Cossuun +500hp moottorin alakerta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Cossuun +500hp moottorin alakerta
No joo taas tarvittais kerhon +500hp jäsenten apuja.
Lohkon sain hommattua työllä ja tuskalla...
Mutta nyt haluaisin kuullakkin kaikkia mahdollisia hyviä ja huonoja viritys mahdollisuuksia "200" Cossun +500hp alakerralle ja ennen kaikkea nimenomaan +500hp olevien moottoreiden kokoonpanoista ja kuinka mikin on kestänyt ja onko ollu ongelmia jonkun asian kanssa?
Nämä on 200 alakertaan jo tulossa:
- Korkeapaine öljypumppu
- Öljynsuodatin erillisellä jalalla ja 2x normin kokonen suodatin
- Öljyn lauhdutin
- Öljyruiskut männille
Nämä suunnitteilla/vasta harkinnassa:
- Männiksi Wisecot tai Accralitet, max. n.92mm?
- Betonointi?
- Iskun pituuden muuttaminen, mutta paljonko että toimii vielä alemmillakin kierroksilla jotenki vaiko vaan vakio Cossun iskunpituus?
- H-profiili veivit, ei Eagle, koska liian kapeat, mutta mitkä ja kuinka pitkät?
- Kampura Cossun?
Lohkon sain hommattua työllä ja tuskalla...
Mutta nyt haluaisin kuullakkin kaikkia mahdollisia hyviä ja huonoja viritys mahdollisuuksia "200" Cossun +500hp alakerralle ja ennen kaikkea nimenomaan +500hp olevien moottoreiden kokoonpanoista ja kuinka mikin on kestänyt ja onko ollu ongelmia jonkun asian kanssa?
Nämä on 200 alakertaan jo tulossa:
- Korkeapaine öljypumppu
- Öljynsuodatin erillisellä jalalla ja 2x normin kokonen suodatin
- Öljyn lauhdutin
- Öljyruiskut männille
Nämä suunnitteilla/vasta harkinnassa:
- Männiksi Wisecot tai Accralitet, max. n.92mm?
- Betonointi?
- Iskun pituuden muuttaminen, mutta paljonko että toimii vielä alemmillakin kierroksilla jotenki vaiko vaan vakio Cossun iskunpituus?
- H-profiili veivit, ei Eagle, koska liian kapeat, mutta mitkä ja kuinka pitkät?
- Kampura Cossun?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Accralitet laittasin ja sit pitkät kanget. Esim. SPM:n valmistamat h-profiili teräskanget. --> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42
Pitkät pultit ja mahdollisesti betoni. Tossa nyt ainakin aluksi omia mielipiteitä.
Pitkät pultit ja mahdollisesti betoni. Tossa nyt ainakin aluksi omia mielipiteitä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
pitkät pultit, muuten vakioveivit, vakiokampi, vakiomännät, ohc-laakerit, (jos poraat niin sitten wiseco, accralite, cp-piston tai vast).
kaikkien osien hyvä koneistus, toleranssit oikein!!, tasapainotus ja kasaus. siis jo mainitsemiesi juttujen lisäksi. ja kestää..
kaikkien osien hyvä koneistus, toleranssit oikein!!, tasapainotus ja kasaus. siis jo mainitsemiesi juttujen lisäksi. ja kestää..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Onks noi SPM.n "(10A) Cosworth 128,5 24 55" vakio mittaset?Hesus kirjoitti:Accralitet laittasin ja sit pitkät kanget. Esim. SPM:n valmistamat h-profiili teräskanget. --> http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42
Pitkät pultit ja mahdollisesti betoni. Tossa nyt ainakin aluksi omia mielipiteitä.
Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?Hesus kirjoitti:Pitää paikkaansa.tumppe kirjoitti: Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No vaikka semmoset. Wisecolla on muistaakseni semmoset mistä saa työstettyä tavaraa pois tarpeeks jotta ne käy noiden kankien kanssa ohariin / cossuun.tumppe kirjoitti:Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?Hesus kirjoitti:Pitää paikkaansa.tumppe kirjoitti: Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
edit: saattaa olla myös suoraan käypäset,eli semmoset mitä ei tarvii edes koneistella.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...Hesus kirjoitti:No vaikka semmoset. Wisecolla on muistaakseni semmoset mistä saa työstettyä tavaraa pois tarpeeks jotta ne käy noiden kankien kanssa ohariin / cossuun.tumppe kirjoitti:Mitkäs männät esim. Wisecot noihin sais sovitettua?Hesus kirjoitti: Pitää paikkaansa.
edit: saattaa olla myös suoraan käypäset,eli semmoset mitä ei tarvii edes koneistella.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Wisecolta kuten muiltakin mäntävalmistajilta saa teetettyä männät mittatilauksena. Se on sitten eri asia mitkä on sopivat mitat, millasen dekkikorkeuden haluu, millaset venakolot haluu, millasen kupin mäntään haluu, mitä muita ekstroja, jne. Ite en viittiny ruveta noita arpomaan vaan jätin asian ammattimiehen harteille joka on noita joskus aiemmin jo koittanut ja miettinyt, ja hommasin siis sellaset CP:n männät. Mun käsittääkseni (melkein) vakio porauksella oleva 200 lohko ilmeisesti kestää jonkin verran, jonka vuoksi itsekkin otin seuraavan ylikoon männät, jotka on CP:n mallistossa 91.0mm, en laita betonia ja uskon että kestää mun käytössä/tehoilla. Turha sitä lohkoa on mun mielestä porata mihinkään 92mm kokoon. No mut, jokainen tietenkin tekee tyylillään. Vakio kanget varmasti ajaa asiansa, mutta itse päätin ihan mielenkiinnosta koittaa 5mm pidempiä kankia, tosin ei taida niistäkään hirveesti olla vielä kokemuksia foorumilla. Kunnossa oleva vakioalakerta taitaa kyllä olla melko kestävää tekoa, harvoin ainakaan kuulee että kukaan olisi sitä saanut rikki, siis olettaen että kaikki perusasiat on kunnossa.tumppe kirjoitti:Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, oon täs saanut sen verran tietoja kasaan että kokoonpano tulee todennäkösesti olemaan seuraavanlainen (kommentoida saa):Yrkesman kirjoitti:Wisecolta kuten muiltakin mäntävalmistajilta saa teetettyä männät mittatilauksena. Se on sitten eri asia mitkä on sopivat mitat, millasen dekkikorkeuden haluu, millaset venakolot haluu, millasen kupin mäntään haluu, mitä muita ekstroja, jne. Ite en viittiny ruveta noita arpomaan vaan jätin asian ammattimiehen harteille joka on noita joskus aiemmin jo koittanut ja miettinyt, ja hommasin siis sellaset CP:n männät. Mun käsittääkseni (melkein) vakio porauksella oleva 200 lohko ilmeisesti kestää jonkin verran, jonka vuoksi itsekkin otin seuraavan ylikoon männät, jotka on CP:n mallistossa 91.0mm, en laita betonia ja uskon että kestää mun käytössä/tehoilla. Turha sitä lohkoa on mun mielestä porata mihinkään 92mm kokoon. No mut, jokainen tietenkin tekee tyylillään. Vakio kanget varmasti ajaa asiansa, mutta itse päätin ihan mielenkiinnosta koittaa 5mm pidempiä kankia, tosin ei taida niistäkään hirveesti olla vielä kokemuksia foorumilla. Kunnossa oleva vakioalakerta taitaa kyllä olla melko kestävää tekoa, harvoin ainakaan kuulee että kukaan olisi sitä saanut rikki, siis olettaen että kaikki perusasiat on kunnossa.tumppe kirjoitti:Oiskohan hinta tietoutta yhtään ja kuinkahan matalat/korkeet männät noille veiveille pitäs olla, mulle kun on vähä tutkimatonta seutua nää veivi/mäntä asiat...
- 200 lohko ensimmäisessä ylikoossa (nyt siis jo porattuna ei ajettu)
- Pitkät pinnapultit
- En todennäköisesti ala betonoimaan, saapahan sit putkitettua helpommin jos sylinteri putki halkee (joka on sen ajan murhe)
- Vakio kampura (tasapainotettuna tietysti)
- Vakio vauhtipyörä hiukan kevennettynä
- 138mm H-veivit
- CP-Piston männät yo. veiveille (sen verran pienet et jos ton jo poratun lohkon sais hoonaamalla oikean kokoseks, jos ei niin kevyt porautus)
- Jonkunlaiset öljyruiskut (2wd Cossun jos löytyy kohtuu rahalla)
- Öljyn lauhdutin
- Suurteho öljypumppu, KORJAAN korkeapaine pumppu
Veikkaisin (mielipiteistä päätellen), että toi kokoonpano ois kohtuullisen hyvä +500hv tehoille ja siis katu auto jonka tarttis kestää "miehekästä" repimistä... Heikoin lenkki olkoon sitten muualla tekniikassa, mutta ei mieluusti tuola "kellarissa".
Viimeksi muokannut tumppe, Ti Helmikuu 27. 22:51:06 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tuosta 2wd öljyruisku/suurteho öljypumpusta sen verran et siinä on vähän sepittämistä, mutta kyllä se onnistuu kun taivuttelee sitä öljyputkee siihen öljypumpun kanteen käypäsex, sit öljypohjaan joutuu tekee tilaa pumpun kohalle sen verran et siihen öljypohjaan pitää hitsata ulkopuolelle tavaraa, muuten se puhkee.
Ite laitoin mellingin pinton suurtuotto-pumpun jossa akseli on laakeroitu molemmin päin. Sorvasin pumpun akselia kannenpuolelta lyhemmäx ja porasin siihen cossun pumpun kanteen matalan reiän akselille, niin että se puhkes öljyruiskun venttiilin kanavaan. Tämä reiän puhkeaminen kanavaan todettiin myöhemmin erittäin hyväksi asiaksi sillä kaverille tuli samanlainen pumppu ja samalla tavalla porasi reiän kanteen mutta jätti sen niin matalaksi ettei se puhennu kanavaan, uskomatonta kyllä mutta se kaverin pumpun akseli leikkasi kiinni sieltä kannen päästä öljynpuutteen vuoksi
No pumpun käyttö-akseli (se kuusiokoloakselin pätkä) poikki ja öljynpaineet katos kesken penkityksen! Mut ei onnex käyny moottorile kuinkaan ja pumppukin rupes pelaa kun puhkas sen reiän sinne kanavaan asti.
Ite laitoin mellingin pinton suurtuotto-pumpun jossa akseli on laakeroitu molemmin päin. Sorvasin pumpun akselia kannenpuolelta lyhemmäx ja porasin siihen cossun pumpun kanteen matalan reiän akselille, niin että se puhkes öljyruiskun venttiilin kanavaan. Tämä reiän puhkeaminen kanavaan todettiin myöhemmin erittäin hyväksi asiaksi sillä kaverille tuli samanlainen pumppu ja samalla tavalla porasi reiän kanteen mutta jätti sen niin matalaksi ettei se puhennu kanavaan, uskomatonta kyllä mutta se kaverin pumpun akseli leikkasi kiinni sieltä kannen päästä öljynpuutteen vuoksi

No pumpun käyttö-akseli (se kuusiokoloakselin pätkä) poikki ja öljynpaineet katos kesken penkityksen! Mut ei onnex käyny moottorile kuinkaan ja pumppukin rupes pelaa kun puhkas sen reiän sinne kanavaan asti.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Joo, tota korjasin "kirjotus" virheen, eli siis korkeapaine pumppua oon laittamas, en ala sekoileen noiden korkeapaine-suurituotto pumppujen kans, ku suurin osa "kokeilijoista" kilpa ja katukäytössä ovat havainneet rajua laakereiden kulumista yms. verrattaessa perus korkeapaine pumppuihin...TVR kirjoitti:Tuosta 2wd öljyruisku/suurteho öljypumpusta sen verran et siinä on vähän sepittämistä, mutta kyllä se onnistuu kun taivuttelee sitä öljyputkee siihen öljypumpun kanteen käypäsex, sit öljypohjaan joutuu tekee tilaa pumpun kohalle sen verran et siihen öljypohjaan pitää hitsata ulkopuolelle tavaraa, muuten se puhkee.
Ite laitoin mellingin pinton suurtuotto-pumpun jossa akseli on laakeroitu molemmin päin. Sorvasin pumpun akselia kannenpuolelta lyhemmäx ja porasin siihen cossun pumpun kanteen matalan reiän akselille, niin että se puhkes öljyruiskun venttiilin kanavaan. Tämä reiän puhkeaminen kanavaan todettiin myöhemmin erittäin hyväksi asiaksi sillä kaverille tuli samanlainen pumppu ja samalla tavalla porasi reiän kanteen mutta jätti sen niin matalaksi ettei se puhennu kanavaan, uskomatonta kyllä mutta se kaverin pumpun akseli leikkasi kiinni sieltä kannen päästä öljynpuutteen vuoksi![]()
No pumpun käyttö-akseli (se kuusiokoloakselin pätkä) poikki ja öljynpaineet katos kesken penkityksen! Mut ei onnex käyny moottorile kuinkaan ja pumppukin rupes pelaa kun puhkas sen reiän sinne kanavaan asti.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?"
33mm korkeat WRC(?) männät menee noihin niissä on isot venakolot ja 10cm3 monttu.
Prostreet taisi joskus mainostaa omilla mitoilla Wisecoja 690€ ja saa niitä varmaan jostain muualtakin.
En kyllä keksi mitään syytä miksi korkea kapasiteettinen ö-pumppu koneen rikkoisi? Jos meinataan jotain 500 tehoja napata niin tarvitaan varmaan ulkoinen öljyjäähy ja sekin syö puhtia öljynkierrolta.
Mellingin pumpun lähtö kannattaa portata se on selkeesti pienempi kuin 4WD kisapumpun jossa ei ole ruiskusuutinten lähtöjä.
Jos pistää Mellingin suurtehon niin kannaattaa laittaa öljysuuuttimet runkolaakereihin tai pikku turbo Eskon tyyliin, iso pumppu ottaa ainakin vähän 2wd ö-pohjaan kiinni ilman tiivistettä. Öljynruikkimasuuttimiin paineventtiili ettei öljyä turhaan pienillä ö-paineilla mene väärään paikkaan.
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?"
33mm korkeat WRC(?) männät menee noihin niissä on isot venakolot ja 10cm3 monttu.
Prostreet taisi joskus mainostaa omilla mitoilla Wisecoja 690€ ja saa niitä varmaan jostain muualtakin.
En kyllä keksi mitään syytä miksi korkea kapasiteettinen ö-pumppu koneen rikkoisi? Jos meinataan jotain 500 tehoja napata niin tarvitaan varmaan ulkoinen öljyjäähy ja sekin syö puhtia öljynkierrolta.
Mellingin pumpun lähtö kannattaa portata se on selkeesti pienempi kuin 4WD kisapumpun jossa ei ole ruiskusuutinten lähtöjä.
Jos pistää Mellingin suurtehon niin kannaattaa laittaa öljysuuuttimet runkolaakereihin tai pikku turbo Eskon tyyliin, iso pumppu ottaa ainakin vähän 2wd ö-pohjaan kiinni ilman tiivistettä. Öljynruikkimasuuttimiin paineventtiili ettei öljyä turhaan pienillä ö-paineilla mene väärään paikkaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
SLEI kirjoitti:"Ja nämä sit "(10B) Cosworth 136,5 24 55" ne pidemmät?
Si löytyisköhän noihin pidempiin jotku valmiit männät vai sit esim. Wisecolta jotku josta vois koneistaa tavaraa pois riittävästi?"
33mm korkeat WRC(?) männät menee noihin niissä on isot venakolot ja 10cm3 monttu.
Prostreet taisi joskus mainostaa omilla mitoilla Wisecoja 690€ ja saa niitä varmaan jostain muualtakin.
En kyllä keksi mitään syytä miksi korkea kapasiteettinen ö-pumppu koneen rikkoisi? Jos meinataan jotain 500 tehoja napata niin tarvitaan varmaan ulkoinen öljyjäähy ja sekin syö puhtia öljynkierrolta.
Mellingin pumpun lähtö kannattaa portata se on selkeesti pienempi kuin 4WD kisapumpun jossa ei ole ruiskusuutinten lähtöjä.
Jos pistää Mellingin suurtehon niin kannaattaa laittaa öljysuuuttimet runkolaakereihin tai pikku turbo Eskon tyyliin, iso pumppu ottaa ainakin vähän 2wd ö-pohjaan kiinni ilman tiivistettä. Öljynruikkimasuuttimiin paineventtiili ettei öljyä turhaan pienillä ö-paineilla mene väärään paikkaan.
Monessakos eri autossa on noita erilaisia öljyruiskuja ja mitä suositellaan?
Olen kuullu huhuja että joissakin Dieseleissä on ja ainakin jossakin Hiacessa ja ilmeisesti semmosia että ne sais koneistettua lohkoon?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Kysy nyt ensin vaikka suoraan Fordilta, niitä T25 esco cossun lohkoon tulevia suuttimia. Tai sitten tilaat vaikka Mountunelta.tumppe kirjoitti:Monessakos eri autossa on noita erilaisia öljyruiskuja ja mitä suositellaan?
Olen kuullu huhuja että joissakin Dieseleissä on ja ainakin jossakin Hiacessa ja ilmeisesti semmosia että ne sais koneistettua lohkoon?
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jossain näistä lohko-keskusteluista joku esitteli Hiacen suuttimista tehtyä ratkaisua, suuttimet näytti muistaakseni samoilta kuin noi Escon.
Oliko Timolla runkolaakereista lähtevät suuttimet?
Oliko Timolla runkolaakereista lähtevät suuttimet?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No just tommosia mä tarkotinki, en mä ny ala itteeni kipeeks maksamaan mistään pienistä pilleistä ja Lyön vaikka vetoa että tollaset runkolaakereista lähtevät venttiilillä varustetut tulee huomattavasti halvemmaks ku noi "Cossu pillit" uutena koneistuksineen ja varmasti ovat yhtä toimivat.
Eli mitkäs noi nyt sit on ja mitä vastaavia vaihtoehtoja löytyy?
Tässä tilanteessa olis taas mahdollisuus tarjota/kaupata yv.llä öljyruiskuja, jos jollain ois sellanen 2wd Cosan joutilaana?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
t25 tyyppiset suuttimet mutta ne ei ollu foordin niin makso asennettuna hieman yli 200e http://www.garaget.org/?car=2406&image=32752Timo kirjoitti:ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
ja mulla on nyt samat mitä timon koneessa ne on halvat avautumis paine oli muistaakseni 1 kilo http://groups.msn.com/westcoastrallytea ... hotoID=209
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mistäs vehkeestä noi nyt sit alunperin on, jos kysäsen koneistamolta samanlaisia asennuksineen?fordrs2000 kirjoitti:t25 tyyppiset suuttimet mutta ne ei ollu foordin niin makso asennettuna hieman yli 200e http://www.garaget.org/?car=2406&image=32752Timo kirjoitti:ne on paineventtiileillä, muistaakseni jotain puolentoista kilon paineella vasta aukeaa. silloin pitäisi öljyn jo riittää runkolaakereillekin. halvat ja helpot laittaa, 120e asennus ja suuttimet yhteensä.cossuesco kirjoitti:Minkäköhän takia otettu runkolaakerilta? T25:ssa otettu pääöljykanavasta. Sarlinilla oli muistaakseni Audin öljyruiskuja. Tuli vaan mieleen miten paine ja öljynmäärä riittää laakereille.
T25 tyyppiset on varmasti paremmat, tulee vaan aika kalliks..? vai onko tietoa?
ja mulla on nyt samat mitä timon koneessa ne on halvat avautumis paine oli muistaakseni 1 kilo http://groups.msn.com/westcoastrallytea ... hotoID=209
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
jostain tojotasta ne on en muista mistä.. nuo tuli itelle hommattua aikoinaan kun ostin yhen 200 lohkon jossa oli jokku A-ryhmän/vast. oljyruiskut ollu niin juha hämäläiselle annoin ohjeet ettiä siihen ruiskut koska foordin omat (kisa) oli niin kalliit.. ja sen jälkeen kokkolan moottorihiomo on niitä laittanu cossuihin.. epäilen etei muut koneistamot oo ainakaan paljoa niitä laittanu...
pasi
pasi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Toukokuu 6. 21:16:19 2005
- Paikkakunta: Tampere
Öljyruutat
Parikymmentä vuotta sitten hain hydrauliikkakaupasta juotettavia banjoja ja banjopultteja (M8x1 kierre) Siihen maailman aikaan en löytänyt tuollaista siroa banjopulttia, jossa olisi ollut jousi+kuula sisällä, kuten esimerkiksi HiAcen öljyruutissa on. HiAcen banjopultit oli taas tarkoitukseen turhan rajut - olikohan niissä M10 vai M12 banjopultti.
Sitten piti kerätä hieman rohkeutta ja ottaa asennusjuomaa ennen kuin nostin lohkon tolppaporakoneen pöydälle ja ensin jollain jyrsinterällä painoin pienen tasopinnan lohkoon ja sitten porasin sille kohdalle pääöljykanavaan reiän ja kierteytin sen. Tämä siis joka pytyn kohdale. Ennen reiän poraamista kannattaa katsoa, ettei kanki tai mäntä törmää banjoon.
Banjoihin juotin sitten hopealla jarruputken pätkän kiinni ja sen putken pään tukkoon. Sitten porasin siihen millin reiän päähän suuttimeksi.
Kasaus LockTiten kera ja kupariprikat banjon molemmin puolin tiivisteeksi.
Eikä muuten maksa paljoa...
http://www.students.tut.fi/~pta/hobbies ... il_jet.jpg
Suurkapasiteettiöljypumpun kanssa ei koskaan ole ollut mitään öljynpaineongelmia. Tyhjäkäyntikierrokset on ollut noin 1000 r/min.
Näin ajattelin tehdä tuon öljyruiskun seuraavaankin koneeseen - paitsi jos jostain löydän tuollaiset 8 mm banjopultit niillä venttiileillä.
Nyt on muuten tulossa custom Wisecoja seuraavia kokoja:
89,6 mm (sopii 2,3l DOHC-koneeseen), 90.5 mm, 92.0 mm ja 92.5 mm.
Männäntappi on kaikissa 22 mm ja noihin on valittu vahvin taeaihio, koska tulevat etupäässä tubokäyttöön. (Näitä on käytetty jopa 1 MW neloskoneissa.) Laessa on hyvin työstövaroja eli sen vahvuutta voi säätää turbokäytössä 25-33 mm välillä. Mäntäkyselyt yv:nä!
Tässä threadissa on sivuttu kankisuhdetta. Onko tällaiset kinetiikka- ja dynamiikkasivut ja varsinkin noi excel liitteet tuttuja? Niihin kun laittaa oman koneen iskun, porauksen ja kangen mitat, niin pääsee vertailemaan männän nopeuksia ja kiihtyvyyksiä... Ja täällä on lisää tietoa kankisuhteen merkityksestä nyky-yhteiskunnalle
edit by Hesus: kuvat linkkeinä.
Sitten piti kerätä hieman rohkeutta ja ottaa asennusjuomaa ennen kuin nostin lohkon tolppaporakoneen pöydälle ja ensin jollain jyrsinterällä painoin pienen tasopinnan lohkoon ja sitten porasin sille kohdalle pääöljykanavaan reiän ja kierteytin sen. Tämä siis joka pytyn kohdale. Ennen reiän poraamista kannattaa katsoa, ettei kanki tai mäntä törmää banjoon.
Banjoihin juotin sitten hopealla jarruputken pätkän kiinni ja sen putken pään tukkoon. Sitten porasin siihen millin reiän päähän suuttimeksi.
Kasaus LockTiten kera ja kupariprikat banjon molemmin puolin tiivisteeksi.
Eikä muuten maksa paljoa...
http://www.students.tut.fi/~pta/hobbies ... il_jet.jpg
Suurkapasiteettiöljypumpun kanssa ei koskaan ole ollut mitään öljynpaineongelmia. Tyhjäkäyntikierrokset on ollut noin 1000 r/min.
Näin ajattelin tehdä tuon öljyruiskun seuraavaankin koneeseen - paitsi jos jostain löydän tuollaiset 8 mm banjopultit niillä venttiileillä.
Nyt on muuten tulossa custom Wisecoja seuraavia kokoja:
89,6 mm (sopii 2,3l DOHC-koneeseen), 90.5 mm, 92.0 mm ja 92.5 mm.
Männäntappi on kaikissa 22 mm ja noihin on valittu vahvin taeaihio, koska tulevat etupäässä tubokäyttöön. (Näitä on käytetty jopa 1 MW neloskoneissa.) Laessa on hyvin työstövaroja eli sen vahvuutta voi säätää turbokäytössä 25-33 mm välillä. Mäntäkyselyt yv:nä!
Tässä threadissa on sivuttu kankisuhdetta. Onko tällaiset kinetiikka- ja dynamiikkasivut ja varsinkin noi excel liitteet tuttuja? Niihin kun laittaa oman koneen iskun, porauksen ja kangen mitat, niin pääsee vertailemaan männän nopeuksia ja kiihtyvyyksiä... Ja täällä on lisää tietoa kankisuhteen merkityksestä nyky-yhteiskunnalle

edit by Hesus: kuvat linkkeinä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mikähän paineraja nois on? Ja oisko tarkempia tietoja (ei noista koneistamon ukoista ikään tiä mitä ne kyselee...)Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Öljyruutat
Mä ainaki myönnän että mulla ei oo hirveesti ymmärrystä noista jutuista, mutta sempä takia täs oonkin kyselemäs, että mitä, miks ja mitenkä.pta kirjoitti:Tässä threadissa on sivuttu kankisuhdetta. Onko tällaiset kinetiikka- ja dynamiikkasivut ja varsinkin noi excel liitteet tuttuja? Niihin kun laittaa oman koneen iskun, porauksen ja kangen mitat, niin pääsee vertailemaan männän nopeuksia ja kiihtyvyyksiä... Ja täällä on lisää tietoa kankisuhteen merkityksestä nyky-yhteiskunnalle
edit by Hesus: kuvat linkkeinä.
Sen verran tiedän tosta kankisuhde asiasta, että onhan saab ja vw yhdistelmää käytetty pitkään (kun ei ollu parempia halvalla) ja oon ymmärtäny että vipusuhde pienenee pidemmällä veivillä, koska veivi on pidempi ku vakio, iskun kumminkin ollessa vakio, nin silloinhan männän täytyy olla matalampi, joka taas tarkottaa että männät on pienemmät ja kevyemmät ku vakiot ja näin pitäis saada kierros herkkyyttä koneesta...
Mutta taas pyydän viisaampia korjaamaan, jos oon väärässä jotenki...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
En muista painerajaa. Mitä tarkempaa tietoa noist nyt tarvii? Haet tommoset pemarin tiskiltä ja viet koneistamoon lohkon mukana.tumppe kirjoitti:Mikähän paineraja nois on? Ja oisko tarkempia tietoja (ei noista koneistamon ukoista ikään tiä mitä ne kyselee...)Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
2wd.n ruiskuissa on vikana saatavuus käytettynä ja hinta/laatu suhde...jiivee kirjoitti:Mikäs vika siinä 2wd:n tyylisissä ruiskuissa on, mitkä lähtee sieltä öljypumpulta? Kun tuntuu että kaikki vaihtaa noihin mitkä koneistetaan lohkoon.
FFp:n sivuilla oli että 16v ja g60 kolopallossa olis öljysuuttimet jotka ruiskuttaa öljynpaineen ollessa yli 2bar.
Hintaa en löytänyt.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eipä ole tuokaan pälkähtänyt päähän vaikka olen omaan moottoriin öljypumppuasioita aika paljon tuumaillut ja oli mulla yhdessä 2wd putkistossa yksi hole aika pitkälti jonkun roskan tukkima.cossuesco kirjoitti:Öljykanavasta otettu on suodatettua tavaraa.

"Mikäs vika siinä 2wd:n tyylisissä ruiskuissa on, mitkä lähtee sieltä öljypumpulta?"
Pumppu kuluu nopeammin jos paineita nostetaan, kun kannessa ei ole akselia ja kovempi paine vääntää roottoria.
Edit: Unohtui yksi juttu miksi itsellä on tarkoitus suuttimet eri paikkaan hilata eli runkolaakerikannet olisi tarkoitus kiinnittää toisiinsa parilla palkilla, levyllä tai sitten yhtenäisellä kehdolla, jossa kaikki osat on yhtä palikkaa.
Tarvitaanko sitten lisää paineita ja kapasiteettia jos koneessa on esim. kuulapalloturbo on seuraava kysymys, mutta jos oikeasti tehdään jotain
+500hv konetta niin välyksiäkin pitäisi pikkusen lisätä ja vakio pumppu saattaa loppua kesken?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Hydrodynaamisen laakerin välys vaikuttaa merkittävästi sen kuormankantokykyyn, se lienee peruste. Tarpeellisuuteen voi sitten se ottaa kantaa joka on kyseisen laakerin voitelua laskenut.tumppe kirjoitti:Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niin, kai nämä Burtonit sun muut on näihin perus n.200hv ralliautoihinkin ilmeisesti rahastuksen vuoksi keksineet alkaa myymään ihmisille tehokkaampia öljypumppuja, joita todellisuudessa kukaan ei tarvi...???Tinde kirjoitti:Hydrodynaamisen laakerin välys vaikuttaa merkittävästi sen kuormankantokykyyn, se lienee peruste. Tarpeellisuuteen voi sitten se ottaa kantaa joka on kyseisen laakerin voitelua laskenut.tumppe kirjoitti:Niin ja minkähän takia välyksiä pitäs lisätä 500hv konees?
En ite ainakaan viitti pelleillä millään vakio pumpulla +500hv kans...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Noita löytyy vähän joka mallin bemarista mutta ilman nokkaa ja osa on painettavaa mallia, ilman pulttia,. Näin kertoi veho.Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Eli sitä öljyputken pätkää niissä ei kuulemma ole,tarkoituksena kuulemma vain tuottaa sumu sylinterin seinille.
Kone heillä tuntee kyllä sen putkellisen mallin, löytyy tilausnumerot ja kaikki mutta, numero on passiivi. Sitä ei ole kuulemma aktivoitu, syytä siihen ei osannut kertoa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tuossa mainitsemassani mallissa on kyllä ihan öljyputki mukana ja niitä on viimeksi haettu viikko sitten turun metroautosta ja olen pitänyt semmosta ihan omassa pikku kätösessäni.KIP kirjoitti:Noita löytyy vähän joka mallin bemarista mutta ilman nokkaa ja osa on painettavaa mallia, ilman pulttia,. Näin kertoi veho.Skorppi kirjoitti:1,9 Z3 pemarin öljysuihku + banjopultti, jossa on paineraja maksaa 8e/kpl, että ei varmaan paljon maksa vaivaa askarrella.
Eli sitä öljyputken pätkää niissä ei kuulemma ole,tarkoituksena kuulemma vain tuottaa sumu sylinterin seinille.
Kone heillä tuntee kyllä sen putkellisen mallin, löytyy tilausnumerot ja kaikki mutta, numero on passiivi. Sitä ei ole kuulemma aktivoitu, syytä siihen ei osannut kertoa..
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Tuossa mainitsemassani mallissa on kyllä ihan öljyputki mukana ja niitä on viimeksi haettu viikko sitten turun metroautosta ja olen pitänyt semmosta ihan omassa pikku kätösessäni."
No kerro meille sitten varaosanumero siitä niin mekin voidaan mennä niitä kinuamaan?
No kerro meille sitten varaosanumero siitä niin mekin voidaan mennä niitä kinuamaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Tuolla numerolla ne tosiaankin löytyy. Nyt oli kuulemma filmissä vikaa kun ei lohjalta sitä pulttia kuvissa näkynyt eikä kuulemma sitä putken pätkääkään, muka.
Soitin Airportille vantaalle (olikohan se sen niminen) kuitenkin metroauto firmoja, sieltä löyty jopa hyllystä.
-Jukka-
Soitin Airportille vantaalle (olikohan se sen niminen) kuitenkin metroauto firmoja, sieltä löyty jopa hyllystä.
-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kukin tekee omat päätöksensä, mutta sanoisin että kasaan ja lämää. Et huomaa koskaan mitään.simanski kirjoitti:löytyi myös soikeutta 1 pytystä 14 ja toisin päin 18 tunannesosaa, kuis vakavalta vaikuttaa? vituttaa vaan kun lohko on koneistamon jäljiltä, ja aikaa hekemisesta on 1.5 vuotta.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Samaa mieltä.Skorppi kirjoitti:Kukin tekee omat päätöksensä, mutta sanoisin että kasaan ja lämää. Et huomaa koskaan mitään.simanski kirjoitti:löytyi myös soikeutta 1 pytystä 14 ja toisin päin 18 tunannesosaa, kuis vakavalta vaikuttaa? vituttaa vaan kun lohko on koneistamon jäljiltä, ja aikaa hekemisesta on 1.5 vuotta.