cossun mittaristo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

cossun mittaristo

Viesti Kirjoittaja siebro » Ti Helmikuu 27. 12:38:55 2007

nonii eli purin mittariston ja aattelin vaihtaa valkoset mittarin taustat, mutta miten helvetissä ne neulat lähtee irti ? koitin vähä nyppiä mut tuntuu et ne hajoo kohta jos niitä paljo repii.
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 27. 12:42:07 2007

Vetämällä ne lähtee. Kampea sieltä juuresta varovasti kahdella tylpällä ruukkarilla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja siebro » Ti Helmikuu 27. 12:45:53 2007

okei ! koitetaa
kiitos nopeasta vastauksesta
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Re: cossun mittaristo

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Helmikuu 27. 12:48:45 2007

siebro kirjoitti:nonii eli purin mittariston ja aattelin vaihtaa valkoset mittarin taustat, mutta miten helvetissä ne neulat lähtee irti ? koitin vähä nyppiä mut tuntuu et ne hajoo kohta jos niitä paljo repii.
Kyllä ne nostamalla lähtee,laita jotain neulan ja tausta väliin ja kangota käyräpäisillä pinseteillä siitä aivan akselita ettei neula väänny ,yleinsä lentää noin 3 merin päähän :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 27. 12:51:01 2007

Ollos hyvä. Olen viimeisen kolmen päivän aikana irroittanut nuo viisarit kolmesta mittaristosta. Kaksi viisaria oli niin tiukasti kiinni että niistä lähti se musta "hattu" irti mutta sen voi sitten liimata kiinni. Yhdestä lähti akseliin tuleva holkki irti viisarista ja jäi akseliin kiinni. Siis saattavat olla aika tiukassakin :lol: .
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Helmikuu 27. 12:57:13 2007

ukormi kirjoitti:Ollos hyvä. Olen viimeisen kolmen päivän aikana irroittanut nuo viisarit kolmesta mittaristosta. Kaksi viisaria oli niin tiukasti kiinni että niistä lähti se musta "hattu" irti mutta sen voi sitten liimata kiinni. Yhdestä lähti akseliin tuleva holkki irti viisarista ja jäi akseliin kiinni. Siis saattavat olla aika tiukassakin :lol: .
Elämä on :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Helmikuu 27. 14:06:08 2007

kaikkein paras olis jos ihan oikeat mittarin irroitus pihdit mutta mulla ollut tuo 2lusikkaa :lol:

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja siebro » Ti Helmikuu 27. 15:28:08 2007

juu kiitos hyvin onnistu

Mittaristo
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 28. 18:17:50 2007

Itse sijoitin AHTOPAINEMITTARIN pois tuosta A-pilarin vierestä kun siihen tulee pyöreä seosmittarinäyttö.

Pitää vaan pohtia vielä tuota valaistusta. Pari lediä sopivasti suunnattuina toiminee..

Itse mittarikoneisto ja piirilevy on cossustani mutta mittaritaulu -88 Sierrasta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Helmikuu 28. 19:35:38 2007

ukormi kirjoitti:Itse sijoitin AHTOPAINEMITTARIN pois tuosta A-pilarin vierestä kun siihen tulee pyöreä seosmittarinäyttö.

Pitää vaan pohtia vielä tuota valaistusta. Pari lediä sopivasti suunnattuina toiminee..

Itse mittarikoneisto ja piirilevy on cossustani mutta mittaritaulu -88 Sierrasta.
tosi hieno mutta loppuu asteikko kilon verran kesken.. :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 28. 20:20:01 2007

Timo kirjoitti: tosi hieno mutta loppuu asteikko kilon verran kesken.. :lol:
Tuossa on asteikko tuohon 1.5 kiloon mutta kauniisti se kaarsi 1.9 kiloon tuossa Passatissa.

Ei tuo minulla tule koskaan menemään kuin maksimissaan tuohon 1.5 kiloon, viritetyt cossut on sitten varustettava sillä kolmeen kiloon yltävällä mittarilla :lol:

Tuo on sikahalpa trisco mittari. Testasin tuota rakennelmaa siten että letku oli kiinni Passatin imusarjassa, VDO oli tuossa rinnalla. Aika tarkasti näyttivät samoja lukemia läpi asteikon, joten tuon tarkkuus kyllä riittää minulle, vaikka mittari ei mikään VDO olekaan. Vissiin tuo Sierran mittariston viisari on sen verran painava ettei viisari tärissyt vaikka VDO tärisi dieselissä etenkin tyhjäkäynnillä ollessa. Diesel kun tuntuu ahtavan koko ajan, hieman jopa tyhjäkäynnilläkin.

Sierran kiekkakellossa on selvästi paikka ahtomittarille juuri tuossa missä se siivessäkin on. Kiekkakellon piirilevyssä ja johdotuskalvossa on reikä sekä ainakin cossun mittaristomuovissa reiänpaikka ahtopainemittaria varten.

Ihme kun on pitänyt tuossa säästää..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Maaliskuu 1. 5:53:46 2007

Onko jollain sellaisia pohjia Cossuun jossa nopeusmittarin asteikko on numeroitu tappiin asti, eikös siihen ainakin 300 vielä mahdu ja neulakin pysähtyy vasta tripin nollausnappulaan? Ja em. nopeusmittarin kaveriksi kiekkamittarin asteikko joka olisi 8000 asti, taviksen mittarille yli 240 asteikolla olisi kanssa käyttöä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Maaliskuu 5. 11:14:12 2007

SLEI kirjoitti:Onko jollain sellaisia pohjia Cossuun jossa nopeusmittarin asteikko on numeroitu tappiin asti, eikös siihen ainakin 300 vielä mahdu ja neulakin pysähtyy vasta tripin nollausnappulaan? Ja em. nopeusmittarin kaveriksi kiekkamittarin asteikko joka olisi 8000 asti, taviksen mittarille yli 240 asteikolla olisi kanssa käyttöä.
Tavallisessa mittarissa ja Cossun mittarissa on eri nopeus asteikot ja itekki oon ettiny mistä sais mittarin pohjia Cossun asteikolla, mutta en oo löytäny, ku noi "amikset" ym. tekee noita +asteikkoja vaan normi 240km/h mittaristoihin ja se ei kun ei oikeen käy Cosaan...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin