
Kossun laatikko onkhelma...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Joulukuu 8. 23:06:03 2006
- Paikkakunta: e-pohojanmaa
Kossun laatikko onkhelma...
Normi ajossa teki yhtäkkiä että nelonen ei mee päälle. Siis normi kepityksessä 3:lta 4:selle ei millää. 5:sen kautta 4:nen menee aiva normaalisti. Loota ei pidä mitää ylimääräästä ääntä eikä muut vaihteet krenaa millää lailla. 

Cosworth 2wd -89 tällaasta moon aina halunn
Ranger riisseli pikuppi
V 70 d5
Ranger riisseli pikuppi
V 70 d5
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Tässä nyt varmaa t5:sta puhutaan, ni pikku kyssäri kans asiaan liittyen. Mulla on vastikään synkka/laakeri rempan läpikäynyt t5 sierrassa ja tämmönen ongelma on vaivannut ihan siitä asti kun sen kiinni laitoin. Elikkä 3 ja 4 vaihdetta ei pysty pudottaan alaspäin. 5->4 ja 4->3 ei mee millään silmään, paitti jos käyttää keppiä hiukan kakkosen puolella vaihdon välissä niin menee ihan nätisti. Ei siis tarvii ees pistää kakkosta silmään vaan ihan käyttää keppiä siellä päin ni sitte toimii ok. Tossa kepissähän ei oo mitään säätöä tms. että sellaisestakaan ei oo kiinni... Mistä vois johtuu moinen?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Veit sanat suusta. Ihmetyttää mistä saa näitä siitä vaan helppo homma käsityksiä.Timo kirjoitti:ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
Noita vääntää ihan ammattilaisetkin helposti kellon ympäri.
Laatikko irti, pese putsaa, pura, tutki onko muuta laittoa xxxxxx ajetussa vanhassa laatikossa (yksi paha homma) kun kerran auki ettei sitten ens viikolla jotain muuta..... hanki ja juokse osat mitä löytyy mitä mistäkin, ala kasailee, hirvee pesu savotta, entäs laakerit (epätietoisuutta kun laakeri rasahtaa/nyppää kun siellä on paskaa välissä) järkevää olis tehdä täydellinen huolto remppa kun kerran savottaan ryhtyy.
Jos taas meni jonkun unelmat särki niin olen pahoillani. Tää on vaan realismia. Kaikki ketä tehny tietää mitä tarkoitan. Nettisuharit ei tiedä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ootkos tarkistanu/säätäny että kytkin irrottaa varmasti kunnolla ja sama tarkistus muillekkin tähän ongelmaan liittyen?_pexi kirjoitti:Tässä nyt varmaa t5:sta puhutaan, ni pikku kyssäri kans asiaan liittyen. Mulla on vastikään synkka/laakeri rempan läpikäynyt t5 sierrassa ja tämmönen ongelma on vaivannut ihan siitä asti kun sen kiinni laitoin. Elikkä 3 ja 4 vaihdetta ei pysty pudottaan alaspäin. 5->4 ja 4->3 ei mee millään silmään, paitti jos käyttää keppiä hiukan kakkosen puolella vaihdon välissä niin menee ihan nätisti. Ei siis tarvii ees pistää kakkosta silmään vaan ihan käyttää keppiä siellä päin ni sitte toimii ok. Tossa kepissähän ei oo mitään säätöä tms. että sellaisestakaan ei oo kiinni... Mistä vois johtuu moinen?
Ite oon vaan huomannu, että jotkut vaihteet menee kyllä nätisti (myös type 9) vaikka kytkin ei kunnolla irrottaiskaan, mutta jotkut pykälät ei tahdo mennä ja nämä lootathan ei oo suorakytkentä vaikka synkrot pelaakin...

Ois aika ikävää purkaa (varsinkin just rempattu) laatikko, jos vikaa ei ookkaan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Nyt olikin puhe pelkästään 4 synkan vaihtamisesta. Mulle vaihettiin Henan kanssa 4.synkka kun oli samaa ongelmaa, että nelonen meni tod. huonosti silmään, aina jotain välikaasua tai kikkailua toisten vaihteitten kautta.SHR kirjoitti:Veit sanat suusta. Ihmetyttää mistä saa näitä siitä vaan helppo homma käsityksiä.Timo kirjoitti:ööö, ei nyt ihan helppokaan, ainakaan jos ei ole ennen laatikoiden kanssa leikkinyt (poislukien hiekkalaatikko)..Hena kirjoitti:Aika varmasti nelosen synkka paskana. Ei oo paha homma ite vaihtaa..
Noita vääntää ihan ammattilaisetkin helposti kellon ympäri.
Laatikko irti, pese putsaa, pura, tutki onko muuta laittoa xxxxxx ajetussa vanhassa laatikossa (yksi paha homma) kun kerran auki ettei sitten ens viikolla jotain muuta..... hanki ja juokse osat mitä löytyy mitä mistäkin, ala kasailee, hirvee pesu savotta, entäs laakerit (epätietoisuutta kun laakeri rasahtaa/nyppää kun siellä on paskaa välissä) järkevää olis tehdä täydellinen huolto remppa kun kerran savottaan ryhtyy.
Jos taas meni jonkun unelmat särki niin olen pahoillani. Tää on vaan realismia. Kaikki ketä tehny tietää mitä tarkoitan. Nettisuharit ei tiedä.
Itsekkään en olisi siihen hommaan ryhtynyt, mutta kun näytti niin helpolta hommalta. Kaverin T5 laatikko vietiin remppaan asiantuntevalle henkilölle ja mainitsin ohimennen omasta laatikko viasta. Amaattimies sitten näytti siinä tallissa että miten sen 4.synkan pystyy vaihtamaan. Samalla ostin häneltä yhen 4.synkan ja vaihettiin seuraavana päivänä omaan laatikkoon uus, kun oli vielä tapahtumaketju tuoreessa muistissa.
Mutta sit tosiaan ku aletaan laattikkoa purkamaan palasiksi ja pitäis vielä saada kasaankin, niin ehdottomasti sellaselle henkilölle joka oikeesti osaa/hanskaa sen homman, niinkun SHR mainitsi.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Niin, itelläkin käynyt mielessä. Ite en oo remppaa tehny vaan laatikon myyjän mukaan eräs klubilainen, jolla pitäisi t5:sen remppaamisesta olla usean laatikon kokemus.... Nooo, sama se jollei itestään rupee toimiin ni sitte vaan totutellaan heittään sitä keppiä siellä kakkosen puolella.. Kun tottuu ni eipä juuri ees häiritte. Ihmetetyttää vaan kun muuten pelaa kuin unelma, ei rasahtele vaihdoissa tai muutakaan...pablo kirjoitti:Eikös synkrovika oirehdi myös tollain![]()
Onhan varmasti oikein kasattu?

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91