Cossun sisäänajo...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Cossun sisäänajo...

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 12. 22:39:53 2007

Dödiih, tänään koitti se päivä, että elämäni ensimmäisen coslortin ostin, sierra '88 2wd, ei aito...
Stg 1 lastu, muutoin täysin vakio. Ahdot tällä hetkellä n. 0,5bar.

Pitänee alkaa kyselemään tyhmiä heti alkuun :lol:

Koneeseen on edellisen omistajan toimesta tehty koneremontti. Hoonaus, uudet männänrenkaat, uudet laakerit ym...

Kysymys kuuluukin, miten paljon tuollaselle pitäs antaa "sisäänajoa" ?
Remontin tekijä oli ekan 50km jälkeen vaihtanut ekan kerran öljyt, ja vielä toisen kerran ennen 400km lukemaa.
400 tuolla oli ajettu kun sen tänään ostin, nyt mittarissa on reilu 700, ei malttanu lopettaa ajelua :lol:

Kenkää en ole tuolle uskaltanut antaa vielä oikeen ollenkaan, kuinkas monta tonnia pitäs malttaa pitää kaasujalka kurissa?

Edit: koitin haulla etsiä vanhoja juttuja, mutta haku tuntuu olevan jumissa? :?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Kesäkuu 12. 22:41:15 2007

Kenkää vaan, se on sisäänajettu jo.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 12. 22:51:29 2007

No oho :shock:

Kaveri teki Tojjotaan (kirosana) turbokoneen, niin tuossa naapurikunnan viripajalla oli suositeltu sisäänajoa 3000km jonka jälkeen uudet öljyt ja vielä muutama tonni ilman mitään tajuttomia vedätyksiä...
Tosin siihen nyt tuli männätkin uudet ym....

Mutta et kai sää ny tosissas meinaa että vajaa 1000km riittäs sisäänajoks?

Tosin, eihän ne männänrenkaat kauheen kauaa paikkojaan hae :roll:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 12. 22:58:44 2007

Juu se on jo sisäänajettu rauhalliseen ajoon, aivan sama enää miten ajelet.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 12. 23:06:26 2007

Hmm.... :lol:

Pitänee tossa joku tovi vielä hissutella, sitten uudet ölkit koneeseen ja nostamaan ahtoja lastun vaatimalle tasolle...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Kesäkuu 12. 23:09:32 2007

Mä en missään nimessä lähde kenellekään sanomaan, miten laite pitä sisäänajaa. Tapoja kun on yhtä monta kuin seppiäkin.

Itse varmaan tekisin kengissäsi niin, että viimeistään nyt nostaisin ahdot ja alkaisin antaa kenkää sekä moottorijarrutuksia koneelle. Tätä pari sataa kilsaa ja öljyt vaihtoon.

Mutta kuten sanottua, jokaisella on oma tapansa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Kesäkuu 12. 23:09:58 2007

Eihän sitä kukaan kiellä ajamasta rauhallisesti vaikka 30tkm jos siltä tuntuu. :wink:
Ajele sen minkä maltat, niin pysyy mieli rauhallisena. 8)
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Kesäkuu 12. 23:25:15 2007

Ajele rauhallisesti vaan aina, ei hajoa vehkeet eikä nouse viritys kuume. Siihen menee nimittäin enemmän rahaa kun mihinkään huumeriippuvuuteen :wink:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 12. 23:31:31 2007

Eiköhän meitsille riitä toi stg1 lastu ja 0.9baria millä pitäs ~250hp irrota...

Pitää opetella ajamaan tolla ekana, ~300hp jenkkipelejä on meitsin autoilun historiassa ollut, mutta tollasia mutkissa kulkevaa ei ole vielä ennen tätä ollut :lol:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 12. 23:32:48 2007

Niin joo, ja on miulla toi automaattivaihteinen dohcilainen tossa pihalla, jos haluan joskus rauhallisesti ajella :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 12. 23:49:02 2007

Kai vaihtoehtoja on enemmänkin kun on tai off? :shock:

Anna olla pienet ahdot vaan ja vetele "lyhyitä" vetoja näin alkuun, eli älä huudata motarilla huippuja, näin opit käyttään ko. laitetta ja tuskin hajoo... :wink:
Sit alkaakin meneen kalliiks kun viri kärpänen puree, Cossun tekniikkaan kun voi lähes loputtomasti syytää rahaa... 8) :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Kesäkuu 13. 0:40:24 2007

Työnteko haittaa harrastusta, ei meitsillä nyt ole ees aikaa alkaa tuota näpräilemään kovin paljoa...
Ajellaan nyt jonkin aikaa tuollasenaan, ja kesämmällä sitten ahtoja nostamaan, vaatii vähän totuttelua tuolla ajaminen, helvetin lyhyet vaihevälit ja pitkä kytkimen liike :lol:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Kesäkuu 13. 0:52:50 2007

cruiseri kirjoitti:Työnteko haittaa harrastusta, ei meitsillä nyt ole ees aikaa alkaa tuota näpräilemään kovin paljoa...
Ajellaan nyt jonkin aikaa tuollasenaan, ja kesämmällä sitten ahtoja nostamaan, vaatii vähän totuttelua tuolla ajaminen, helvetin lyhyet vaihevälit ja pitkä kytkimen liike :lol:
Kyl siihen tottuu, kun maltilla "harjottelee"... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Kesäkuu 13. 6:46:01 2007

cruiseri kirjoitti:Eiköhän meitsille riitä toi stg1 lastu ja 0.9baria millä pitäs ~250hp irrota...

Pitää opetella ajamaan tolla ekana, ~300hp jenkkipelejä on meitsin autoilun historiassa ollut, mutta tollasia mutkissa kulkevaa ei ole vielä ennen tätä ollut :lol:
:D :D :D :D :lol: :lol: :lol:

Eikä varmaan pitkäänkään mene, kun virekärpänen puraisee :wink:

Onnea vaan "uudelle" autolle!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Kesäkuu 13. 9:49:57 2007

cruiseri kirjoitti:Työnteko haittaa harrastusta, ei meitsillä nyt ole ees aikaa alkaa tuota näpräilemään kovin paljoa...
Ajellaan nyt jonkin aikaa tuollasenaan, ja kesämmällä sitten ahtoja nostamaan, vaatii vähän totuttelua tuolla ajaminen, helvetin lyhyet vaihevälit ja pitkä kytkimen liike :lol:
Tulosta tallin seinään tuolla aiemmin sanomasi että "kyllä toi stg1 lastu ja kilo riittää" :wink:
Jos sulla on aito auto aidoilla välityksillä niin ne on pirun hyvät kadulle jos motti vetää.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Kesäkuu 13. 11:04:39 2007

"meitsille" riitti 250hp joskus, nyt täytyy vaan päästä kovempaa.

oma auto kävi penkityksessä 1000km ajon jälkeen kun männät oli vaihdettu, ei ongelmia.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Kesäkuu 13. 13:38:33 2007

Älkääs ny prkl pelotelko, näillä palkoilla toi 250hp on pakko riittää ainakin ens kesään asti :lol:

Eihän toi mikään hirvee ohjus ole ainakaan tolla 0.5barilla, mutta dohcilaisen jälkeen ihan napakka :P


Mitäs öljyä raati suosittelis koneeseen?
Nyt on ollu sisällä Liqui Moly Race tech 10w60...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Kesäkuu 13. 16:44:46 2007

cruiseri kirjoitti:Älkääs ny prkl pelotelko, näillä palkoilla toi 250hp on pakko riittää ainakin ens kesään asti :lol:

Eihän toi mikään hirvee ohjus ole ainakaan tolla 0.5barilla, mutta dohcilaisen jälkeen ihan napakka :P


Mitäs öljyä raati suosittelis koneeseen?
Nyt on ollu sisällä Liqui Moly Race tech 10w60...
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 08&start=0
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ke Kesäkuu 13. 19:29:40 2007

Ite ajattelin "sisäänajaa" cossuni sillain miten sillä jokapäiväisesti tulen ajeleen, eli välillä rajuja kiihdytyksiä ja välillä köröttelyä jne,
ja ahdot pidän jossain 0.6b ensimmäiseen öljynvaihtoon asti sitten 1.1b.
Kestää minkä kestää.

Öljyt vaihdan ekan kerran 200-500km jälkeen ja toisen kerran 500km jälkeen.

..kun nyt ensin saa sen kasaan joskus :cry:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ke Kesäkuu 13. 21:42:54 2007

Itse olen ainakin totuttanut laitteet siihen mitä ne tulevatkin saamaan eli lämää. Tosin tietenkin järjellä ettei mitään rajotin rallia mutta ei juuri muuten ole hissuteltu.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Kesäkuu 13. 22:35:57 2007

gjonne kirjoitti:Ite ajattelin "sisäänajaa" cossuni sillain miten sillä jokapäiväisesti tulen ajeleen, eli välillä rajuja kiihdytyksiä ja välillä köröttelyä jne,
ja ahdot pidän jossain 0.6b ensimmäiseen öljynvaihtoon asti sitten 1.1b.
Kestää minkä kestää.

Öljyt vaihdan ekan kerran 200-500km jälkeen ja toisen kerran 500km jälkeen.

..kun nyt ensin saa sen kasaan joskus :cry:
Tässä tuli asiaa.

Vedätys isolla vaihteella on murhaa, jopa haitallisempaa kuin kierrättäminen. Ja paineet kohtuudessa muutaman tuhatta km.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Kesäkuu 15. 0:06:05 2007

Bliz kirjoitti:Itse olen ainakin totuttanut laitteet siihen mitä ne tulevatkin saamaan eli lämää. Tosin tietenkin järjellä ettei mitään rajotin rallia mutta ei juuri muuten ole hissuteltu.
Sama.

Ja heti penkkiin et saa seokset yms. kuntoon, aika murhaa männänrenkaille/sylintereille liika bensa pytyissä..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Pe Kesäkuu 15. 17:33:03 2007

Monoa vaan!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Kesäkuu 15. 22:04:01 2007

Opettele tuntemaan cossien tarpeet ,ei liian lujaa puskentaa ,ellei ole vielä haluja.
Kun koneen äänet on pehmeät ja lämmöt sopivat ,voi ajatella hiukan kovempaa poljentaa.
Tottakai silloinkin on syytä noudattaa sopivia rajoja ja kuunnella moottorin ääntä.
Jos kone kiljuu kovasti ,on syytä vähentää kierroksia ja antaa sylinterien ja männänkin ehkä hieman levätä. Voitelu on myös syytä olla kunnossa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 16. 1:43:31 2007

KtK kirjoitti:Opettele tuntemaan cossien tarpeet ,ei liian lujaa puskentaa ,ellei ole vielä haluja.
Kun koneen äänet on pehmeät ja lämmöt sopivat ,voi ajatella hiukan kovempaa poljentaa.
Tottakai silloinkin on syytä noudattaa sopivia rajoja ja kuunnella moottorin ääntä.
Jos kone kiljuu kovasti ,on syytä vähentää kierroksia ja antaa sylinterien ja männänkin ehkä hieman levätä. Voitelu on myös syytä olla kunnossa.
Tohon sun tekstiin kun vaihtaa nämä, niin tulee hyvä/parempi :lol: :
-cossien->naisen
-koneen->naisen
-lämmöt->halut
-moottorin->naisen
-kone->nainen
-sylinterien->pillun
-männänkin->kullinkin
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » La Kesäkuu 16. 22:27:37 2007

Tumppe vissiin alottanu viikonlopun vieton hyvissä ajoin? :lol:

Pikkuhiljaa tuohon alkaa tottua, kilometrejä tullut parissa päivässä kyllä siihen malliin että en tiiä pitäskö :cry: vai :lol: , rahapussia se ainakin keventää mukavasti :?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 16. 23:03:55 2007

cruiseri kirjoitti:Tumppe vissiin alottanu viikonlopun vieton hyvissä ajoin? :lol:

Pikkuhiljaa tuohon alkaa tottua, kilometrejä tullut parissa päivässä kyllä siihen malliin että en tiiä pitäskö :cry: vai :lol: , rahapussia se ainakin keventää mukavasti :?
Mäkö? Mitään en oo ottanu, juon vaan maitoa ja mehua... :roll: :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Cossun sisäänajo...

Viesti Kirjoittaja Pappa » To Kesäkuu 21. 10:39:12 2007

cruiseri kirjoitti: Koneeseen on edellisen omistajan toimesta tehty koneremontti. Hoonaus, uudet männänrenkaat, uudet laakerit ym...

Kysymys kuuluukin, miten paljon tuollaselle pitäs antaa "sisäänajoa" ?
:?
Moroo. Vanha pierukin rääkäisee omat kalkkiutuneet kommenttinsa tähän.

Ensinnäkin, kun minä olin nuori :D (siitä on muuten aikaa), koneremppa
tarkoitti sitä että otettiin kone, purettiin se tuhannen *PIIP* päreiksi,
mitattiin sylinterit sekä männät kovasti tarkkaan ja jos ne oli toleranssin
yli hurahtaneet kone porattiin, männät uusittiin ja sama pätee myös
laakereihin, laakeripesiin ja kauloihin, kiertokankien laakerointiin yms.
jne.

Porauksen jälkeen pytyt mitattiin uudestaan ja hoonattiin varmuudella
mahdollisimman sylinterimäisiksi. Sitten pata pantiin nippuun, nostettiin
keulille ja ensimmäinen 1500 km ajeltiin reippaillla ja raikkailla
kierroksilla. Vedättäminen isolla vaihteella on ehdottomasti njet, njet!
Samoin kierrosten tappiin vetäminen. Tiheä öljynvaihto alussa on hienoa,
mutta periaatteessa turhaa. Jos sitä tekee niin suodattimen vaihto
tietty samalla. Pointtini on siinä että jos jostain syystä poraus/hoonaus
operaation jäljiltä on jäänyt pienen pieniä metallihippuja pyörimään öljyn
joukossa, ne saadaan siistittyä pois suodattimen vaihdolla.

Jos koneessa on vanhat männät ja se on vain hoonattu + rengastettu
ja laakeritkin on vain tällätty uudet paikoilleen sen kummemmin
mittailematta että oisko pitänyt hioa ylikokoon, on kone käytännöllisesti
katsottuna sisäänajettu. Toki männänrenkaat ja laakeri tarttee aikaa
asettuakseen, mutta eipä mitään älyttömän pitkiä aikoja.

Pappa suosittaa:
1500km kierrokset 80% maksimista, ei vedätystä ja sitten uudet öljyt
+ suodatin, kiitos ja hyvää matkaa! Ja pidä ne paineet kurissa, mihin
sulla on kiire? 0 - 120km/h taittuu ripeästi ja kovempaa ei saa Suomessa
ajaa. No okei, joskus ohittaessa lipsahtaa, mutta ei muuten. No okei,
joskus pitkällä matkalla tulee ajettua kovempaa kun ei ole liikennettä.

:lol:
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Kesäkuu 21. 13:43:42 2007

Nuo cossun kattilat on yleensä sen verran reilussa mitassa (sylinterin välykset), että ei kuulemma kauheasti tarvi hangata. Mulle sanottiin samat, kuin edellä, mutta sillä erotuksella, että alkuun mineraaliölpät ja niillä n.500km ja sitten synteettiset. Se on siinä.

Mullakin oma kone on hoonattu 0.1mm välykselle ja koneistaja sanoi tuon mineraaliöljyn hiovan tuon kattilan nopeasti tiiviiksi. Nyky synteettiset alkaa kuulemma olla nin liukkaita, ettei varovaisella köröttelyllä tapahdu tiivistävää kulumista männänrenkaiden ja sylinteriseinien välillä. Noilla ohjeilla oman tein eikä tuossa mitään valittamista.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Kesäkuu 21. 17:26:39 2007

Tänään alko mun "sisäänajot".
Katotaan mistä repee ekaks :lol:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Kesäkuu 21. 19:38:20 2007

Jonkin verran toista tuhatta ajettu sisään nyt, kyllähän toi noilla 0.5 paineillakin kulkee, mutta kun lastu on, niin pitäähän siitä ottaa hyöty irti... :P
Kenkää on tullut annettua jonkun verran, ei kylläkään mitään rajotin-rallia, mutta kuitenkin...
Hirveesti ei uskalla kenkiä, kun ei oo seosmittarikaan vielä kasassa... :?

Pitänee tässä kesällä jossain vaiheessa asennella dymppi tuonne, ja vaihtaa malpassin bensapaineensäädin, ja sitten koittaa saada auto tonne am worksille penkkiin säädettäväks...

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ma Kesäkuu 25. 20:41:22 2007

cruiseri kirjoitti:kyllähän toi noilla 0.5 paineillakin kulkee.
Ei kyllä kulje :lol:

Oon ajanu nyt 400km 0.5 ahdoilla juurikin tuolla mainitsemallani tavalla ja kaikki on viel kestäny.

Tänään vaihdoin kunnon öljyt ja nostin paineet 1.1bar.
Nyt sit säädätettäväks et saadaan noi liekit kuriin :lol:
Sit se sisäänajo vasta alkaakin :wink:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Kesäkuu 25. 22:09:25 2007

gjonne kirjoitti:
cruiseri kirjoitti:kyllähän toi noilla 0.5 paineillakin kulkee.
Ei kyllä kulje :lol:
Hmm.... Alan olla samaa mieltä :lol:
Huomenna jos muistais soitella AMW:lle ja kysellä penkkiaikaa....
Seosmittarin mukaan kaikki on tällä hetkellä kohillaan, huh :)

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Kesäkuu 26. 12:28:26 2007

Voe mahoton teijän poikain kanssa!

Kumminä olin nuori ajettiin "kilpaa" -69 1.3 Escortilla ja jos kaverilla
sattu olemaan isommat suuttimet kaasarissa tai vaikka vaan puhtaampi
auto, niin se saattoi kulkea jopa 145km/h!

:D

:wink:
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 26. 13:30:02 2007

Pappa kirjoitti:Voe mahoton teijän poikain kanssa!

Kumminä olin nuori ajettiin "kilpaa" -69 1.3 Escortilla ja jos kaverilla
sattu olemaan isommat suuttimet kaasarissa tai vaikka vaan puhtaampi
auto, niin se saattoi kulkea jopa 145km/h!

:D

:wink:
Nykyään kun en klopeille riitä edes 2.0 mk1/2 Escorttikaan, se oli aikanaan kova peli ja mun mielestä on kyl vieläki... :wink:
Näin ne ajat muuttuu...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Kesäkuu 26. 13:59:18 2007

tumppe kirjoitti: Nykyään kun en klopeille riitä edes 2.0 mk1/2 Escorttikaan, se oli aikanaan kova peli ja mun mielestä on kyl vieläki... :wink:
Näin ne ajat muuttuu...
No niin! Meillä oli -82 koulussa yhdellä kaverilla Esco 1.6 Sport. Sen
isällä oli jokin puulaaki ja se oli vähän niiko paremmasta perheestä.
-79 mallinen uhmakas vehje se oli. :D

Ittellä oli toi ruosteenruskea Egklannissa laadukkaasti käsityönä
tehty Esco vm. -69. Oikein rumpujarruilla... Ne melkein toimikin
kun oikein lähelle sääti, mutta opetti tehokkaasti ennemmin väistämään
kuin jarrut pohjassa päin ajamaan.

Mää muistan kerrankin kun poikien kanssa....

Jaa mutta nyt tulee hoitajat vaihtamaan vaippaa, pitää mennä.

:wink:

:D
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Kesäkuu 26. 14:09:43 2007

Pappa kirjoitti:Mää muistan kerrankin kun poikien kanssa....

Jaa mutta nyt tulee hoitajat vaihtamaan vaippaa, pitää mennä.

:wink:

:D
Repesin!!! :lol: :lol: :lol:

Joo, no itellä ei vielä niin tota ikää oo, mut on mulla -69 Escortti... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Kesäkuu 26. 14:28:25 2007

tumppe kirjoitti: Repesin!!! :lol: :lol: :lol:

Joo, no itellä ei vielä niin tota ikää oo, mut on mulla -69 Escortti... :wink:
Jaa että repesit? No on se per.... laita roudariteippiä ja eiku
paanalle.

-69 Esco on kova juttu. Omani ajoin puuhun intin iltalomilla. Kaveri tosin
vähän auttoi pari viikkoa aikaisemmin autoa lainatessaan ajamalla
sen kanttariin, niin että alatukivarsi vääntyi toiselta puolelta.

Tein siihen muuten KONEREMONTIN, kuten se pitääkin tehdä.
Wanha kunnon kenttiläinen konehan siinä tikkasi keulillä. Rahat
tosin loppu amislaiselta hieman kesken rojektin ja käytin vanhaa
öljypumppua. Se tuli kalliiksi kun voitelu oli heikkoa. Kaksi mäntää
piti sittemmin uusia. Ja kun vesipumppukin oli vanha... Mutta
taidan muistaa vieläkin Kenttiläisen kasaamisen ulkoa, tosin siitä
ei paljoa hyötyä enää tänä päivänä ole.

Nyt on vakio Scorppari Cossu alla, puunattu ja laitettu hyvään kuntoon.
On paras auto mitä mulla on ollut (mukaanlukien -99 Audi A6 2.5 Tdi,
-05 VW Touran 1.9 Tdi DSG) - mä vaan tykkään siitä. Sopivasti voimaa
ja erinomaisesti mukavuutta.

Silti Capri MK1 on varmaan niitä parhaiten mieleenjääneitä autojani.

Ei piru, nyt pitää tehdä pari perhoa ja mennä tohon Merikarvian joelle
kalaan.

Pitäkää ne ylipaineisetut koppinne kuitenkin tiellä :wink:
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 26. 16:53:50 2007

Voi herrajestas... 1.3 CVH:lla meikäläisen autoilu-urakin alkoi, tosin etuvetoisella ekkerillä, kun noihin väli/vanhakoppiin ei sillon rahat riittäny...
Sit tuli peltoautoks Sierra 1.6 OHC:lla. Ja jumankauta! Uskokaa tai älkää, sillä sierralla pääsi jopa luisua, jos toi heinäpelto missä ajeltiin, oli vähän märkä sateen jälkeen :shock:
Luisua kun pääsin ajamaan, niin paluuta etuvetoisiin ei ole ollut... Nelikkoakin olen kokeillut, mutta ei oo mun laji... Toi cossu kyllä tuntuu hyvältä ajella :P

Mutta pitäähän sitä voimaa sen verran olla, ettei jokainen tuning-pemari jätätä valoissa.. ? :roll: :lol:


EDIT: hmm... miten nää jutut liittyy cossun sisäänajoon, noh, hälläväli :lol:

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Kesäkuu 26. 18:15:34 2007

cruiseri kirjoitti: EDIT: hmm... miten nää jutut liittyy cossun sisäänajoon, noh, hälläväli :lol:
Hmm.. venaas kun mietitään....

Ei mitenkään :shock: pitänee lopettaa :)
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Kesäkuu 26. 18:27:20 2007

No jaa, mitäs sitä lopettamaan kun tällä foorumilla ei oo miesmuistiin ollu näin eläväistä keskustelua :lol:

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Kesäkuu 26. 19:27:27 2007

cruiseri kirjoitti:No jaa, mitäs sitä lopettamaan kun tällä foorumilla ei oo miesmuistiin ollu näin eläväistä keskustelua :lol:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 702#404702

Tosta on hyvä jatkaa :D
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

Vastaa Viestiin