Poikittais tuki takatolpille.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Poikittais tuki takatolpille.
Onko kokemusta ? Saako jostain ostaa valmiina vai pitääkö itse vääntää?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Re: Poikittais tuki takatolpille.
Löysin jo itse sierran takatuennan Auroracingistä 66e teräksinen ,yli 100e alumiininen.ls454 kirjoitti:Onko kokemusta ? Saako jostain ostaa valmiina vai pitääkö itse vääntää?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Saa ostaa,esim. Autoracing myy. Sivulla 44 -> http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei siitä haittaakaan ole.ls454 kirjoitti:Missä tilanteessa kyseisetä tangosta on hyötyä?
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä![]()
![]()
![]()
ajatellen katuautoa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuo on vielä parempi kuin iskarista iskariin.Yrkesman kirjoitti:Tommonen vaikuttais näppärältä ->
http://img.photobucket.com/albums/v80/2 ... 030571.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v80/2 ... 030573.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v80/2 ... 030572.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitenkäs nämä vaikuttavat korin muuhun rasitukseen?
Kun tuetaan ettei anna periksi akselien kohdalta niin kyllä se sitten antaa periksi jostakin muualta mistä ei ole tuettu.
A-pilarit?
Tulipellin seutu?
Pitäisikö pitkittäistukeakin saada tehtyä?
Onko noiden tukien johdosta kenelläkään kori muuten ratkeillut?
Ja tarkoitan nimenomaan näitä normaaleja katuautoja joiden alusta on madallettu ja tanakoitettu, en rallipelejä.
Kun tuetaan ettei anna periksi akselien kohdalta niin kyllä se sitten antaa periksi jostakin muualta mistä ei ole tuettu.
A-pilarit?
Tulipellin seutu?
Pitäisikö pitkittäistukeakin saada tehtyä?
Onko noiden tukien johdosta kenelläkään kori muuten ratkeillut?
Ja tarkoitan nimenomaan näitä normaaleja katuautoja joiden alusta on madallettu ja tanakoitettu, en rallipelejä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Ei Fordista kokemuksia, mutta yhdestä Opelista on, jossa oli aivan älyttömän jäykkä coilover kitti alkoi vaurioita tulemaan, vaikka oli Wiechersin valmistamat rautaiset poikittaistuet edessä ja takana (M8 pulteilla kiinni). Edellinen omistaja oli tehnyt paksusta MDF-levystä suht tiukkasovitteisen hattuhyllyn kyseiseen kamppeeseen ja pilarin kohdalta kuului todella ilkeää narinaa ajettaessa esim. taajamassa hiukan poikittain katukivetyksen yli.ukormi kirjoitti:Mitenkäs nämä vaikuttavat korin muuhun rasitukseen?
Kun tuetaan ettei anna periksi akselien kohdalta niin kyllä se sitten antaa periksi jostakin muualta mistä ei ole tuettu.
A-pilarit?
Tulipellin seutu?
Pitäisikö pitkittäistukeakin saada tehtyä?
Onko noiden tukien johdosta kenelläkään kori muuten ratkeillut?
Ja tarkoitan nimenomaan näitä normaaleja katuautoja joiden alusta on madallettu ja tanakoitettu, en rallipelejä.
Tuon ed.mainitun hattuhyllyn alta pellistä paljastui halkeama suunnilleen takalasin alta keskikohdalta. Myös etupalkista jossa oli kaksi päällekkäistä peltiä muutama sentti alaspäin löytyi siisti halkeama, suunnilleen keskeltä autoa sekin.
Kyseisessä värkissä oli tuo jäykkä coilover kit ollut vuosia alla ja saanut melkoista möykytystä, mutta ostaessa ei 100% varmasti ollut tuota halkeamaa hattuhyllyn alla. Toki myös autoa nurkasta tunkatessa huomasi tuon kopan veltostumisen (lievää narinaa ovien kohdilta). Monesti kävi mielessä, että mihin kuntoon tuollainen koppa menee jos...... Onneksi kyseinen kampe on nykyään purettu osiksi
Jos itselle tulee vielä joku todella jäykkäalustainen auto, niin ihan 100 varmasti tulee jäykistettä lisäksi ainakin helmoihin. Omasta mielestä nuo poikittaistuet ei auta juuri mitään
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Iskarin pulteista tulee läpi ei siinä mitään puslia ole.hilteri kirjoitti:iskarin pulteissa näyttäs olevan vaan kiinni?
minkälaiset puslat tossa tangossa on?
http://www.ompracing.it/images/motore_r ... MA1620.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Jännä että nuo ns. alkup tangot tulevat vain toiselle puolelle tolppaa, vääntää sitä pulttia aika kivasti. Jos vastaavan haluaa tehdä itse niin ostaa 110cm putke litistää päät ja reijät niihin niin voila. Itse tein päihin latasta tommoset lenkit niin sai molemmin puolin tolppaa. Tulee ainakin henkinen yliote jos ei muuta merkitystä olisi 
http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4704.jpg

http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4704.jpg
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Aika tukevasti se pultti kyllä on kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Äkkiä päässä laskettunakin voi arvioida että leikkausvoima joka pultin katkeamiseen tarvitaan on suurempi kuin korin sietokyky. Tai vääntymiseen tuolla vipusuhteella. Joku muu pettää ensin. Näyttää kyllä paremmalle kun on molemmilla puolilla tornia.
3/5 -ovisessa on riemua tuosta takapään tangosta. Hatchback kori kun on kuin pahvilaatikko ilman pohjaa, vääntölujuutta ei juuri ole. Jos koppa retkahtaa siviiliajossa tuetun kohdan vierestä on korin lujuus alunperinkin hyvin kyseenalainen.
Klassikko ford-miehille korin pettämisestä on mm. Esco mk2 B-pilari ikkunoiden alareunan tasolta, ja siipicossun etusisälokasuoja A-pilarin ja etutolpan välistä. Jälkimmäisessä on paljonkin riemua etupoikkituesta, tasaa voimia toiselle puolelle.
3/5 -ovisessa on riemua tuosta takapään tangosta. Hatchback kori kun on kuin pahvilaatikko ilman pohjaa, vääntölujuutta ei juuri ole. Jos koppa retkahtaa siviiliajossa tuetun kohdan vierestä on korin lujuus alunperinkin hyvin kyseenalainen.
Klassikko ford-miehille korin pettämisestä on mm. Esco mk2 B-pilari ikkunoiden alareunan tasolta, ja siipicossun etusisälokasuoja A-pilarin ja etutolpan välistä. Jälkimmäisessä on paljonkin riemua etupoikkituesta, tasaa voimia toiselle puolelle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Itse uskaltaisin jopa väittää, että havaitsin molempien poikkitukien vaikutuksen ihan normiajossakin, korin jämäköitymisenä. Etutankokaan kun ei liiemmin jousta http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4713.jpg
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuo on niin totta. Itsellä myös halkeamat molemmin puolin b-tolpassa juurikin tuossa ikkunan tasolla sekä peräkontissa luukun reijän etunurkissa ja jossain muualla oli vielä. Ollut mielestäni jo edelliseltä lähtien mutta saas nähdä mitä tekee kun saa joka kulmaan uretaanipuslat. Konehuoneeseenkaan ei oikeen mitään poikkitukea saa johtuen ruiskun imusarjasta+ahtimestajjs kirjoitti:Klassikko ford-miehille korin pettämisestä on mm. Esco mk2 B-pilari ikkunoiden alareunan tasolta
No siinähän nitkuu, vaihdetaan koppaa jos katkeaa

Viimeksi muokannut VesQ, Ma Helmikuu 19. 21:21:05 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Näyttää siltä ,että tuo taka tuki pitää tilata Autoracingistä jos ei sitten itse värkkää sitä crmoly putkesta.Hinta oli jotain 60e paikkeilla.Etu tuki mulla jo onkin.Perkele kirjoitti:Itse uskaltaisin jopa väittää, että havaitsin molempien poikkitukien vaikutuksen ihan normiajossakin, korin jämäköitymisenä. Etutankokaan kun ei liiemmin jousta http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4713.jpg
Kiitos osallistumisesta!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
- Paikkakunta: Pori
Ei nyt varsinaisesti tähän asiaan liity,mutta tuli noista halkeamista mieleen oma taunus.Korin saumojen jäykistehitsausten ja alu/uretaanipuslien laiton jälkeen meni hattuhylly poikki keskeltä.Se kun korjattiin niin hattuhylly meni sen jälkeen 3kohtaa,enää en ole uskaltanut kokeilla että mikä paikka ratkeaa..(takapilarit ehkä
)

jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta
Taunus 78 Cosworth BOA
Taunus 78 Cosworth BOA