voimansiirron vahvistusta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

voimansiirron vahvistusta

Viesti Kirjoittaja Montune » La Kesäkuu 30. 10:39:53 2007

Pari kyssäriä..
Eli onko tuota nelikko cossu sierran voimansiirtoa helppo vahvistaa ns kotikonstein. Budjettia ei ole uusille laatikoille tms. Joskus luin jotain topiccia mis puhuttiin että periin vois tehä 5-6mm paksut levyt eli perän kuoria ilmeisesti vahvistetaan kannen väliin laitettavalla teräslevyllä???
Tavoite on se 400 rikki ja siitä voi sitte tiputtaa normaaliajoon tehoja, mutta haluan että se myös kestää jos ja kun sille kenkää antaa. Tarkotus ei ole nyt aivan donitsia pyörittää(eikä tehot riitä) mutta kyllä sen pitää kestää lähdöt esim tripillä.

Onko mahdoton ajatus vai uhraanko hieman lisää aikaa ja muutan ton 2wd?? Mitkä osat voi jättää paikallee ja mitä tulee vaihtaa jos suorittaa tuon 4wd->2wd operaation..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Kesäkuu 30. 22:21:35 2007

Ongelmia nelikkocossuissa (Sierra, Escort) on. Jopa vakiotehoilla saa vaihteiston tohjoksi, yleensä 2. tai 3. vaihde antautuu hampaistaan. 400hv:llä elinikä sekunteja-minuutteja. On vain kalliita vaihtoehtoja. Suorakytkentää omiin kuoriin rakennettuna voit kysellä vaikkapa nimim. Cosesciltä, osien hinta karkeasti noin 3t€.
Etuvetarit, erityisesti oikea sisänivel, hajoavat myös siinä missä etuperätkin. Se nivel hajoaa tosin yleensä oikean moottorikumin hajoamisen vuoksi.
Tee takaveto, sulakkeena toimivat silloin takarenkaat...
Saat ajoon vaihtamalla vain laatikon, startin, painelaakerin ja takakardaanin. Myös peräksi kannattaa vaihtaa vähintään 7,5".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Heinäkuu 1. 3:08:52 2007

no no tehokas nelkku paras .... :roll: :wink:

juu 4wd paska puoli on voimansiirto->jos ei panosta 3t€-> niin 2wd silloin paras ratkaisu..

mutta jos 4wd haluu niin esim. tämmöinen ratkaisu on suht hyvä:
etuperään lukko ja vahvikelevy, etuvetareihin sorvaa 3mm holkit sisäpäähän (tukee/vahvistaa rajust),laatikko onkin sitte ? millaisen haluaa fix it tai joku viron suorakytkentä...

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Su Heinäkuu 1. 19:17:04 2007

Ainakin itse sain ostettua eräältä klubilaiselta ylijääneen etuvetarin sisemmän nivelen oli foordin omaa varaosatuotantoa ja huomattavasti jäykempi koska se oli koneistettu eikä peltikuorinen niikun tuo orkkis seinämävahvuus oli n.3-4mm ohuimmalta kohdalta joskus on ainakin ebayssa ollut vastaavia myynnissä tuo jeesaa kummasti tuon nivelen pullistumiseen noissa etuvetareissa

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Heinäkuu 2. 1:06:42 2007

bpasi kirjoitti:no no tehokas nelkku paras .... :roll: :wink:

juu 4wd paska puoli on voimansiirto->jos ei panosta 3t€-> niin 2wd silloin paras ratkaisu..

mutta jos 4wd haluu niin esim. tämmöinen ratkaisu on suht hyvä:
etuperään lukko ja vahvikelevy, etuvetareihin sorvaa 3mm holkit sisäpäähän (tukee/vahvistaa rajust),laatikko onkin sitte ? millaisen haluaa fix it tai joku viron suorakytkentä...
Oisko tuo Quaifen ATB paras ?
Eikös tuo fixit kestä lähes mitä vaan ?
ex Jäsen #10

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ma Heinäkuu 2. 8:21:50 2007

Hmm.. pistihän miettimään.. eli eli, näin karkeasti muotoillen mitä maksaa takapotkun osat jos tuon muuttaa ja tuleeko ongelmia katsastuksessa?!
bpasi, mitä kustantaa tuo sun vaihtoehto?!?!?! Prkl ku on pitänyt alimitottaa toi 4wd voimansiirto.. ei ymmarra. Sitten vain mielipiteitä kun kerran kokemuksia on, eli fiksuin tapa hinta/laatusuhteessa toteuttaa 4wd tai 2wd variaatio. Sen tosiaan pitää kestää kuten edellä jo sanoin.
Miten kestää 350hv tuo nelikko?!?!

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Heinäkuu 2. 10:45:51 2007

Mul on nyt ajossa nelikko millä ajettu (en siis ite ajanu) vähän yli vuosi n. 400hv tehoilla. Nyt tehoja vähemmän. On tuo voimansiirto vielä ainakin sen verran kunnossa jotta eteenpäin pääsee ja taaksekin jos pistää pakin silmään. Saattaahan tuo poikia piakkoinkin, mutta kaipa se käytöstä riippuu pitkälti.
Sorry ei muita vinkkejä/ohjeita tälläkertaa :(
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Heinäkuu 2. 12:39:50 2007

tuo jaken ehdottama lukko esim. se on muistaakseni n800€ voin olla väärässä.. nuo sisivetoakselin vahvistuksia oon tehnyt tässä tutulla maksaa n.50€ sorvaus....mutta laatikko on se paha paikka jos pikkuisenki rivakammin vaihtaa.. fix it on hyvä vaihtoehto (uudempi versio) mutta jos 400hv on tähtäimessä ja ei hirvee repiminen niin tuo motorsportin laatikkokin käy sillä taitaa ajaa kosken mikakin rallisprinttiä?
sen saa multa 2500€... itse haen ehkä hiukan vahvempaa.....

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Heinäkuu 2. 15:27:46 2007

Itse ostin DOME big tooth lootan, sattui löytyyn sellainen, kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään kuin romuni seisoo tallissa. Ei sattuisi olemaan kuvia noista sorvatuista 3mm holkeista?

//Jani

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Heinäkuu 2. 16:34:54 2007

mitä dome maksoi ? olen nähnyt niitä tod. edullisesti? eräässä firmassa mutta ku ei oo oikeen saanu käsitystä sen kestosta...ja atm sportti ei oikeen edes halunnu myyä sitä?

kuvia en muista onko mutta tarkastan koneelta ku ehin..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Heinäkuu 3. 0:13:01 2007

Montune kirjoitti: Prkl ku on pitänyt alimitottaa toi 4wd voimansiirto.. ei ymmarra.
Ei nää oo ainoita missä voimansiirto ei hirveitä kestä , Evo 6:sta räjähti laatikko palasiksi lähdössä , auto oli uusi ...
ex Jäsen #10

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Heinäkuu 3. 0:13:23 2007

Vakioetuperällä 6,5" ajettu rallisprinttiä muutama vuosi n. 500hv tehoilla (ilman lukkoa) eikä ole räjähtänyt vielä kertaakaan. Teräksinen vahvikelevy ainoastaan kuoren ja kannen välissä. Välys ja laakerien kunto ratkaisevaa keston suhteen.
Vetarit kannattaa kyllä vahvistaa sisäpäästä teräksisillä tukirenkailla jotka ainakin mulla on vedetty hitsaamalla kiinni siihen "maljan" päälle. Autolla ajettu nyt yli 30 kisaa ja likemmäs 600km treeniä eikä yhtään vetaria ole hajonnut. Quaifen ATB- lukko etuperässä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ti Heinäkuu 3. 12:41:04 2007

Cosesc kirjoitti:Vakioetuperällä 6,5" ajettu rallisprinttiä muutama vuosi n. 500hv tehoilla (ilman lukkoa) eikä ole räjähtänyt vielä kertaakaan. Teräksinen vahvikelevy ainoastaan kuoren ja kannen välissä. Välys ja laakerien kunto ratkaisevaa keston suhteen.
Vetarit kannattaa kyllä vahvistaa sisäpäästä teräksisillä tukirenkailla jotka ainakin mulla on vedetty hitsaamalla kiinni siihen "maljan" päälle. Autolla ajettu nyt yli 30 kisaa ja likemmäs 600km treeniä eikä yhtään vetaria ole hajonnut. Quaifen ATB- lukko etuperässä.
Onko kuvia tuosta etuperän ja vetareiden vahvistuksesta?? Teetitkö jossain vai teitkö itse?? Jotain mittoja ja tietoja haluaisin noista hommista taikka paikan missä teettää suoraan hommat. Alkais olla kohtapuolin hieman kiire tuon kinnerin kanssa ratalle :roll: Ootko muuten cosesc tehny takaperälle jotain??

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ti Heinäkuu 3. 12:59:28 2007


Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Heinäkuu 3. 13:54:19 2007

Takaperä mulla on 7,5", scorpiosta ja 3.92 välityksellä sekä Gripperin lukolla. Etuperä dohc sierrasta. Vahvistuksista ei mulla ole kuvia mutta homma on helppo ymmärtää kun ottaa vetarin käteen ja tutkii hieman... 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ti Heinäkuu 3. 17:47:54 2007

Meizzzi kirjoitti:Vähäsen jeesaan... http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=121816
Kiitän!! Vkl pääsee taas hoitamaan hommia, ens vk pe tulee sit loput osat, kohta pääsee kokoomaa autoa :lol:
Saan cosescilta ton vahvikelevyn ja sitten vielä vahvistetaa ne vetarit. Onko takaperälle tehtävissä jotain?? Tai muuta mitä vielä vois pienellä budjetilla laittaa??

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 4. 1:04:23 2007

Montune kirjoitti:
Meizzzi kirjoitti:Vähäsen jeesaan... http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=121816
Kiitän!! Vkl pääsee taas hoitamaan hommia, ens vk pe tulee sit loput osat, kohta pääsee kokoomaa autoa :lol:
Saan cosescilta ton vahvikelevyn ja sitten vielä vahvistetaa ne vetarit. Onko takaperälle tehtävissä jotain?? Tai muuta mitä vielä vois pienellä budjetilla laittaa??
Lukko sieltä löytyy jo vakiona joten ei sille mitään tarvi tehdä mutta saa Quaifen ATB:n sinnekki 8). Tietysti rahalla 9" niin kestää mitä vaan :D
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Heinäkuu 4. 1:15:28 2007

Nyt en ymmärtänyt oikein, eli mitä tarkoitetaan vetoakselien vahvistuksella?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ke Heinäkuu 4. 11:38:41 2007

On tullut ajettua sitten liian varovaisesti kun etu-(saatikka taka-)perässä mitään isompaa ongelmaa ole ollut. Ja autossa on jo kilometrejäkin. Pyöränlaakerien vaihto kai kuuluu noilla kilsoilla (260tkm) asiaan, ovat siis vaihdettu. Oik. vetari oireilee nyt. Auto on ollut suuren osan elämästään lievästi tehostettu. Varmuuden vuoksi on hyvä tehdä tietysti kaikenlaista...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Heinäkuu 4. 12:23:41 2007

Stefa kirjoitti:Nyt en ymmärtänyt oikein, eli mitä tarkoitetaan vetoakselien vahvistuksella?
eli sen sisäpään nivelen ulkokuoren holkittamista...

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ke Heinäkuu 4. 13:06:27 2007

STEFA: Just se mikä sulla hajos...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Heinäkuu 4. 16:26:49 2007

Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Heinäkuu 4. 22:33:32 2007

Stefa kirjoitti:Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??
Mä en tiedä, mutta kun noi tekstit luin, niin luulisin, että sen tripodin päällä olevan "maljan" ympärille vedetään teräksinen holkki ja hitsataan se kiinni?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Heinäkuu 4. 22:59:21 2007

Jallu kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??
Mä en tiedä, mutta kun noi tekstit luin, niin luulisin, että sen tripodin päällä olevan "maljan" ympärille vedetään teräksinen holkki ja hitsataan se kiinni?
kyllä näin just voi olla että jos ei tiedä sen rakennetta niin näistä teksteistä voi olla pihalla :wink: olen itse vain holkittanu tiiviisti (prässänny) en ole hitsannu...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Heinäkuu 5. 9:58:39 2007

bpasi kirjoitti:
Jallu kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Ok, ja miten se sitten tapahtuu?
Voisi kai sen holkittaa kerta ei iso asia??
Mä en tiedä, mutta kun noi tekstit luin, niin luulisin, että sen tripodin päällä olevan "maljan" ympärille vedetään teräksinen holkki ja hitsataan se kiinni?
kyllä näin just voi olla että jos ei tiedä sen rakennetta niin näistä teksteistä voi olla pihalla :wink: olen itse vain holkittanu tiiviisti (prässänny) en ole hitsannu...
Kyllä siihen rakenteeseen joutui hieman tutustumaan :?

ps. noi vibratechnicin kumit tuo aika kivasti lisävärinöitä runkooooooooo oooooon.....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Heinäkuu 5. 11:46:03 2007

epäilen että jokanen jolla on hiukankin raskaampi kaasu jalka joutuu tutustumaan :roll: :wink: ...

joo viprat hiukan antaa värinöitä..

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Heinäkuu 5. 12:33:16 2007

Itelläkin olis tarvetta mainituille holkeille (hitsattava malli). Pystyykö joku toimittamaan niitä?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Heinäkuu 5. 13:37:43 2007

Pusa kirjoitti:Itelläkin olis tarvetta mainituille holkeille (hitsattava malli). Pystyykö joku toimittamaan niitä?
Muakin kiinnostaisi!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » To Heinäkuu 5. 16:11:38 2007

Mua kans.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Heinäkuu 6. 1:23:14 2007

Stefa kirjoitti: ps. noi vibratechnicin kumit tuo aika kivasti lisävärinöitä runkooooooooo oooooon.....
Onkohan mullakin vibrat ku tahtoo toi runko aina tärähdellä käynnistäessä ja tyhjäkäynnillä :roll:

Ne holkit kiinnostais muakin jos joku tosiaan toimittaisi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Pe Heinäkuu 6. 15:12:00 2007

Kannattaako poistaa se entinen peltisuoja kokonaan ja sit siihen päälle laittaa se vahvempi holkki? Tai ei kai sitä pysty muuten oikein tekemään. Kannattasko tehdä puristus sovite tuohon vai parilla heftillä vain kiinni?
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Heinäkuu 6. 22:57:53 2007

Mulle tehtiin sopivalla "krympillä" ja vielä varmistin pysyvyyden hitsaamalla parista kohtaa kiinni.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Heinäkuu 7. 13:47:39 2007

Itse laittaisin kyllä puristesovitteisena, tuo hitsailu kun tuuppaa aina hiukan väänteleen.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » La Heinäkuu 14. 19:12:32 2007

kun sen hitsaa niin hitsaa esim 4 kohtaa parin sentin pätkällä kiinni=> jää elämisen varaa kuten auton koreissa!! Mutta päivän kysymykseen.. purin vetarit äsken ja rakenne selvis aikas hyvin. Tilasin myös bsdgn mieheltä yhden uuden vetarin, sano että ovat samalaisia siis oikea ja vasen. Nyt kuitenkin tuli ilmi että toi uus vetari on 1,5cm pidempi kuin tuo vanha oikeanpuolimmainen jonka malja hajos viimekesänä.

ONKO NOISSA VETAREISSA EROJA VAI ONKO MULLA JOKU MUU VETARI NYT KYNSISSÄ?!?!?!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Heinäkuu 14. 19:20:43 2007

DOHC 4wd vetoakseli on juuri tuonverran pitempi.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Heinäkuu 15. 23:24:16 2007

4wd cossun vetarit on alunperin samanpituisia molemmat, näin ainakin vm. 1990 mallissa.

Toikin ihme legendaa että olis eri mittaset eri puolilla.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ma Heinäkuu 16. 0:14:05 2007

Joo, ajattelin kanssa että ton täytyy olla jostain muusta fjordista.. Onko mahdollista laittaa nuo päät tosta dohc vetarista ton vanhan keskiakseliin?!?! Onko niissä mitään eroja keston suhteen esimerkiksi vai hommaanko suosiolla cosan oman?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Heinäkuu 16. 9:15:55 2007

Mun visio on, että päät on ihan samoja. Kiinni vain ja kovaa ajoa!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Heinäkuu 16. 17:40:25 2007

Hyviä neuvoja täällä! Tuskin olis itse tajunnut noita holkkeja ensimmäiseksi ruveta sorvailemaan.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ma Heinäkuu 16. 23:11:07 2007

Stefa kirjoitti:Mun visio on, että päät on ihan samoja. Kiinni vain ja kovaa ajoa!
Kyllä ne valitettavan samanlta näyttää pieniä yks.koht. lukuunottamatta.. ei siin eroa ollu ku koitin käykö se sinne, ajattelin vain jos kestävyyden kannalta.. Sais nyt noi holkit sinne sorvarille ja lasermiehelle ton vahvikelevyn ni sais taas nukuttua paremmin :lol: tota pidempää akselia en kyllä uskalla laittaa, vain noi maljat vaihdan päihi..

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Heinäkuu 16. 23:20:41 2007

muistaakseni ne ois ne pitemmät paremmat niin tripoli pysyy sisempänä ja tällä lailla ois kestävämpi? cosesc voi varmaan tietää käykö ne käyttää näin

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Heinäkuu 16. 23:24:07 2007

mulla säädettävät alatukivarret ja dohc vetarit, voi säätää hiukan camberia lisää.. Normitukivarrella en o koittanu mutta veikkaus on että käy myös niin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Heinäkuu 17. 0:33:00 2007

Olisko jollain ystävällisesti laittaa kuvaa tollasesta vetarin sisäpään vahvistuksesta, niin pääsis suunnittelemaan omaa varten jotain..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ti Heinäkuu 17. 15:28:23 2007

Cosesc kirjoitti:mulla säädettävät alatukivarret ja dohc vetarit, voi säätää hiukan camberia lisää.. Normitukivarrella en o koittanu mutta veikkaus on että käy myös niin.
Itselläni tossa kuukaus takaperin hajos sisempi tripoidi niin tilasin käytetyn vetarin kun se tuli ni huomasin sen oleva Dohc sierran vetari ja kun mittalin niin vetari suorana cossun vetarilla liikevaraa n.2mm eli jos sinne lyö pitemmän se pohjaa ulosjoustossa :D

Vastaa Viestiin