4wd kässäri ei toimi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

4wd kässäri ei toimi

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 27. 22:31:36 2007

Eli ongelmana on ettei käsijarru toimi.
Satulat olleet auki ja tuon jälkeen ei käsijarrussa ole minkäänlaista tehoa. Kasauksen jälkeen käsijarrua vetäessä mäntä tuli ulos kun pumppasi vipua. Satulat autossa paikoillaan ei käsijarrussa ole minkäänlaista tehoa.
Ennen männän paikoilleen laittoa kokeiltu että "kierre tappi" liikkui kun kässärin vivusta vääntää.
Olisikos kellään tietoa mikä siellä satuloissa mättää tällähetkellä ???
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Toukokuu 28. 9:06:26 2007

kun vedät kässärin päälle niin ottaako ne vivut niihin stoppareihin kiinni joissa palautus jouset kiinni? mulla itellä otti suoraan niihin kiinni ne vivut mutta korjaantui kun irroitin sen jousen ruuvin nostin sitä vipua ja käänsin lisää liikkumavaraa ja painoin takaisin pohjaan. jos samanlaiset kuin 2wd systeemi..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Toukokuu 28. 9:15:14 2007

Mikitic kirjoitti:...jos samanlaiset kuin 2wd systeemi..
Ihan sama systeemi on.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Toukokuu 28. 10:11:30 2007

jarrujen säätö.
kun olet aukaissut takajarrut sierrassa scorpissa (levyt)
säädä ensin käyttöjarru kuntoon ennekuin edes hipaiset käsijarrua.
kun olet ilmannut jarrut ja polkenut takapalat kunnolla pintaan sen jälkeen saada kasijarruvaijeri kuntoon.
jos näin et tee niin käsijarrussa ei ole pitoa.
jos olet tehnyt toisin niin
löysää jarruvaijeria irroita satulat ,käännä mäntä takaisin pohjaan, kasaa jarrut ja polje jarrua kunnes takajarrut on "pinnassa" sen jälkeen kiri jarruvaijeri
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Toukokuu 28. 10:13:38 2007

Mikitic kirjoitti:kun vedät kässärin päälle niin ottaako ne vivut niihin stoppareihin kiinni joissa palautus jouset kiinni? mulla itellä otti suoraan niihin kiinni ne vivut mutta korjaantui kun irroitin sen jousen ruuvin nostin sitä vipua ja käänsin lisää liikkumavaraa ja painoin takaisin pohjaan. jos samanlaiset kuin 2wd systeemi..
nyt kyllä pompsahti
mitähän sää oot oikein tehnyt!!!!!!!!!!!!!!!!!

älkää vain tota tehkö sierran /scorpin takajarruihin.
sieltä ei todellakaan voi saada mitään lisää elinaikaa säädettyä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 28. 10:42:36 2007

No tehty sitten juuri väärin päin eli ensin kässärin vivulla mäntä ulos ja sitten vasta ilmattu. Tarkoitus oli ensin tehdä toisin päin mutta tuli sitä vipua nypittyä sitten kuitenkin ensin,kun sitä vaijeria siihen kiinnitteli.
Sitten toinen joka hieman tuolla satulan sisällä pisti arveluttamaan kun molemmat oli kasattu erillailla. Eli se paksu "prikka" jossa reikä+nystyrä sen ensimmäisen sokan alle tuleva. Kuuluuko se olla nystyrä ylös päin vai alas päin. Ilmeisesti nystyrä ylös päin kun se jousen alla oleva prikka ei mene niin syvälle että osuisi sinne asti.
Ja toisesta satulasta puuttui koko jousen alle tuleva prikka kokonaan. Kyseinen puoli ei pitänyt kunnolla leimalla käydessä.

Eiköhän se nyt ala pitämään ja irroittamaan kun kerran viellä käyttää satulat irti navasta.
Kiitokset taas tästäkin tiedosta. :)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Toukokuu 28. 14:19:35 2007

voisin tehdä kuvasarjan tuosta jarrujen purusta ja kaasamisesta mutta samalla ottaisin vastuun että kaikki osaisivat tehdä sen ohjeen mukaan korjauksen ja sit oltais oikeudessa syytetynä "yllyttänyt vakavaan korjaustoimintaan jonka seurauksena tapahtui karmea onnettumuus"
se nystyrä levy on tultava oikein päin ( en muista ulkoa) ja sitä vasten on olemassa vastin reijät.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 28. 19:18:22 2007

No ilmeisesti se levy täytyy kokeilla viellä vaihtaa toisin päin.
Ei auttanut tuo männän palautus ja jarrun painaminen. Jotain outoa siellä on kun painaa jarrulla oiken urakalla niin jää laahaamaan ja kun kässäristä vetää niin alkaa rullaamaan taas normaalisti.
No täytyy painia joku ilta tuon kanssa viellä ainakin kerran.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Toukokuu 28. 23:30:58 2007

Loppupeleissä pääsee helpommalla kun uhraa muutaman satasen rahaa ja hommaa vaihtosatulat. :shock: :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Toukokuu 29. 11:15:49 2007

sierra friikki kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:kun vedät kässärin päälle niin ottaako ne vivut niihin stoppareihin kiinni joissa palautus jouset kiinni? mulla itellä otti suoraan niihin kiinni ne vivut mutta korjaantui kun irroitin sen jousen ruuvin nostin sitä vipua ja käänsin lisää liikkumavaraa ja painoin takaisin pohjaan. jos samanlaiset kuin 2wd systeemi..
nyt kyllä pompsahti
mitähän sää oot oikein tehnyt!!!!!!!!!!!!!!!!!

älkää vain tota tehkö sierran /scorpin takajarruihin.
sieltä ei todellakaan voi saada mitään lisää elinaikaa säädettyä.
en tiedä mut sen jälkeen toimi kässäri kun oli toiselta puolelta ilmeisesti pompannut yli :roll:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 29. 12:21:27 2007

Mikitic kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:kun vedät kässärin päälle niin ottaako ne vivut niihin stoppareihin kiinni joissa palautus jouset kiinni? mulla itellä otti suoraan niihin kiinni ne vivut mutta korjaantui kun irroitin sen jousen ruuvin nostin sitä vipua ja käänsin lisää liikkumavaraa ja painoin takaisin pohjaan. jos samanlaiset kuin 2wd systeemi..
nyt kyllä pompsahti
mitähän sää oot oikein tehnyt!!!!!!!!!!!!!!!!!

älkää vain tota tehkö sierran /scorpin takajarruihin.
sieltä ei todellakaan voi saada mitään lisää elinaikaa säädettyä.
en tiedä mut sen jälkeen toimi kässäri kun oli toiselta puolelta ilmeisesti pompannut yli :roll:
tai kasatessa ei ole tanko jarrun sisällä osunut siihen vivussa olevaan hahloon.
tuntuu ainoalta vaihtoehdolta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Toukokuu 29. 12:59:39 2007

sierra friikki kirjoitti:
Mikitic kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: nyt kyllä pompsahti
mitähän sää oot oikein tehnyt!!!!!!!!!!!!!!!!!

älkää vain tota tehkö sierran /scorpin takajarruihin.
sieltä ei todellakaan voi saada mitään lisää elinaikaa säädettyä.
en tiedä mut sen jälkeen toimi kässäri kun oli toiselta puolelta ilmeisesti pompannut yli :roll:
tai kasatessa ei ole tanko jarrun sisällä osunut siihen vivussa olevaan hahloon.
tuntuu ainoalta vaihtoehdolta
itse ei ole tarvinut noita purkaa, se vaan ei toiminut viimekesänä enään ja nyt leimaa varten noin tein ja hyvin toimii... En sentään ole ketään tappanut vaikka siihen tyyliin huusit :lol:

Vastaa Viestiin