Juuri kasattu cossun pata kolistaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Juuri kasattu cossun pata kolistaa

Viesti Kirjoittaja glue » La Huhtikuu 28. 16:33:36 2007

Tällainen outo vika, johtuuko sitten halvoista nostajista(painimista) vai jostain aivan muusta?

Eli muuten pelaa hyvin, mutta kun polkee kunnolla niin sen jälkee jonkun aikaa kone naputtaa todella selvästi, mutta hiljenee kuitenkin ajan kanssa. Sitten taas isoa kovaa ja sama juttu. Öljynpaineet on kokoajan ihan hyvät. Vaihdoin juuri uudet 10w-60 tsw:t sisään, joten ei johtune huonoista öljyistäkään.

Kone auki vai isoa ajoa? (itse olen ison ajon kannalla)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Huhtikuu 28. 16:39:20 2007

Kolinasta on juttua täällä siis halvoista nostimista jotka ääntävät yllättävän kovasti,mut en löytäny vielä keskustelua siitä...

Kovaa ajoa vaan 8)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Huhtikuu 28. 17:09:07 2007

tee/osta sellainen tohtorin stetoskooppi ja nopsaan kuuntelemaan ajon jälkeen mistä ääni tulee. sillä erottaa yllättävän tarkasti. niitä saa esim biltemasta muutamalla eurolla. kannattanee sitä hetken vikaa etsiä ennenkuin kokeilee sitä toista vaihtoehtoa.

veljen cossun kone kun aikoinaan niputettiin piti kans aika kovaa ääntä, lopulta aikaistiin se kun ääni vaan paheni, kiertokangen laakeri pyöri kammen mukana. koneistamo myönsi virheen ja korjasi asian, niin, hioi lisää kampea..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 28. 18:12:52 2007

pitkävartinen ruuvimeisseli ajaa stetoskoopin asian hätätilassa; kädensija korvaa vasten ja toinen tutkittavaan kohteeseen kiinni.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Huhtikuu 28. 18:21:47 2007

Itsellä käytössä stetoskooppina 1,5m 8mm bensaletku jonka päässä m8 kierretangon pätkä, 30mm.


Eli metalli kiinni vaikka venakopan kanteen ja letku korvaan :)
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 28. 18:25:44 2007

Tarkoittamatta saivarrella; ei aja meisseli (tms) samaa asiaa. Kun painat sen kiinni esim. koneeseen, voit päätellä ainoastaan että "samaa möykkyä" olevassa kappaleessa joku komponentti ääntää, tarkkaa sijaintia sillä harvoin löytää.
Stetoskoopilla saa -tarkemman osoitteen-, ääni ei "johdu" kuten suoraan metallia pitkin.
Kokeiltu on 25v....

Jos se meisselihomma toimisi tarkasti, voisi vastaavasti salamipötköllä kuunnella keuhkot... :) Huonoa "huumoria" :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Huhtikuu 28. 19:38:00 2007

Paljo sulla glue jäi siihe kannen ja männän välii minimissää? Muistan vaa et ois ollu aika vähän..?
Kaukaa haettua, mut kun polkee -> lämpölaajenee -> osuu?

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Huhtikuu 28. 19:51:23 2007

Jäihiän siihen aika minimi määrä, jotain 0.5-0.6mm, mutta ei ainakaan kaikki ota, sen verran se ääni on hitaampaa kun normaali koneen pauhu. Ja nokatin on nyt aika laimeasti säädetty, kun on yritetty saada sitä katsastus päästöihin.

Kävin äsken polkemassa, enkä saanut ääntä kuulumaan. Akku ja laajakaistalambda-anturi tosin antautui :) Ensiviikolla lisää lämää..

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Huhtikuu 28. 20:43:57 2007

glue kirjoitti:Jäihiän siihen aika minimi määrä, jotain 0.5-0.6mm, mutta ei ainakaan kaikki ota, sen verran se ääni on hitaampaa kun normaali koneen pauhu. Ja nokatin on nyt aika laimeasti säädetty, kun on yritetty saada sitä katsastus päästöihin.

Kävin äsken polkemassa, enkä saanut ääntä kuulumaan. Akku ja laajakaistalambda-anturi tosin antautui :) Ensiviikolla lisää lämää..
0,5-0,6 kuulostaa kyllä vähältä,0.8 alkaa olla minimissä :shock:
Mullakin kypsyi eilen akku,olikohan samasta valmistus erästä :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Huhtikuu 28. 22:02:38 2007

Taino 0,5mm tuli lohkosta yli ja kansipahvin nimellis paksuus 1.3mm, mutta taitaa olla todellisuudessa vähän matalampi se pahvi. En kuitenkaan usko(toivo, rakkaus?), että männät ottaa kanteen.

Paska akku, kun ei kestänyt olla talvea ulkona :wink:

Huomenna huoltsikalta uusi ja testiä..

Vastaa Viestiin