cossun sytkä hukassa?!?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jerkkucossu
Ylläpitäjä

cossun sytkä hukassa?!?

Viesti Kirjoittaja jerkkucossu » To Huhtikuu 26. 11:16:42 2007

Elikkäs on hiukan 2wd cosan kans ongelmia ku ei tunnu löytyvän sytkää kuntoon koneremontin jälkeen....1 ja 2 sylintereihin tulee kipinä,ykköseen tiuha ja kakkoseen ihme ajoituksilla.3 ja 4 pimeinä!Uusia osia on jo puola,hall-anturi,pyörijö,v.jakajan kansi ja ohjain moduli.Tulpan johdot on ehjiä.Onko ollu vastaavia ongelmia????? :shock:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Huhtikuu 26. 11:46:22 2007

- jakajan ajoitus kohdalla?
- jakajan akseli väljä? (ei kyllä rempassa pitäis itsekseen väljistyä)
- kampiakselin anturi oikeassa välyksessä?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 26. 14:05:46 2007

Onko jako oikein?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 27. 19:03:59 2007

"hall-anturi" ei koneessa ole jos se on omalla ruiskulla, mutta jos jakajan tai kampiakselin anturissa on johdot väärin niin sytkä menee metsään.
Mulla on joku jakaja jossa liitin on kyljessä ja anturin liitin tökätään sisäpuolelta kiinni, se taitaa olla jotenkin rikki ja johdot on tosi helppo laittaa väärin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 27. 19:43:51 2007

SLEI jo mainitsikin, haiskahtaa että virranjakajan anturin sisäp. pistoke on väärin päin, menee helposti.
Onko jakajan perusasetus oikein?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Huhtikuu 28. 9:16:49 2007

Myös kerran itselläni meni kampiaks. tunnistimen ja jakajan liittimet ristiin. Johdot on epäilyttävän samanmittaiset (en muista oliko ny 4wd vai 2wd). Sytkä oli kans jotain muuta mitä olis pitäny ja käyntiin lähteminen mahdotonta.. :)

jerkkucossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jerkkucossu » Ma Huhtikuu 30. 20:09:13 2007

homma selviö...jako oli oikein,sytkä paikalla ja v.jakaja kunnossa.Mut kampiakselin hihnapyöräst oli yks nasta poikki eikä näin ollen asento-anturi saanu tasast tietoo 90asteen välein!Mut nyt käy ja kukkuu ilosesti...Sisäänajoa suoritetaan :lol:

Vastaa Viestiin