Kossun laatikko onkhelma...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

miks
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Joulukuu 8. 23:06:03 2006
Paikkakunta: e-pohojanmaa

Kossun laatikko onkhelma...

Viesti Kirjoittaja miks » Ke Toukokuu 30. 23:31:59 2007

Normi ajossa teki yhtäkkiä että nelonen ei mee päälle. Siis normi kepityksessä 3:lta 4:selle ei millää. 5:sen kautta 4:nen menee aiva normaalisti. Loota ei pidä mitää ylimääräästä ääntä eikä muut vaihteet krenaa millää lailla. :?:
Cosworth 2wd -89 tällaasta moon aina halunn
Ranger riisseli pikuppi
V 70 d5

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Toukokuu 31. 0:03:44 2007

tod. synkro rikki....

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Toukokuu 31. 21:54:59 2007

Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
Toyota Supra TT

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Toukokuu 31. 22:43:31 2007

Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Toukokuu 31. 23:18:53 2007

Heitä searchia ,löytyy juttua hommasta.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Toukokuu 31. 23:37:06 2007

Tässä nyt varmaa t5:sta puhutaan, ni pikku kyssäri kans asiaan liittyen. Mulla on vastikään synkka/laakeri rempan läpikäynyt t5 sierrassa ja tämmönen ongelma on vaivannut ihan siitä asti kun sen kiinni laitoin. Elikkä 3 ja 4 vaihdetta ei pysty pudottaan alaspäin. 5->4 ja 4->3 ei mee millään silmään, paitti jos käyttää keppiä hiukan kakkosen puolella vaihdon välissä niin menee ihan nätisti. Ei siis tarvii ees pistää kakkosta silmään vaan ihan käyttää keppiä siellä päin ni sitte toimii ok. Tossa kepissähän ei oo mitään säätöä tms. että sellaisestakaan ei oo kiinni... Mistä vois johtuu moinen?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Toukokuu 31. 23:59:48 2007

Eikös synkrovika oirehdi myös tollain :roll: :?: Onhan varmasti oikein kasattu?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Kesäkuu 1. 10:56:27 2007

Timo kirjoitti:
Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..
Veit sanat suusta. Ihmetyttää mistä saa näitä siitä vaan helppo homma käsityksiä.
Noita vääntää ihan ammattilaisetkin helposti kellon ympäri.
Laatikko irti, pese putsaa, pura, tutki onko muuta laittoa xxxxxx ajetussa vanhassa laatikossa (yksi paha homma) kun kerran auki ettei sitten ens viikolla jotain muuta..... hanki ja juokse osat mitä löytyy mitä mistäkin, ala kasailee, hirvee pesu savotta, entäs laakerit (epätietoisuutta kun laakeri rasahtaa/nyppää kun siellä on paskaa välissä) järkevää olis tehdä täydellinen huolto remppa kun kerran savottaan ryhtyy.
Jos taas meni jonkun unelmat särki niin olen pahoillani. Tää on vaan realismia. Kaikki ketä tehny tietää mitä tarkoitan. Nettisuharit ei tiedä.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 12:36:13 2007

_pexi kirjoitti:Tässä nyt varmaa t5:sta puhutaan, ni pikku kyssäri kans asiaan liittyen. Mulla on vastikään synkka/laakeri rempan läpikäynyt t5 sierrassa ja tämmönen ongelma on vaivannut ihan siitä asti kun sen kiinni laitoin. Elikkä 3 ja 4 vaihdetta ei pysty pudottaan alaspäin. 5->4 ja 4->3 ei mee millään silmään, paitti jos käyttää keppiä hiukan kakkosen puolella vaihdon välissä niin menee ihan nätisti. Ei siis tarvii ees pistää kakkosta silmään vaan ihan käyttää keppiä siellä päin ni sitte toimii ok. Tossa kepissähän ei oo mitään säätöä tms. että sellaisestakaan ei oo kiinni... Mistä vois johtuu moinen?
Ootkos tarkistanu/säätäny että kytkin irrottaa varmasti kunnolla ja sama tarkistus muillekkin tähän ongelmaan liittyen?
Ite oon vaan huomannu, että jotkut vaihteet menee kyllä nätisti (myös type 9) vaikka kytkin ei kunnolla irrottaiskaan, mutta jotkut pykälät ei tahdo mennä ja nämä lootathan ei oo suorakytkentä vaikka synkrot pelaakin... :wink:
Ois aika ikävää purkaa (varsinkin just rempattu) laatikko, jos vikaa ei ookkaan... :?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Kesäkuu 1. 15:10:39 2007

SHR kirjoitti:
Timo kirjoitti:
Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..
Veit sanat suusta. Ihmetyttää mistä saa näitä siitä vaan helppo homma käsityksiä.
Noita vääntää ihan ammattilaisetkin helposti kellon ympäri.
Laatikko irti, pese putsaa, pura, tutki onko muuta laittoa xxxxxx ajetussa vanhassa laatikossa (yksi paha homma) kun kerran auki ettei sitten ens viikolla jotain muuta..... hanki ja juokse osat mitä löytyy mitä mistäkin, ala kasailee, hirvee pesu savotta, entäs laakerit (epätietoisuutta kun laakeri rasahtaa/nyppää kun siellä on paskaa välissä) järkevää olis tehdä täydellinen huolto remppa kun kerran savottaan ryhtyy.
Jos taas meni jonkun unelmat särki niin olen pahoillani. Tää on vaan realismia. Kaikki ketä tehny tietää mitä tarkoitan. Nettisuharit ei tiedä.
Nyt olikin puhe pelkästään 4 synkan vaihtamisesta. Mulle vaihettiin Henan kanssa 4.synkka kun oli samaa ongelmaa, että nelonen meni tod. huonosti silmään, aina jotain välikaasua tai kikkailua toisten vaihteitten kautta.
Itsekkään en olisi siihen hommaan ryhtynyt, mutta kun näytti niin helpolta hommalta. Kaverin T5 laatikko vietiin remppaan asiantuntevalle henkilölle ja mainitsin ohimennen omasta laatikko viasta. Amaattimies sitten näytti siinä tallissa että miten sen 4.synkan pystyy vaihtamaan. Samalla ostin häneltä yhen 4.synkan ja vaihettiin seuraavana päivänä omaan laatikkoon uus, kun oli vielä tapahtumaketju tuoreessa muistissa.
Mutta sit tosiaan ku aletaan laattikkoa purkamaan palasiksi ja pitäis vielä saada kasaankin, niin ehdottomasti sellaselle henkilölle joka oikeesti osaa/hanskaa sen homman, niinkun SHR mainitsi.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Kesäkuu 1. 15:15:48 2007

Laitetaan tähän perään vielä, että sen pystyy vaihtamaan kun ottaa kytkinkopan irti ja purkaa siitä päästä auki sen laatikon. En tosiaankaan enää muista tarkempaa, mutta simppelihomma. Joku joka muistais tarkalleen kyseisen operaation, niin voisi pistää tähän perään kunnon ohjeet.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Kesäkuu 1. 18:40:40 2007

pablo kirjoitti:Eikös synkrovika oirehdi myös tollain :roll: :?: Onhan varmasti oikein kasattu?
Niin, itelläkin käynyt mielessä. Ite en oo remppaa tehny vaan laatikon myyjän mukaan eräs klubilainen, jolla pitäisi t5:sen remppaamisesta olla usean laatikon kokemus.... Nooo, sama se jollei itestään rupee toimiin ni sitte vaan totutellaan heittään sitä keppiä siellä kakkosen puolella.. Kun tottuu ni eipä juuri ees häiritte. Ihmetetyttää vaan kun muuten pelaa kuin unelma, ei rasahtele vaihdoissa tai muutakaan... :roll:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vastaa Viestiin