Seokset heittelee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Seokset heittelee
Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Seokset heittelee
Kaasuläppäanturi toimii moitteetta?ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Seokset heittelee
Aiheuttaako tuo "seoksen hyppiminen" mitään oireita? Nykimistä tms.?ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Jos ei, niin tuolla ei silloin ole mitään merkitystä eikä luultavasti mitään vikaa ole. Kaikesta päätellen käytössä ei ole laajakaistalambda ja silloin sillä ei ole juuri merkitystä, palaako mittarissa yksi vai kaksi punaista lediä.
Se on normaalia, että tasakaasulla mennään vähän laihan puolella.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Käsittääkseni on täysin normaalia jos lambda heittelee katti autossa 1 molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa, sehän on lambda-anturin tarkoitus siis korjata seossuhdetta closed loop tilassa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Seokset heittelee
Yhtä mieltä tiikerin kanssa.tony the tiger kirjoitti:Aiheuttaako tuo "seoksen hyppiminen" mitään oireita? Nykimistä tms.?ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Jos ei, niin tuolla ei silloin ole mitään merkitystä eikä luultavasti mitään vikaa ole. Kaikesta päätellen käytössä ei ole laajakaistalambda ja silloin sillä ei ole juuri merkitystä, palaako mittarissa yksi vai kaksi punaista lediä.
Se on normaalia, että tasakaasulla mennään vähän laihan puolella.

Hyvä se on!
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Auto ei minusta oireile mitenkään tasakaasulla ajettaessa,ainoastaan mittari menee herkästi laihan puolelle.Boxista rikastamalla saa hieman korjattua toisin silloin menee tyhjäkäynti liian paksulle.
Mittari on fmi 1,4 kapeakaista,ohjeessa vaan oli,että ledit ei sais pahemmin heitellä,mutta ilmeisesti toi heittely on kuitenkin normaalia.
Tämä kossu on mun ensimmäinen auto missä on seosmittari joten kokemusta ei juurikaan ole.Kuinka laihalla mylly oikeasti silloin käy,kun mennään mittarin punaisella alueella,onko jo sulamisen riski?
Olisi pitäny kuitenkin ostaa se laajakaista paketti,mutta kun "säästin"
Mittari on fmi 1,4 kapeakaista,ohjeessa vaan oli,että ledit ei sais pahemmin heitellä,mutta ilmeisesti toi heittely on kuitenkin normaalia.
Tämä kossu on mun ensimmäinen auto missä on seosmittari joten kokemusta ei juurikaan ole.Kuinka laihalla mylly oikeasti silloin käy,kun mennään mittarin punaisella alueella,onko jo sulamisen riski?
Olisi pitäny kuitenkin ostaa se laajakaista paketti,mutta kun "säästin"

Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kunhan vedättää niin siinä se laihallemenon riski kasvaa. Jos joitakin ledejä tasakaasulla vilkuttelee niin tuskin on ongelmaa. Jos sitten tyhjäkäynnillä on vihreällä ja heti kaasuun koskiessa kaikki ledit sammuvat eivätkä enää tule ollenkaan päälle niin on jotakin pielessä=bensanpaineet liian pienet tai jotakin.
Joku voisi tietty katsoa laajakaistalla miten ne seokset on ja samalla tietäisit miten sen vilkkuledisysteemin ledien pitäisi olla.
Kyllä se ledisysteemi osviittaa seoksista antaa, estääpä ainakin konerikon totaalisen laihallemenon seurauksena. Säätää sen avulla ei oikein voi muuta kuin bensanpainetta hehtaariasteikolla.
Oletuksena=kun vedätyksessä on vihreät ledit palamassa, pitäisi seoksen olla riittävä ettei männät sula.
Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
Joku voisi tietty katsoa laajakaistalla miten ne seokset on ja samalla tietäisit miten sen vilkkuledisysteemin ledien pitäisi olla.
Kyllä se ledisysteemi osviittaa seoksista antaa, estääpä ainakin konerikon totaalisen laihallemenon seurauksena. Säätää sen avulla ei oikein voi muuta kuin bensanpainetta hehtaariasteikolla.
Oletuksena=kun vedätyksessä on vihreät ledit palamassa, pitäisi seoksen olla riittävä ettei männät sula.
Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä.
Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.
Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.

Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.
Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
En minäkään itseäni guruna pidä, mutta en alkaisi säätämään ledisysteemin perusteella.Hesus kirjoitti:En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
Tosiaan laajakaistojakin saa jo järki hinnalla mm. innovate vpv:llä 195€. Taitaa tuo FMI:n ledisysteemi maksaa suurinpiirtein saman verran.
Mitäs skorpilla on kulutus maantie ajossa? Vai ootko edes seurannu?
Mulla AFR tasakaasulla 14,7, maantiellä menee talvikelissä 9,4l/100km.
Kaupungissa vaihtelee 14-20l välillä...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Joo ja hevosvoima.comissa maksaa plx:n setti joka sisältää anturin ja ohjaimen 220e. Taunukseen ostan ton innovaten.tony the tiger kirjoitti:En minäkään itseäni guruna pidä, mutta en alkaisi säätämään ledisysteemin perusteella.Hesus kirjoitti:En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
Tosiaan laajakaistojakin saa jo järki hinnalla mm. innovate vpv:llä 195€. Taitaa tuo FMI:n ledisysteemi maksaa suurinpiirtein saman verran.
Mitäs skorpilla on kulutus maantie ajossa? Vai ootko edes seurannu?
Mulla AFR tasakaasulla 14,7, maantiellä menee talvikelissä 9,4l/100km.
Kaupungissa vaihtelee 14-20l välillä...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kaveri vaihtoi tuossa jokin aika sitten budjetti turbo autoonsa isomman ahtimen ja päätti kokeilla alkuperäisellä moottorinohjauksella, mutta huomattavasti isommilla suuttimilla. Siihen oli kytketty autometerin seosmittari ja lambda-anturin merkki saattoi olla KW, en ole siitä ihan varma. Joka tapauksessa kaveri soitti, että saisiko vuokrata laajakaistalambdaa kun hänen paketti oli näyttänyt olikohan kolmea vai neljää punaista lediä että laihalla mentäisiin ja kokeillut säädellä bensanpainetta vakiota suuremmaksi, mutta ei ollut nähnyt mitään eroa mittarin mukaan.
Otettiin sierrasta tuo laajakaista ja laitettiin siihen paikoilleen, tulos AFR n.7-8 ahdoilla. Tosin laajakaistalambdalla säätämisen jälkeen hänen mittarit oli menneet ihan mykäksi parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen, eli varmaan joko mittari tai anturi oli menossa jo aiemmin rikki kun noin omituisesti oli näyttänyt, mutta eipä aikonut kaveri enää tuhlata rahaa kapeakaista lambda mittareihin kun noihinkin oli mennyt jo rahaa jonkin verran.
Tuo itsellä oleva LM-1 on juuri tuon takia erinomainen jos haluaa äkkiä kokeilla toissa autossa, kaikki on pikaliittimillä ja seossuhdenäyttö kontrollerissa itsessään ja siirto toiseen autoon tapahtuu n.5-10min jos vaan lambdalle on valmiiksi mutteri hitsattuna. Tarkoituksena olisi hommata tuohon lisälaitteeksi vielä rpm-kit, niin saisi datalogattua sitten kierrosluvun ja map tiedon, voisi sitten testata kätevästi vaikkapa ahdetussa kaasarikoneessa. Toki tuon LM-1n voi asentaa kiinteästi autoon, mutta parempi vaihtoehto olisi silloin LC-1 ja huomattavasti halvempi
Otettiin sierrasta tuo laajakaista ja laitettiin siihen paikoilleen, tulos AFR n.7-8 ahdoilla. Tosin laajakaistalambdalla säätämisen jälkeen hänen mittarit oli menneet ihan mykäksi parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen, eli varmaan joko mittari tai anturi oli menossa jo aiemmin rikki kun noin omituisesti oli näyttänyt, mutta eipä aikonut kaveri enää tuhlata rahaa kapeakaista lambda mittareihin kun noihinkin oli mennyt jo rahaa jonkin verran.
Tuo itsellä oleva LM-1 on juuri tuon takia erinomainen jos haluaa äkkiä kokeilla toissa autossa, kaikki on pikaliittimillä ja seossuhdenäyttö kontrollerissa itsessään ja siirto toiseen autoon tapahtuu n.5-10min jos vaan lambdalle on valmiiksi mutteri hitsattuna. Tarkoituksena olisi hommata tuohon lisälaitteeksi vielä rpm-kit, niin saisi datalogattua sitten kierrosluvun ja map tiedon, voisi sitten testata kätevästi vaikkapa ahdetussa kaasarikoneessa. Toki tuon LM-1n voi asentaa kiinteästi autoon, mutta parempi vaihtoehto olisi silloin LC-1 ja huomattavasti halvempi
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Ehkä tuo ensimmäinen SM-AFR+DM5, 295.00€
http://www.lm-1.com/ pari vaihtoehtoa
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit 299€
LC-1 (194€) + Analog AFR Display (72€) yht. 266€
LC-1 XD-16, 399€ (on kyllä mielestäni jo kallis)
Itsellä tuolta siis LM-1 Basic Kit (379€) + Analog AFR Display(72€) yht. 451€ kuva
Mutta ei mitään järkeä hommata tuota pakettia jos aikoo pitää yhdessä autossa kiinni, tuo analogi mittari tuli hommattua samalla, niin saa pitää esim. sierrassa sen kiinni näkökentässä jatkuvasti noilla ed.mainituilla pikaliittimillä (kuten kytkentä MS:iin) ja itse kontrollerin esim. hansikaslokeron lähettyvillä, mutta helposti irrotettavissa ja siirrettävissä toiseen autoon pikaisia testauksia varten. Voi ainakin olla varma, että kytkennät tuohon analogi mittariin ja megaan on toimivat, kun voi verrata kontrollerin näytöltä lukemat megaan ja tuohon lisämittariin.
*edit*
Yhtenä omasta mielestäni hyvänä asiana voi pitää tuon LM-1:n kalibrointia. Anturin kun ottaa pakosarjasta irti ja painaa kalibrointi nappia, niin kontrollerin näytössä vaihtuu lukema (tai vaihtuu siihen muutenkin jos auto ei ole käynnissä) ilmakehän happipitoisuuteen (21%) ja sehän ei tällä planeetalla paljoa vaihtele --> voi olla varma, että anturi & kontrolleri on kunnossa. En tiedä sama testi mahdollista tehdä kaikilla laajakaista kontrollereilla? Tuo kontrolleri on muuten melkoisen suuri jötikkä tuossa LM-1:ssä, joka ainakin yllätti minut. Mitat 10cm x 18cm x 4cm, eli ei hirveän helposti piilotettavissa jos kiinteää asennusta sille haluaa tehdä.
Vaihtoehtoja on ja paljon
JesseT (ja moni muukin) taisi myös suositella jossain topicissa jotain edullista kontrolleria, mutta se taisi olla itse kasattava. Taisi tosin olla mahdollista tilata kasattunakin?
http://www.lm-1.com/ pari vaihtoehtoa
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit 299€
LC-1 (194€) + Analog AFR Display (72€) yht. 266€
LC-1 XD-16, 399€ (on kyllä mielestäni jo kallis)
Itsellä tuolta siis LM-1 Basic Kit (379€) + Analog AFR Display(72€) yht. 451€ kuva
Mutta ei mitään järkeä hommata tuota pakettia jos aikoo pitää yhdessä autossa kiinni, tuo analogi mittari tuli hommattua samalla, niin saa pitää esim. sierrassa sen kiinni näkökentässä jatkuvasti noilla ed.mainituilla pikaliittimillä (kuten kytkentä MS:iin) ja itse kontrollerin esim. hansikaslokeron lähettyvillä, mutta helposti irrotettavissa ja siirrettävissä toiseen autoon pikaisia testauksia varten. Voi ainakin olla varma, että kytkennät tuohon analogi mittariin ja megaan on toimivat, kun voi verrata kontrollerin näytöltä lukemat megaan ja tuohon lisämittariin.
*edit*
Yhtenä omasta mielestäni hyvänä asiana voi pitää tuon LM-1:n kalibrointia. Anturin kun ottaa pakosarjasta irti ja painaa kalibrointi nappia, niin kontrollerin näytössä vaihtuu lukema (tai vaihtuu siihen muutenkin jos auto ei ole käynnissä) ilmakehän happipitoisuuteen (21%) ja sehän ei tällä planeetalla paljoa vaihtele --> voi olla varma, että anturi & kontrolleri on kunnossa. En tiedä sama testi mahdollista tehdä kaikilla laajakaista kontrollereilla? Tuo kontrolleri on muuten melkoisen suuri jötikkä tuossa LM-1:ssä, joka ainakin yllätti minut. Mitat 10cm x 18cm x 4cm, eli ei hirveän helposti piilotettavissa jos kiinteää asennusta sille haluaa tehdä.
Vaihtoehtoja on ja paljon

JesseT (ja moni muukin) taisi myös suositella jossain topicissa jotain edullista kontrolleria, mutta se taisi olla itse kasattava. Taisi tosin olla mahdollista tilata kasattunakin?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tässä tuli sitä asiallista ja hyvää tietoa, kiitokset.fsohc kirjoitti:Ehkä tuo ensimmäinen SM-AFR+DM5, 295.00€
http://www.lm-1.com/ pari vaihtoehtoa
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit 299€
LC-1 (194€) + Analog AFR Display (72€) yht. 266€
LC-1 XD-16, 399€ (on kyllä mielestäni jo kallis)
Itsellä tuolta siis LM-1 Basic Kit (379€) + Analog AFR Display(72€) yht. 451€ kuva
Mutta ei mitään järkeä hommata tuota pakettia jos aikoo pitää yhdessä autossa kiinni, tuo analogi mittari tuli hommattua samalla, niin saa pitää esim. sierrassa sen kiinni näkökentässä jatkuvasti noilla ed.mainituilla pikaliittimillä (kuten kytkentä MS:iin) ja itse kontrollerin esim. hansikaslokeron lähettyvillä, mutta helposti irrotettavissa ja siirrettävissä toiseen autoon pikaisia testauksia varten. Voi ainakin olla varma, että kytkennät tuohon analogi mittariin ja megaan on toimivat, kun voi verrata kontrollerin näytöltä lukemat megaan ja tuohon lisämittariin.
*edit*
Yhtenä omasta mielestäni hyvänä asiana voi pitää tuon LM-1:n kalibrointia. Anturin kun ottaa pakosarjasta irti ja painaa kalibrointi nappia, niin kontrollerin näytössä vaihtuu lukema (tai vaihtuu siihen muutenkin jos auto ei ole käynnissä) ilmakehän happipitoisuuteen (21%) ja sehän ei tällä planeetalla paljoa vaihtele --> voi olla varma, että anturi & kontrolleri on kunnossa. En tiedä sama testi mahdollista tehdä kaikilla laajakaista kontrollereilla? Tuo kontrolleri on muuten melkoisen suuri jötikkä tuossa LM-1:ssä, joka ainakin yllätti minut. Mitat 10cm x 18cm x 4cm, eli ei hirveän helposti piilotettavissa jos kiinteää asennusta sille haluaa tehdä.
Vaihtoehtoja on ja paljon
JesseT (ja moni muukin) taisi myös suositella jossain topicissa jotain edullista kontrolleria, mutta se taisi olla itse kasattava. Taisi tosin olla mahdollista tilata kasattunakin?
Hommataan nyt sitten tuollainen laajakaistapaketti ensi kesäksi vaikka tuskin tuo autoni sellaista kaipaa. Näkeepähän millä alueella mennään.
Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Kestää olla jatkuvasti paikoillaan. Ja itse anturihan ei ole älyttömän hintainen uusia, jos sattuu hajoamaan.ukormi kirjoitti:Tässä tuli sitä asiallista ja hyvää tietoa, kiitokset.
Hommataan nyt sitten tuollainen laajakaistapaketti ensi kesäksi vaikka tuskin tuo autoni sellaista kaipaa. Näkeepähän millä alueella mennään.
Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
Innovatessa mm. tulee mukana vag-konsernin käyttämä bosch anturi, mulla kms:n laajakaistassa on mersun anturi...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kyllä tosin ainakin tuolle Innovaten paketille suositellaan tuota ilmakalibrointia välillä.ukormi kirjoitti: Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
"There are rumors floating around on the internet that the LM-1 needs to be recalibrated everytime before the car is started. This is complete BS.
Here is the recommended calibration schedule:
Normally aspirated daily driver:
- Calibrate before installation of new sensor
- Calibrate new sensor again after 3 month of use
- Thereafter calibrate once a year or every 20,000 miles, whichever comes first
Turbo car, daily driver (tuned rich):
- Calibrate before installation of new sensor
- Calibrate new sensor again after 3 month of use
- Thereafter calibrate twice a year or every 10,000 miles, whichever comes first
Race car
- Calibrate before first installation of new sensor
- Calibrate once per race weekend
Dyno use
- Calibrate a new sensor
- Calibrate every 2-3 days, depending on usage
Regards,
Klaus" - tuneyourengine.com
Itseasiassa jos lambda on kiinni, niin kontrollerin pitää olla päällä auton käydessä tai anturi rikkoutuu (tukkeutuu?). Pätee ilmeisesti kaikkiin lambda-antureihin. Tuo varoitus löytyy isolla ainakin tuosta Innovaten quick start quide opuksen kannesta
Ai niin ja tosiaan tuo laajakaistalambda-anturi ei ole hirveän kallis mielestäni. Bosch LSU4.2 maksaa n. 60-70€, muistaakseni toinen vaihtoehto on NTK:n lambda, en tiedä minkähintaisia ne ovat, mutta tosiaan suurin hinta on aina tuolla kontrollerilla. Tulikin ilmi tosiaan tuossa ylemmässä viestissä.
Kannattaa katsella nämä läpi jos hiukankaan osaa englantia
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
http://wbo2.com kannattaa kanssa tsekata, minulle jäi ainakin hyvä maku rakentamastani ohjaimesta. Näyttää olevan uusiakin malleja myös LC-1 tyylinen halvempi, jossa on kuitenkin myös sisääntuloja joiden dataa voi tallettaa, eikä tarvita lisäosia kuten Innovatella.
Minulla on myös LC-1 joten on näitä tullu vertailtua ja olen vieläkin sitä mieltä, että WBO2 on paras kamu Weber ECUlle, kun siihen voi lykätä sisään tietoa lämpöantureilta(k-tyyppi), 0-5V (TPS, MAP), sekä kierrokset ja tietää täsmälleen mitä koneessa tapahtuu. Ohjelmoitavan ECUn kanssa noi sisäänmenot on sitten useimmiten turhia joten joku LC-1 tyylinen lienee kustannustehokkaampi.
WBO2:n kanssa ei tarvitse hyllyttää asiallista kapeakaistanäytöä, kun sillä voi ohjelmoida analogisen ulostulon käppyrän mieleisekseen ja syöttää sen kanssa L8 tai P8 ECUun, Innovatessa analogilähtö on simppelimpi.
Minulla on myös LC-1 joten on näitä tullu vertailtua ja olen vieläkin sitä mieltä, että WBO2 on paras kamu Weber ECUlle, kun siihen voi lykätä sisään tietoa lämpöantureilta(k-tyyppi), 0-5V (TPS, MAP), sekä kierrokset ja tietää täsmälleen mitä koneessa tapahtuu. Ohjelmoitavan ECUn kanssa noi sisäänmenot on sitten useimmiten turhia joten joku LC-1 tyylinen lienee kustannustehokkaampi.
WBO2:n kanssa ei tarvitse hyllyttää asiallista kapeakaistanäytöä, kun sillä voi ohjelmoida analogisen ulostulon käppyrän mieleisekseen ja syöttää sen kanssa L8 tai P8 ECUun, Innovatessa analogilähtö on simppelimpi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Aivan ok tuotteelta vaikutti kasaamanikin. Pitäisi vaan saada se joskus kiinnikkin tai myydä pois.SLEI kirjoitti:http://wbo2.com kannattaa kanssa tsekata, minulle jäi ainakin hyvä maku rakentamastani ohjaimesta.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
http://wbo2.com/2j/default.htmukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?Hesus kirjoitti:http://wbo2.com/2j/default.htmukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
On valmiiksi kasattu.ukormi kirjoitti:Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?Hesus kirjoitti:http://wbo2.com/2j/default.htmukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Meinasitko milloin alkaa tilailemaan?Hesus kirjoitti:http://wbo2.com/2j/default.htmukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Onkohan tuollaista pakettia saatavilla EU -alueelta? Ausseista tilattuna tuohon tulee vielä tullit päälle. 270 euroa toimitettuna + tulli..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
http://www.speedimports.net/techedge.htm
Muita on sitten hintaluokaltaan samaa tai vähän alle esim PLX ja VEMS porukoiden laites ja sitten LC-1 tosin näyttö siihen törkeän hintainen.
Muita on sitten hintaluokaltaan samaa tai vähän alle esim PLX ja VEMS porukoiden laites ja sitten LC-1 tosin näyttö siihen törkeän hintainen.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Pääsittekö koskaan tilauseen asti tässä laajakaista jutussa?Hesus kirjoitti:On valmiiksi kasattu.ukormi kirjoitti:Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?Hesus kirjoitti: http://wbo2.com/2j/default.htm
Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Kävin katsomassa hevosvooma.com siellä oli bolt on sydeemi 295e.Se mittari osa ol siisti led +numeronäyttö helppo asentaa,Jos jotain tiläusia tulee niin ilmoitelkaa mihin olette päätyneet ja mihin hintaan,
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tarkoitat varmaan tuota PLX SM-AFR+DM5 pakettia?ls454 kirjoitti:Pääsittekö koskaan tilauseen asti tässä laajakaista jutussa?
Kävin katsomassa hevosvooma.com siellä oli bolt on sydeemi 295e.Se mittari osa ol siisti led +numeronäyttö helppo asentaa,Jos jotain tiläusia tulee niin ilmoitelkaa mihin olette päätyneet ja mihin hintaan,
Soitin tuosta paketista myyjälle. Muuten hyvä mutta tuohon ei saa millään ilveellä loggausta. On kuulemma ehkä tulossa joskus lisäoptiona.
Olisihan se loggausmahdollisuus ihan hyvä jos meinaa alkaa tosissaan säätämään.
Ja onhan niitä logeja sitten kiva jossakin meetissa pikku kaljoissaan porukalla tutkiskella

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa_P_ kirjoitti:http://www.speedimports.net/techedge.htm
Muita on sitten hintaluokaltaan samaa tai vähän alle esim PLX ja VEMS porukoiden laites ja sitten LC-1 tosin näyttö siihen törkeän hintainen.

No vastailee varmaan joskus.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Hesus kirjoitti:Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc
Mitä tuohon hintaan tulee ,pelkkä mittariko?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mittari,lambda,piuhasarja mittarille joka käsittääkseni sisältää ohjaimen. Saat suoraan logattua pc:lle ja toimii megan kanssa. EGT anturi ei kuulu hintaan mutta se maksaa 59.70e tuolla. Toi olis hyvä koska siinä on 2 tärkeetä mittaria samassa.ls454 kirjoitti:Hesus kirjoitti:Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc
Mitä tuohon hintaan tulee ,pelkkä mittariko?
Tutkiskelin vähän lisää niin kyseisen paketin saa myös virosta,maksaa koko hela hoito 308e.
http://www.vems.ee/tooted.html
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuo paketti tulee maksamaan http://www.speedimports.net/techedge.htm putiikissa 320 euroa. Kimpassa, riippuen tilausmäärästä saattaa hinta hieman tippua.ukormi kirjoitti:_P_ kirjoitti: Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa![]()
No vastailee varmaan joskus.
Kohta alkaa ajokausi häämöttämään ja mittaritarve tulee yllättävän nopeasti eteen..
Itse en taida tuollaista pakokaasulämmön informoivaa pakettia kuitenkaan ostaa, tuo loggauksen mahdollistava laajakaista riittää. Kyseletkö Hesus tuollaisten hintaa vaikka tuolta virun putiikista jos kimppaa meinasit alkaa tekemään.
Jos kimppa tulee niin niissä saattaa tuo toimitusaika hieman venyä ja kahden kuukauden päästä alkaa olla aika jolloin kaiken pitäisi olla asennettuna ja toiminnassa

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niin no kaippa mä voin kysellä,kai tässä vielä pari kimppaa voi järkätä.ukormi kirjoitti:ukormi kirjoitti:Tuo paketti tulee maksamaan http://www.speedimports.net/techedge.htm putiikissa 320 euroa. Kimpassa, riippuen tilausmäärästä saattaa hinta hieman tippua._P_ kirjoitti: Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa![]()
No vastailee varmaan joskus.
Kohta alkaa ajokausi häämöttämään ja mittaritarve tulee yllättävän nopeasti eteen..
Itse en taida tuollaista pakokaasulämmön informoivaa pakettia kuitenkaan ostaa, tuo loggauksen mahdollistava laajakaista riittää. Kyseletkö Hesus tuollaisten hintaa vaikka tuolta virun putiikista jos kimppaa meinasit alkaa tekemään.
Jos kimppa tulee niin niissä saattaa tuo toimitusaika hieman venyä ja kahden kuukauden päästä alkaa olla aika jolloin kaiken pitäisi olla asennettuna ja toiminnassa
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Tuli käytyä penkissä,seokset on mitä sattuu edelleen.2000-3500 rpm välillä pommpii tosi rikkaan ja sopivan välillä
3500-5000 rpm seokset on OK,sen jälkeen rupeaa tasasesti menemään laihemmalle,pumppu ilmeisti vaihtokunnossa.Mikähän ton alkupään heittelyn aiheuttaa vai johtuuko sekin pumpusta?
Rajapaineventtiili virityksessäkin on jotain häikkää piikkipaineet 3250 rpm/1,37bar, senjälkeen rupeaa putoamaan ja paineet on 6031rpm alle kilossa,jossa kohtaa tuli max.teho.Taidanpa laittaa normi bleederin takaisen.
Tehoa löytyi 255.9hv/6031rpm 341,1Nm/4132.

Rajapaineventtiili virityksessäkin on jotain häikkää piikkipaineet 3250 rpm/1,37bar, senjälkeen rupeaa putoamaan ja paineet on 6031rpm alle kilossa,jossa kohtaa tuli max.teho.Taidanpa laittaa normi bleederin takaisen.
Tehoa löytyi 255.9hv/6031rpm 341,1Nm/4132.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
voi johtua pumpusta tosiaan,itellä oli kerran ohc turbossa samantyylistä seos heittelyä kun pumppu oli menossa.ff kirjoitti:Tuli käytyä penkissä,seokset on mitä sattuu edelleen.2000-3500 rpm välillä pommpii tosi rikkaan ja sopivan välillä3500-5000 rpm seokset on OK,sen jälkeen rupeaa tasasesti menemään laihemmalle,pumppu ilmeisti vaihtokunnossa.Mikähän ton alkupään heittelyn aiheuttaa vai johtuuko sekin pumpusta?
Rajapaineventtiili virityksessäkin on jotain häikkää piikkipaineet 3250 rpm/1,37bar, senjälkeen rupeaa putoamaan ja paineet on 6031rpm alle kilossa,jossa kohtaa tuli max.teho.Taidanpa laittaa normi bleederin takaisen.
Tehoa löytyi 255.9hv/6031rpm 341,1Nm/4132.
mitä viriä sulla on tossa autossa?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
mulla oli samaa tautia, eli yläpää veti pirun laihalle, luokkaa afr 15 @6000rpm. Tosin alhaalla kävi jossain kohtaa aika rikkaalla hetken, about 10,5 afr. Koneessa oli zippi, ja "31" kello, pare putkisto, ahdot 1,3 bar.
Bensapumpun vaihto rielumpaan auttoi ( bosch 0 580 254 053 motonetistä ).
Vasta parannus tapahtui, kun pisti uuden pensaregun. Aeromotiven 13301 paikalleen ja nyt toimii jo ihan eri tavalla. Vaikka en koskenut hukkiksen säätöihin, nousi ahdot mittarin mukaan 0,1 bar, eli pirun laihalla mentiin...
edit: mulla on kanssa wbo2 diy kitillä seokset logattu. Huom! eli läppärin ruudulta tms seuraamalla ajon aikana et tiedä totuutta, vaan käyttäkää loggaus toimintoa RPM inputin kanssa !
p.
Bensapumpun vaihto rielumpaan auttoi ( bosch 0 580 254 053 motonetistä ).
Vasta parannus tapahtui, kun pisti uuden pensaregun. Aeromotiven 13301 paikalleen ja nyt toimii jo ihan eri tavalla. Vaikka en koskenut hukkiksen säätöihin, nousi ahdot mittarin mukaan 0,1 bar, eli pirun laihalla mentiin...
edit: mulla on kanssa wbo2 diy kitillä seokset logattu. Huom! eli läppärin ruudulta tms seuraamalla ajon aikana et tiedä totuutta, vaan käyttäkää loggaus toimintoa RPM inputin kanssa !
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Aika moneen peliin menee, esim Porsce 911 ( 964 ) 3.6 Turbo jossa 360 heposta vakiona, joten piisaa varmaan aika pitkälle.
pumpun speksit: max 500 kPa ja tuottoa max 228l/h
Menee suoraan orggiksen paikalle, jos isomman haluaa, pitää tehdä muutoksia... hinta oli joku about 170 egeä moponetissä viime vuonna.
Boschin eCatista löytyy lisaa malleja.
p.
pumpun speksit: max 500 kPa ja tuottoa max 228l/h
Menee suoraan orggiksen paikalle, jos isomman haluaa, pitää tehdä muutoksia... hinta oli joku about 170 egeä moponetissä viime vuonna.
Boschin eCatista löytyy lisaa malleja.
p.
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Olisko vakioahdoillakin päästävä tonne alle 12, vai vasta kovemmilla ahdoilla?Skorppi kirjoitti:Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä.![]()
Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.
Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Ei varmaan vakioahdoilla tarvi olla noin rikkaalla, tosin eipä se teho siitä hirveästi tipu vaikka seos olisikin alle 12. Ei muutaku testaamaan, pitkää vetoa jossain suljetulla motarilla, kuuntelee kilistääkö se ja kattelee pakolämpöjä. Siitä se selvii.SeppoJJ kirjoitti:Olisko vakioahdoillakin päästävä tonne alle 12, vai vasta kovemmilla ahdoilla?Skorppi kirjoitti:Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä.![]()
Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.
Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.