Makaroonin säädöt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Makaroonin säädöt

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 16:37:04 2007

Joop. Oli tossa Italian tuontiautossa säädöt ihan persiillään, tyhjäkäynnillä bensakin haisee kun käy ilmeisesti niin rikkaalla.

Mitkä olis sopivat arvot laajakaistalle tyhjäkäynnillä/tasakaasulla/lusikka pohjassa?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Maaliskuu 12. 16:56:54 2007

Oisko tyhjäkäynnillä n. 16:1? Ellei ehkä enemmänkin. Tasakaasulla varmaan hieman reilu 15:1 ja ahdoilla sitten taas 10:1 (siis isoimmilla).

Paremmin cossuista ymmärtävät ja niiden vaatimista seoksista tietävät kertokoot enemmän. Jotain tuota luokkaa omaan autoon säädin megasquirtilla.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Maaliskuu 12. 17:47:57 2007

Tyhjäkäynnillä 14.7 jos on kattivehje, koska se tarvii sen lambda 1:n eli AFR14.7. Ajoon 14.7 tai niin laihalla ku se menee nykimättä. Ahdoille jotain 12.0 luokkaa on hyvä, riippuen tietenkin ahdoista. Noilla nyt pääsee kuitenkin alkuun. AFR10 on reilusti turhan rikkaalla, bensaa menee, tehot hävii ja riittävän kauan ajettaessa on varmaan öljytkin täynnä bensaa.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 17:58:30 2007

Kiitoksia. Semmonen tuli vielä mieleen, jotta voisko joku anturikin olla paskana kun tyhjäkäyntikin on jotain 1300 rpm. Vai korjaantuisko boksin kyljestä säätämällä?

Tosiaan redhat nelikko, ja näyttäis kaikki vakio-osilta, paitsi åmålin tilalle laitettu turboruuvi ja by-passin tilalle dumppi. Valkoiset suuttimet kai nelikon vakiot?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 12. 18:19:19 2007

SeppoJJ kirjoitti:Kiitoksia. Semmonen tuli vielä mieleen, jotta voisko joku anturikin olla paskana kun tyhjäkäyntikin on jotain 1300 rpm. Vai korjaantuisko boksin kyljestä säätämällä?
Tyhjäkäyntiventtiili jumissa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Maaliskuu 12. 18:30:19 2007

SeppoJJ kirjoitti:Kiitoksia. Semmonen tuli vielä mieleen, jotta voisko joku anturikin olla paskana kun tyhjäkäyntikin on jotain 1300 rpm. Vai korjaantuisko boksin kyljestä säätämällä?

Tosiaan redhat nelikko, ja näyttäis kaikki vakio-osilta, paitsi åmålin tilalle laitettu turboruuvi ja by-passin tilalle dumppi. Valkoiset suuttimet kai nelikon vakiot?
Eikös ne nelikon vakiot ole siniset..? Onko tuossa nyt sitten harmaat paikoillaan, valkoisia en ole koskaan tavannut.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Maaliskuu 12. 18:31:37 2007

SeppoJJ kirjoitti:Valkoiset suuttimet kai nelikon vakiot?
En kyllä valkosia ole ennen nähnyt :shock:
Siniset/keltaiset pitäis olla
ex Jäsen #10

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 18:45:13 2007

OK. Eka nelikko mulla niin ei ollut mitään muistikuvaa vakiosuuttimien väristä. Kyllä nuo aika valkoisilta näyttävät... lisää "Italian erikoisuuksia" :x
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Maaliskuu 12. 18:49:11 2007

SeppoJJ kirjoitti:OK. Eka nelikko mulla niin ei ollut mitään muistikuvaa vakiosuuttimien väristä. Kyllä nuo aika valkoisilta näyttävät... lisää "Italian erikoisuuksia" :x
Niinpä , mietin vain että mistähän ne on , pitäis tietää tuotot ja onko Bosch ?
ex Jäsen #10

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Maaliskuu 12. 18:54:41 2007

Voiskohan olla tollaset kyseessä?

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 19:04:56 2007

Sultzi kirjoitti:Voiskohan olla tollaset kyseessä?
Pitää kattoo tarkemmin jos niistä sais selkoo, kunhan pääsen töistä.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 20:06:11 2007

Eipä siellä nähnyt ilman taskulamppua tarpeeks, pitää kattoo sit aamulla ne suuttimet.
siipicossu kirjoitti:Tyhjäkäyntiventtiili jumissa?
Ainakin kierrokset putos johki 1000 ku irrotin liittimen, eli ei kai oo jumissa?

Eikös seos pitäs mennä tosi laihalle moottorijarrutuksessa? Nyt ei meinaan mee...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Maaliskuu 12. 20:24:05 2007

Vaikuttais olevan jumissa , lämpösenä - jos toimii oikein - ei pitäis vaikuttaa kun irrottaa johdon .
ex Jäsen #10

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Maaliskuu 12. 20:25:43 2007

SeppoJJ kirjoitti:OK. Eka nelikko mulla niin ei ollut mitään muistikuvaa vakiosuuttimien väristä. Kyllä nuo aika valkoisilta näyttävät... lisää "Italian erikoisuuksia" :x
Saastemallisessa nelikossa vakiona "perussiniset"
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 20:33:49 2007

Jake kirjoitti:Vaikuttais olevan jumissa , lämpösenä - jos toimii oikein - ei pitäis vaikuttaa kun irrottaa johdon .
Ahaa... no sitten käyn samantien ruuvaamassa sen irti. Helpotus jos ei tarttis tota veden lämötila-anturia vaihtaa :lol:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Maaliskuu 12. 20:35:14 2007

SeppoJJ kirjoitti:Eipä siellä nähnyt ilman taskulamppua tarpeeks, pitää kattoo sit aamulla ne suuttimet.
siipicossu kirjoitti:Tyhjäkäyntiventtiili jumissa?
Ainakin kierrokset putos johki 1000 ku irrotin liittimen, eli ei kai oo jumissa?

Eikös seos pitäs mennä tosi laihalle moottorijarrutuksessa? Nyt ei meinaan mee...
Joo, pitäis seoksen mennä moottorijarrutuksessa (polttoaineen syötön katkaisu) laihalle. Jos ei mene, syy vois löytyy vaikka kaasuläpänasento tunnistimesta tai paikoillaan on lastu jossa em. toimintoa ei ole.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ma Maaliskuu 12. 23:39:46 2007

Nyt on tyhjäkäyntivena irti ja putsausta vaille. Ne suuttimet on tosiaan valkoiset ja ainoa merkintä minkä löysin, oli 2552/10. Näkyy olevan myös 3bar MAP. Vakio b-paineensäädin ja kovasti vakion näköinen turbo.

Tuosta lastusta en tiedä mitään, kun ei ole nelikon boksia tullut ennen avattua ja on kovin erinäköinen kuin L6. Onko se toi isompi vai pienempi piiri?

Eli isommassa on ikkuna ja on Intelin. Pienemmässä lukee ST 99107 MKI6116N-20.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 19:08:24 2007

Nyt selvisi syy bensanhajuun: kakkosen suutin vuotaa. "Jee" pääsee ostamaan toiset suuttimet joista tietääkin jotain arvoja. Mistähän sais edullisesti?

Vakiotkin kay, löytyis meinaan greenhatin boksi 280hv lastulla vakio-osille, ja 2bar MAP niin jos niitä käyttäis hyödyksi. :roll:

Ainiin, ja tyhjäkäyntiventtiilin putsaus ei auttanut mitään, eikä se jumissa tuntunut olevankaan.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Maaliskuu 13. 19:38:30 2007

SeppoJJ kirjoitti:Nyt selvisi syy bensanhajuun: kakkosen suutin vuotaa. "Jee" pääsee ostamaan toiset suuttimet joista tietääkin jotain arvoja. Mistähän sais edullisesti?

Vakiotkin kay, löytyis meinaan greenhatin boksi 280hv lastulla vakio-osille, ja 2bar MAP niin jos niitä käyttäis hyödyksi. :roll:

Ainiin, ja tyhjäkäyntiventtiilin putsaus ei auttanut mitään, eikä se jumissa tuntunut olevankaan.
Mahdollisesti kaasuläpänanturi voi olla väärässä kohdassa , silloin ainakin kierrokset on yli 1000rpm . Vakiosuuttimia löytyy usein Myydään-osastolta . Suosittelen kyllä testaamaan ne ennen asennusta .
Oliko sulla saastemalli ? Löytyy hyllystä Stage 2 saastemallin boksi . Vihreet tarvisit siis .
ex Jäsen #10

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Maaliskuu 13. 19:43:28 2007

Jännä yksityiskohta, että on -92 punakantisena! Oisko vaihdettu kenties sähköt ja moottori tuohon? Tiedä häntä. Pari Italian viritelmää omistaneena voin todeta, että kaikki on niille vekkuleille mahdollista. :wink: Itsekin veikkaisin tuota kaasuläppä anturia! Kannattaa mitata, mitä arvoja se näyttää. Ja jos heittää, niin säätää kohdalleen. Ensimmäisessä Cossussani oli juuri tuo vikana!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 20:12:33 2007

Jake kirjoitti:Mahdollisesti kaasuläpänanturi voi olla väärässä kohdassa , silloin ainakin kierrokset on yli 1000rpm . Vakiosuuttimia löytyy usein Myydään-osastolta . Suosittelen kyllä testaamaan ne ennen asennusta .
Oliko sulla saastemalli ? Löytyy hyllystä Stage 2 saastemallin boksi . Vihreet tarvisit siis .
Kyllä on saastemalli. Tosin pitänee siirtyä tuohon vähäpäästöiseen tekniikkaan joka tapauksessa, joten mieluummin niitä vakiosuuttimia sitten.
paperman kirjoitti:Jännä yksityiskohta, että on -92 punakantisena! Oisko vaihdettu kenties sähköt ja moottori tuohon? Tiedä häntä. Pari Italian viritelmää omistaneena voin todeta, että kaikki on niille vekkuleille mahdollista. :wink: Itsekin veikkaisin tuota kaasuläppä anturia! Kannattaa mitata, mitä arvoja se näyttää. Ja jos heittää, niin säätää kohdalleen. Ensimmäisessä Cossussani oli juuri tuo vikana!
Juu. Ja se tässä tuottaakin harmaita hiuksia. :? No toivottavasti se Fordilta piakkoin tilaamani (kallis) vaatimustenmukaisuustodistus osoittaa, että auto on vähäpäästöinen, tai että se onkin '91 käyttöönotettu. Muussa tapauksessa olen kusessa. No eniveis runkonumeron perusteella se on tullut tehtaalta pihalle syyskuussa '91.


Pitää sitä kaasuläppäanturia katella kunhan saan eka noi suuttimet jostain.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 13. 20:43:20 2007

paperman kirjoitti:Jännä yksityiskohta, että on -92 punakantisena! Oisko vaihdettu kenties sähköt ja moottori tuohon? Tiedä häntä. Pari Italian viritelmää omistaneena voin todeta, että kaikki on niille vekkuleille mahdollista. :wink: Itsekin veikkaisin tuota kaasuläppä anturia! Kannattaa mitata, mitä arvoja se näyttää. Ja jos heittää, niin säätää kohdalleen. Ensimmäisessä Cossussani oli juuri tuo vikana!
Ei kyllä pitäisi olla enää -92 punakantisena. Jos olisi vaihdettu vanhempi kone antureineen päivineen ja olisi kuitenkin alkuperäinen boxi kiinni.
Mitä lukee ruiskunohjausboxin päällä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 20:51:18 2007

Jaa-a, punainen Weber-Marellin tarra siinä ainakin oli... mutta itseltäni löytyy onneksi hyllystä vihreäkantisen boksi. Olisko kellään tarkempaa tietoa koska punakantista on lakattu valmistamasta?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Maaliskuu 13. 20:58:19 2007

jos rek.otteessa lukee vaikka kuten (bsdg) siipi cossu et auto rek.18.11.86 niin se on silloin 86.katso siis ote mitä lukee....

tuotu italiasta tuo siipi...

Ja jos en paljoa valehtele niin oli joku aika sit myytävänä nettiautossa katiton -92 4*4 cossu :D
Viimeksi muokannut THR, Ti Maaliskuu 13. 21:01:16 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 21:00:14 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:jos rek.otteessa lukee vaikka kuten (bsdg) siipi cossu et auto rek.18.11.86 niin se on silloin 86.katso siis ote mitä lukee....
Ei noissa makaroonin rekisteriotteissa näköjään ole kuin rekisteröintivuosi, ja tässä tapauksessa 1992.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Maaliskuu 13. 21:06:16 2007

No en ihmettelis vaikka Italiaanot olis leimannukki vielä saastemalleja -92.
Mutta jos auto on siis valmistunu 9/91, niin hyvin voi olla punakantinen.

Ei kait siitä vaatimuksenmukaisuustodistuksesta käyttöönottoa näy, ei ainakaan missään mun lapussa sellasta oo ollu. Käyttöönotto on kyllä aina katottu rek.otteesta.

Jos lapun mukaan on saastemalli kuten olettaa voi ja otettu Italiassa käyttöön joskus -92, niin ammattikatsarimme osannee sanoa mitä sitten tehdä. Tai tais se Sami jo tuolla siitä filosofoidakin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Maaliskuu 13. 21:15:06 2007

SeppoJJ kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:jos rek.otteessa lukee vaikka kuten (bsdg) siipi cossu et auto rek.18.11.86 niin se on silloin 86.katso siis ote mitä lukee....
Ei noissa makaroonin rekisteriotteissa näköjään ole kuin rekisteröintivuosi, ja tässä tapauksessa 1992.
Mul kyl on ollu päiväkin. Jos ei oo Italiassa ekan kerran rekisteröity, niin sitten se alkuperäinen käyttöönottopäivä on ollu siellä lisätiedoissa tms tekstiosuudessa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 21:17:05 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:tuotu italiasta tuo siipi...

Ja jos en paljoa valehtele niin oli joku aika sit myytävänä nettiautossa katiton -92 4*4 cossu :D
Jaa-a minkähän takia mun auton papereissa ei sitten lue tarkkaa päivämäärää? Joo se nettiauton cossuhan se on, ja näkyi sitä aika monikin kyselleen. Olisi varmasti mennyt jonnekin piankin, jos en olisi ostanut. Eipä vain leikannut että siinä jotain ongelmaa on kun noita punakantisia tuontinelikoita tässäkin clubissa on pilvin pimein. Ja ilmoituksen myyntiartikkelikin oli "pienillä veroilla kilpiin". Kai se on purettava koko kauppa jollei se vaatimustenmukaisuustodistus jotain ihmettä aiheuta. :evil: :evil: :evil:

Yksi teoria itselläni kyllä on, että jos se olisi ensin rekisteröity jossain muussa maassa ja vasta sitten tuotu Italiaan, koska siinä otteessa ei sen tarkemmin lue kuin 1992. :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Ti Maaliskuu 13. 21:18:45 2007

se boxin säätö ruuvi, nii onko sille jotain perus arvoja että montako kierrosta esim. auki?
meinaa omassa käydä vissiin rikkaalla, ku kastelee melko nopiaa tulpat jos käy tyhjäkäyntiä..eikä meinaa välillä lähtä käyntiin.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 21:21:35 2007

Popi kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:jos rek.otteessa lukee vaikka kuten (bsdg) siipi cossu et auto rek.18.11.86 niin se on silloin 86.katso siis ote mitä lukee....
Ei noissa makaroonin rekisteriotteissa näköjään ole kuin rekisteröintivuosi, ja tässä tapauksessa 1992.
Mul kyl on ollu päiväkin. Jos ei oo Italiassa ekan kerran rekisteröity, niin sitten se alkuperäinen käyttöönottopäivä on ollu siellä lisätiedoissa tms tekstiosuudessa.
Tässä lukee muutama päiväys:
(I) 29.04.2005
DATA 28.04.2003 (BOAJOOBB73K)
M.O.N. 11NA254429 DEL 29.04.2005
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Maaliskuu 13. 21:40:36 2007

No vielä pahemmalta kuulostaa jos joku noista olis se käyttöönottopäivä :wink:

Toisessa mulla on siinä sivun 1 lootassa ANNO IMMATRICOLAZIONE paikkakunta ja aika päivän tarkkuudella.
Toisen auton otteessa siinä on taas 92 sekä sitten paikka ja päiväys jostain 96 vuodelta minkä olen tulkinnut olevan eka käyttöönotto Italiassa ja lisätiedoissa sivulla 6 lukee IMPORTATA DALLA GERMANIA CON TARGA DEL... 28/08/96. FDS-HL 20 DEL 09.10.92. Ja käyttöönottopäiväksi siis suomen otteeseen leimattu tuo 9.10.92.

Toisaalta en ihmettelis vaikka päiviä ei noista Italian otteista löytyskään. Kaverille moinenkin on vastaan tullut ja silloin päiväksi laitettiin 2.1 tai joku ensimmäisistä arkipäivistä siltä vuodelta.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 13. 21:42:04 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:jos rek.otteessa lukee vaikka kuten (bsdg) siipi cossu et auto rek.18.11.86 niin se on silloin 86.katso siis ote mitä lukee....

tuotu italiasta tuo siipi...

Ja jos en paljoa valehtele niin oli joku aika sit myytävänä nettiautossa katiton -92 4*4 cossu :D
Noin myöhään (lähellä vuoden loppua) rekisteröity on vähän siinä ja siinä.
Seuraavan vuoden mallithan tulee jo aina reilusti ennen vuoden vaihdetta.
Kaikki siivet pitäisi olla 86:ia mutta kuten mulla on rekisteröity vasta 87 ja onhan niitä rekisteröity jopa vasta 88 vaikka auto on valmistettu 86.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Maaliskuu 13. 21:57:41 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Popi kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti: Ei noissa makaroonin rekisteriotteissa näköjään ole kuin rekisteröintivuosi, ja tässä tapauksessa 1992.
Mul kyl on ollu päiväkin. Jos ei oo Italiassa ekan kerran rekisteröity, niin sitten se alkuperäinen käyttöönottopäivä on ollu siellä lisätiedoissa tms tekstiosuudessa.
Tässä lukee muutama päiväys:
(I) 29.04.2005
DATA 28.04.2003 (BOAJOOBB73K)
M.O.N. 11NA254429 DEL 29.04.2005
Omakohtaista kokemusta:
ANNO IMMATRICOLAZIONE - sarakkeessa mulla luki seuraavaa:
93 (uf. prov. TN)
Trento 27/11/97
joka tahtoo kertoa että ensimmäisen kerra käyttöönotettu 1993 (ei päivämäärää, eikä paikkaa), Italiassa käyttöön otettu 27/11/97 ja voi jeesus mikä sota seuras tästä tullin kanssa. Halusivat verottaa vm. -97 mukaan, katsastusmies tarkisti aken:n kannan, joka noudatteli tullin mielipidettä. Loppujen lopuksi selvisi (kiitos BSDG:n) että auto käyttöönotettu alunperin Saksassa, josta Tüvilta tilattiin tästä todistus.
Voipi olla -92 ei vähäpäästöisen leimaaminen hankalaa Suomessa, mutta toivotaan parasta...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 22:04:50 2007

Laitoin sen otteen nyt näkyville, jos vaikka joku osaisi makaroonien kieltä :lol:

http://kotisivu.dnainternet.net/jussilas/cossu/ote/
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 13. 23:07:48 2007

SeppoJJ kirjoitti:Laitoin sen otteen nyt näkyville, jos vaikka joku osaisi makaroonien kieltä :lol:

http://kotisivu.dnainternet.net/jussilas/cossu/ote/
Valmistettu Syyskuussa 1991 , N5D = punakantinen versio
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Maaliskuu 13. 23:13:50 2007

siipicossu kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:Laitoin sen otteen nyt näkyville, jos vaikka joku osaisi makaroonien kieltä :lol:

http://kotisivu.dnainternet.net/jussilas/cossu/ote/
Valmistettu Syyskuussa 1991 , N5D = punakantinen versio
Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 23:14:13 2007

siipicossu kirjoitti:Valmistettu Syyskuussa 1991 , N5D = punakantinen versio
No eipähän tartte sitten tuhlata 150€ siihen vaatimustenmukaisuustodistukseen, koka se ei todista autoa vähäpäästöiseksi ja jos kerran se ei kerro auton ensimmäistä käyttöönottopäivääkään. :cry:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Maaliskuu 13. 23:17:28 2007

Yrkesman kirjoitti:Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.
Konttorin mukaan se raja on 1.1.1992, jonka jälkeen käyttöönotetta auto pitää olla vähäpäästöinen. Kummaa tulkintaa silti, jos valmistushetkeä ei noteerata ja näin ollen VUOSIMALLIA.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Maaliskuu 13. 23:20:55 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.
Konttorin mukaan se raja on 1.1.1992, jonka jälkeen käyttöönotetta auto pitää olla vähäpäästöinen. Kummaa tulkintaa silti, jos valmistushetkeä ei noteerata ja näin ollen VUOSIMALLIA.
Joo näinhän se on. Toivottavasti saat asian jotenkin hoidettua.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 14. 0:25:05 2007

Onko tossa uudempi kojelauta, sähkökattoluukku ja sähkötakalasit?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Maaliskuu 14. 1:17:36 2007

Stefa kirjoitti:Onko tossa uudempi kojelauta, sähkökattoluukku ja sähkötakalasit?
Jep. Lisäksi alkuperäinen ilmastointi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Maaliskuu 14. 5:42:13 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.
Konttorin mukaan se raja on 1.1.1992, jonka jälkeen käyttöönotetta auto pitää olla vähäpäästöinen. Kummaa tulkintaa silti, jos valmistushetkeä ei noteerata ja näin ollen VUOSIMALLIA.
No näin juuri kävi sen mun ekan nelikon kanssa! Niitä ei kiinnostanut pätkääkään, että vaatimustenmukaisuustodistuksen ja Fordilta hommaamieni lappusten tieto siitä että auto oli valmistettu -91. Mutta käyttöönotettu -92, joka tässä tapauksessa ratkaisee asian suomessa! Ainakin näin kävi mulle. Toisaalta samahan se oli, kun oli vihreä kantinen.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Maaliskuu 14. 7:16:00 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.
Konttorin mukaan se raja on 1.1.1992, jonka jälkeen käyttöönotetta auto pitää olla vähäpäästöinen. Kummaa tulkintaa silti, jos valmistushetkeä ei noteerata ja näin ollen VUOSIMALLIA.
Ei se taida paljon tulkintaa vaatia. Laissa/asetuksessa taidetaan melko selkeesti sanoa että 1.1.1992 jälkeen käyttöönotetut täytyy olla vähäpäästöisiä. Siellä ei käsittääkseni puhuta mitään valmistusajankohdasta, vuosimallista tms. Ammattikatsarit voi korjata jos meni mönkään.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Maaliskuu 14. 8:49:56 2007

Kerrotaan nyt toi mun Escortin tarina kun se on yksi esimerkki tästä viranomaisten tulkinnoista ja vääryyksistä.

Auto siis Italialaisella otteella, vaikka Saksasta tullut. Käyttöönottopäivä luki otteessa joskus kesäkuussä -98. Ilmeisesti tuotu jostakin silloin Italiaan. Tulli meinasi verottaa -98 vuosimallin mukaan, vaikka Cossu Escoja ei ole silloin edes tehty. Tuontifirma hommasi Fordilta auton kantakortin, josta näkyi valmistuspäivä ja takuun alkamispäivä. Tullille kelpasi toi ja auto verotettiin -94:na. Tässä kohti olin tyytyväinen että laitoin tuontifirman hoitamaan tullissa asioinnin, itsellä olis voinut olla vaikeuksia. Konttorilla tuli sitten seuraava ongelma, olisivat laittaneet sen siellä -98:ksi. Mun piti hommata vaatimuksenmukaisuustodistus ja vielä se kantakorttti joka oli jäänyt tuontifirmaan. Tällä aikaa AKElta oli tullut vakuutusyhtiöön auton tiedot ja AKE oli hyväksynyt sen myös -94:na. Kun menin konttorille uudestaan papereiden kanssa, siellä vieläkin vähän kakisteltiin käyttöönottopäivästä, vaikka AKEkin oli sen hyväksynyt -94:na. Vasta kun sanoin että onko -94 ja -98 välillä tullut jotakin vaatimuksia tai säädöksiä joita auto ei täytä, ja sitten myöhemmin tulee sen takia vaikeuksia, hyväksyivät sen sitten -94:na. Sinänsä mulla ei ole pahaa sanottavaa konttorin toiminnasta, kaikki meni lopulta niin kuin pitikin. Nyt auto on siis katsastettu ja verotettu ja kilvissä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 14. 9:38:31 2007

Onko tosta autosta enempää kuvia, konehuone?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 14. 11:47:16 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Skorpillahan on kanssa punakantinen 2wd joka on italiasta ja rekisteröity 4/1991, jos nyt oikein muistan.
Konttorin mukaan se raja on 1.1.1992, jonka jälkeen käyttöönotetta auto pitää olla vähäpäästöinen. Kummaa tulkintaa silti, jos valmistushetkeä ei noteerata ja näin ollen VUOSIMALLIA.
Valmistushetki ei määrää vuosimallia.
On varmasti nytkin 2007 vuosimallin autot on valmistettu viime vuonna.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Maaliskuu 14. 19:11:55 2007

Stefa kirjoitti:Onko tosta autosta enempää kuvia, konehuone?
Ei ole vielä mutta tarkoitus oli jossain välissä napsia muutama kuva.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

pta
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
Paikkakunta: Tampere

Otteesta

Viesti Kirjoittaja pta » La Maaliskuu 17. 2:47:11 2007

Siellä otteen etusivulla lukee:
(B) 1992

ja siellä takapuolella:
(B) Data della prima immatricolazione del veicolo
eli lontooksi: "date of the first registration of the vehicle"

eli 1992 ensirekisteröity. Sorry :(

Tää auttaa kummasti käännöksissä:
http://babelfish.altavista.com/


Sitten arvauksia:
28.04.2003 muutoskatsastus 16" ja 17" vanteille
29.04.2005 vuosikatsastus
08.06.2005 joku review olisiko uusintanäyttö tjms...
25.07.2005 omistajan vaihdos
Ja tieto:
12.03.2007 Katsastus aloitettu (Tampere)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Maaliskuu 24. 19:48:58 2007

Noniin, asiaan taas. Eli lisää vikoja löytyi tohon soppa-asiaan. Oli meinaan makarooni tehnyt sellasen lektuvirityksen että oli päässyt b-paineensäätimen ohjausletku murtumaan poikki painekotelon kyljessä. Laski tyhjäkäyntikin noin 1000 rpm ja alkoi seoksiin tulemaan jotain tolkkua.

Alkoi myös ihmetyttämään tuo turboruuvi. Siinä menee nyt sekä turbon kellolta että kompurapesältä letku johki t-haaran oloiseen härveliin, josta tulee yksi letku turboruuville, joka on ruuvattu tappiinsa auki. Ja ruuvin toisessa lähdössä ei ole mitään kiinni. Onko tuommoisessa mitään ideaa? :roll:

Niin joo ja ne valkoiset suuttimet oli Marellin IW 058, eli vastaa vissiinkin Boschin vihreitä?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Maaliskuu 24. 21:44:35 2007

SeppoJJ kirjoitti:Alkoi myös ihmetyttämään tuo turboruuvi. Siinä menee nyt sekä turbon kellolta että kompurapesältä letku johki t-haaran oloiseen härveliin, josta tulee yksi letku turboruuville, joka on ruuvattu tappiinsa auki. Ja ruuvin toisessa lähdössä ei ole mitään kiinni. Onko tuommoisessa mitään ideaa? :roll:
Ihan normaali toteutus. Sillä ei ole merkitystä lähteekö "turboruuvilta" enää letku, vai laskeeko se suoraan ulos.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin