> niin 2wd silloin paras ratkaisu..
mutta jos 4wd haluu niin esim. tämmöinen ratkaisu on suht hyvä:
etuperään lukko ja vahvikelevy, etuvetareihin sorvaa 3mm holkit sisäpäähän (tukee/vahvistaa rajust),laatikko onkin sitte ? millaisen haluaa fix it tai joku viron suorakytkentä...


juu 4wd paska puoli on voimansiirto->jos ei panosta 3t€-> niin 2wd silloin paras ratkaisu..
mutta jos 4wd haluu niin esim. tämmöinen ratkaisu on suht hyvä:
etuperään lukko ja vahvikelevy, etuvetareihin sorvaa 3mm holkit sisäpäähän (tukee/vahvistaa rajust),laatikko onkin sitte ? millaisen haluaa fix it tai joku viron suorakytkentä...
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
- Paikkakunta: Ruuhimäki
Ainakin itse sain ostettua eräältä klubilaiselta ylijääneen etuvetarin sisemmän nivelen oli foordin omaa varaosatuotantoa ja huomattavasti jäykempi koska se oli koneistettu eikä peltikuorinen niikun tuo orkkis seinämävahvuus oli n.3-4mm ohuimmalta kohdalta joskus on ainakin ebayssa ollut vastaavia myynnissä tuo jeesaa kummasti tuon nivelen pullistumiseen noissa etuvetareissa
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Oisko tuo Quaifen ATB paras ?bpasi kirjoitti:no no tehokas nelkku paras ....![]()
![]()
juu 4wd paska puoli on voimansiirto->jos ei panosta 3t€-> niin 2wd silloin paras ratkaisu..
mutta jos 4wd haluu niin esim. tämmöinen ratkaisu on suht hyvä:
etuperään lukko ja vahvikelevy, etuvetareihin sorvaa 3mm holkit sisäpäähän (tukee/vahvistaa rajust),laatikko onkin sitte ? millaisen haluaa fix it tai joku viron suorakytkentä...
Eikös tuo fixit kestä lähes mitä vaan ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Hmm.. pistihän miettimään.. eli eli, näin karkeasti muotoillen mitä maksaa takapotkun osat jos tuon muuttaa ja tuleeko ongelmia katsastuksessa?!
bpasi, mitä kustantaa tuo sun vaihtoehto?!?!?! Prkl ku on pitänyt alimitottaa toi 4wd voimansiirto.. ei ymmarra. Sitten vain mielipiteitä kun kerran kokemuksia on, eli fiksuin tapa hinta/laatusuhteessa toteuttaa 4wd tai 2wd variaatio. Sen tosiaan pitää kestää kuten edellä jo sanoin.
Miten kestää 350hv tuo nelikko?!?!
bpasi, mitä kustantaa tuo sun vaihtoehto?!?!?! Prkl ku on pitänyt alimitottaa toi 4wd voimansiirto.. ei ymmarra. Sitten vain mielipiteitä kun kerran kokemuksia on, eli fiksuin tapa hinta/laatusuhteessa toteuttaa 4wd tai 2wd variaatio. Sen tosiaan pitää kestää kuten edellä jo sanoin.
Miten kestää 350hv tuo nelikko?!?!
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Mul on nyt ajossa nelikko millä ajettu (en siis ite ajanu) vähän yli vuosi n. 400hv tehoilla. Nyt tehoja vähemmän. On tuo voimansiirto vielä ainakin sen verran kunnossa jotta eteenpäin pääsee ja taaksekin jos pistää pakin silmään. Saattaahan tuo poikia piakkoinkin, mutta kaipa se käytöstä riippuu pitkälti.
Sorry ei muita vinkkejä/ohjeita tälläkertaa
Sorry ei muita vinkkejä/ohjeita tälläkertaa

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
tuo jaken ehdottama lukko esim. se on muistaakseni n800€ voin olla väärässä.. nuo sisivetoakselin vahvistuksia oon tehnyt tässä tutulla maksaa n.50€ sorvaus....mutta laatikko on se paha paikka jos pikkuisenki rivakammin vaihtaa.. fix it on hyvä vaihtoehto (uudempi versio) mutta jos 400hv on tähtäimessä ja ei hirvee repiminen niin tuo motorsportin laatikkokin käy sillä taitaa ajaa kosken mikakin rallisprinttiä?
sen saa multa 2500€... itse haen ehkä hiukan vahvempaa.....
sen saa multa 2500€... itse haen ehkä hiukan vahvempaa.....
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Vakioetuperällä 6,5" ajettu rallisprinttiä muutama vuosi n. 500hv tehoilla (ilman lukkoa) eikä ole räjähtänyt vielä kertaakaan. Teräksinen vahvikelevy ainoastaan kuoren ja kannen välissä. Välys ja laakerien kunto ratkaisevaa keston suhteen.
Vetarit kannattaa kyllä vahvistaa sisäpäästä teräksisillä tukirenkailla jotka ainakin mulla on vedetty hitsaamalla kiinni siihen "maljan" päälle. Autolla ajettu nyt yli 30 kisaa ja likemmäs 600km treeniä eikä yhtään vetaria ole hajonnut. Quaifen ATB- lukko etuperässä.
Vetarit kannattaa kyllä vahvistaa sisäpäästä teräksisillä tukirenkailla jotka ainakin mulla on vedetty hitsaamalla kiinni siihen "maljan" päälle. Autolla ajettu nyt yli 30 kisaa ja likemmäs 600km treeniä eikä yhtään vetaria ole hajonnut. Quaifen ATB- lukko etuperässä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Onko kuvia tuosta etuperän ja vetareiden vahvistuksesta?? Teetitkö jossain vai teitkö itse?? Jotain mittoja ja tietoja haluaisin noista hommista taikka paikan missä teettää suoraan hommat. Alkais olla kohtapuolin hieman kiire tuon kinnerin kanssa ratalleCosesc kirjoitti:Vakioetuperällä 6,5" ajettu rallisprinttiä muutama vuosi n. 500hv tehoilla (ilman lukkoa) eikä ole räjähtänyt vielä kertaakaan. Teräksinen vahvikelevy ainoastaan kuoren ja kannen välissä. Välys ja laakerien kunto ratkaisevaa keston suhteen.
Vetarit kannattaa kyllä vahvistaa sisäpäästä teräksisillä tukirenkailla jotka ainakin mulla on vedetty hitsaamalla kiinni siihen "maljan" päälle. Autolla ajettu nyt yli 30 kisaa ja likemmäs 600km treeniä eikä yhtään vetaria ole hajonnut. Quaifen ATB- lukko etuperässä.

-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
Vähäsen jeesaan... http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=121816
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Takaperä mulla on 7,5", scorpiosta ja 3.92 välityksellä sekä Gripperin lukolla. Etuperä dohc sierrasta. Vahvistuksista ei mulla ole kuvia mutta homma on helppo ymmärtää kun ottaa vetarin käteen ja tutkii hieman... 

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Kiitän!! Vkl pääsee taas hoitamaan hommia, ens vk pe tulee sit loput osat, kohta pääsee kokoomaa autoaMeizzzi kirjoitti:Vähäsen jeesaan... http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=121816

Saan cosescilta ton vahvikelevyn ja sitten vielä vahvistetaa ne vetarit. Onko takaperälle tehtävissä jotain?? Tai muuta mitä vielä vois pienellä budjetilla laittaa??
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Lukko sieltä löytyy jo vakiona joten ei sille mitään tarvi tehdä mutta saa Quaifen ATB:n sinnekkiMontune kirjoitti:Kiitän!! Vkl pääsee taas hoitamaan hommia, ens vk pe tulee sit loput osat, kohta pääsee kokoomaa autoaMeizzzi kirjoitti:Vähäsen jeesaan... http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=121816
Saan cosescilta ton vahvikelevyn ja sitten vielä vahvistetaa ne vetarit. Onko takaperälle tehtävissä jotain?? Tai muuta mitä vielä vois pienellä budjetilla laittaa??


ex Jäsen #10
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
On tullut ajettua sitten liian varovaisesti kun etu-(saatikka taka-)perässä mitään isompaa ongelmaa ole ollut. Ja autossa on jo kilometrejäkin. Pyöränlaakerien vaihto kai kuuluu noilla kilsoilla (260tkm) asiaan, ovat siis vaihdettu. Oik. vetari oireilee nyt. Auto on ollut suuren osan elämästään lievästi tehostettu. Varmuuden vuoksi on hyvä tehdä tietysti kaikenlaista...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
kyllä näin just voi olla että jos ei tiedä sen rakennetta niin näistä teksteistä voi olla pihallaJallu kirjoitti:Mä en tiedä, mutta kun noi tekstit luin, niin luulisin, että sen tripodin päällä olevan "maljan" ympärille vedetään teräksinen holkki ja hitsataan se kiinni?Stefa kirjoitti:Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??

-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Kyllä siihen rakenteeseen joutui hieman tutustumaanbpasi kirjoitti:kyllä näin just voi olla että jos ei tiedä sen rakennetta niin näistä teksteistä voi olla pihallaJallu kirjoitti:Mä en tiedä, mutta kun noi tekstit luin, niin luulisin, että sen tripodin päällä olevan "maljan" ympärille vedetään teräksinen holkki ja hitsataan se kiinni?Stefa kirjoitti:Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??olen itse vain holkittanu tiiviisti (prässänny) en ole hitsannu...

ps. noi vibratechnicin kumit tuo aika kivasti lisävärinöitä runkooooooooo oooooon.....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Onkohan mullakin vibrat ku tahtoo toi runko aina tärähdellä käynnistäessä ja tyhjäkäynnilläStefa kirjoitti: ps. noi vibratechnicin kumit tuo aika kivasti lisävärinöitä runkooooooooo oooooon.....

Ne holkit kiinnostais muakin jos joku tosiaan toimittaisi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
Kannattaako poistaa se entinen peltisuoja kokonaan ja sit siihen päälle laittaa se vahvempi holkki? Tai ei kai sitä pysty muuten oikein tekemään. Kannattasko tehdä puristus sovite tuohon vai parilla heftillä vain kiinni?
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
kun sen hitsaa niin hitsaa esim 4 kohtaa parin sentin pätkällä kiinni=> jää elämisen varaa kuten auton koreissa!! Mutta päivän kysymykseen.. purin vetarit äsken ja rakenne selvis aikas hyvin. Tilasin myös bsdgn mieheltä yhden uuden vetarin, sano että ovat samalaisia siis oikea ja vasen. Nyt kuitenkin tuli ilmi että toi uus vetari on 1,5cm pidempi kuin tuo vanha oikeanpuolimmainen jonka malja hajos viimekesänä.
ONKO NOISSA VETAREISSA EROJA VAI ONKO MULLA JOKU MUU VETARI NYT KYNSISSÄ?!?!?!
ONKO NOISSA VETAREISSA EROJA VAI ONKO MULLA JOKU MUU VETARI NYT KYNSISSÄ?!?!?!
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Hyviä neuvoja täällä! Tuskin olis itse tajunnut noita holkkeja ensimmäiseksi ruveta sorvailemaan.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Kyllä ne valitettavan samanlta näyttää pieniä yks.koht. lukuunottamatta.. ei siin eroa ollu ku koitin käykö se sinne, ajattelin vain jos kestävyyden kannalta.. Sais nyt noi holkit sinne sorvarille ja lasermiehelle ton vahvikelevyn ni sais taas nukuttua paremminStefa kirjoitti:Mun visio on, että päät on ihan samoja. Kiinni vain ja kovaa ajoa!

-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
mulla säädettävät alatukivarret ja dohc vetarit, voi säätää hiukan camberia lisää.. Normitukivarrella en o koittanu mutta veikkaus on että käy myös niin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
- Paikkakunta: Ruuhimäki
Itselläni tossa kuukaus takaperin hajos sisempi tripoidi niin tilasin käytetyn vetarin kun se tuli ni huomasin sen oleva Dohc sierran vetari ja kun mittalin niin vetari suorana cossun vetarilla liikevaraa n.2mm eli jos sinne lyö pitemmän se pohjaa ulosjoustossaCosesc kirjoitti:mulla säädettävät alatukivarret ja dohc vetarit, voi säätää hiukan camberia lisää.. Normitukivarrella en o koittanu mutta veikkaus on että käy myös niin.
