Cossuun +500hp moottorin alakerta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Cossuun +500hp moottorin alakerta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 12:59:10 2007

No joo taas tarvittais kerhon +500hp jäsenten apuja.
Lohkon sain hommattua työllä ja tuskalla...
Mutta nyt haluaisin kuullakkin kaikkia mahdollisia hyviä ja huonoja viritys mahdollisuuksia "200" Cossun +500hp alakerralle ja ennen kaikkea nimenomaan +500hp olevien moottoreiden kokoonpanoista ja kuinka mikin on kestänyt ja onko ollu ongelmia jonkun asian kanssa?

Nämä on 200 alakertaan jo tulossa:
- Korkeapaine öljypumppu
- Öljynsuodatin erillisellä jalalla ja 2x normin kokonen suodatin
- Öljyn lauhdutin
- Öljyruiskut männille

Nämä suunnitteilla/vasta harkinnassa:
- Männiksi Wisecot tai Accralitet, max. n.92mm?
- Betonointi?
- Iskun pituuden muuttaminen, mutta paljonko että toimii vielä alemmillakin kierroksilla jotenki vaiko vaan vakio Cossun iskunpituus?
- H-profiili veivit, ei Eagle, koska liian kapeat, mutta mitkä ja kuinka pitkät?
- Kampura Cossun?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 14:37:52 2007

Accralitet laittasin ja sit pitkät kanget. Esim. SPM:n valmistamat h-profiili teräskanget. --> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42

Pitkät pultit ja mahdollisesti betoni. Tossa nyt ainakin aluksi omia mielipiteitä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Helmikuu 26. 16:18:17 2007

pitkät pultit, muuten vakioveivit, vakiokampi, vakiomännät, ohc-laakerit, (jos poraat niin sitten wiseco, accralite, cp-piston tai vast).

kaikkien osien hyvä koneistus, toleranssit oikein!!, tasapainotus ja kasaus. siis jo mainitsemiesi juttujen lisäksi. ja kestää..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 16:51:48 2007

Hesus kirjoitti:Accralitet laittasin ja sit pitkät kanget. Esim. SPM:n valmistamat h-profiili teräskanget. --> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42

Pitkät pultit ja mahdollisesti betoni. Tossa nyt ainakin aluksi omia mielipiteitä.
Onks noi SPM.n "(10A) Cosworth 128,5 24 55" vakio mittaset?
Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 17:02:19 2007

tumppe kirjoitti: Onks noi SPM.n "(10A) Cosworth 128,5 24 55" vakio mittaset?
On
tumppe kirjoitti: Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Pitää paikkaansa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 17:07:21 2007

Hesus kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Pitää paikkaansa.
Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 18:18:17 2007

tumppe kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Pitää paikkaansa.
Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?
No vaikka semmoset. Wisecolla on muistaakseni semmoset mistä saa työstettyä tavaraa pois tarpeeks jotta ne käy noiden kankien kanssa ohariin / cossuun.

edit: saattaa olla myös suoraan käypäset,eli semmoset mitä ei tarvii edes koneistella.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 18:39:29 2007

Hesus kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Hesus kirjoitti: Pitää paikkaansa.
Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?
No vaikka semmoset. Wisecolla on muistaakseni semmoset mistä saa työstettyä tavaraa pois tarpeeks jotta ne käy noiden kankien kanssa ohariin / cossuun.

edit: saattaa olla myös suoraan käypäset,eli semmoset mitä ei tarvii edes koneistella.
Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Helmikuu 26. 18:43:33 2007

pistä 6kpl pitkiäpultteja.

H-profiili veivejä löytyy multakin 128,5mm vakio ja 133,5mm ja tulossa 138mm
mäntiä saa cp-piston:sia noille..yv jos kiinostaa..

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Helmikuu 27. 14:18:31 2007

tumppe kirjoitti:Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...
Wisecolta kuten muiltakin mäntävalmistajilta saa teetettyä männät mittatilauksena. Se on sitten eri asia mitkä on sopivat mitat, millasen dekkikorkeuden haluu, millaset venakolot haluu, millasen kupin mäntään haluu, mitä muita ekstroja, jne. Ite en viittiny ruveta noita arpomaan vaan jätin asian ammattimiehen harteille joka on noita joskus aiemmin jo koittanut ja miettinyt, ja hommasin siis sellaset CP:n männät. Mun käsittääkseni (melkein) vakio porauksella oleva 200 lohko ilmeisesti kestää jonkin verran, jonka vuoksi itsekkin otin seuraavan ylikoon männät, jotka on CP:n mallistossa 91.0mm, en laita betonia ja uskon että kestää mun käytössä/tehoilla. Turha sitä lohkoa on mun mielestä porata mihinkään 92mm kokoon. No mut, jokainen tietenkin tekee tyylillään. Vakio kanget varmasti ajaa asiansa, mutta itse päätin ihan mielenkiinnosta koittaa 5mm pidempiä kankia, tosin ei taida niistäkään hirveesti olla vielä kokemuksia foorumilla. Kunnossa oleva vakioalakerta taitaa kyllä olla melko kestävää tekoa, harvoin ainakaan kuulee että kukaan olisi sitä saanut rikki, siis olettaen että kaikki perusasiat on kunnossa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 27. 19:34:14 2007

Yrkesman kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...
Wisecolta kuten muiltakin mäntävalmistajilta saa teetettyä männät mittatilauksena. Se on sitten eri asia mitkä on sopivat mitat, millasen dekkikorkeuden haluu, millaset venakolot haluu, millasen kupin mäntään haluu, mitä muita ekstroja, jne. Ite en viittiny ruveta noita arpomaan vaan jätin asian ammattimiehen harteille joka on noita joskus aiemmin jo koittanut ja miettinyt, ja hommasin siis sellaset CP:n männät. Mun käsittääkseni (melkein) vakio porauksella oleva 200 lohko ilmeisesti kestää jonkin verran, jonka vuoksi itsekkin otin seuraavan ylikoon männät, jotka on CP:n mallistossa 91.0mm, en laita betonia ja uskon että kestää mun käytössä/tehoilla. Turha sitä lohkoa on mun mielestä porata mihinkään 92mm kokoon. No mut, jokainen tietenkin tekee tyylillään. Vakio kanget varmasti ajaa asiansa, mutta itse päätin ihan mielenkiinnosta koittaa 5mm pidempiä kankia, tosin ei taida niistäkään hirveesti olla vielä kokemuksia foorumilla. Kunnossa oleva vakioalakerta taitaa kyllä olla melko kestävää tekoa, harvoin ainakaan kuulee että kukaan olisi sitä saanut rikki, siis olettaen että kaikki perusasiat on kunnossa.
No, oon täs saanut sen verran tietoja kasaan että kokoonpano tulee todennäkösesti olemaan seuraavanlainen (kommentoida saa):
- 200 lohko ensimmäisessä ylikoossa (nyt siis jo porattuna ei ajettu)
- Pitkät pinnapultit
- En todennäköisesti ala betonoimaan, saapahan sit putkitettua helpommin jos sylinteri putki halkee (joka on sen ajan murhe)
- Vakio kampura (tasapainotettuna tietysti)
- Vakio vauhtipyörä hiukan kevennettynä
- 138mm H-veivit
- CP-Piston männät yo. veiveille (sen verran pienet et jos ton jo poratun lohkon sais hoonaamalla oikean kokoseks, jos ei niin kevyt porautus)
- Jonkunlaiset öljyruiskut (2wd Cossun jos löytyy kohtuu rahalla)
- Öljyn lauhdutin
- Suurteho öljypumppu, KORJAAN korkeapaine pumppu

Veikkaisin (mielipiteistä päätellen), että toi kokoonpano ois kohtuullisen hyvä +500hv tehoille ja siis katu auto jonka tarttis kestää "miehekästä" repimistä... Heikoin lenkki olkoon sitten muualla tekniikassa, mutta ei mieluusti tuola "kellarissa".
Viimeksi muokannut tumppe, Ti Helmikuu 27. 22:51:06 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Helmikuu 27. 21:21:39 2007

Tuosta 2wd öljyruisku/suurteho öljypumpusta sen verran et siinä on vähän sepittämistä, mutta kyllä se onnistuu kun taivuttelee sitä öljyputkee siihen öljypumpun kanteen käypäsex, sit öljypohjaan joutuu tekee tilaa pumpun kohalle sen verran et siihen öljypohjaan pitää hitsata ulkopuolelle tavaraa, muuten se puhkee.

Ite laitoin mellingin pinton suurtuotto-pumpun jossa akseli on laakeroitu molemmin päin. Sorvasin pumpun akselia kannenpuolelta lyhemmäx ja porasin siihen cossun pumpun kanteen matalan reiän akselille, niin että se puhkes öljyruiskun venttiilin kanavaan. Tämä reiän puhkeaminen kanavaan todettiin myöhemmin erittäin hyväksi asiaksi sillä kaverille tuli samanlainen pumppu ja samalla tavalla porasi reiän kanteen mutta jätti sen niin matalaksi ettei se puhennu kanavaan, uskomatonta kyllä mutta se kaverin pumpun akseli leikkasi kiinni sieltä kannen päästä öljynpuutteen vuoksi :shock:
No pumpun käyttö-akseli (se kuusiokoloakselin pätkä) poikki ja öljynpaineet katos kesken penkityksen! Mut ei onnex käyny moottorile kuinkaan ja pumppukin rupes pelaa kun puhkas sen reiän sinne kanavaan asti.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 27. 22:54:28 2007

TVR kirjoitti:Tuosta 2wd öljyruisku/suurteho öljypumpusta sen verran et siinä on vähän sepittämistä, mutta kyllä se onnistuu kun taivuttelee sitä öljyputkee siihen öljypumpun kanteen käypäsex, sit öljypohjaan joutuu tekee tilaa pumpun kohalle sen verran et siihen öljypohjaan pitää hitsata ulkopuolelle tavaraa, muuten se puhkee.

Ite laitoin mellingin pinton suurtuotto-pumpun jossa akseli on laakeroitu molemmin päin. Sorvasin pumpun akselia kannenpuolelta lyhemmäx ja porasin siihen cossun pumpun kanteen matalan reiän akselille, niin että se puhkes öljyruiskun venttiilin kanavaan. Tämä reiän puhkeaminen kanavaan todettiin myöhemmin erittäin hyväksi asiaksi sillä kaverille tuli samanlainen pumppu ja samalla tavalla porasi reiän kanteen mutta jätti sen niin matalaksi ettei se puhennu kanavaan, uskomatonta kyllä mutta se kaverin pumpun akseli leikkasi kiinni sieltä kannen päästä öljynpuutteen vuoksi :shock:
No pumpun käyttö-akseli (se kuusiokoloakselin pätkä) poikki ja öljynpaineet katos kesken penkityksen! Mut ei onnex käyny moottorile kuinkaan ja pumppukin rupes pelaa kun puhkas sen reiän sinne kanavaan asti.
Joo, tota korjasin "kirjotus" virheen, eli siis korkeapaine pumppua oon laittamas, en ala sekoileen noiden korkeapaine-suurituotto pumppujen kans, ku suurin osa "kokeilijoista" kilpa ja katukäytössä ovat havainneet rajua laakereiden kulumista yms. verrattaessa perus korkeapaine pumppuihin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 28. 1:38:36 2007

"Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?"

33mm korkeat WRC(?) männät menee noihin niissä on isot venakolot ja 10cm3 monttu.
Prostreet taisi joskus mainostaa omilla mitoilla Wisecoja 690€ ja saa niitä varmaan jostain muualtakin.
En kyllä keksi mitään syytä miksi korkea kapasiteettinen ö-pumppu koneen rikkoisi? Jos meinataan jotain 500 tehoja napata niin tarvitaan varmaan ulkoinen öljyjäähy ja sekin syö puhtia öljynkierrolta.
Mellingin pumpun lähtö kannattaa portata se on selkeesti pienempi kuin 4WD kisapumpun jossa ei ole ruiskusuutinten lähtöjä.
Jos pistää Mellingin suurtehon niin kannaattaa laittaa öljysuuuttimet runkolaakereihin tai pikku turbo Eskon tyyliin, iso pumppu ottaa ainakin vähän 2wd ö-pohjaan kiinni ilman tiivistettä. Öljynruikkimasuuttimiin paineventtiili ettei öljyä turhaan pienillä ö-paineilla mene väärään paikkaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 28. 11:24:24 2007

SLEI kirjoitti:"Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?"

33mm korkeat WRC(?) männät menee noihin niissä on isot venakolot ja 10cm3 monttu.
Prostreet taisi joskus mainostaa omilla mitoilla Wisecoja 690€ ja saa niitä varmaan jostain muualtakin.
En kyllä keksi mitään syytä miksi korkea kapasiteettinen ö-pumppu koneen rikkoisi? Jos meinataan jotain 500 tehoja napata niin tarvitaan varmaan ulkoinen öljyjäähy ja sekin syö puhtia öljynkierrolta.
Mellingin pumpun lähtö kannattaa portata se on selkeesti pienempi kuin 4WD kisapumpun jossa ei ole ruiskusuutinten lähtöjä.
Jos pistää Mellingin suurtehon niin kannaattaa laittaa öljysuuuttimet runkolaakereihin tai pikku turbo Eskon tyyliin, iso pumppu ottaa ainakin vähän 2wd ö-pohjaan kiinni ilman tiivistettä. Öljynruikkimasuuttimiin paineventtiili ettei öljyä turhaan pienillä ö-paineilla mene väärään paikkaan.

Monessakos eri autossa on noita erilaisia öljyruiskuja ja mitä suositellaan?
Olen kuullu huhuja että joissakin Dieseleissä on ja ainakin jossakin Hiacessa ja ilmeisesti semmosia että ne sais koneistettua lohkoon?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Helmikuu 28. 12:03:54 2007

tumppe kirjoitti:Monessakos eri autossa on noita erilaisia öljyruiskuja ja mitä suositellaan?
Olen kuullu huhuja että joissakin Dieseleissä on ja ainakin jossakin Hiacessa ja ilmeisesti semmosia että ne sais koneistettua lohkoon?
Kysy nyt ensin vaikka suoraan Fordilta, niitä T25 esco cossun lohkoon tulevia suuttimia. Tai sitten tilaat vaikka Mountunelta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 28. 19:03:40 2007

Jossain näistä lohko-keskusteluista joku esitteli Hiacen suuttimista tehtyä ratkaisua, suuttimet näytti muistaakseni samoilta kuin noi Escon.
Oliko Timolla runkolaakereista lähtevät suuttimet?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Helmikuu 28. 19:40:50 2007

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 28. 20:13:26 2007

No just tommosia mä tarkotinki, en mä ny ala itteeni kipeeks maksamaan mistään pienistä pilleistä ja Lyön vaikka vetoa että tollaset runkolaakereista lähtevät venttiilillä varustetut tulee huomattavasti halvemmaks ku noi "Cossu pillit" uutena koneistuksineen ja varmasti ovat yhtä toimivat.
Eli mitkäs noi nyt sit on ja mitä vastaavia vaihtoehtoja löytyy?
Tässä tilanteessa olis taas mahdollisuus tarjota/kaupata yv.llä öljyruiskuja, jos jollain ois sellanen 2wd Cosan joutilaana?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 28. 21:13:22 2007

Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Helmikuu 28. 21:34:41 2007

cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.

T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Helmikuu 28. 21:48:32 2007

Timo kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.

T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
t25 tyyppiset suuttimet mutta ne ei ollu foordin niin makso asennettuna hieman yli 200e http://www.garaget.org/?car=2406&image=32752
ja mulla on nyt samat mitä timon koneessa ne on halvat avautumis paine oli muistaakseni 1 kilo http://groups.msn.com/westcoastrallytea ... hotoID=209
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 28. 22:16:32 2007

No toi paineventiili taitaa ollakin ihan hyvä systeemi.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 28. 22:35:33 2007

fordrs2000 kirjoitti:
Timo kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.

T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
t25 tyyppiset suuttimet mutta ne ei ollu foordin niin makso asennettuna hieman yli 200e http://www.garaget.org/?car=2406&image=32752
ja mulla on nyt samat mitä timon koneessa ne on halvat avautumis paine oli muistaakseni 1 kilo http://groups.msn.com/westcoastrallytea ... hotoID=209
Mistäs vehkeestä noi nyt sit alunperin on, jos kysäsen koneistamolta samanlaisia asennuksineen?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Helmikuu 28. 23:17:18 2007

jostain tojotasta ne on en muista mistä.. nuo tuli itelle hommattua aikoinaan kun ostin yhen 200 lohkon jossa oli jokku A-ryhmän/vast. oljyruiskut ollu niin juha hämäläiselle annoin ohjeet ettiä siihen ruiskut koska foordin omat (kisa) oli niin kalliit.. ja sen jälkeen kokkolan moottorihiomo on niitä laittanu cossuihin.. epäilen etei muut koneistamot oo ainakaan paljoa niitä laittanu...


pasi

pta
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
Paikkakunta: Tampere

Öljyruutat

Viesti Kirjoittaja pta » Ti Maaliskuu 6. 1:08:54 2007

Parikymmentä vuotta sitten hain hydrauliikkakaupasta juotettavia banjoja ja banjopultteja (M8x1 kierre) Siihen maailman aikaan en löytänyt tuollaista siroa banjopulttia, jossa olisi ollut jousi+kuula sisällä, kuten esimerkiksi HiAcen öljyruutissa on. HiAcen banjopultit oli taas tarkoitukseen turhan rajut - olikohan niissä M10 vai M12 banjopultti.

Sitten piti kerätä hieman rohkeutta ja ottaa asennusjuomaa ennen kuin nostin lohkon tolppaporakoneen pöydälle ja ensin jollain jyrsinterällä painoin pienen tasopinnan lohkoon ja sitten porasin sille kohdalle pääöljykanavaan reiän ja kierteytin sen. Tämä siis joka pytyn kohdale. Ennen reiän poraamista kannattaa katsoa, ettei kanki tai mäntä törmää banjoon.

Banjoihin juotin sitten hopealla jarruputken pätkän kiinni ja sen putken pään tukkoon. Sitten porasin siihen millin reiän päähän suuttimeksi.

Kasaus LockTiten kera ja kupariprikat banjon molemmin puolin tiivisteeksi.

Eikä muuten maksa paljoa...

http://www.students.tut.fi/~pta/hobbies ... il_jet.jpg

Suurkapasiteettiöljypumpun kanssa ei koskaan ole ollut mitään öljynpaineongelmia. Tyhjäkäyntikierrokset on ollut noin 1000 r/min.

Näin ajattelin tehdä tuon öljyruiskun seuraavaankin koneeseen - paitsi jos jostain löydän tuollaiset 8 mm banjopultit niillä venttiileillä.

Nyt on muuten tulossa custom Wisecoja seuraavia kokoja:
89,6 mm (sopii 2,3l DOHC-koneeseen), 90.5 mm, 92.0 mm ja 92.5 mm.
Männäntappi on kaikissa 22 mm ja noihin on valittu vahvin taeaihio, koska tulevat etupäässä tubokäyttöön. (Näitä on käytetty jopa 1 MW neloskoneissa.) Laessa on hyvin työstövaroja eli sen vahvuutta voi säätää turbokäytössä 25-33 mm välillä. Mäntäkyselyt yv:nä!

Tässä threadissa on sivuttu kankisuhdetta. Onko tällaiset kinetiikka- ja dynamiikkasivut ja varsinkin noi excel liitteet tuttuja? Niihin kun laittaa oman koneen iskun, porauksen ja kangen mitat, niin pääsee vertailemaan männän nopeuksia ja kiihtyvyyksiä... Ja täällä on lisää tietoa kankisuhteen merkityksestä nyky-yhteiskunnalle :lol:


edit by Hesus: kuvat linkkeinä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 6. 7:11:17 2007

1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 6. 10:57:00 2007

Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Mikähän paineraja nois on? Ja oisko tarkempia tietoja (ei noista koneistamon ukoista ikään tiä mitä ne kyselee...)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Öljyruutat

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 6. 11:08:19 2007

pta kirjoitti:Tässä threadissa on sivuttu kankisuhdetta. Onko tällaiset kinetiikka- ja dynamiikkasivut ja varsinkin noi excel liitteet tuttuja? Niihin kun laittaa oman koneen iskun, porauksen ja kangen mitat, niin pääsee vertailemaan männän nopeuksia ja kiihtyvyyksiä... Ja täällä on lisää tietoa kankisuhteen merkityksestä nyky-yhteiskunnalle :lol:


edit by Hesus: kuvat linkkeinä.
Mä ainaki myönnän että mulla ei oo hirveesti ymmärrystä noista jutuista, mutta sempä takia täs oonkin kyselemäs, että mitä, miks ja mitenkä.
Sen verran tiedän tosta kankisuhde asiasta, että onhan saab ja vw yhdistelmää käytetty pitkään (kun ei ollu parempia halvalla) ja oon ymmärtäny että vipusuhde pienenee pidemmällä veivillä, koska veivi on pidempi ku vakio, iskun kumminkin ollessa vakio, nin silloinhan männän täytyy olla matalampi, joka taas tarkottaa että männät on pienemmät ja kevyemmät ku vakiot ja näin pitäis saada kierros herkkyyttä koneesta...

Mutta taas pyydän viisaampia korjaamaan, jos oon väärässä jotenki... :oops:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 6. 12:08:05 2007

tumppe kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Mikähän paineraja nois on? Ja oisko tarkempia tietoja (ei noista koneistamon ukoista ikään tiä mitä ne kyselee...)
En muista painerajaa. Mitä tarkempaa tietoa noist nyt tarvii? Haet tommoset pemarin tiskiltä ja viet koneistamoon lohkon mukana.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Maaliskuu 6. 12:28:39 2007

Mikäs vika siinä 2wd:n tyylisissä ruiskuissa on, mitkä lähtee sieltä öljypumpulta? Kun tuntuu että kaikki vaihtaa noihin mitkä koneistetaan lohkoon.
FFp:n sivuilla oli että 16v ja g60 kolopallossa olis öljysuuttimet jotka ruiskuttaa öljynpaineen ollessa yli 2bar.
Hintaa en löytänyt.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 6. 13:34:24 2007

jiivee kirjoitti:Mikäs vika siinä 2wd:n tyylisissä ruiskuissa on, mitkä lähtee sieltä öljypumpulta? Kun tuntuu että kaikki vaihtaa noihin mitkä koneistetaan lohkoon.
FFp:n sivuilla oli että 16v ja g60 kolopallossa olis öljysuuttimet jotka ruiskuttaa öljynpaineen ollessa yli 2bar.
Hintaa en löytänyt.
2wd.n ruiskuissa on vikana saatavuus käytettynä ja hinta/laatu suhde...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Maaliskuu 6. 13:39:33 2007

Öljykanavasta otettu on suodatettua tavaraa.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Maaliskuu 6. 14:05:57 2007

Zetec:eissä on myös öljysuihkut (2.0 ja 130hp 1.8 ainakin), avautumispainekin lukee jossakin mutten muista ulkoa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 6. 19:56:51 2007

cossuesco kirjoitti:Öljykanavasta otettu on suodatettua tavaraa.
Eipä ole tuokaan pälkähtänyt päähän vaikka olen omaan moottoriin öljypumppuasioita aika paljon tuumaillut ja oli mulla yhdessä 2wd putkistossa yksi hole aika pitkälti jonkun roskan tukkima. :?

"Mikäs vika siinä 2wd:n tyylisissä ruiskuissa on, mitkä lähtee sieltä öljypumpulta?"
Pumppu kuluu nopeammin jos paineita nostetaan, kun kannessa ei ole akselia ja kovempi paine vääntää roottoria.

Edit: Unohtui yksi juttu miksi itsellä on tarkoitus suuttimet eri paikkaan hilata eli runkolaakerikannet olisi tarkoitus kiinnittää toisiinsa parilla palkilla, levyllä tai sitten yhtenäisellä kehdolla, jossa kaikki osat on yhtä palikkaa.

Tarvitaanko sitten lisää paineita ja kapasiteettia jos koneessa on esim. kuulapalloturbo on seuraava kysymys, mutta jos oikeasti tehdään jotain
+500hv konetta niin välyksiäkin pitäisi pikkusen lisätä ja vakio pumppu saattaa loppua kesken?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 7. 9:49:15 2007

Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Maaliskuu 7. 10:02:36 2007

tumppe kirjoitti:Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
Hydrodynaamisen laakerin välys vaikuttaa merkittävästi sen kuormankantokykyyn, se lienee peruste. Tarpeellisuuteen voi sitten se ottaa kantaa joka on kyseisen laakerin voitelua laskenut.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 7. 10:19:07 2007

Tinde kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
Hydrodynaamisen laakerin välys vaikuttaa merkittävästi sen kuormankantokykyyn, se lienee peruste. Tarpeellisuuteen voi sitten se ottaa kantaa joka on kyseisen laakerin voitelua laskenut.
Niin, kai nämä Burtonit sun muut on näihin perus n.200hv ralliautoihinkin ilmeisesti rahastuksen vuoksi keksineet alkaa myymään ihmisille tehokkaampia öljypumppuja, joita todellisuudessa kukaan ei tarvi...??? :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Maaliskuu 7. 18:41:34 2007

Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Noita löytyy vähän joka mallin bemarista mutta ilman nokkaa ja osa on painettavaa mallia, ilman pulttia,. Näin kertoi veho.
Eli sitä öljyputken pätkää niissä ei kuulemma ole,tarkoituksena kuulemma vain tuottaa sumu sylinterin seinille.
Kone heillä tuntee kyllä sen putkellisen mallin, löytyy tilausnumerot ja kaikki mutta, numero on passiivi. Sitä ei ole kuulemma aktivoitu, syytä siihen ei osannut kertoa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Maaliskuu 7. 19:39:54 2007

KIP kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Noita löytyy vähän joka mallin bemarista mutta ilman nokkaa ja osa on painettavaa mallia, ilman pulttia,. Näin kertoi veho.
Eli sitä öljyputken pätkää niissä ei kuulemma ole,tarkoituksena kuulemma vain tuottaa sumu sylinterin seinille.
Kone heillä tuntee kyllä sen putkellisen mallin, löytyy tilausnumerot ja kaikki mutta, numero on passiivi. Sitä ei ole kuulemma aktivoitu, syytä siihen ei osannut kertoa..
Tuossa mainitsemassani mallissa on kyllä ihan öljyputki mukana ja niitä on viimeksi haettu viikko sitten turun metroautosta ja olen pitänyt semmosta ihan omassa pikku kätösessäni.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 7. 19:56:17 2007

"Tuossa mainitsemassani mallissa on kyllä ihan öljyputki mukana ja niitä on viimeksi haettu viikko sitten turun metroautosta ja olen pitänyt semmosta ihan omassa pikku kätösessäni."

No kerro meille sitten varaosanumero siitä niin mekin voidaan mennä niitä kinuamaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Maaliskuu 7. 20:03:59 2007

mettis raapusta siitä paketin kyljestä se numero tänne?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Maaliskuu 7. 20:40:05 2007

  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » To Maaliskuu 8. 15:20:45 2007

11111739907 numerosarja jolla kyseiset suuttimet löytyy metroautosta...volvo foorumilta löytyy kuvia kyseisistä osista asennettuna volvon pataan..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Maaliskuu 9. 18:53:06 2007

Tuolla numerolla ne tosiaankin löytyy. Nyt oli kuulemma filmissä vikaa kun ei lohjalta sitä pulttia kuvissa näkynyt eikä kuulemma sitä putken pätkääkään, muka.
Soitin Airportille vantaalle (olikohan se sen niminen) kuitenkin metroauto firmoja, sieltä löyty jopa hyllystä.

-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Toukokuu 25. 15:43:52 2007

Millasia sylinteri välyksiä noissa +500hv kamppeissa teillä on ollut? omilla ross männillä olis koneistamon jäljiltä 15 satkua, onko jo liikaa??
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Toukokuu 25. 16:49:51 2007

Ei ole liikaa, mulla on wisecoilla 15 satkua ja rokkaa hienosti.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Toukokuu 25. 21:00:12 2007

löytyi myös soikeutta 1 pytystä 14 ja toisin päin 18 tunannesosaa, kuis vakavalta vaikuttaa? vituttaa vaan kun lohko on koneistamon jäljiltä, ja aikaa hekemisesta on 1.5 vuotta.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Toukokuu 26. 18:45:03 2007

simanski kirjoitti:löytyi myös soikeutta 1 pytystä 14 ja toisin päin 18 tunannesosaa, kuis vakavalta vaikuttaa? vituttaa vaan kun lohko on koneistamon jäljiltä, ja aikaa hekemisesta on 1.5 vuotta.
Kukin tekee omat päätöksensä, mutta sanoisin että kasaan ja lämää. Et huomaa koskaan mitään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Toukokuu 26. 18:50:30 2007

Skorppi kirjoitti:
simanski kirjoitti:löytyi myös soikeutta 1 pytystä 14 ja toisin päin 18 tunannesosaa, kuis vakavalta vaikuttaa? vituttaa vaan kun lohko on koneistamon jäljiltä, ja aikaa hekemisesta on 1.5 vuotta.
Kukin tekee omat päätöksensä, mutta sanoisin että kasaan ja lämää. Et huomaa koskaan mitään.
Samaa mieltä.

Vastaa Viestiin