Onko kellään 2wd cossussa megasquirtia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Onko kellään 2wd cossussa megasquirtia
Kannataako vaihtaa vakioboxin tilalle?Onko vaikea saada pelittämään?
Tuleeko todellista säästöä verratuna valmiina ostettaviin jos laskee kaikki kulut paitsi työn?
Tuleeko todellista säästöä verratuna valmiina ostettaviin jos laskee kaikki kulut paitsi työn?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Olisi varmasti jos se kävisi heittämällä kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no joo, riippuu mitä haetaan. mega ja monet muut säädettävät ruiskut on hyviä jos haetaan kesäkelin maksimi tehoa, mutta sitten jos autolla on tarkoitus ajaa ympäri vuoden, korkealle viritettynä, eri olosuhteissa niin enpä enää nykyisin kovin suureen ääneen valmislastuja moiti. niissä on käynnistysarvot kohdallaan, ne toimii kelillä kuin kelillä, tehoissa eroa säädettävään tulee muutama kymmenen heppaa kun puhutaan 500hv suuruusluokasta jne.
ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa...

ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa...


Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa...![]()
Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse laitekaan ei ehkä paras ole, niin voipi loppua keinot vian löytämiseksi. sitä en epäile etteikö ammattimiehen kasaamana/asentamana toimisikin loistavasti, mut keskimääräinen kaduntallaaja on kusessa jos ei edes tiedä onko vika säädöissä, autossa vai ruiskussa.. kun jo tuollaisen valmiinkin säädettävän ruiskun kanssa saa olla tarkkana et toimii kaikissa olosuhteissa, ""nimimerkillä 540hv käytössä -30 pakkasessa, meinasi köhiä""..JesseT kirjoitti:Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa...![]()
Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.

eli se "rahan säästö" ja +7hv ei välttämättä ole ensivirityksenä paras, lastuilla saa aika rajuja tehoja ja keskimäärin ne kyllä toimii, kelillä kuin kelillä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Ainoastaan kesällä ajellaan ja lähtö lämpöisestä tallistaTimo kirjoitti:niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse laitekaan ei ehkä paras ole, niin voipi loppua keinot vian löytämiseksi. sitä en epäile etteikö ammattimiehen kasaamana/asentamana toimisikin loistavasti, mut keskimääräinen kaduntallaaja on kusessa jos ei edes tiedä onko vika säädöissä, autossa vai ruiskussa.. kun jo tuollaisen valmiinkin säädettävän ruiskun kanssa saa olla tarkkana et toimii kaikissa olosuhteissa, ""nimimerkillä 540hv käytössä -30 pakkasessa, meinasi köhiä""..JesseT kirjoitti:Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa...![]()
Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.![]()
eli se "rahan säästö" ja +7hv ei välttämättä ole ensivirityksenä paras, lastuilla saa aika rajuja tehoja ja keskimäärin ne kyllä toimii, kelillä kuin kelillä..
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Periaatteessa kaikki viat pitäisi näkyä tiedonkeruusta esim. lämpötila-anturin huono kosketus näkyy takuulla. Uskon että JesseT tarkoitti myös juuri tätä. Myös kasauksessa tapahtuneet kämmit pitäisi löytää kasausohjeen testauksilla (input,output,data,prossu jne.). Toki voi vaatia paljonkin aikaaTimo kirjoitti: niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Itsellä on tuo mega cossussa kiinni johtosarjaan tehdyn välijohdon kanssa. Olen tuon kolmille eri suuttimille jo säätänyt ja hyvin on toiminut. Nyt paikoillaan 006 Decat ja niillä esim. kulutus normaali matka-ajossa 8L/100km. Menee 16.5 AFR nikottelematta matkassa. Tuohon 8L kuuluu jo rekkojen ohitukset rivakasti
Vedossa tasainen 12AFR (tai mihin sen nyt haluaakin säätää)
Ihan mielestäni toimiva systeemi...
Ei varmaan ole yhtä hyvä säädöilleen ja ominaisuuksilleen, kuin esim. Autronic, muta hiukan edullisempi kuitenkin. Näihin minunkin tavis-peleihin sopiva
Kohta teen uuden johtosarjan cossuun suoraan tuohon purkkiin sopivaksi. Pitää hetki vaan odotella, että kaikki koneen osat tulee takaisin ja pääsee sitä paikoilleen kasaamaan.

Ihan mielestäni toimiva systeemi...
Ei varmaan ole yhtä hyvä säädöilleen ja ominaisuuksilleen, kuin esim. Autronic, muta hiukan edullisempi kuitenkin. Näihin minunkin tavis-peleihin sopiva

Kohta teen uuden johtosarjan cossuun suoraan tuohon purkkiin sopivaksi. Pitää hetki vaan odotella, että kaikki koneen osat tulee takaisin ja pääsee sitä paikoilleen kasaamaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Kuullostaa mielenkiintoiselta ,olen just kasannut koneen,803 vihreät suuttimet,pro turbon kasaama escon turbo,rs 500 cooleri,330 lastu,3bar map,säädettävät nokkapyörät . Ajatus on nyt aluksi ajella tuolla,mutta syksymmällä olen suunnitellut tuon moottorin ohjauksen muuttamista.Jos pystyis omaa johtosarjaa käyttämään niin aina parempi.Alakerta on tehty uudestaan ja kestää vähän isompiakin tehoja.Laajakaista pitää vielä hommata Harinen ja Hevosvoima.com myy samaa pakettia hintaan 295e ja sen pitäis jutella Megasq kanssaVesku kirjoitti:Itsellä on tuo mega cossussa kiinni johtosarjaan tehdyn välijohdon kanssa. Olen tuon kolmille eri suuttimille jo säätänyt ja hyvin on toiminut. Nyt paikoillaan 006 Decat ja niillä esim. kulutus normaali matka-ajossa 8L/100km. Menee 16.5 AFR nikottelematta matkassa. Tuohon 8L kuuluu jo rekkojen ohitukset rivakastiVedossa tasainen 12AFR (tai mihin sen nyt haluaakin säätää)
Ihan mielestäni toimiva systeemi...
Ei varmaan ole yhtä hyvä säädöilleen ja ominaisuuksilleen, kuin esim. Autronic, muta hiukan edullisempi kuitenkin. Näihin minunkin tavis-peleihin sopiva
Kohta teen uuden johtosarjan cossuun suoraan tuohon purkkiin sopivaksi. Pitää hetki vaan odotella, että kaikki koneen osat tulee takaisin ja pääsee sitä paikoilleen kasaamaan.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Siitä se lähtee... 
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.
Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.

Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.
Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jneVesku kirjoitti:Siitä se lähtee...
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.
Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.


Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Voi olla sitten, ettei nuo Sinun suuttimet riitä, kuin noin kilon ylipaineelle tai sitten pitää laittaa rajusti bensanpainetta lisää... Itsellä tuli 525ccm tapit 1.3-1.4bar vastaan. Nyt 630ccm putket ajettu max.1.77bar ja siellä käyttöaste n.90%. Mitä paremmin kone hengittää, nin aina aikaisemmin loppuvat suuttimet. Sama teho tosin, kuin kovemmalla ahdolla, mutta rasitus koneelle pienempi. Seos-suhde (AFR)ollut tuolla 11.8-12.1 tietämillä. Nin ja peruspaine bensalle ollut koko ajan 3barls454 kirjoitti:Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jneVesku kirjoitti:Siitä se lähtee...
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.
Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.![]()
Niin ja laajakaistana WBO-2 A0
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Saa nähdä sitten penkissä kuinka käy? Nyt ensin sisään ajo 500km maltillisilla paineilla kun saan auton nippuun,jos menee laihalle eikä noilla vermeillä saa säätöihin niin mega projektiin saattaa tulla vauhtia .Vesku kirjoitti:Voi olla sitten, ettei nuo Sinun suuttimet riitä, kuin noin kilon ylipaineelle tai sitten pitää laittaa rajusti bensanpainetta lisää... Itsellä tuli 525ccm tapit 1.3-1.4bar vastaan. Nyt 630ccm putket ajettu max.1.77bar ja siellä käyttöaste n.90%. Mitä paremmin kone hengittää, nin aina aikaisemmin loppuvat suuttimet. Sama teho tosin, kuin kovemmalla ahdolla, mutta rasitus koneelle pienempi. Seos-suhde (AFR)ollut tuolla 11.8-12.1 tietämillä. Nin ja peruspaine bensalle ollut koko ajan 3barls454 kirjoitti:Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jneVesku kirjoitti:Siitä se lähtee...
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.
Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.![]()
Niin ja laajakaistana WBO-2 A0

Bensan painetta täytyy nostaa,pitää hommata mittari linjaan.Suunnittelin ensin Hesteciä , mutta budjetti tulee vastaan sen kanssa.Jos tuosta nyt se 330hp lähtee ja seokset pysyy kuosissa niin hyvä.Eihän mulla ole ens talvena muuten mitään tekemistä



Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
no, käyhän se ja toimiikin vielä.siipicossu kirjoitti:Olisi varmasti jos se kävisi heittämällä kiinni.
purkki päältä
purkki alta
purkki sivusta
p.
ps. sori, kuvat on vähän isoja, mutta kestää ainakin zoomata

Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
mulla on edis suorasytkä cossussa ja megaruuta...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Joko sait ruutan toimimaan täysin? Olisko jossain jotain vinkkiä tohon intercafen rakenteluun? Tarkoitus olisi tehdä kans cossun boksiin MS ja käyttää cossun sytytystä paranneltuna Cranen LX-91 puolalla... ja cossun oma poksis olis sitten varalla kun vois heittämällä vaihtaa, vaikkapa katsastuksen ajaksi.pau kirjoitti:noh, kyllä siinä hetki meni ja vähän roinaa lisää ( kuten kuvista näkyy ) että sai tehtyä interfacen megan ja anturien välillä. Eniten närästystä herätti tuo jakajan anturikuvio.
Nakuanturin kanssa kävi pikku fiba, ja se ei toimi vielä, mutta muut ohjaukset about toimii.
p.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Mulla on cossussa megasquirt, tehty suoraan vakio johtosarjaan ja sen liittimeen. Triggeri nokka-akselilla ja sytytys ihan omalla jakajalla ja lx-91 puolalla. Johtosarjaan lisätty suuttimille etuvastukset muuten kokolailla koskematon.. Talven aikana tarkotus hankkiutua jakajasta eroon...
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Stefalle kiitokset vinkistä. Siispä kasaan ainakin näin alkuunsa ABS-boksiin sen ruutan...
_pexi onko noi etuvastukset pakolliset vai kuuluisiko megan kanssa olla jotkut korkeampiohmiset suuttimet?
_pexi onko noi etuvastukset pakolliset vai kuuluisiko megan kanssa olla jotkut korkeampiohmiset suuttimet?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Varmaankin helpoin tapa on laittaa suoraan korkeaohmiset suuttimet niin ei tarvii kikkailla mitään ylimääräistä... Muuten sitten voi laittaa etuvastukset tai käyttää sitä pwm:ää virranrajoitukseen. Eilen asennettu uusi bosch 044 pumppu, iso suodatin, uusi bensatukki sekä 788cc siemens dekat. Sain aika nopeasti käymään ja käy paljon paremmin tyhjäkäyntiä kuin vanhoilla 550cc suuttimilla.. Tyhjäkäynnin sai säädettyä n. 800rpm saakka eikä mitään ongelmaa että sais liikaa.. Ensi viikolla penkkiin ja paineen nostoa.. 

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91