Cossun starttaus ja flektit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Akilles
Ylläpitäjä

Cossun starttaus ja flektit

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ke Huhtikuu 4. 19:49:32 2007

Mistähän mahtaa johtua et startatessa kylmänä joutuu hankaamaan normaalia pitempään et lähtee käyntiin? Auto on Sierra Cosworth 4wd -92. Ja sit onko normaalia et flektit lähtee pyörimään melko herkästi kaupunki ajossa ja pysähtyessä ja saako autoo sammuttaa ku flektit pyörii, ku nesteet ei enää kierrä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cossun starttaus ja flektit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 4. 21:06:58 2007

Akilles kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua et startatessa kylmänä joutuu hankaamaan normaalia pitempään et lähtee käyntiin? Auto on Sierra Cosworth 4wd -92. Ja sit onko normaalia et flektit lähtee pyörimään melko herkästi kaupunki ajossa ja pysähtyessä ja saako autoo sammuttaa ku flektit pyörii, ku nesteet ei enää kierrä?
Käyntiinlähtöön vaikuttaa todella moni yksittäinen tekijä...

Flektit pyörivät noissa melko tiheään, ja parempi niin. Ja voi olla että joku on laittanut sinne matalampilämpötilaisen anturin, mutta ei edelleenkään haittaa, kunhan veden lämpö pysyy oikeasti kurissa.

Veden kierto ei lakkaa kun koneen sammuttaa, lämmin vesi kiertää hitaasti edelleen (kuuma vesi nousee ylöspäin jne). Mutta saa sammuttaa jokatapauksessa :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Akilles
Ylläpitäjä

Re: Cossun starttaus ja flektit

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ke Huhtikuu 4. 21:52:38 2007

jjs kirjoitti:
Akilles kirjoitti:Mistähän mahtaa johtua et startatessa kylmänä joutuu hankaamaan normaalia pitempään et lähtee käyntiin? Auto on Sierra Cosworth 4wd -92. Ja sit onko normaalia et flektit lähtee pyörimään melko herkästi kaupunki ajossa ja pysähtyessä ja saako autoo sammuttaa ku flektit pyörii, ku nesteet ei enää kierrä?
Käyntiinlähtöön vaikuttaa todella moni yksittäinen tekijä...

Flektit pyörivät noissa melko tiheään, ja parempi niin. Ja voi olla että joku on laittanut sinne matalampilämpötilaisen anturin, mutta ei edelleenkään haittaa, kunhan veden lämpö pysyy oikeasti kurissa.

Veden kierto ei lakkaa kun koneen sammuttaa, lämmin vesi kiertää hitaasti edelleen (kuuma vesi nousee ylöspäin jne). Mutta saa sammuttaa jokatapauksessa :)
Kiitoksia vastauksesta. Mut mistä kannattas lähtee vikaa hakee? Akku on uusittu parikuukautta sitten, Optima Yellow Top. Nii ja missä kohti muuten nesteen pinta pitää paisuntasäiliössä olla auto sammuksissa, ku mulla on minimin kohdalla ja käynnissä Maximin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun starttaus ja flektit

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 4. 21:56:24 2007

Akilles kirjoitti: Nii ja missä kohti muuten nesteen pinta pitää paisuntasäiliössä olla auto sammuksissa, ku mulla on minimin kohdalla ja käynnissä Maximin.
Eikö se silloin ole aika hyvä .
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 4. 22:15:37 2007

Käyntiinlähdössä kannattaa aloittaa perusasioista/ niiden uusimisesta (jollet -tiedä- niiden tilaa), ja siitä eteenpäin :
-tulpat, pyörijä, vj.kansi, tulpanjohdot
-suuttimet
-seokset
jnejne
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Huhtikuu 4. 23:12:31 2007

jjs kirjoitti:Käyntiinlähdössä kannattaa aloittaa perusasioista/ niiden uusimisesta (jollet -tiedä- niiden tilaa), ja siitä eteenpäin :
-tulpat, pyörijä, vj.kansi, tulpanjohdot
-suuttimet
-seokset
jnejne
Tuossa oikeastaan ne tärkeimmät tekijät.

Se on hyvä vaan jos flektit pyörii tiuhaan pysyy lämmöt kurissa niin kuin ylempänä mainittiin.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Huhtikuu 5. 8:49:45 2007

selvä homma ja kiitos vastauksista. pitää rueta tutkimaan...

Vastaa Viestiin