Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Elikkä tuli tuossa vähänaikaa sitten otettua madallus alusta pois ja vaihdettua käytetty vakio alusta tilalle, niin sen jälkeen rupes ravistaa jarruttaessa kovasta vauhdista ja nyt on muutaman kerran ravistanu ihan vaan kovempaa vauhtia ajaessa sillee et yhtä äkkiä alkaa ravistaa ja loppuu itsestään, mikähän vois olla vikana? Voiko johtua siitä jos etuiskarit on sököt?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
no jos kaikki oli ok ennen vaihtoa niin eiköhän tuo syy sieltä iskari puolelta löydy, niin paskat iskarit, jousi jotenki huonosti tai asennettu jotenki vikaan.Akilles kirjoitti:ukormi kirjoitti:Ja mitenkäs pyöränkulmat?
Pyörän kulmia ei ole säädetty.
En oikein jaksa uskoo et levyt ois kierot ku melkein uudet ja ennen iskarien vaihtoo ei ollu mitään ongelmaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
käy hakee fordilta..maksaa ehkä 3e/kpl.Akilles kirjoitti:Pitää sit varmaan nuo etuiskarit vaihtaa.. Saako nuita etuiskarin alapään kiinnitys pultteja ihan pultti liikkeestä ku näyttäs olevan tiheemmät kierteet ku normaalisti?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Voi hyvä ihminen teitä!!!Akilles kirjoitti:Elikkä tuli tuossa vähänaikaa sitten otettua madallus alusta pois ja vaihdettua käytetty vakio alusta tilalle, niin sen jälkeen rupes ravistaa jarruttaessa kovasta vauhdista ja nyt on muutaman kerran ravistanu ihan vaan kovempaa vauhtia ajaessa sillee et yhtä äkkiä alkaa ravistaa ja loppuu itsestään, mikähän vois olla vikana? Voiko johtua siitä jos etuiskarit on sököt?

Tossahan se vika on heti alkuunsa kirjotettuna ja selkeällä suomella!!!
Madallus sarja vaihdettu vakio alustaan, eli pyöränkulmat on ihan 100% varmasti vituillaan, mutta toki jos on paljo rahaa niin voi parit turhat iskaritkin ostaa...

Eli meeppä säätään pyöränkulmat koska ne on ainakin varmasti pielessä ja eti sit vikoja muualta.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Laitatko vielä hieman käytännön faktaa teoriasi tueksi? Miksi hieman pielessä olevat aurauskulmat aiheuttaisivat ravistelua jarrutuksessa (ja vain jarrutuksessa)? Kyllä minä hakisin ensisijaisesti vikaa ihan muualta (jarrulevyt ja / tai pyöräntuenta). En myöskään usko iskarien olevan ongelma.tumppe kirjoitti:
Voi hyvä ihminen teitä!!!![]()
Tossahan se vika on heti alkuunsa kirjotettuna ja selkeällä suomella!!!
Madallus sarja vaihdettu vakio alustaan, eli pyöränkulmat on ihan 100% varmasti vituillaan, mutta toki jos on paljo rahaa niin voi parit turhat iskaritkin ostaa...![]()
Eli meeppä säätään pyöränkulmat koska ne on ainakin varmasti pielessä ja eti sit vikoja muualta.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Sierran keula on niin herkkä vekotin että noita ravisteluvikoja saakin sitten etsiä usein pitkään ja hartaasti. Jos on kulmat vitullaan niin aivan varmasti alkaa oirehtia täryyttelemällä ja ravistelemalla. Eihän Sierrassa tartte olla kuin toinen eturengas epätasapainossa niin tulee aivan ihmeellisiä oireita.Pusa kirjoitti:Laitatko vielä hieman käytännön faktaa teoriasi tueksi? Miksi hieman pielessä olevat aurauskulmat aiheuttaisivat ravistelua jarrutuksessa (ja vain jarrutuksessa)? Kyllä minä hakisin ensisijaisesti vikaa ihan muualta (jarrulevyt ja / tai pyöräntuenta). En myöskään usko iskarien olevan ongelma.tumppe kirjoitti:
Voi hyvä ihminen teitä!!!![]()
Tossahan se vika on heti alkuunsa kirjotettuna ja selkeällä suomella!!!
Madallus sarja vaihdettu vakio alustaan, eli pyöränkulmat on ihan 100% varmasti vituillaan, mutta toki jos on paljo rahaa niin voi parit turhat iskaritkin ostaa...![]()
Eli meeppä säätään pyöränkulmat koska ne on ainakin varmasti pielessä ja eti sit vikoja muualta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Herkkä on joo, se on tullut monta kertaa todettua. Silti en jaksa uskoa, että se voisi johtua aurauskulmista. Eihän ne kulmat ihan pielessä voi olla, mikäli auraus on aikoinaan tarkistettu madallussarjalla eikä raidetankoa ole aukaistu mistään sen jälkeen. Toki auraus on varmaankin hieman pielessä, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan se aiheuttaa ihan eri oireita (vetelyä, huonoa ohjauksen palautusta jne.). Jos tärinä johtuisi pelkästään tästä, niin luulisi, että jotain muutakin oiretta ilmenisi eikä pelkästään tärinää jarrutettaessa?ukormi kirjoitti:
Sierran keula on niin herkkä vekotin että noita ravisteluvikoja saakin sitten etsiä usein pitkään ja hartaasti. Jos on kulmat vitullaan niin aivan varmasti alkaa oirehtia täryyttelemällä ja ravistelemalla. Eihän Sierrassa tartte olla kuin toinen eturengas epätasapainossa niin tulee aivan ihmeellisiä oireita.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
2wd vai 4wd?
2wd cossussa aikanaan ravisti tosi paljon jarruttaessa, kun oli yksi etujarrusatulan mäntä jumissa.
4wd:ssä puolestaan italian poika oli jättänyt vetarirempan jälkeen irronneet laakerin neulat rasvan sekaan sisempään vetoniveleen
. Pari kertaa kesken ajon alkoi ravistamaan ihan pirusti varsinkin vedättäessä 80-100km/h vauhdissa.
2wd cossussa aikanaan ravisti tosi paljon jarruttaessa, kun oli yksi etujarrusatulan mäntä jumissa.
4wd:ssä puolestaan italian poika oli jättänyt vetarirempan jälkeen irronneet laakerin neulat rasvan sekaan sisempään vetoniveleen

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Joo ei varmaan johdukaan tuosta, mutta aurauksen säätö on ensimmäinen toimenpide etupään korkeuden muutoksen jälkeen. Eihän sillä edes voi ajaa jos ei sääjä kohalleen. Sehän muuttuu aivan törkeästi kun korkeutta muutetaan. Esimerkkinä kun poistin madallussarjan (4senttiä) niin auraus oli yli sentin pielessä!Pusa kirjoitti: Silti en jaksa uskoa, että se voisi johtua aurauskulmista. Eihän ne kulmat ihan pielessä voi olla, mikäli auraus on aikoinaan tarkistettu madallussarjalla eikä raidetankoa ole aukaistu mistään sen jälkeen. Toki auraus on varmaankin hieman pielessä, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan se aiheuttaa ihan eri oireita (vetelyä, huonoa ohjauksen palautusta jne.). Jos tärinä johtuisi pelkästään tästä, niin luulisi, että jotain muutakin oiretta ilmenisi eikä pelkästään tärinää jarrutettaessa?

-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Totta kai auraus on pielessä ja vaatii ehdottomasti säätöä - siitä ovat kaikki samaa mieltä. Kyse oli vain siitä, että aiheuttaako pielessä oleva aurauskulma täristelyä jarrutuksessa? Käsittääkseni Akilles ei raportoinut mistään muusta ongelmasta?Jekki kirjoitti:
Joo ei varmaan johdukaan tuosta, mutta aurauksen säätö on ensimmäinen toimenpide etupään korkeuden muutoksen jälkeen. Eihän sillä edes voi ajaa jos ei sääjä kohalleen. Sehän muuttuu aivan törkeästi kun korkeutta muutetaan. Esimerkkinä kun poistin madallussarjan (4senttiä) niin auraus oli yli sentin pielessä!Vaikka olis just ennen tarkistettu ja sit vaihdetaan alusta niin pielessä on! Ajatelkaas oikeen ja miettikää siellä sierran alla maatessa. Minä en oo mikään tietäjä näissä mutta tämän nyt jo sanoo maalaisjärkikin mulle (ei sitä paljon oo, mutta tähän riittävästi).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jep. Tätä kannattaa kokeilla, jos ei halua vielä rahaa laittaa menemään.. Ota ne levyt irti ja putsaa napa + levyn tausta ja voitele hieman vaseliinilla ettei ruostu kiinni. Kiritys muttereilla ristiin takaisin pikku hiljaa. Ei tarvitse olla kovin paljon paskaa navan ja levyn välissä, niin jo täristää.Hartza kirjoitti:Ota levyt pos, putsaa navan ja levyn vastinpinnat, laita renkaat takaisin ja kiristä ne tasaisesti momenttiin.
Tämä auttoi joskus Fiestan täristäviin jarruihin.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
- Paikkakunta: Suonenjoki
- Viesti:
Re: Cossu ravistaa iskarien vaihdon jälkeen
Moroo...Pusa kirjoitti:Totta kai auraus on pielessä ja vaatii ehdottomasti säätöä - siitä ovat kaikki samaa mieltä. Kyse oli vain siitä, että aiheuttaako pielessä oleva aurauskulma täristelyä jarrutuksessa? Käsittääkseni Akilles ei raportoinut mistään muusta ongelmasta?
Lusikka soppaan sanon minä:
Joka hemmetin Sierra joita mulla on ollut (2kpl) on täristänyt.
Joka hemmetin Scorpio joita mulla on ollut (3 kpl) on täristänyt.
Mulkosilmän täristykset loppui näin:
1) Uudet jarrulevyt
2) Uudet puslat eteen, oli ihan soljut
3) Uudet koiran/linnun tai minkä tahansa eläimen luut
4) Ohjauskulmien säätö (kahteen kertaan kun ekan jälkee ratti vinossa)
Kesti tosi pitkään näillä eväillä ennen kuin aloitti uudestaan ja nyt
vika on kuskin puoleisessa etupyörän laakerissa. Kuulostaa kuin junaa
ajaisi ja uusi odottaa peräkontissa alle pääsyään.
-93 Cossu Scorppari lopetti tärinän näin:
1) Uudet (käytetyt) jarrulevyt
2) Uudet (käytetyt) alatukivarret eteen (toinen puoli puslista finaalissa)
3) Ohjauskulmien säätö
Ja nyt se on aloittanut sen uudelleen (käytetyt orkkispuslat = finaalissa
jälleen)
Pelkät ruvella olevat kulmat tarttee mun mielestä jonkin kaverin
aiheuttaakseen kovemmat vibat, mutta jos renkaat harittaa pahasti,
onhan se selvää että kovempaa jarruttaessa kumi alkaa lipeämään
tien pinnasta ja kun pito vaihtelee, voi toinen puoli vetää välillä toiseen
suuntaan ja taas päinvastoin. Tämä on ihan oma teoria. Saan olla
väärässäkin ilman että saatte mulle huutaa, eukko huutaa jo ihan
tarpeeksi.
Älkää hukkuko!
F.O.R.D = Full Off Rusty Details 
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)