Mikä dump cossuun?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Mikä dump cossuun?

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Tammikuu 28. 20:46:57 2007

Elikä kysymys kuuluu paljonko maksaa kunnon "suhahdus".
Minkä merkkisiä olette käyttäneet?Boschin 60e dump ei taida paljon suhahdella :shock:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Tammikuu 28. 20:54:07 2007

pate racingi on hyvä ja kohtuu hintanen n.100e tai sit gotzilla,mut maksaa 400e :D

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Tammikuu 28. 21:38:14 2007

AMW:n dumppi on myös hyvä, eikä älyttömän hintanen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Su Tammikuu 28. 22:21:39 2007

Ekat kaks viikkoo on varmasti kiva kuunnella dumpin sihinää, sen jälkee se alkaa ottaa hermoon ja loppujen lopuks ei oo dumppia ollenkaa :wink:
Toi pate toimi ainakin itellä hyvin.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Tammikuu 28. 22:38:33 2007

Sen verran pitää sanoa noista Pate/muut "billet" dumpit, että kannattaa katsoa niistä niiden purkausreikien koko/määrä.
Tuli tossa viime kesänä ihmeteltyä, kun yhdessä tollaisessa oli kuusi kappaletta 9mm halkaisijaltaan olevaa reikää eli reikien pinta-ala jotain yksi neljäs-/viidesosa männän pinta-alasta. Kun jyrsittiin sitten reikiin kokoa lisää niin johan rupes suhahtelemaan ihan eri tavalla.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Tammikuu 28. 23:38:18 2007

magelius kirjoitti:Ekat kaks viikkoo on varmasti kiva kuunnella dumpin sihinää, sen jälkee se alkaa ottaa hermoon ja loppujen lopuks ei oo dumppia ollenkaa :wink:
Juuri näin :lol:
Baileyltä löytyy kovasti suhahtava malli DV26 tms., mutta ei sovellu kuin max stage 1 , sen jälkeen ei riitä poisto .
ex Jäsen #10

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Tammikuu 29. 9:44:43 2007

tollanen on mulla, ja suhinaa piisaa. Alkaa itteasiassa nyppimään se suhina ja puhina kun nätisti ajelee kaupungilla niin pieni pussaus kuuluu aina...

bov


p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Tammikuu 29. 9:51:08 2007

pau kirjoitti:tollanen on mulla, ja suhinaa piisaa. Alkaa itteasiassa nyppimään se suhina ja puhina kun nätisti ajelee kaupungilla niin pieni pussaus kuuluu aina...

bov


p.
Onneks sen voi aina ottaa pois :lol:
Taidan laitaa vain ton Boschilaisen ,suhisi sitten tai ei :idea:
Kiitos keskusteluun osallistuneille.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 29. 18:49:15 2007

Eikös toi paten oo todettu hyväksi ja myös mpmmän.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Tammikuu 29. 19:33:08 2007

Mistä muuten patelaisia saa muualta ku proturbolta?? (ainakin samannäköinen)..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 29. 19:55:10 2007

pablo kirjoitti:Mistä muuten patelaisia saa muualta ku proturbolta?? (ainakin samannäköinen)..

Tommosen löysin PateRacing(a)aukati.fi 0400-496852

Sitte jos mpm kiinnostaa http://www.mpm-performance.com/ ja tämä malli http://www.mpm-performance.com/tuotteet ... pi_alu.jpg
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Tammikuu 29. 20:08:01 2007

latez kirjoitti:
pablo kirjoitti:Mistä muuten patelaisia saa muualta ku proturbolta?? (ainakin samannäköinen)..

Tommosen löysin PateRacing(a)aukati.fi 0400-496852

Sitte jos mpm kiinnostaa http://www.mpm-performance.com/ ja tämä malli http://www.mpm-performance.com/tuotteet ... pi_alu.jpg
Tack.. täytyypi varmaan soittaa :wink: .
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 29. 20:33:59 2007

Ja mitä noihin dumpeista tuleviin ääniin tulee niin toi mpm pitää ainaki iha levotonta meteliä.. ja ääni on semmonen tiukka eikä semmone lössähdys :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ma Tammikuu 29. 20:59:41 2007

latez kirjoitti:
pablo kirjoitti:Mistä muuten patelaisia saa muualta ku proturbolta?? (ainakin samannäköinen)..

Tommosen löysin PateRacing(a)aukati.fi 0400-496852

Sitte jos mpm kiinnostaa http://www.mpm-performance.com/ ja tämä malli http://www.mpm-performance.com/tuotteet ... pi_alu.jpg

Ite sillon en pitänyt hirveesti tuosta mpm dumpista kun oli se kiinni Ohc Turbossa..
En saanut oikein kunnolla toimimaan. Jäi joko auki tai sitten meni liian tiukalle, kun värkkäsin sinne niitä holkkeja, että sai jousen kireytä muutettua..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Tammikuu 30. 16:29:32 2007

<siipicossu> kirjoitti:
latez kirjoitti:
pablo kirjoitti:Mistä muuten patelaisia saa muualta ku proturbolta?? (ainakin samannäköinen)..

Tommosen löysin PateRacing(a)aukati.fi 0400-496852

Sitte jos mpm kiinnostaa http://www.mpm-performance.com/ ja tämä malli http://www.mpm-performance.com/tuotteet ... pi_alu.jpg

Ite sillon en pitänyt hirveesti tuosta mpm dumpista kun oli se kiinni Ohc Turbossa..
En saanut oikein kunnolla toimimaan. Jäi joko auki tai sitten meni liian tiukalle, kun värkkäsin sinne niitä holkkeja, että sai jousen kireytä muutettua..
Oliskohan ollu joku yksilö kyseessä koska en juuri huonoa kommenttia oo kapistuksesta kuullu.. Mutta semmosta sattuu :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 23. 6:33:18 2007

Havahduin tossa Maate mennessä ,et perkele ei se cossun vakio coolerille tarkotettu by-pass valve sovi alkuunkaan ton ns. RS500 coolerin kaveriksi.

Projektihuumassa olin unohtanu koko asian ja tänään asennuspekkanen coolerin laittoa +muuta varten.

Taitaa olla ulos suhautteleva dösä dump-valve ainoa vaihtoehto isomman coolerin kanssa,vai onko joku laittanut takaisin kierrättävän systeemin.

Mua ei hirveesti kiehdo kyllä semmonen suhahtelu ja ahtimen sirkutus sakkauttaminen mukavammasta äänestään huolimatta ei sit taas tee hyvää föönille pitkän päälle.

Jos tulee tommonen dumppi sit laitettua ,niin toi baileys näyttäis helpolta,kun siihen myydään asennus sarjojakin cossuun. Onko jollain baileyssin dumpista kokemuksia poistojen ja äänen suhteen.

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Pe Maaliskuu 23. 12:29:57 2007

Iso turbo ja ilman dumppia....
...ai että sitä sakkausta!! musiikkia korville...
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Maaliskuu 23. 14:45:37 2007

KtK:lle: Voihan sitä alkuperäistäkin dumppia käyttää, kun vaan tekee siihen ahtimen ja cuulerin väliin välihaaran, johon dumppi kiinni ja sitten vaikka letkunpätkällä takaisin kierrätys siihen ilmanputsarin letkuun. Vähän tossa joutuis askartelemaan, mutta ei pitäisi olla kovin iso homma.

Ja sitten vähän alkuperäisen aiheen ohi voisin kysästä, että onko muilla ollut ongelmia saada noi Pate/muut billet dumpit pitämään paineet. Broidin autossa tuntuisi olevan sellaista ongelmaa, että vuskaa dumpilta paineet pihalle, kun sen säätää niin löysälle, että aukeaa vaihdettaessa. Jäykemmällä jousella oli paremmin painetta koneessa, mutta dumppi ei tainnut aueta sillä ollenkaan.

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Pe Maaliskuu 23. 18:24:01 2007

MikkoT kirjoitti:Ja sitten vähän alkuperäisen aiheen ohi voisin kysästä, että onko muilla ollut ongelmia saada noi Pate/muut billet dumpit pitämään paineet. Broidin autossa tuntuisi olevan sellaista ongelmaa, että vuskaa dumpilta paineet pihalle, kun sen säätää niin löysälle, että aukeaa vaihdettaessa. Jäykemmällä jousella oli paremmin painetta koneessa, mutta dumppi ei tainnut aueta sillä ollenkaan.
Mul on ainakin pate eikä mitään ongelmia oo ollut. Sillo ku oli kortti hyllyllä kuukauden ( :oops: ) ja lähti ajaan nii hetken aikaa jumitti mut rupes toimiin taas hyvin.
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Maaliskuu 24. 11:44:32 2007

Kyllä mullakin on Pate toiminut ihan hyvin, vaikka on niin löysälle säädetty, että pultti melkein tippuu pois. Ja pate on sen verran yksinkertainen, ettei se voi tehä muuta kuin toimia. :)
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » La Maaliskuu 24. 14:32:58 2007

magelius kirjoitti:Ekat kaks viikkoo on varmasti kiva kuunnella dumpin sihinää, sen jälkee se alkaa ottaa hermoon ja loppujen lopuks ei oo dumppia ollenkaa :wink:
Toi pate toimi ainakin itellä hyvin.
toi on kyllä niin totta ku olla voi...säädettävä oli kyl kiva,mut en ihmettelis vaik vaihtaisin orkkiksen takas..

mahtaako joku tunnistaa mikä toi mun rumppi on nimeltään..kun en itse ole sitä hankkinut eikä muuten oo perehdytty aiheeseen
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 24. 14:45:21 2007

jtk kirjoitti:mahtaako joku tunnistaa mikä toi mun rumppi on nimeltään..kun en itse ole sitä hankkinut eikä muuten oo perehdytty aiheeseen
Revotec ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Maaliskuu 24. 14:48:19 2007

Itellä outtaa kaapissa "gotzilla" turbonetics dumppi 8)

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » La Maaliskuu 24. 15:31:47 2007

siipicossu kirjoitti:
jtk kirjoitti:mahtaako joku tunnistaa mikä toi mun rumppi on nimeltään..kun en itse ole sitä hankkinut eikä muuten oo perehdytty aiheeseen
Revotec ?
Eikös baileyn dumpitki oo vähä ton näkösiä ?
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 24. 15:41:20 2007

gjonne kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
jtk kirjoitti:mahtaako joku tunnistaa mikä toi mun rumppi on nimeltään..kun en itse ole sitä hankkinut eikä muuten oo perehdytty aiheeseen
Revotec ?
Eikös baileyn dumpitki oo vähä ton näkösiä ?
Ei , baileyssä on isommat reiät :wink:
Pitäs saada vähän lähempää kuvaa niin vois sanoa varmasti , mutta Revotec:iltä näyttää
ex Jäsen #10

Edi
Viestit: 393
Liittynyt: Su Lokakuu 3. 15:56:25 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Edi » La Maaliskuu 24. 19:58:28 2007

ite ostin itpowerilta tollasen HKS blow off venttiilin ja suhisee ku hurjapäissä :lol: :lol: ja on aika herkkä.. 249ekee alennuksessa (eikä kannata ostaa niitä hks style kopioita)
cossu
bemu

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » La Maaliskuu 24. 21:01:22 2007

Onko joku kokeillu kuinka vakio dumppi ääntää jos sen pistää puhaltaan ulkoilmaan?
Cosworth 4x4 -90

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Maaliskuu 24. 21:03:20 2007

Puuhapetri kirjoitti:Onko joku kokeillu kuinka vakio dumppi ääntää jos sen pistää puhaltaan ulkoilmaan?
samallalailla kun pate racing

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Maaliskuu 24. 21:23:17 2007

Puuhapetri kirjoitti:Onko joku kokeillu kuinka vakio dumppi ääntää jos sen pistää puhaltaan ulkoilmaan?
Mulla oli Forgen mäntämallinen, muutenhan se on samanlainen kuin vakio. Laitoin siihen vielä suodattimen päähän, niin suhahdus oli sellanen että sen just ja just kuuli autoon sisään. Ei häirinnyt ollenkaan. Viritetyssä koneessa ei varmaan poisto riitä, mutta vakiossa ihan ok.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Toukokuu 23. 23:11:22 2007

Mulla on näköjään proturbolta ostettu heti myyntisivun ylälaidassa oleva alumiininen by-pass venttiili.
Saan sen toimimaan dumppina ihan ok mopon suodatin poistoputkessa,mutta se saamari rupeaa tyhjäkäynnillä jotenkin hämärästi resonoimaan painekotelosta tulevan letkun imun tahdissa. ääni on tosi karsee. Ihankuin joku sähkömoottori pörisis. Ja jos säätää jousen niin jäykäks ,et ei pärise,niin ei toimi tarpeeksi herkästi.

Toi proturbon billet alumiini dumppi ilmeisesti on pate racing dumppi. Onko siinä myös 25mm letkuliitäntä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Toukokuu 24. 10:23:49 2007

KtK kirjoitti: Toi proturbon billet alumiini dumppi ilmeisesti on pate racing dumppi. Onko siinä myös 25mm letkuliitäntä.
Mulla on ainakin 50mm liitäntä tuossa dumpissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Pe Toukokuu 25. 18:50:21 2007

Tumppi

Eikös se tommonen ole nykysin muotia? Kiinasta saa puoli-ilmaseksi kopioita :wink:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Elokuu 6. 21:39:38 2007

Tuli tuossa pari viikkoa sitten laitettua Lpr:sta Tepalmet Mötörspörtiltä ostettu pikkudumppi, 26mm kiinnityksellä...

Selosteen mukaan pitäs riittää 1.3bar asti, mutta käyttäessäni ahdot siellä 0.7 barissa, niin pientä kikatusta alko jo kuulua....
Kunhan saan paineet sinne kilon hujakoille, niin jos loppuu poistopotentiaali kesken niin toi lähtee bumerangina takas liikkeeseen, oli palautusoikeus voimassa tai ei....

Halpa se oli, 68e, sen takia siihen sorruinkin :roll:

Laanti
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005

Viesti Kirjoittaja Laanti » Ke Elokuu 8. 17:38:13 2007

onkos jollain jotain tietoa niistä vaiheittain ilmaa poistavista dumpeista ja niiden äänistä?

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Elokuu 9. 22:40:32 2007

siipicossu kirjoitti:
KtK kirjoitti: Toi proturbon billet alumiini dumppi ilmeisesti on pate racing dumppi. Onko siinä myös 25mm letkuliitäntä.
Mulla on ainakin 50mm liitäntä tuossa dumpissa.
onko sillä liitosputken koolla nyt iso merkitys? itellä ollut n,25mm ja nyt ahtoputket muokkauksessa niin jos tekis isomman lähdön.. dumppina laippamallinen pate. isot paineet iso reikä?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 10. 14:04:42 2007

hilteri kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
KtK kirjoitti: Toi proturbon billet alumiini dumppi ilmeisesti on pate racing dumppi. Onko siinä myös 25mm letkuliitäntä.
Mulla on ainakin 50mm liitäntä tuossa dumpissa.
onko sillä liitosputken koolla nyt iso merkitys? itellä ollut n,25mm ja nyt ahtoputket muokkauksessa niin jos tekis isomman lähdön.. dumppina laippamallinen pate. isot paineet iso reikä?
Isot paineet , iso turbo niin voi jäädä äkkiä 25mm dumppi pieneksi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Elokuu 10. 15:24:55 2007

siipicossu kirjoitti:
hilteri kirjoitti:
siipicossu kirjoitti: Mulla on ainakin 50mm liitäntä tuossa dumpissa.
onko sillä liitosputken koolla nyt iso merkitys? itellä ollut n,25mm ja nyt ahtoputket muokkauksessa niin jos tekis isomman lähdön.. dumppina laippamallinen pate. isot paineet iso reikä?
Isot paineet , iso turbo niin voi jäädä äkkiä 25mm dumppi pieneksi.
näin ajattelinkin, täytyypä muuttaa hiukan isommaksi vastaisuuden varalle. nyt turbona 3/4 ja ahtoja n, 1.3 bar.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Elokuu 10. 16:14:52 2007

Dumpin lähtö kannattaa tehdä suoraan suunnilleen yhtä isoksi kuin dumpin mäntä niin ei jää siitä ahdistamaan. Ja kannattaa myös tarkistaa ne purkausreikien koot/määrät, kuten jo tässä topickissa aikaisemmin kirjoitin.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Syyskuu 3. 16:27:25 2007

cruiseri kirjoitti:Tuli tuossa pari viikkoa sitten laitettua Lpr:sta Tepalmet Mötörspörtiltä ostettu pikkudumppi, 26mm kiinnityksellä...

Selosteen mukaan pitäs riittää 1.3bar asti, mutta käyttäessäni ahdot siellä 0.7 barissa, niin pientä kikatusta alko jo kuulua....
Kunhan saan paineet sinne kilon hujakoille, niin jos loppuu poistopotentiaali kesken niin toi lähtee bumerangina takas liikkeeseen, oli palautusoikeus voimassa tai ei....

Halpa se oli, 68e, sen takia siihen sorruinkin :roll:
Jeh jeh, halvalla ei saa hyvää, toi autostyling.nl merkkinen dumppi kesti ajaa lähes 2000km, dynossa sylkäs o-renkaat pihalle, onneks ei vetässy koneeseen niitä....
Suosittelen välttämään kyseistä merkkiä :evil:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Lokakuu 2. 23:01:58 2007

Hmm... Mikäs se on merkiltään/malliltaan se dumppi, joka ei pidä sitä suhausta, vaan sellasen "yhyhyhyhyy" äänen? :lol:

Kattelin tuossa koneelta löytyneitä videoita, ja jossain vihreessä ascoonassa sellanen ihme ääntä pitävä dumppi oli, tahtoo sellasen 8)

Kaveri arveli että olis se HKS ssqv, osaako kukaan sanoa mitään tähän kysymykseen? :lol:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Lokakuu 2. 23:13:00 2007

cruiseri kirjoitti:
cruiseri kirjoitti:Tuli tuossa pari viikkoa sitten laitettua Lpr:sta Tepalmet Mötörspörtiltä ostettu pikkudumppi, 26mm kiinnityksellä...

Selosteen mukaan pitäs riittää 1.3bar asti, mutta käyttäessäni ahdot siellä 0.7 barissa, niin pientä kikatusta alko jo kuulua....
Kunhan saan paineet sinne kilon hujakoille, niin jos loppuu poistopotentiaali kesken niin toi lähtee bumerangina takas liikkeeseen, oli palautusoikeus voimassa tai ei....

Halpa se oli, 68e, sen takia siihen sorruinkin :roll:
Jeh jeh, halvalla ei saa hyvää, toi autostyling.nl merkkinen dumppi kesti ajaa lähes 2000km, dynossa sylkäs o-renkaat pihalle, onneks ei vetässy koneeseen niitä....
Suosittelen välttämään kyseistä merkkiä :evil:
miksei pate racing kelpaa? tuohon 68e hintaseen oisit laittanu vähän lisää euroja vain.. hks varmasti laadukas mutta varmaan hinnakaskin.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Lokakuu 2. 23:23:58 2007

hilteri kirjoitti: miksei pate racing kelpaa? tuohon 68e hintaseen oisit laittanu vähän lisää euroja vain.. hks varmasti laadukas mutta varmaan hinnakaskin.
No se 68e dumppi-ajatus on jo haudattu, mutta se ääni mikä sellasesta ujujujuii dumpista lähtee on niin kyrväkäs että sellasen tahtosin :lol:
Kele ku en nyt löydä ees youtubesta videota missä ois se ääni...


Edit: http://www.mpm-performance.com/ tuolla näkyy olevan myynnissä sitä samaa "säädettävää dumppia" 62e hintaan jollanen mulla on, en suosittele :roll:

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 2. 23:47:54 2007

cruiseri kirjoitti:Hmm... Mikäs se on merkiltään/malliltaan se dumppi, joka ei pidä sitä suhausta, vaan sellasen "yhyhyhyhyy" äänen? :lol:
Se on ei dumppia/by-passia ollenkaan. Ja mieluiten irrallinen vv-suodatin ettei muovikotelot vaimenna ääntä.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Lokakuu 2. 23:50:51 2007

Sakkausääni on kyl aika lähellä sitä, mut ei kai ny kukaan hullu ilman dumppia aja jos on enemmänkin painetta koneessa?
Tietysti, mistäs sitä tietää...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Lokakuu 2. 23:52:06 2007

En kyllä tiedä minkälaista ääntä tuo hks:n japanintuote pitää mutta jos jonkun säädettävän dumpin tiukkaa niin että se aukeaa kunnolla vasta isommalla paineella niin saa molemmat äänet mukaan.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Lokakuu 2. 23:56:20 2007

Tuossa ois ny aika lähellä sellanen ääni mitä tarkotin, nyt alkaa kyllä selkäpiitä pitkin minuunki hiipiä ajatus että oisko se sittenkin sakkauksen ääni siinä ooppelissa...
Kuulostaa vaan pirun hyvältä :?
http://www.youtube.com/watch?v=TE0UVAImH-w

Edit: kele ku osaa kirjottaa enää tähän aikaan, ei ajatus kulje...

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Lokakuu 3. 0:32:12 2007

cruiseri kirjoitti:Tuossa ois ny aika lähellä sellanen ääni mitä tarkotin, nyt alkaa kyllä selkäpiitä pitkin minuunki hiipiä ajatus että oisko se sittenkin sakkauksen ääni siinä ooppelissa...
Kuulostaa vaan pirun hyvältä :?
http://www.youtube.com/watch?v=TE0UVAImH-w

Edit: kele ku osaa kirjottaa enää tähän aikaan, ei ajatus kulje...
Tais olla hukkaportti, joka sen äänen päästi eikä dumppi.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Lokakuu 3. 0:58:40 2007

En tiedä meneekö jo ot:si mut meinaakko cruiseri tällasta ääntä Dumppi jumis eli ei vissiin ihan tervein ääni mut kivalle kuullostaa :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 3. 7:33:36 2007

Edi kirjoitti:ite ostin itpowerilta tollasen HKS blow off venttiilin ja suhisee ku hurjapäissä :lol: :lol: ja on aika herkkä.. 249ekee alennuksessa (eikä kannata ostaa niitä hks style kopioita)
Ihan mielenkiinnosta kyselen että mikähän siinä kopiossa mahtaa olla vikana? Täälläpäin ne kopiot on ainakin toiminu enemmän kun hyvin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Lokakuu 3. 9:54:35 2007

henu kirjoitti:En tiedä meneekö jo ot:si mut meinaakko cruiseri tällasta ääntä Dumppi jumis eli ei vissiin ihan tervein ääni mut kivalle kuullostaa :)
Tommosta uikutusta fiestakin pitää, kun ei ole blow-offia ja kartioputsari on lyhyen letkun päässä turbosta. Turbo se siellä sakkaa, katotaan sitten jos isommilla paineilla laittaisi semmosen dumpin :)

Edit: Tommosen viteon löysin sakkaavasta Fiestasta Alastarolta VITEO
Viimeksi muokannut Hartza, Ke Lokakuu 3. 23:15:04 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin