Cossu sierran kattoluukku rämisee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Akilles
Ylläpitäjä

Cossu sierran kattoluukku rämisee

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ma Huhtikuu 16. 22:58:05 2007

Eli kattoluukku tuntuu lonksuvan ku ajaa johokin kuoppaan yms ja kun sitä kädellä painaa ylöspäin ni se antaa vähän periks ja ulkoa katottuna näkee kun se nousee. Voiko kattoluukun mekaniikkaa jotenkin kiriä jämäkämmäks? Kattoluukku on sähköllä ja tomii muuten moitteitta.

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ti Huhtikuu 17. 21:23:47 2007

Eikö kellään tosiaan oo ollu samaa ongelmaa :(

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Huhtikuu 18. 7:42:07 2007

Toisinaan vähän lonksahtaa mutta yleensä auttaa kun hiukan avaa sitä. Eli ei jätä siihen nollakohtaan vaan ina jompaan kumpaan suuntaan. Sitä en tiiä voiko tuota kiristää.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Huhtikuu 18. 7:48:50 2007

Jekki kirjoitti:Toisinaan vähän lonksahtaa mutta yleensä auttaa kun hiukan avaa sitä. Eli ei jätä siihen nollakohtaan vaan ina jompaan kumpaan suuntaan. Sitä en tiiä voiko tuota kiristää.
Minulla sama homma mutta tulee ilmi vain jos ajaa kuoppaisella tiellä tai nimismiehen kiharoilla. Kolimeettiin mennessä meinasi koko luukku lähteä irti kun oli sellainen sepelikkötie. Samaisella tiellä kyllä tuli testattua onko pultit ja mutterit sekä hampaanpaikat kunnolla kiinni. Ja korjauksena tuo samainen kammen hieman aukiasentoon päin kääntäminen.

Nimimerkillä:Ei koskaan enää cossua tuollaiselle tielle, never.

Edit: Muutamia kirjoitusehreitä
Viimeksi muokannut ukormi, Ke Huhtikuu 18. 12:37:00 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ke Huhtikuu 18. 8:48:47 2007

Nii en tiiä sit ku ei tuota kampee oo vaan on sähköllä.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Huhtikuu 18. 8:55:32 2007

siinä kattoluukku mekanismissa on sellaiset pienet "holkit" eli tapit mitkä liikkuu luukussa olevassa urassa, ne kun ajan myötä väljistyy, alkaa luukkukin rämistä kuoppaisella tiellä. korjaus vaatii luukun irroittamisen ja pienten vahvennusten laittamisen niihin tappeihin, iso operaatio ja useimmin hyytyykin siihen et hieman kun laittaa luukkua kammella auki tai kiinnipäin niin räminä loppuu. sähköluukussa sama juttu, mut en muista sitä saako sitä kuinka laitettua "hieman aukipäin".
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Huhtikuu 18. 11:51:52 2007

Kyllä sähköikkunan saa ihan kuin kammellisenkin hiukan aukipäin.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ke Huhtikuu 18. 19:01:54 2007

Timo kirjoitti:siinä kattoluukku mekanismissa on sellaiset pienet "holkit" eli tapit mitkä liikkuu luukussa olevassa urassa, ne kun ajan myötä väljistyy, alkaa luukkukin rämistä kuoppaisella tiellä. korjaus vaatii luukun irroittamisen ja pienten vahvennusten laittamisen niihin tappeihin, iso operaatio ja useimmin hyytyykin siihen et hieman kun laittaa luukkua kammella auki tai kiinnipäin niin räminä loppuu. sähköluukussa sama juttu, mut en muista sitä saako sitä kuinka laitettua "hieman aukipäin".
Onkos se kattoluukun irroitus kuinka hankala homma, pitääkö koko kattoverhoilu irrottaa? Meinaa olla aika v-mäinen ajaa ku rämisee normaaliajossaki koko ajan ku on sen verran jäykkä alusta :(

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Huhtikuu 19. 8:40:11 2007

Ite korjasin ongelmaa siten että korjasin ongelman aihettajan, eli juurikin tuon alustan. Kannattasko miettiä vähän mukavampaa alustaa niin kaikki räminät vähenee heti?
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Huhtikuu 19. 10:31:47 2007

Jekki kirjoitti:Ite korjasin ongelmaa siten että korjasin ongelman aihettajan, eli juurikin tuon alustan. Kannattasko miettiä vähän mukavampaa alustaa niin kaikki räminät vähenee heti?
ai niinkuin laittaa esim 500-1000e alustaan sen sijaan et laittaa ohuesta muoviputkesta holkin kattoluukun tappiin. ja samalla tekee autosta perheautomaisen vetelän ja pehmeän, sporttisen urheiluauton sijaan.. no mikä ettei.. :wink: :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Huhtikuu 19. 11:29:10 2007

Timo kirjoitti:
Jekki kirjoitti:Ite korjasin ongelmaa siten että korjasin ongelman aihettajan, eli juurikin tuon alustan. Kannattasko miettiä vähän mukavampaa alustaa niin kaikki räminät vähenee heti?
ai niinkuin laittaa esim 500-1000e alustaan sen sijaan et laittaa ohuesta muoviputkesta holkin kattoluukun tappiin. ja samalla tekee autosta perheautomaisen vetelän ja pehmeän, sporttisen urheiluauton sijaan.. no mikä ettei.. :wink: :lol:
:lol: soveltuu paremmin kusilaitukopin vetoonkin? :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Huhtikuu 19. 12:04:42 2007

No enpä viittis rueta alustaa vaihtaa, ku on 1/2v vanha spaxin jäykkyys säädettävä alusta alla, mieluummin puran tuon kattoluukun ja korjaan sen. Mut pitääkö se kattoverhoilu irrottaa?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Huhtikuu 19. 12:59:01 2007

Akilles kirjoitti:No enpä viittis rueta alustaa vaihtaa, ku on 1/2v vanha spaxin jäykkyys säädettävä alusta alla, mieluummin puran tuon kattoluukun ja korjaan sen. Mut pitääkö se kattoverhoilu irrottaa?
Offtopik:

Onko hyvät noi spaksin jouset? Mulla on nyt weitecit ja ne pitäs kaivaa suohon, haluan jäykät jouset, että uskaltaa vetää 300. Ostanko spaksit?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Huhtikuu 19. 13:03:36 2007

Timo kirjoitti:ai niinkuin laittaa esim 500-1000e alustaan sen sijaan et laittaa ohuesta muoviputkesta holkin kattoluukun tappiin. ja samalla tekee autosta perheautomaisen vetelän ja pehmeän, sporttisen urheiluauton sijaan.. no mikä ettei.. :wink: :lol:
Samalla kun tekee autosta miellyttävän ajaa ja käyttää. No meni OfTopic jo mutta oli pakko vielä tämä sanoa.....
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Huhtikuu 19. 15:59:26 2007

Skorppi kirjoitti:
Akilles kirjoitti:No enpä viittis rueta alustaa vaihtaa, ku on 1/2v vanha spaxin jäykkyys säädettävä alusta alla, mieluummin puran tuon kattoluukun ja korjaan sen. Mut pitääkö se kattoverhoilu irrottaa?
Offtopik:

Onko hyvät noi spaksin jouset? Mulla on nyt weitecit ja ne pitäs kaivaa suohon, haluan jäykät jouset, että uskaltaa vetää 300. Ostanko spaksit?
No kyllä tuo mun spaxin alusta ainakin on melkosen jäykkä, hiekka tiellä ei kyllä kiinnosta huvikseen ajella ku tuntuu et hampaat putoo suusta :lol: Että suosittelen jos jäykän alustan haluut...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Huhtikuu 19. 20:51:12 2007

Eikös toi kattoluukku purkaannu ylöspäin, eli se aukastaan ja katon puolelta rojut irti. Kattoverhoilun irrottamalla et näe mitään muuta kun umpinaisen poteron minkä sisään luukku menee kun se aukastaan.
Pedal tu tö metal!

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Huhtikuu 19. 21:10:18 2007

Ville K kirjoitti:Eikös toi kattoluukku purkaannu ylöspäin, eli se aukastaan ja katon puolelta rojut irti. Kattoverhoilun irrottamalla et näe mitään muuta kun umpinaisen poteron minkä sisään luukku menee kun se aukastaan.
Hyvä tietää, ni ei tuu turhaan purettua.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Huhtikuu 19. 21:21:19 2007

Akilles kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Eikös toi kattoluukku purkaannu ylöspäin, eli se aukastaan ja katon puolelta rojut irti. Kattoverhoilun irrottamalla et näe mitään muuta kun umpinaisen poteron minkä sisään luukku menee kun se aukastaan.
Hyvä tietää, ni ei tuu turhaan purettua.
Juu, ei tartte verhoilua irroittaa.

1. irroita metallinen kehys luukun sisäpuolelta, etulaidasta kolmella ruuvilla kiinni. liukuu taaksepäin katon sisään.
2.nosta luukku takalaidasta ylös.
3.pura kattopaneeli (se missä on sisävalot ja kattoluukun katkaisija) ja kattoluukun moottori irti
4.irroita kolme torx-kantaista ruuvia molemmilta puolilta. luukun sivuilta.
5.nosta luukku pois paikoiltaan
6.irroita x kpl kiskojen kiinnitys ruuveja.
7.vedä kiskot pois paikoiltaan. lähtee siis eteenpäin vetämällä ja nouseen katon päälle.
8.korjaa kiskot saamiesi ohjeiden mukaisesti
9.kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Jotain saattoi unohtua..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Su Huhtikuu 22. 22:30:30 2007

sierra4x4tbo kirjoitti:
Akilles kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Eikös toi kattoluukku purkaannu ylöspäin, eli se aukastaan ja katon puolelta rojut irti. Kattoverhoilun irrottamalla et näe mitään muuta kun umpinaisen poteron minkä sisään luukku menee kun se aukastaan.
Hyvä tietää, ni ei tuu turhaan purettua.
Juu, ei tartte verhoilua irroittaa.

1. irroita metallinen kehys luukun sisäpuolelta, etulaidasta kolmella ruuvilla kiinni. liukuu taaksepäin katon sisään.
2.nosta luukku takalaidasta ylös.
3.pura kattopaneeli (se missä on sisävalot ja kattoluukun katkaisija) ja kattoluukun moottori irti
4.irroita kolme torx-kantaista ruuvia molemmilta puolilta. luukun sivuilta.
5.nosta luukku pois paikoiltaan
6.irroita x kpl kiskojen kiinnitys ruuveja.
7.vedä kiskot pois paikoiltaan. lähtee siis eteenpäin vetämällä ja nouseen katon päälle.
8.korjaa kiskot saamiesi ohjeiden mukaisesti
9.kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Jotain saattoi unohtua..
Kiitoksia ohjeista :D

Vastaa Viestiin