Rajapaineventtiili
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Rajapaineventtiili
Tuli haettua Wilkerson X11 venttiili ja foorumilla ei oikeastaan ole ollut keskustelua noista pariin vuoteen.
Samat ohjeet asennuksessa ilmeisesti pätevät vai onko keksitty jotain uutta mullistavaa,vai onko rajapaineventtiilit jo menneen talven lumia?
Saa kertoa uusia kokemuksia ja vinkkejä.
Samat ohjeet asennuksessa ilmeisesti pätevät vai onko keksitty jotain uutta mullistavaa,vai onko rajapaineventtiilit jo menneen talven lumia?
Saa kertoa uusia kokemuksia ja vinkkejä.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuolla on aika kesäiset käyttölämpötila-arvot. 4-49 asteeseen plussaa celsius asteikolla mitattuna. Ei siis käy talvikäyttöön.
Joku tuollainen pitäisi itsekin väsäillä, toisaalta hyllyssä olisi tuo vanha weber polttoainepainesäädinkin josta voisi väsätä säädettävän rajapaineventtiilin..
Tämä nyt meni offtopiciksi sori.
Joku tuollainen pitäisi itsekin väsäillä, toisaalta hyllyssä olisi tuo vanha weber polttoainepainesäädinkin josta voisi väsätä säädettävän rajapaineventtiilin..
Tämä nyt meni offtopiciksi sori.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Huomasin kanssa tuon käyttölämpötilan,ihmeen pieni alue.Asennus paikka pitää myös katsoa tarkemmin,ettei ole turhan lämpösessä paikassa.Täytyy koittaa tänään tai huomenna värkkäillä venttiiili paikalleen.ukormi kirjoitti:Tuolla on aika kesäiset käyttölämpötila-arvot. 4-49 asteeseen plussaa celsius asteikolla mitattuna. Ei siis käy talvikäyttöön.
Joku tuollainen pitäisi itsekin väsäillä, toisaalta hyllyssä olisi tuo vanha weber polttoainepainesäädinkin josta voisi väsätä säädettävän rajapaineventtiilin..
Tämä nyt meni offtopiciksi sori.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulle passaa juuri tuo 1.2-1.3 kiloaTimo kirjoitti:b-paineen säädin on ihan hyvä, paitsi et ei saa paineita kovin alas, noin 1.2-1.3bar.. vaan kuka haluaakaan pienemmillä paineilla ajaa, ei kait kukaan..?

Pitääpä tänään alkaa värkkäilemään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Oliko sulla tuo wilkerson? Siinä on vaan nuo toimintalämpötilat merkattu tommoisiksi. Voihan se toimia muillakin lämpötila-alueilla mutta speksit on noi.KtK kirjoitti:Mulla ainakin rajapainevena toimi -30 pakkasessa ihan hyvin sillon kun vielä talvella cossulla ajelin. Miksei se pakkasessa toimis?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo,mulla on toi wilkerson x10 rajapainevena ja sen kanssa R08 paineensäätö venttiili. kai siellä konehuoneessa on kumminkin tarpeeks lämmin talvellakin. En itse tiennytkään noista toimintalämpötiloista.ukormi kirjoitti:Oliko sulla tuo wilkerson? Siinä on vaan nuo toimintalämpötilat merkattu tommoisiksi. Voihan se toimia muillakin lämpötila-alueilla mutta speksit on noi.KtK kirjoitti:Mulla ainakin rajapainevena toimi -30 pakkasessa ihan hyvin sillon kun vielä talvella cossulla ajelin. Miksei se pakkasessa toimis?
Jos olosuhteet on huonot ,niin kai sinne venttiiliin saattaa muodostua jäätä tai jotain. Itse en moista huomannut.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Rajapaineventtiili
mistä ostit?ff kirjoitti:Tuli haettua Wilkerson X11 venttiili ja foorumilla ei oikeastaan ole ollut keskustelua noista pariin vuoteen.
Samat ohjeet asennuksessa ilmeisesti pätevät vai onko keksitty jotain uutta mullistavaa,vai onko rajapaineventtiilit jo menneen talven lumia?
Saa kertoa uusia kokemuksia ja vinkkejä.
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re: Rajapaineventtiili
Tecalemit.timoheikkinen792 kirjoitti:mistä ostit?ff kirjoitti:Tuli haettua Wilkerson X11 venttiili ja foorumilla ei oikeastaan ole ollut keskustelua noista pariin vuoteen.
Samat ohjeet asennuksessa ilmeisesti pätevät vai onko keksitty jotain uutta mullistavaa,vai onko rajapaineventtiilit jo menneen talven lumia?
Saa kertoa uusia kokemuksia ja vinkkejä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Rajapaineventtiili
Hiflexistä,hintaa jäi pikkusen alle 70€.timoheikkinen792 kirjoitti:mistä ostit?ff kirjoitti:Tuli haettua Wilkerson X11 venttiili ja foorumilla ei oikeastaan ole ollut keskustelua noista pariin vuoteen.
Samat ohjeet asennuksessa ilmeisesti pätevät vai onko keksitty jotain uutta mullistavaa,vai onko rajapaineventtiilit jo menneen talven lumia?
Saa kertoa uusia kokemuksia ja vinkkejä.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Äkkiähän sinne kondenssivesi jäätyy.KtK kirjoitti:Joo,mulla on toi wilkerson x10 rajapainevena ja sen kanssa R08 paineensäätö venttiili. kai siellä konehuoneessa on kumminkin tarpeeks lämmin talvellakin. En itse tiennytkään noista toimintalämpötiloista.ukormi kirjoitti:Oliko sulla tuo wilkerson? Siinä on vaan nuo toimintalämpötilat merkattu tommoisiksi. Voihan se toimia muillakin lämpötila-alueilla mutta speksit on noi.KtK kirjoitti:Mulla ainakin rajapainevena toimi -30 pakkasessa ihan hyvin sillon kun vielä talvella cossulla ajelin. Miksei se pakkasessa toimis?
Jos olosuhteet on huonot ,niin kai sinne venttiiliin saattaa muodostua jäätä tai jotain. Itse en moista huomannut.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Nyt olis venttiili paikallaan ja hyvin tuntuu toimivan.Paineet nousee nopeammin ja säätö on helppoa.Ihmeellistä ääntä vaan rupesi kuulumaan vedättäessä,voipi olla venttillin teline joka resonoi coolerin päällä,täytyy selvittää kun kerkiää.
Laitoin siis pelkän rajapaineventtiilin ja porasin lähelle kelloa putkeen 3 1,5mm reikää.
Laitoin siis pelkän rajapaineventtiilin ja porasin lähelle kelloa putkeen 3 1,5mm reikää.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Otitko paineen mistä? T -haaralla dumpilta vai siitä ahtimelta?ff kirjoitti:Nyt olis venttiili paikallaan ja hyvin tuntuu toimivan.Paineet nousee nopeammin ja säätö on helppoa.Ihmeellistä ääntä vaan rupesi kuulumaan vedättäessä,voipi olla venttillin teline joka resonoi coolerin päällä,täytyy selvittää kun kerkiää.
Laitoin siis pelkän rajapaineventtiilin ja porasin lähelle kelloa putkeen 3 1,5mm reikää.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Otin paineen ahtimelta,ei tullut mieleenkään muita vaihtoehtoja.Täytyykin kokeilla onko eroa mistä paineen ottaa.ukormi kirjoitti:Otitko paineen mistä? T -haaralla dumpilta vai siitä ahtimelta?ff kirjoitti:Nyt olis venttiili paikallaan ja hyvin tuntuu toimivan.Paineet nousee nopeammin ja säätö on helppoa.Ihmeellistä ääntä vaan rupesi kuulumaan vedättäessä,voipi olla venttillin teline joka resonoi coolerin päällä,täytyy selvittää kun kerkiää.
Laitoin siis pelkän rajapaineventtiilin ja porasin lähelle kelloa putkeen 3 1,5mm reikää.
Focus ST -06
#289
#289
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Kannattaa varmaan vetää omat letkut dumpille ja ohjauspaineille dumpit vuotaa varmasti vähän ja muutenkin paineet heittelee jos pientä letkua haarotellaan paljon. korjatkaa jos olen väärässäukormi kirjoitti:Juuri noin. Varmaankin T -haara dumpilta toimii hyvin.Timo kirjoitti:ei kannata ottaa siitä ahtimelta.. imusarjasta niin saa koneen hyvin heräämään ja reagoimaan..
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Juu,mahdollisimman paljon käyttää suoraan tulevia letkuja kotelolta yms.fiffe kirjoitti:Kannattaa varmaan vetää omat letkut dumpille ja ohjauspaineille dumpit vuotaa varmasti vähän ja muutenkin paineet heittelee jos pientä letkua haarotellaan paljon. korjatkaa jos olen väärässäukormi kirjoitti:Juuri noin. Varmaankin T -haara dumpilta toimii hyvin.Timo kirjoitti:ei kannata ottaa siitä ahtimelta.. imusarjasta niin saa koneen hyvin heräämään ja reagoimaan..
Viimekesänä aloin ihmetellä kummallista prötäämistä jo 1kilon kohdalla. Syyksi ilmeni hukkaportin kalvon repäminen ja samassa linjassa oli ahtopaine mittarin otto. Todelliset painet pyörivät 1,5 kilon paremmalla puolella ja suuttimista loppui tuotto jo paljon ennen tuota. Ja lisäksi seos mittaria ei ollut tuolla hetkellä käytössä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kun ei siinä painekotelossa ole ylimääräisiä ottoja ja mikäli meinaa uuden reiän porata niin ei mielellään poraa kotelo paikoillaan. Tuo kotelon irtiottaminen ei vaan nyt kiinnosta. Siksi meinasin jostakin haaroittaa.
Laitas ff testituntumia kun otat ohjauspaineen suoraan kotelosta.
Laitas ff testituntumia kun otat ohjauspaineen suoraan kotelosta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
onhan siinä pari vähä isompaa lähtöä, haarotat heti isommasta putkesta pienempiin, eikä tyyliin pikkuletkua jossa monta saman kokoista haaraa.ukormi kirjoitti:Kun ei siinä painekotelossa ole ylimääräisiä ottoja ja mikäli meinaa uuden reiän porata niin ei mielellään poraa kotelo paikoillaan. Tuo kotelon irtiottaminen ei vaan nyt kiinnosta. Siksi meinasin jostakin haaroittaa.
Laitas ff testituntumia kun otat ohjauspaineen suoraan kotelosta.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Siitä paksummasta on otettu ahtopainemittari. Taidan haaroittaa siitä.ytte kirjoitti:
onhan siinä pari vähä isompaa lähtöä, haarotat heti isommasta putkesta pienempiin, eikä tyyliin pikkuletkua jossa monta saman kokoista haaraa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
- Paikkakunta: Rööperi
Elikkä olistarkotuksena toteuttaa toi ahtopaineen säätö wilkersonin x11 rajapainevenalla ja wilkersonin R08 päineen säätövenalla. Vai onko hyvät osat?KtK kirjoitti: Joo,mulla on toi wilkerson x10 rajapainevena ja sen kanssa R08 paineensäätö venttiili.
Sitten toi åmal jäävissiin vaille tarvetta? Mites ne alipaine letkut siis åmalista, mimmosii toimenpiteitä niille kannattais tehä? Ilman putsarille menevän voi ainakin poistaa ja hukkikselle menevää vois hyödyntää, tuleek se kolmas painekotelolta? Jos tulee niin sitäkin voisit vissiin hyödyntää?
Ei kellään ois kuvii näyttää omista asennuksistanne?
S4
Escort
#1684
Escort
#1684
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Pelkkä rajapainevena, kannattaa kysyä patelta(pateracing), saa säädettyä 0-3bar.. letku hukkiksen kellolta venalle ja venalta takas joko turbolle tai sit ahtoletkuun välipalalla kuten itsellä on kiinni(turbossa ei kiinnityspaikkaa)! Heti kellon jälkeen noin 1cm päähän 1,5mm reikä jotta on nopeet poistot, mulla oli aluks kans 3reikää mutta ei futannu kunnolla. Täytyy kokeilla miten vaikuttaa toi kun laittaa dumpilta t-haaran jahka saa koneen kasaan. Letkut hyvä jättää tosiaan lyhyiksi tai ahtoviive pitenee. Onko muuten radikaali ero kun ottaa tosta dumpilta/suoraa painekotelosta paineen vs turbolta?!