Cossun paineasetelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Cossun paineasetelma

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Helmikuu 15. 19:52:02 2007

Onko kellään tietoa ,kuulin ape-importista että rallimiehet olis käyttänyt Diesel transitin paineasetelmaa.Katsoin sen verran netistä että halkaisia on ainakin sama.Jos se sopis niin se olis paljon halvempi kuin cossun oma ja myös vahvempi liikutellaanhan siinä paljon suurempia painoja.Varaosaputkassa vakio maksaa 250e ja netto 190e.Transiitin sama alle 100e.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 15. 20:21:45 2007

Vakio kossun asetelma pitää vakio levyllä jo 500nm, joten enpä usko transitin paljon paremman olevan. Sopii melko varmasti bolt on, kuten kutosen asetelemakin, joka ainakin on jonkin verran kossun asetelmaa heikompi.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Helmikuu 15. 20:28:40 2007

Skorppi kirjoitti:Vakio kossun asetelma pitää vakio levyllä jo 500nm, joten enpä usko transitin paljon paremman olevan. Sopii melko varmasti bolt on, kuten kutosen asetelemakin, joka ainakin on jonkin verran kossun asetelmaa heikompi.
En väitä vastaan kun en tiedä,mutta itsekkin aikoinaan rallia ajaneena ja autoja rakentaaneena tiedän että ei niihin laitteisiin yleinsä heikompia osia niin ruuvailla. :shock:
Ps. Itse kyllä tilasin varmuuden vuoksi tuon cossun oman :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Cossun paineasetelma

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Helmikuu 16. 8:22:33 2007

ls454 kirjoitti:Onko kellään tietoa ,kuulin ape-importista että rallimiehet olis käyttänyt Diesel transitin paineasetelmaa.Katsoin sen verran netistä että halkaisia on ainakin sama.Jos se sopis niin se olis paljon halvempi kuin cossun oma ja myös vahvempi liikutellaanhan siinä paljon suurempia painoja.Varaosaputkassa vakio maksaa 250e ja netto 190e.Transiitin sama alle 100e.
Vai että oikein rallimiehet puhuneet :lol: ilmeisesti niitä rallimiehiä jotka ei ole koskaan kuullu välityssuhteista mitään...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 19. 23:12:33 2007

Niin, kun cossu, ainoa oikea, tuli vuonna -86, cossut kärsivät kovasti kytkinmurheista. Tuohon aikaan (-86-> ~-92-3) Fordin toimittama asetelma oli sama kuin transun jossa on 240mm kytkin. Tämän varmistin. Levy -näytti samalta- paitsi jousien lukumäärä ja koko ei.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin