Cossun perärempaa(osa kysely)11,6

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Cossun perärempaa(osa kysely)11,6

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 4. 18:33:08 2007

Pitääkö ottaa mitä huomioon kun vaihtaa rattaat perään(isot ja pienet)...
Viimeksi muokannut THR, Ma Kesäkuu 11. 12:23:02 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Kesäkuu 4. 20:59:45 2007

jos vaihdat käytetyt niin katso että menee oikeinpäin siten että pyörimis suunta ei muutu.
sillä saat kestävämmän perän.
metalli on jonkun verran rasittunut ja jos käännät rasite suuntaan niin tapahtuu kun Uri Kellerin lusikalle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 4. 21:02:42 2007

miten piti purkaase vetarin laippa sydeemi pois?Sokka eka tasauspyörästöstä ja sit ulkopuolelta se lukite pois ja oliko siinä sit kierre vetarin laipan takana?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 11. 12:22:36 2007

Onko jollain ylhäällä perän laakereitten numeroita et tietäs ostaa ilman purkua ja stefat myös vai saako nuita muualta kuin fordilta jos sieltäkään 8)

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ma Kesäkuu 11. 15:14:23 2007

Laakereita ei taida edes kaikkia saada Fordilta ja ei missään tapauksessa kannata niillä hinnoilla edes sieltä ostaa, mm. poskilaakeri taisi olla rapiat satasen kun kävin kysymässä, laakeriliikkeestä 35e...Tiivisteet ja stefat sen sijaan ei kamalan hintaiset ole Fordillakaan, yhteensä ~35e muistaakseni (ei viskon tiivisteitä).

Top-Osasta hain Timkenin laakerit, seuraavan numeroisia:

- LM501349-314 (poskilaakerit, tarve 2kpl)
- TIM HM88542 (1kpl)
- TIM HM88510 (1kpl)
- TIM HM89449 (1kpl)
- TIM HM89410 (1kpl)

Neljä jälkimmäistä ovat pinioniakselin laakerit (2kpl), sisäkehän ja ulkokehän numerot erikseen. Hintaa koko laakerikasalle tuli ~170e.
#1193

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Kesäkuu 14. 22:30:14 2007

Onko jollain räjäytys kuvaa perästä ja pystyykö vaihtaa kardaanin laipan alle stefan ilman et joutuu säätään perää uudestaan

Sekä konsteja putkisokan irrotukseen jolla lukittu pikkupyörien akseli

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Kesäkuu 14. 22:36:13 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Onko jollain räjäytys kuvaa perästä ja pystyykö vaihtaa kardaanin laipan alle stefan ilman et joutuu säätään perää uudestaan

Sekä konsteja putkisokan irrotukseen jolla lukittu pikkupyörien akseli
pystyy vaihtaa stefan ...stefan takana on iso mutteri jolla kiristetään "porkkana" huom vääränkätinen.....

eikö putkisokka tuu lyömällä vaan... :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Kesäkuu 14. 22:49:41 2007

bpasi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Onko jollain räjäytys kuvaa perästä ja pystyykö vaihtaa kardaanin laipan alle stefan ilman et joutuu säätään perää uudestaan

Sekä konsteja putkisokan irrotukseen jolla lukittu pikkupyörien akseli
pystyy vaihtaa stefan ...stefan takana on iso mutteri jolla kiristetään "porkkana" huom vääränkätinen.....

eikö putkisokka tuu lyömällä vaan... :roll:
sokan edessä on seinä :D

Onko stefa haettava fordilta vai löytyykö mittojen mukaan ja niitäkin kaivataan jos jollain on, Mikko R???

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Kesäkuu 15. 7:07:23 2007

vielä et mihin momenttiin välitys pitäs vetää?

Stefa löyty fordilta 8)

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Pe Kesäkuu 15. 15:02:41 2007

Se putkisokka lähtee kätevästi...poraamalla. Todella näppärästi siis. Hienosti suunniteltu paketti.

Tässä vähän jelppiä noihin momentteihin.
#1193

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haave » Ma Kesäkuu 18. 21:38:06 2007

eikös se sokka ole niin lyhyt että kun sen lyö syvemmälle sinne tapin sisään niin sitten sen tapin saa ulos. minulla ainakin se purkaantu noin.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 18. 21:42:38 2007

haave kirjoitti:eikös se sokka ole niin lyhyt että kun sen lyö syvemmälle sinne tapin sisään niin sitten sen tapin saa ulos. minulla ainakin se purkaantu noin.
ahaa...pitääpä varsin kokeilla nuin

Vastaa Viestiin