Onko kellään 2wd cossussa megasquirtia

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Onko kellään 2wd cossussa megasquirtia

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Helmikuu 26. 18:56:30 2007

Kannataako vaihtaa vakioboxin tilalle?Onko vaikea saada pelittämään?
Tuleeko todellista säästöä verratuna valmiina ostettaviin jos laskee kaikki kulut paitsi työn?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 26. 18:59:38 2007

Olisi varmasti jos se kävisi heittämällä kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Helmikuu 26. 19:05:36 2007

siipicossu kirjoitti:Olisi varmasti jos se kävisi heittämällä kiinni.
Harvoin nämä tee se itse härvelit sopii heittämällä muualle kuin roskikseen :lol: :lol:
En tässä millään muotoa panettele kyseistä laitetta.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 19:24:17 2007

Stefalla on nelikkocosassa mega ja toimii käsittääkseni hienosti. Itse en ainakaan mitään lastua enää tänäpäivänä cosaan laittais.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Helmikuu 26. 19:29:11 2007

En pidä megaa yhtään huonompana kuin valmislastut, oikeastaan parempana. Alhanen hankintahinta, sekä monipuolisempi kuin valmislastu.

Tottakai sitä joutuu enemmän väkertämään sen ms:n kanssa, kuin valmislastun, mutta kyllä sen vaivan näkisin kuitenkin sen eteen.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Helmikuu 26. 19:47:13 2007

no joo, riippuu mitä haetaan. mega ja monet muut säädettävät ruiskut on hyviä jos haetaan kesäkelin maksimi tehoa, mutta sitten jos autolla on tarkoitus ajaa ympäri vuoden, korkealle viritettynä, eri olosuhteissa niin enpä enää nykyisin kovin suureen ääneen valmislastuja moiti. niissä on käynnistysarvot kohdallaan, ne toimii kelillä kuin kelillä, tehoissa eroa säädettävään tulee muutama kymmenen heppaa kun puhutaan 500hv suuruusluokasta jne.

ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa... :wink: :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 26. 20:51:41 2007

Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa... :wink: :roll:
Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.

Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Helmikuu 26. 21:33:35 2007

JesseT kirjoitti:
Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa... :wink: :roll:
Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.

Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.
niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse laitekaan ei ehkä paras ole, niin voipi loppua keinot vian löytämiseksi. sitä en epäile etteikö ammattimiehen kasaamana/asentamana toimisikin loistavasti, mut keskimääräinen kaduntallaaja on kusessa jos ei edes tiedä onko vika säädöissä, autossa vai ruiskussa.. kun jo tuollaisen valmiinkin säädettävän ruiskun kanssa saa olla tarkkana et toimii kaikissa olosuhteissa, ""nimimerkillä 540hv käytössä -30 pakkasessa, meinasi köhiä"".. :wink:

eli se "rahan säästö" ja +7hv ei välttämättä ole ensivirityksenä paras, lastuilla saa aika rajuja tehoja ja keskimäärin ne kyllä toimii, kelillä kuin kelillä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Helmikuu 26. 22:14:05 2007

Timo kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Timo kirjoitti: ja mitäs sitten kun megalla varustettu auto hieman nykii kun on kostea keli, vähän pakkasta ja suolattu loskainen tie, mistä alatte etsimään vikaa... :wink: :roll:
Tätä nyt en ymmärrä? Helppoahan se on Megaviewn, läppärin tai datalogin kanssa katsoa missä mennään pieleen. Sit vasta sormi suuhun meneekin kun Weber-Marelli alkaa yskiä ja pitäisi siitä jotenkin alkaa vikakoodeja purkamaan.

Siitä olen kyllä Timon kanssa samaa mieltä, että säädettävällä ruiskulla saa paljon enemmän vaivaa itselleen kun se pitäisi saada toimimaan just eikä melkein joka ikinen kylmäkäynnistys jne. Se että vie dynoon jollekin auton säädettäväksi ei paljoa auta näissä jutuissa. Vaatii aikaa ja vihkiytymistä.
niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse laitekaan ei ehkä paras ole, niin voipi loppua keinot vian löytämiseksi. sitä en epäile etteikö ammattimiehen kasaamana/asentamana toimisikin loistavasti, mut keskimääräinen kaduntallaaja on kusessa jos ei edes tiedä onko vika säädöissä, autossa vai ruiskussa.. kun jo tuollaisen valmiinkin säädettävän ruiskun kanssa saa olla tarkkana et toimii kaikissa olosuhteissa, ""nimimerkillä 540hv käytössä -30 pakkasessa, meinasi köhiä"".. :wink:

eli se "rahan säästö" ja +7hv ei välttämättä ole ensivirityksenä paras, lastuilla saa aika rajuja tehoja ja keskimäärin ne kyllä toimii, kelillä kuin kelillä..
Ainoastaan kesällä ajellaan ja lähtö lämpöisestä tallista
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 26. 22:19:43 2007

Timo kirjoitti: niin sitä karrikoin että jos itse kolvailee (tai ostaa naapurin amiksen kolvaaman) megaa kasaan ja asentelee sen liitinpihdeillä ja ryöstäjillä -> jos keli on huonohko mikä voi aiheuttaa nykimistä/vast, ja toisaalta itse
Periaatteessa kaikki viat pitäisi näkyä tiedonkeruusta esim. lämpötila-anturin huono kosketus näkyy takuulla. Uskon että JesseT tarkoitti myös juuri tätä. Myös kasauksessa tapahtuneet kämmit pitäisi löytää kasausohjeen testauksilla (input,output,data,prossu jne.). Toki voi vaatia paljonkin aikaa
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 27. 11:00:59 2007

Itsellä on tuo mega cossussa kiinni johtosarjaan tehdyn välijohdon kanssa. Olen tuon kolmille eri suuttimille jo säätänyt ja hyvin on toiminut. Nyt paikoillaan 006 Decat ja niillä esim. kulutus normaali matka-ajossa 8L/100km. Menee 16.5 AFR nikottelematta matkassa. Tuohon 8L kuuluu jo rekkojen ohitukset rivakasti :wink: Vedossa tasainen 12AFR (tai mihin sen nyt haluaakin säätää)
Ihan mielestäni toimiva systeemi...

Ei varmaan ole yhtä hyvä säädöilleen ja ominaisuuksilleen, kuin esim. Autronic, muta hiukan edullisempi kuitenkin. Näihin minunkin tavis-peleihin sopiva :wink:

Kohta teen uuden johtosarjan cossuun suoraan tuohon purkkiin sopivaksi. Pitää hetki vaan odotella, että kaikki koneen osat tulee takaisin ja pääsee sitä paikoilleen kasaamaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Helmikuu 27. 11:25:48 2007

Vesku kirjoitti:Itsellä on tuo mega cossussa kiinni johtosarjaan tehdyn välijohdon kanssa. Olen tuon kolmille eri suuttimille jo säätänyt ja hyvin on toiminut. Nyt paikoillaan 006 Decat ja niillä esim. kulutus normaali matka-ajossa 8L/100km. Menee 16.5 AFR nikottelematta matkassa. Tuohon 8L kuuluu jo rekkojen ohitukset rivakasti :wink: Vedossa tasainen 12AFR (tai mihin sen nyt haluaakin säätää)
Ihan mielestäni toimiva systeemi...

Ei varmaan ole yhtä hyvä säädöilleen ja ominaisuuksilleen, kuin esim. Autronic, muta hiukan edullisempi kuitenkin. Näihin minunkin tavis-peleihin sopiva :wink:

Kohta teen uuden johtosarjan cossuun suoraan tuohon purkkiin sopivaksi. Pitää hetki vaan odotella, että kaikki koneen osat tulee takaisin ja pääsee sitä paikoilleen kasaamaan.
Kuullostaa mielenkiintoiselta ,olen just kasannut koneen,803 vihreät suuttimet,pro turbon kasaama escon turbo,rs 500 cooleri,330 lastu,3bar map,säädettävät nokkapyörät . Ajatus on nyt aluksi ajella tuolla,mutta syksymmällä olen suunnitellut tuon moottorin ohjauksen muuttamista.Jos pystyis omaa johtosarjaa käyttämään niin aina parempi.Alakerta on tehty uudestaan ja kestää vähän isompiakin tehoja.Laajakaista pitää vielä hommata Harinen ja Hevosvoima.com myy samaa pakettia hintaan 295e ja sen pitäis jutella Megasq kanssa
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 27. 11:38:55 2007

Siitä se lähtee... :D
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.

Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Helmikuu 27. 11:47:25 2007

Vesku kirjoitti:Siitä se lähtee... :D
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.

Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.
Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jne :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 27. 12:05:21 2007

ls454 kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Siitä se lähtee... :D
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.

Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.
Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jne :lol: :lol:
Voi olla sitten, ettei nuo Sinun suuttimet riitä, kuin noin kilon ylipaineelle tai sitten pitää laittaa rajusti bensanpainetta lisää... Itsellä tuli 525ccm tapit 1.3-1.4bar vastaan. Nyt 630ccm putket ajettu max.1.77bar ja siellä käyttöaste n.90%. Mitä paremmin kone hengittää, nin aina aikaisemmin loppuvat suuttimet. Sama teho tosin, kuin kovemmalla ahdolla, mutta rasitus koneelle pienempi. Seos-suhde (AFR)ollut tuolla 11.8-12.1 tietämillä. Nin ja peruspaine bensalle ollut koko ajan 3bar

Niin ja laajakaistana WBO-2 A0
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Helmikuu 27. 12:34:44 2007

Vesku kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Siitä se lähtee... :D
Itsellä tuli tuo megan teko siinävaiheessa eteen, kun kannesta portattiin kanavat ja muutakin pientä samassa hässäkässä. 4500rpm jälkeen seokset meni laihalle, niin että heilahti. Olisihan ollut mahdollista kikkailla prgressiivisen säätimen kanssa (löytyy muuten hyllystä sellainen) kanssa, mutta yleensäkkin joutuu kikkailemaan aina, kun jotain muutoksia tehdään, jos ei halua uutta lastua mennä penkkiin teettämään.

Laajakaista avulla sain seokset riittävän hyvin kohdalleen tiedonkeruuta käyttäen. Ei ainakaan AMW:llä tarvinnut niihin puuttua, kun penkitettiin. Vähän ennakkoa kokeiltiin, mutta ei tuollakaan ollut enää vaikutusta käyrään.
Niin toki kannet on potrtattu maltillisesti ,Seetit pyöreällä terällä ajettu, palotilat putsattu ,kierokanget tasapainotettu+ männät,männän korkeudet tasattu ,painekotelo on vingutettu+kiilloitettu.Kaasuläppä viritetty jne :lol: :lol:
Voi olla sitten, ettei nuo Sinun suuttimet riitä, kuin noin kilon ylipaineelle tai sitten pitää laittaa rajusti bensanpainetta lisää... Itsellä tuli 525ccm tapit 1.3-1.4bar vastaan. Nyt 630ccm putket ajettu max.1.77bar ja siellä käyttöaste n.90%. Mitä paremmin kone hengittää, nin aina aikaisemmin loppuvat suuttimet. Sama teho tosin, kuin kovemmalla ahdolla, mutta rasitus koneelle pienempi. Seos-suhde (AFR)ollut tuolla 11.8-12.1 tietämillä. Nin ja peruspaine bensalle ollut koko ajan 3bar

Niin ja laajakaistana WBO-2 A0
Saa nähdä sitten penkissä kuinka käy? Nyt ensin sisään ajo 500km maltillisilla paineilla kun saan auton nippuun,jos menee laihalle eikä noilla vermeillä saa säätöihin niin mega projektiin saattaa tulla vauhtia . :lol:
Bensan painetta täytyy nostaa,pitää hommata mittari linjaan.Suunnittelin ensin Hesteciä , mutta budjetti tulee vastaan sen kanssa.Jos tuosta nyt se 330hp lähtee ja seokset pysyy kuosissa niin hyvä.Eihän mulla ole ens talvena muuten mitään tekemistä :lol: :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ti Helmikuu 27. 19:16:09 2007

siipicossu kirjoitti:Olisi varmasti jos se kävisi heittämällä kiinni.
no, käyhän se ja toimiikin vielä.

purkki päältä
purkki alta
purkki sivusta

p.

ps. sori, kuvat on vähän isoja, mutta kestää ainakin zoomata :idea:
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 27. 20:06:47 2007

Onko muilla ihmisillä megan kanssa sytytys miten hoidettu?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ti Helmikuu 27. 20:40:54 2007

mulla on edis suorasytkä cossussa ja megaruuta...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 27. 21:11:17 2007

Stefa kirjoitti:Onko muilla ihmisillä megan kanssa sytytys miten hoidettu?
Ohc:n hall-jakajalla. Tulossa puola/sylinteri kesäksi.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Helmikuu 28. 9:55:55 2007

mulla on ihan orggis anturit & sytkä, mitä nyt puola vaihdettu parempaan.

p.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Helmikuu 28. 10:12:14 2007

pau kirjoitti:mulla on ihan orggis anturit & sytkä, mitä nyt puola vaihdettu parempaan.

p.
Ihan mielenkiinnosta, miten oot saanu toimimaan sen omilla antureilla?
Toyota Supra TT

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Helmikuu 28. 15:36:59 2007

noh, kyllä siinä hetki meni ja vähän roinaa lisää ( kuten kuvista näkyy ) että sai tehtyä interfacen megan ja anturien välillä. Eniten närästystä herätti tuo jakajan anturikuvio.

Nakuanturin kanssa kävi pikku fiba, ja se ei toimi vielä, mutta muut ohjaukset about toimii.

p.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 2. 7:23:17 2007

pau kirjoitti:noh, kyllä siinä hetki meni ja vähän roinaa lisää ( kuten kuvista näkyy ) että sai tehtyä interfacen megan ja anturien välillä. Eniten närästystä herätti tuo jakajan anturikuvio.

Nakuanturin kanssa kävi pikku fiba, ja se ei toimi vielä, mutta muut ohjaukset about toimii.

p.
Joko sait ruutan toimimaan täysin? Olisko jossain jotain vinkkiä tohon intercafen rakenteluun? Tarkoitus olisi tehdä kans cossun boksiin MS ja käyttää cossun sytytystä paranneltuna Cranen LX-91 puolalla... ja cossun oma poksis olis sitten varalla kun vois heittämällä vaihtaa, vaikkapa katsastuksen ajaksi.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Elokuu 2. 9:29:51 2007

SeppoJJ, etsiskelit tuolla ostetaanpuolella rikkinäistä kossun poksia. Vinkkinä vain, että ABS boksissa on sama liitin, mun autossa on laitettu sellaiseen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Elokuu 2. 18:52:07 2007

Mulla on cossussa megasquirt, tehty suoraan vakio johtosarjaan ja sen liittimeen. Triggeri nokka-akselilla ja sytytys ihan omalla jakajalla ja lx-91 puolalla. Johtosarjaan lisätty suuttimille etuvastukset muuten kokolailla koskematon.. Talven aikana tarkotus hankkiutua jakajasta eroon...
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 2. 22:57:48 2007

Stefalle kiitokset vinkistä. Siispä kasaan ainakin näin alkuunsa ABS-boksiin sen ruutan...

_pexi onko noi etuvastukset pakolliset vai kuuluisiko megan kanssa olla jotkut korkeampiohmiset suuttimet?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » La Elokuu 4. 13:34:51 2007

Varmaankin helpoin tapa on laittaa suoraan korkeaohmiset suuttimet niin ei tarvii kikkailla mitään ylimääräistä... Muuten sitten voi laittaa etuvastukset tai käyttää sitä pwm:ää virranrajoitukseen. Eilen asennettu uusi bosch 044 pumppu, iso suodatin, uusi bensatukki sekä 788cc siemens dekat. Sain aika nopeasti käymään ja käy paljon paremmin tyhjäkäyntiä kuin vanhoilla 550cc suuttimilla.. Tyhjäkäynnin sai säädettyä n. 800rpm saakka eikä mitään ongelmaa että sais liikaa.. Ensi viikolla penkkiin ja paineen nostoa.. :P
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

jannu5
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Syyskuu 19. 16:57:51 2006
Paikkakunta: NILSIÄ

Viesti Kirjoittaja jannu5 » Ti Elokuu 7. 18:21:13 2007

mulla on kans megaruikka cossussa, sytkä on ediksellä.laitoin escon johtosarjan jossa oli ediksen johdotukset valmiina.
2wd cosworth -89 MS+edis4+MPHX40

Octavia 1u combi 104kw/320nm TDI
Grand voyager -05 CRD 2.8AUT

Vastaa Viestiin