Ajattelin kysyä raadin mielipidettä koskien tuota Cossuni uutta ahdinta. Ahtimeksi tulossa Holset HX40 56/60 siivillä. Pakopesiä hyllyssä nököttää kaksi kappaletta, 12- ja 14-lukuinen, kumman vaan laittais paikalleen.
Specsit moottorista.
-4wd motti
-Alakerta vakio, tasapainotettu ja blueprintattu
-2wd vauhtipyörä
-kansi avarrettu, virtaus ~216heppaa
-Cometic kannentiiviste
-ARP-kannenpultit
-vakio nokat
-ronin wrc-tyyppinen plenum (samanlainen kuin Mankalla)
-70mm kaasuläppä
-2wd pakosarjan alkupätkä
-itsetehty pakosarjan loppu-pala, josta haaroitettu erilliselle hukkaportille (menee jaettuna ~1mm päähän portin venttiilistä ja tietenkin jaettuna ahtimelle asti)
-3" pakoputkisto, alusta loppuun
-750cc suuttimet
-RS500 style välijäähdytin
-Haltech moottorinohjaus
Tarkoituksena olisi saada motti heräämään mahdollisimman alhaalta, mutta kuitenkin siten että mentäisiin hiukan yli 400 hepan (kyllä, 401 heppaa riittää

Pakopaineet vähän pelottaa tuolla 12-lukuisella pesällä..
Tepalmetillä suositeltiin Garrettin TO4:sta 57/59 siivillä ja 0.83 pakopesällä. Kumpikohan noista mun vaihtoehdoista menis lähemmäks?
Onko kukaan laskenut noita Holsetin ja Garrettin pesien vastaavuuksia? Itse olen kuullut että 12-lukuinen vastaisi ~0.7 pesää ja 14-lukuinen ~0.8 pesää..
Toivottavasti joku viitsii vastata tähän ala-arvoiseen projekti-pohdintaan. Eihän tässä edes havitella maagista 500 hepan rajaa!

Kiitoksia jo etukäteen!

P.S. Nämä 400 hepan säädöt tulevat olemaan käytössä vain radalla ja suljetulla alueella!