Seokset heittelee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Seokset heittelee

Viesti Kirjoittaja ff » Ma Helmikuu 12. 19:38:07 2007

Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Focus ST -06
#289

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Seokset heittelee

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Helmikuu 12. 19:49:04 2007

ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Kaasuläppäanturi toimii moitteetta?

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ma Helmikuu 12. 19:56:02 2007

Tytyypä mittailla se,mikäli osaan.Voipi hyvinkin olla rikki,kun tuntuu,että polkimessa olis semmonen laiha alue.
Focus ST -06
#289

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Seokset heittelee

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 12. 21:01:31 2007

ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Aiheuttaako tuo "seoksen hyppiminen" mitään oireita? Nykimistä tms.?
Jos ei, niin tuolla ei silloin ole mitään merkitystä eikä luultavasti mitään vikaa ole. Kaikesta päätellen käytössä ei ole laajakaistalambda ja silloin sillä ei ole juuri merkitystä, palaako mittarissa yksi vai kaksi punaista lediä.
Se on normaalia, että tasakaasulla mennään vähän laihan puolella.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 12. 21:45:02 2007

Käsittääkseni on täysin normaalia jos lambda heittelee katti autossa 1 molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa, sehän on lambda-anturin tarkoitus siis korjata seossuhdetta closed loop tilassa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 12. 21:47:12 2007

fsohc kirjoitti:Käsittääkseni on täysin normaalia jos lambda heittelee katti autossa 1 molemmin puolin tasakaasulla ajettaessa, sehän on lambda-anturin tarkoitus siis korjata seossuhdetta closed loop tilassa.
-89 cossu ei varmaankaan ole katti vehje...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Helmikuu 12. 22:45:07 2007

Kuten toni tiikeri jo sanoikin niin pintakaasulla kuuluu mennä laihalla ja varsinkaan ledivilkku ei tiedä todellisesta seoksesta mistään, pitäisi olla laajakaista. Eli jos auto toimii, on 99% todennäköisyydellä kaikki kunnossa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Seokset heittelee

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Ma Helmikuu 12. 22:46:41 2007

tony the tiger kirjoitti:
ff kirjoitti:Sokset on ok tyhjäkäynnillä,ahdoilla ja reilummilla kierroksilla.Tasakaasulla ajettaessa n.2500rpm pomppii helposti laihalle fmi näyttää yhtä tai kahta punaista lediä,pieni kaasun nosto tai painallus palauttaa mittarin vihreälle.Boxin ruuvailusta ei tuntuisi olevan apua.Toista,tosin käytettyä mappia on kokeiltu,jolla ei ollut mitään vaikutusta .Olisko kellään hyviä ideoita,enkö vaan osaa säätää vai onko jotain rikki?
Aiheuttaako tuo "seoksen hyppiminen" mitään oireita? Nykimistä tms.?
Jos ei, niin tuolla ei silloin ole mitään merkitystä eikä luultavasti mitään vikaa ole. Kaikesta päätellen käytössä ei ole laajakaistalambda ja silloin sillä ei ole juuri merkitystä, palaako mittarissa yksi vai kaksi punaista lediä.
Se on normaalia, että tasakaasulla mennään vähän laihan puolella.
Yhtä mieltä tiikerin kanssa. :wink: Itsellä pelaa ihan samalla tavoin.
Hyvä se on!

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Helmikuu 13. 8:34:36 2007

Auto ei minusta oireile mitenkään tasakaasulla ajettaessa,ainoastaan mittari menee herkästi laihan puolelle.Boxista rikastamalla saa hieman korjattua toisin silloin menee tyhjäkäynti liian paksulle.

Mittari on fmi 1,4 kapeakaista,ohjeessa vaan oli,että ledit ei sais pahemmin heitellä,mutta ilmeisesti toi heittely on kuitenkin normaalia.

Tämä kossu on mun ensimmäinen auto missä on seosmittari joten kokemusta ei juurikaan ole.Kuinka laihalla mylly oikeasti silloin käy,kun mennään mittarin punaisella alueella,onko jo sulamisen riski?

Olisi pitäny kuitenkin ostaa se laajakaista paketti,mutta kun "säästin" :roll:
Focus ST -06
#289

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 13. 9:15:09 2007

Kunhan vedättää niin siinä se laihallemenon riski kasvaa. Jos joitakin ledejä tasakaasulla vilkuttelee niin tuskin on ongelmaa. Jos sitten tyhjäkäynnillä on vihreällä ja heti kaasuun koskiessa kaikki ledit sammuvat eivätkä enää tule ollenkaan päälle niin on jotakin pielessä=bensanpaineet liian pienet tai jotakin.

Joku voisi tietty katsoa laajakaistalla miten ne seokset on ja samalla tietäisit miten sen vilkkuledisysteemin ledien pitäisi olla.

Kyllä se ledisysteemi osviittaa seoksista antaa, estääpä ainakin konerikon totaalisen laihallemenon seurauksena. Säätää sen avulla ei oikein voi muuta kuin bensanpainetta hehtaariasteikolla.

Oletuksena=kun vedätyksessä on vihreät ledit palamassa, pitäisi seoksen olla riittävä ettei männät sula.

Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 13. 10:01:49 2007

ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 13. 11:05:42 2007

Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä. :roll:

Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.

Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Helmikuu 13. 11:29:40 2007

Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.
En minäkään itseäni guruna pidä, mutta en alkaisi säätämään ledisysteemin perusteella.
Tosiaan laajakaistojakin saa jo järki hinnalla mm. innovate vpv:llä 195€. Taitaa tuo FMI:n ledisysteemi maksaa suurinpiirtein saman verran.

Mitäs skorpilla on kulutus maantie ajossa? Vai ootko edes seurannu?
Mulla AFR tasakaasulla 14,7, maantiellä menee talvikelissä 9,4l/100km.
Kaupungissa vaihtelee 14-20l välillä...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 13. 11:37:44 2007

tony the tiger kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Ja guruille:
Paskahan se vilkkuledi on mutta ei täysin hyödytön
En koe itseäni guruna mutta miksi säästää väärässä kohdassa?Kyllähän se osviittaa antaa mutta jos se kone sulaa niin ~300e on pieni raha siinä vaiheessa.
En minäkään itseäni guruna pidä, mutta en alkaisi säätämään ledisysteemin perusteella.
Tosiaan laajakaistojakin saa jo järki hinnalla mm. innovate vpv:llä 195€. Taitaa tuo FMI:n ledisysteemi maksaa suurinpiirtein saman verran.

Mitäs skorpilla on kulutus maantie ajossa? Vai ootko edes seurannu?
Mulla AFR tasakaasulla 14,7, maantiellä menee talvikelissä 9,4l/100km.
Kaupungissa vaihtelee 14-20l välillä...
Joo ja hevosvoima.comissa maksaa plx:n setti joka sisältää anturin ja ohjaimen 220e. Taunukseen ostan ton innovaten.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 13. 12:08:20 2007

Ei oo tullu kulutuksia kateltua, aika vähän tulee muutenkin pitempää maantieajoa, nurkka-ajoa enimmäkseen ja sairaasti leipää, jotain 20l varmaa keskikulutus.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 13. 13:04:44 2007

Kaveri vaihtoi tuossa jokin aika sitten budjetti turbo autoonsa isomman ahtimen ja päätti kokeilla alkuperäisellä moottorinohjauksella, mutta huomattavasti isommilla suuttimilla. Siihen oli kytketty autometerin seosmittari ja lambda-anturin merkki saattoi olla KW, en ole siitä ihan varma. Joka tapauksessa kaveri soitti, että saisiko vuokrata laajakaistalambdaa kun hänen paketti oli näyttänyt olikohan kolmea vai neljää punaista lediä että laihalla mentäisiin ja kokeillut säädellä bensanpainetta vakiota suuremmaksi, mutta ei ollut nähnyt mitään eroa mittarin mukaan.

Otettiin sierrasta tuo laajakaista ja laitettiin siihen paikoilleen, tulos AFR n.7-8 ahdoilla. Tosin laajakaistalambdalla säätämisen jälkeen hänen mittarit oli menneet ihan mykäksi parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen, eli varmaan joko mittari tai anturi oli menossa jo aiemmin rikki kun noin omituisesti oli näyttänyt, mutta eipä aikonut kaveri enää tuhlata rahaa kapeakaista lambda mittareihin kun noihinkin oli mennyt jo rahaa jonkin verran.

Tuo itsellä oleva LM-1 on juuri tuon takia erinomainen jos haluaa äkkiä kokeilla toissa autossa, kaikki on pikaliittimillä ja seossuhdenäyttö kontrollerissa itsessään ja siirto toiseen autoon tapahtuu n.5-10min jos vaan lambdalle on valmiiksi mutteri hitsattuna. Tarkoituksena olisi hommata tuohon lisälaitteeksi vielä rpm-kit, niin saisi datalogattua sitten kierrosluvun ja map tiedon, voisi sitten testata kätevästi vaikkapa ahdetussa kaasarikoneessa. Toki tuon LM-1n voi asentaa kiinteästi autoon, mutta parempi vaihtoehto olisi silloin LC-1 ja huomattavasti halvempi
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 13. 14:17:18 2007

Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 13. 14:41:29 2007

Ehkä tuo ensimmäinen SM-AFR+DM5, 295.00€

http://www.lm-1.com/ pari vaihtoehtoa
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit 299€
LC-1 (194€) + Analog AFR Display (72€) yht. 266€
LC-1 XD-16, 399€ (on kyllä mielestäni jo kallis)

Itsellä tuolta siis LM-1 Basic Kit (379€) + Analog AFR Display(72€) yht. 451€ kuva
Mutta ei mitään järkeä hommata tuota pakettia jos aikoo pitää yhdessä autossa kiinni, tuo analogi mittari tuli hommattua samalla, niin saa pitää esim. sierrassa sen kiinni näkökentässä jatkuvasti noilla ed.mainituilla pikaliittimillä (kuten kytkentä MS:iin) ja itse kontrollerin esim. hansikaslokeron lähettyvillä, mutta helposti irrotettavissa ja siirrettävissä toiseen autoon pikaisia testauksia varten. Voi ainakin olla varma, että kytkennät tuohon analogi mittariin ja megaan on toimivat, kun voi verrata kontrollerin näytöltä lukemat megaan ja tuohon lisämittariin.

*edit*
Yhtenä omasta mielestäni hyvänä asiana voi pitää tuon LM-1:n kalibrointia. Anturin kun ottaa pakosarjasta irti ja painaa kalibrointi nappia, niin kontrollerin näytössä vaihtuu lukema (tai vaihtuu siihen muutenkin jos auto ei ole käynnissä) ilmakehän happipitoisuuteen (21%) ja sehän ei tällä planeetalla paljoa vaihtele --> voi olla varma, että anturi & kontrolleri on kunnossa. En tiedä sama testi mahdollista tehdä kaikilla laajakaista kontrollereilla? Tuo kontrolleri on muuten melkoisen suuri jötikkä tuossa LM-1:ssä, joka ainakin yllätti minut. Mitat 10cm x 18cm x 4cm, eli ei hirveän helposti piilotettavissa jos kiinteää asennusta sille haluaa tehdä.

Vaihtoehtoja on ja paljon :)
JesseT (ja moni muukin) taisi myös suositella jossain topicissa jotain edullista kontrolleria, mutta se taisi olla itse kasattava. Taisi tosin olla mahdollista tilata kasattunakin?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Helmikuu 13. 15:26:57 2007

fsohc kirjoitti:Ehkä tuo ensimmäinen SM-AFR+DM5, 295.00€

http://www.lm-1.com/ pari vaihtoehtoa
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit 299€
LC-1 (194€) + Analog AFR Display (72€) yht. 266€
LC-1 XD-16, 399€ (on kyllä mielestäni jo kallis)

Itsellä tuolta siis LM-1 Basic Kit (379€) + Analog AFR Display(72€) yht. 451€ kuva
Mutta ei mitään järkeä hommata tuota pakettia jos aikoo pitää yhdessä autossa kiinni, tuo analogi mittari tuli hommattua samalla, niin saa pitää esim. sierrassa sen kiinni näkökentässä jatkuvasti noilla ed.mainituilla pikaliittimillä (kuten kytkentä MS:iin) ja itse kontrollerin esim. hansikaslokeron lähettyvillä, mutta helposti irrotettavissa ja siirrettävissä toiseen autoon pikaisia testauksia varten. Voi ainakin olla varma, että kytkennät tuohon analogi mittariin ja megaan on toimivat, kun voi verrata kontrollerin näytöltä lukemat megaan ja tuohon lisämittariin.

*edit*
Yhtenä omasta mielestäni hyvänä asiana voi pitää tuon LM-1:n kalibrointia. Anturin kun ottaa pakosarjasta irti ja painaa kalibrointi nappia, niin kontrollerin näytössä vaihtuu lukema (tai vaihtuu siihen muutenkin jos auto ei ole käynnissä) ilmakehän happipitoisuuteen (21%) ja sehän ei tällä planeetalla paljoa vaihtele --> voi olla varma, että anturi & kontrolleri on kunnossa. En tiedä sama testi mahdollista tehdä kaikilla laajakaista kontrollereilla? Tuo kontrolleri on muuten melkoisen suuri jötikkä tuossa LM-1:ssä, joka ainakin yllätti minut. Mitat 10cm x 18cm x 4cm, eli ei hirveän helposti piilotettavissa jos kiinteää asennusta sille haluaa tehdä.

Vaihtoehtoja on ja paljon :)
JesseT (ja moni muukin) taisi myös suositella jossain topicissa jotain edullista kontrolleria, mutta se taisi olla itse kasattava. Taisi tosin olla mahdollista tilata kasattunakin?
Tässä tuli sitä asiallista ja hyvää tietoa, kiitokset.
Hommataan nyt sitten tuollainen laajakaistapaketti ensi kesäksi vaikka tuskin tuo autoni sellaista kaipaa. Näkeepähän millä alueella mennään.
Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Helmikuu 13. 15:38:18 2007

ukormi kirjoitti:Tässä tuli sitä asiallista ja hyvää tietoa, kiitokset.
Hommataan nyt sitten tuollainen laajakaistapaketti ensi kesäksi vaikka tuskin tuo autoni sellaista kaipaa. Näkeepähän millä alueella mennään.
Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
Kestää olla jatkuvasti paikoillaan. Ja itse anturihan ei ole älyttömän hintainen uusia, jos sattuu hajoamaan.
Innovatessa mm. tulee mukana vag-konsernin käyttämä bosch anturi, mulla kms:n laajakaistassa on mersun anturi...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 13. 16:05:33 2007

ukormi kirjoitti: Nämä nykyiset laajakaista Lampaada-anturit vissiin kestävät jatkuvaa paikoillaanoloa?
Kyllä tosin ainakin tuolle Innovaten paketille suositellaan tuota ilmakalibrointia välillä.

"There are rumors floating around on the internet that the LM-1 needs to be recalibrated everytime before the car is started. This is complete BS.

Here is the recommended calibration schedule:

Normally aspirated daily driver:
- Calibrate before installation of new sensor
- Calibrate new sensor again after 3 month of use
- Thereafter calibrate once a year or every 20,000 miles, whichever comes first

Turbo car, daily driver (tuned rich):
- Calibrate before installation of new sensor
- Calibrate new sensor again after 3 month of use
- Thereafter calibrate twice a year or every 10,000 miles, whichever comes first

Race car
- Calibrate before first installation of new sensor
- Calibrate once per race weekend

Dyno use
- Calibrate a new sensor
- Calibrate every 2-3 days, depending on usage

Regards,
Klaus
" - tuneyourengine.com

Itseasiassa jos lambda on kiinni, niin kontrollerin pitää olla päällä auton käydessä tai anturi rikkoutuu (tukkeutuu?). Pätee ilmeisesti kaikkiin lambda-antureihin. Tuo varoitus löytyy isolla ainakin tuosta Innovaten quick start quide opuksen kannesta

Ai niin ja tosiaan tuo laajakaistalambda-anturi ei ole hirveän kallis mielestäni. Bosch LSU4.2 maksaa n. 60-70€, muistaakseni toinen vaihtoehto on NTK:n lambda, en tiedä minkähintaisia ne ovat, mutta tosiaan suurin hinta on aina tuolla kontrollerilla. Tulikin ilmi tosiaan tuossa ylemmässä viestissä.

Kannattaa katsella nämä läpi jos hiukankaan osaa englantia
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Helmikuu 13. 23:50:57 2007

http://wbo2.com kannattaa kanssa tsekata, minulle jäi ainakin hyvä maku rakentamastani ohjaimesta. Näyttää olevan uusiakin malleja myös LC-1 tyylinen halvempi, jossa on kuitenkin myös sisääntuloja joiden dataa voi tallettaa, eikä tarvita lisäosia kuten Innovatella.
Minulla on myös LC-1 joten on näitä tullu vertailtua ja olen vieläkin sitä mieltä, että WBO2 on paras kamu Weber ECUlle, kun siihen voi lykätä sisään tietoa lämpöantureilta(k-tyyppi), 0-5V (TPS, MAP), sekä kierrokset ja tietää täsmälleen mitä koneessa tapahtuu. Ohjelmoitavan ECUn kanssa noi sisäänmenot on sitten useimmiten turhia joten joku LC-1 tyylinen lienee kustannustehokkaampi.
WBO2:n kanssa ei tarvitse hyllyttää asiallista kapeakaistanäytöä, kun sillä voi ohjelmoida analogisen ulostulon käppyrän mieleisekseen ja syöttää sen kanssa L8 tai P8 ECUun, Innovatessa analogilähtö on simppelimpi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Helmikuu 14. 8:38:45 2007

SLEI kirjoitti:http://wbo2.com kannattaa kanssa tsekata, minulle jäi ainakin hyvä maku rakentamastani ohjaimesta.
Aivan ok tuotteelta vaikutti kasaamanikin. Pitäisi vaan saada se joskus kiinnikkin tai myydä pois.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 14. 17:10:55 2007

ukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
http://wbo2.com/2j/default.htm

Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 14. 19:24:54 2007

Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
http://wbo2.com/2j/default.htm

Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 14. 21:07:54 2007

ukormi kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
http://wbo2.com/2j/default.htm

Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?
On valmiiksi kasattu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Helmikuu 25. 22:33:35 2007

Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Kertokaas mikä on hyvä ja edullinen laajakaista paketti sisältäen afr näytön ja laajakaista-anturin. Siis bolt on paketti joka voi olla kokoajan paikoillaan.
http://wbo2.com/2j/default.htm

Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Meinasitko milloin alkaa tilailemaan?
Onkohan tuollaista pakettia saatavilla EU -alueelta? Ausseista tilattuna tuohon tulee vielä tullit päälle. 270 euroa toimitettuna + tulli..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Helmikuu 25. 22:59:22 2007

http://www.speedimports.net/techedge.htm

Muita on sitten hintaluokaltaan samaa tai vähän alle esim PLX ja VEMS porukoiden laites ja sitten LC-1 tosin näyttö siihen törkeän hintainen.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Helmikuu 25. 23:15:50 2007

^^ Erikseen näyttää olevan tuolla sivustolla nuo DIY-kitit, eli valmis paketti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Helmikuu 26. 0:15:58 2007

Hesus kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
Hesus kirjoitti: http://wbo2.com/2j/default.htm

Tommosen setin aattelin tilata ittelleni ja eiköhän siinä samalla tule muillekkin. Maksaa reilu 200e ilman rahteja.
Vaikuttaa hyvälle. Olikos tuo valmiiksi kasattu paketti. Siis bolt on?
On valmiiksi kasattu.
Pääsittekö koskaan tilauseen asti tässä laajakaista jutussa?
Kävin katsomassa hevosvooma.com siellä oli bolt on sydeemi 295e.Se mittari osa ol siisti led +numeronäyttö helppo asentaa,Jos jotain tiläusia tulee niin ilmoitelkaa mihin olette päätyneet ja mihin hintaan,
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 0:41:18 2007

Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 26. 8:02:35 2007

ls454 kirjoitti:Pääsittekö koskaan tilauseen asti tässä laajakaista jutussa?
Kävin katsomassa hevosvooma.com siellä oli bolt on sydeemi 295e.Se mittari osa ol siisti led +numeronäyttö helppo asentaa,Jos jotain tiläusia tulee niin ilmoitelkaa mihin olette päätyneet ja mihin hintaan,
Tarkoitat varmaan tuota PLX SM-AFR+DM5 pakettia?
Soitin tuosta paketista myyjälle. Muuten hyvä mutta tuohon ei saa millään ilveellä loggausta. On kuulemma ehkä tulossa joskus lisäoptiona.

Olisihan se loggausmahdollisuus ihan hyvä jos meinaa alkaa tosissaan säätämään.

Ja onhan niitä logeja sitten kiva jossakin meetissa pikku kaljoissaan porukalla tutkiskella :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 26. 8:11:53 2007

_P_ kirjoitti:http://www.speedimports.net/techedge.htm

Muita on sitten hintaluokaltaan samaa tai vähän alle esim PLX ja VEMS porukoiden laites ja sitten LC-1 tosin näyttö siihen törkeän hintainen.
Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa :?

No vastailee varmaan joskus.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Helmikuu 26. 8:31:26 2007

Hesus kirjoitti:Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc

Mitä tuohon hintaan tulee ,pelkkä mittariko?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 8:49:06 2007

ls454 kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Ei oo vielä tilattu ku ei oo mihinkään kiire. Taitaa vaihtua tuote VEMS:n laajakaista/pakolämpö mittariin. Eli tuohon --> http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 81f405d0bc

Mitä tuohon hintaan tulee ,pelkkä mittariko?
Mittari,lambda,piuhasarja mittarille joka käsittääkseni sisältää ohjaimen. Saat suoraan logattua pc:lle ja toimii megan kanssa. EGT anturi ei kuulu hintaan mutta se maksaa 59.70e tuolla. Toi olis hyvä koska siinä on 2 tärkeetä mittaria samassa.

Tutkiskelin vähän lisää niin kyseisen paketin saa myös virosta,maksaa koko hela hoito 308e.

http://www.vems.ee/tooted.html
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 26. 12:48:26 2007

ukormi kirjoitti:
_P_ kirjoitti: Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa :?

No vastailee varmaan joskus.
Tuo paketti tulee maksamaan http://www.speedimports.net/techedge.htm putiikissa 320 euroa. Kimpassa, riippuen tilausmäärästä saattaa hinta hieman tippua.

Kohta alkaa ajokausi häämöttämään ja mittaritarve tulee yllättävän nopeasti eteen..

Itse en taida tuollaista pakokaasulämmön informoivaa pakettia kuitenkaan ostaa, tuo loggauksen mahdollistava laajakaista riittää. Kyseletkö Hesus tuollaisten hintaa vaikka tuolta virun putiikista jos kimppaa meinasit alkaa tekemään.

Jos kimppa tulee niin niissä saattaa tuo toimitusaika hieman venyä ja kahden kuukauden päästä alkaa olla aika jolloin kaiken pitäisi olla asennettuna ja toiminnassa :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 14:33:54 2007

ukormi kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
_P_ kirjoitti: Kysäisin mitä 2J1u+007200+LA1G paketti tulisi maksamaan. Sivustolla mainitaan että valmiit laitteet ovat alkaen 495 euroa :?

No vastailee varmaan joskus.
Tuo paketti tulee maksamaan http://www.speedimports.net/techedge.htm putiikissa 320 euroa. Kimpassa, riippuen tilausmäärästä saattaa hinta hieman tippua.

Kohta alkaa ajokausi häämöttämään ja mittaritarve tulee yllättävän nopeasti eteen..

Itse en taida tuollaista pakokaasulämmön informoivaa pakettia kuitenkaan ostaa, tuo loggauksen mahdollistava laajakaista riittää. Kyseletkö Hesus tuollaisten hintaa vaikka tuolta virun putiikista jos kimppaa meinasit alkaa tekemään.

Jos kimppa tulee niin niissä saattaa tuo toimitusaika hieman venyä ja kahden kuukauden päästä alkaa olla aika jolloin kaiken pitäisi olla asennettuna ja toiminnassa :D
Niin no kaippa mä voin kysellä,kai tässä vielä pari kimppaa voi järkätä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ma Heinäkuu 30. 20:02:49 2007

Tuli käytyä penkissä,seokset on mitä sattuu edelleen.2000-3500 rpm välillä pommpii tosi rikkaan ja sopivan välillä :? 3500-5000 rpm seokset on OK,sen jälkeen rupeaa tasasesti menemään laihemmalle,pumppu ilmeisti vaihtokunnossa.Mikähän ton alkupään heittelyn aiheuttaa vai johtuuko sekin pumpusta?

Rajapaineventtiili virityksessäkin on jotain häikkää piikkipaineet 3250 rpm/1,37bar, senjälkeen rupeaa putoamaan ja paineet on 6031rpm alle kilossa,jossa kohtaa tuli max.teho.Taidanpa laittaa normi bleederin takaisen.

Tehoa löytyi 255.9hv/6031rpm 341,1Nm/4132.
Focus ST -06
#289

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Heinäkuu 30. 23:17:33 2007

ff kirjoitti:Tuli käytyä penkissä,seokset on mitä sattuu edelleen.2000-3500 rpm välillä pommpii tosi rikkaan ja sopivan välillä :? 3500-5000 rpm seokset on OK,sen jälkeen rupeaa tasasesti menemään laihemmalle,pumppu ilmeisti vaihtokunnossa.Mikähän ton alkupään heittelyn aiheuttaa vai johtuuko sekin pumpusta?

Rajapaineventtiili virityksessäkin on jotain häikkää piikkipaineet 3250 rpm/1,37bar, senjälkeen rupeaa putoamaan ja paineet on 6031rpm alle kilossa,jossa kohtaa tuli max.teho.Taidanpa laittaa normi bleederin takaisen.

Tehoa löytyi 255.9hv/6031rpm 341,1Nm/4132.
voi johtua pumpusta tosiaan,itellä oli kerran ohc turbossa samantyylistä seos heittelyä kun pumppu oli menossa.
mitä viriä sulla on tossa autossa?

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Heinäkuu 31. 11:04:11 2007

Ei ole muuta viriä kuin lastu.
Focus ST -06
#289

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Elokuu 1. 9:42:15 2007

mulla oli samaa tautia, eli yläpää veti pirun laihalle, luokkaa afr 15 @6000rpm. Tosin alhaalla kävi jossain kohtaa aika rikkaalla hetken, about 10,5 afr. Koneessa oli zippi, ja "31" kello, pare putkisto, ahdot 1,3 bar.
Bensapumpun vaihto rielumpaan auttoi ( bosch 0 580 254 053 motonetistä ).

Vasta parannus tapahtui, kun pisti uuden pensaregun. Aeromotiven 13301 paikalleen ja nyt toimii jo ihan eri tavalla. Vaikka en koskenut hukkiksen säätöihin, nousi ahdot mittarin mukaan 0,1 bar, eli pirun laihalla mentiin...

edit: mulla on kanssa wbo2 diy kitillä seokset logattu. Huom! eli läppärin ruudulta tms seuraamalla ajon aikana et tiedä totuutta, vaan käyttäkää loggaus toimintoa RPM inputin kanssa !

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Elokuu 1. 9:59:31 2007

Täytyy kokeilla.Mulla on paikallaan orggis paineensäädin,malpassihan on ilmeisesti ihan toimiva ja edullinen paineensäädin.Mihin autoon toi bensapumppu on alunperin tarkoitettu?
Focus ST -06
#289

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Elokuu 3. 9:44:44 2007

Aika moneen peliin menee, esim Porsce 911 ( 964 ) 3.6 Turbo jossa 360 heposta vakiona, joten piisaa varmaan aika pitkälle.

pumpun speksit: max 500 kPa ja tuottoa max 228l/h
Menee suoraan orggiksen paikalle, jos isomman haluaa, pitää tehdä muutoksia... hinta oli joku about 170 egeä moponetissä viime vuonna.

Boschin eCatista löytyy lisaa malleja.

p.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Lokakuu 24. 11:11:01 2007

Skorppi kirjoitti:Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä. :roll:

Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.

Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.
Olisko vakioahdoillakin päästävä tonne alle 12, vai vasta kovemmilla ahdoilla?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Lokakuu 24. 11:41:15 2007

SeppoJJ kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Ei viittis taas alottaa mutta esim. lutu lattiassa afr 12.5 on alkaa olla liian laiha ja afr 11 puolella alkaa olla sopiva, mutta ledivikku ei tee mitään eroa tuossa välissä. :roll:

Aivan väärä kohta säästää tuo seosmittari.

Pintakaasulla saa ajaa niin laihalla kun auto menee nykimättä, se ei sulata mitään. Oman olen säätänyt afr 14.5 nurkille, menee nykimättä vielä 15.5 nurkillakin.
Olisko vakioahdoillakin päästävä tonne alle 12, vai vasta kovemmilla ahdoilla?
Ei varmaan vakioahdoilla tarvi olla noin rikkaalla, tosin eipä se teho siitä hirveästi tipu vaikka seos olisikin alle 12. Ei muutaku testaamaan, pitkää vetoa jossain suljetulla motarilla, kuuntelee kilistääkö se ja kattelee pakolämpöjä. Siitä se selvii.

Vastaa Viestiin